abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30599926
Ik heb nog steeds een soort stekende pijn. Werd er vannacht zelfs wakker van. Hoop dat het snel voorbij is. Heb eigenlijk ook het idee dat er nog een stukje kies inzit. Ik wacht nog wel ff een paar dagen af.
pi_30600053
quote:
Op donderdag 15 september 2005 12:44 schreef diertjuh het volgende:
Ik heb nog steeds een soort stekende pijn. Werd er vannacht zelfs wakker van. Hoop dat het snel voorbij is. Heb eigenlijk ook het idee dat er nog een stukje kies inzit. Ik wacht nog wel ff een paar dagen af.
Kunt beter niet te lang wachten. Dadelijk moeten ze weer snijden, gaat het onsteken o.i.d.

Ik ben ook (nadat ik nog steeds pijn had na 7 dagen) naar de kaakchirurg terug gweest. Omdat het voor mijn gevoel niet goed is.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  donderdag 15 september 2005 @ 15:40:32 #253
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_30604283
Ik kan mijn rechterwang niet helemaal 'opblazen'. Alsof ie vastgehecht zit aan die klomp vlees daar achterin. En dat zal ook wel het geval zijn . Best irritant
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_30604929
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 15:53 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik ben net terug van een ingreep en het was echt superleuk. lekker een dag vrij, die naald moet je niet bang voor zijn, voel je niks van, daarna sloopt ie een stuk uit je gebit weg en hij moest zelfs even stoppen omdat ik de slappe lach kreeg (het voelde zo grappig). Ik had mn mp3speler aan en dat hielp wel want ik moest in zo'n kamer zitten wachten, k kreeg daar echt gedachten dat ze me gingen vermoorden ofzo. Maargoed dit was dus een leuke dag, ik hoop dat het niet veel pijn gaat doen maar dat zien we vanavond wel weer.

ik heb trouwens meegekregen: paracetamol, recept foor brufin ofzo (in water stoppen en opdrnken, was iig erg lekker bij de chirurg; sinaasappelsmaak) en gaasjes. het is gehecht met een draad die oplost. over 1 maand weer

sorry cvoor alle typo's en grammaticale fouten maar ik typ met 1 hand.

edit: Onderste 2 groeien naarbinnen toe. Waren, zijn, al zichtbaar.
Ibuprofen bedoel je? Das een pijnstiller, heb ik ook hier liggen in van die zakjes, alleen dan voor m'n hoofdpijn, maargoed

Ik zie hierboven ook een post van je, heb je nergens last van? Bij mij deed het de dagen erna namelijk echt pijn, kon echt niks door de pijn..
  donderdag 15 september 2005 @ 16:37:48 #255
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_30605887
Nee man, ik heb die pijnstillers zelfs niet eens nodig gehad . Wat ik sinds de sloperij heb gevoeld was nog niet eens half zo 'pijnlijk' als de groeipijnen van de tand zelf. Interessant hoe dat blijkbaar verschilt per persoon... Het enige waar ik last van heb is dus dat gevoel alsof het vastgenaaid zit en de zwelling. Iemand die niet wist dat er een zwelling was zag het niet eens, maar ik voel het zelf wel en schaam me dood!

Het leek me verder belangrijk om goed met de wond om te gaan, ik heb 2 uur lang na de operatie op dat gaasje gebeten, toen een glas met zo'n zakje genomen en voor de rest ben ik er nog helemaal niet aangekomen met m'n tong ofzo. Daar waag ik me misschien morgen wel aan. Ook heb ik een hoge pijngrens, maar ik denk niet dat dat echt uitmaakt bij dit.

Oja, ik kreeg toen ik in die kamer des doods zat nog een briefje van mn tandartspraktijk dat je ervoor kan kiezen om direct na de verdoving een pijnstiller te drinken... Ik had niet veel keuze want hij werd me gewoon in de hand gedrukt . Er stond dat die pijnstiller (NSAID, gewoon dat ibu. geloof ik) pijn en zwelling aanzienlijk vermindert. Misschien verschilt dat per tandarts .
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  vrijdag 16 september 2005 @ 11:26:18 #256
128973 Stunner
Niet zo alledaags
pi_30630283
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 00:11 schreef Piaf het volgende:
En natuurlijk,als we het over pijn hebben, hebben we het over de tandarts

Ik was gisteren voor rontgenfoto's geweest en daarop kon je zien dat 3 van de 4 (duh!) verstandskiezen niet helemaal goed zitten
1 ligt niet vertikaal maar horizontaal daar in mn kaak , 2 iets minder horizontaal en 1 normaal,dit is dus ook de enige die doorgekomen is

Terwijl ik in mijn broek scheet vroeg ik de arts hoe die 3 eruit worden gehaald en hij vertelde dat daar een speciaal klem/instrument voor is
Meer durfde ik niet te vragen en nu moet ik volgende week terug komen en dan worden ze er uitgehaald

Ik ben bij boren niet bang, ik kan makkelijk injecties hebben,vind ik niet zo'n probleem, maar dat snijden en dat trekken lijkt me erg, ik ben nog nooit getrokken en nu moeten er dingen uit mn muil worden gehaald die al niet een natuurlijke positie hebben aangenomen

Gaat dit een nare ervaring worden?
Haha, sorry, maar dit toverde toch wel een glimlach op mijn gezicht

Ontopic: Ik denk dat je niet zo bang moet zijn, het wordt immers verdoofd, en de volgende dag voel je het al niet meer, sterkte.
pi_30638584
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 11:26 schreef Stunner het volgende:

[..]

Haha, sorry, maar dit toverde toch wel een glimlach op mijn gezicht

Ontopic: Ik denk dat je niet zo bang moet zijn, het wordt immers verdoofd, en de volgende dag voel je het al niet meer, sterkte.
Ja.. of wel.. Magoed.. pijn is slechts tijdelijk..
pi_30642191
Leuk topic dit...

Bij mijn zijn gisteren 3 verstandskiezen getrokken - en heb er niet ontzettend last van ofzo. Het is een beetje een irritant gevoel - en aan de kant waar er twee getrokken zijn, is mijn gezicht wat dikker, maar dat gaat vast over.
Het enige waar ik me druk om maak is dat ik aanstaande zondag een wedstrijd heb (ik speel rugby) en dat ik niet zeker weet of het wel verstandig is dat ik speel... qua bitje indoen en open wonden in je mond enzo... Heeft iemand daar nog een idee over?
  vrijdag 16 september 2005 @ 18:47:35 #259
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_30642991
Ik zou lekker een dagje vrij nemen, prachtig excuus toch? Lekker niks doen
pi_30669484
Nog net geen 2 weken verder en mijn hechtingen zijn eruit / opgelost. Is dat niet te snel?
pi_30673788
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 17:59 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Nog net geen 2 weken verder en mijn hechtingen zijn eruit / opgelost. Is dat niet te snel?
Mijn hechting is ook foetsie. Is net iets meer dan een weekje geleden.
Toen mijn eerste twee verstandskiezen waren getrokken was de hechting de eerste dag al weg.
pi_30705391
Ik moet morgen een kies laten trekken Nou ja kies,wat er nog van over is eigenlijk
En een wortelkanaalbehandeling.Heb er nu al zin in
pi_30783431
Pff ik heb precies zeven dagen geleden twee verstandskiezen laten trekken maar het doet nog steeds zeer! Niet onwijs pijn ofzo, maar zo'n zeurend gevoel en waar je ook nog eens hoofdpijn van krijgt. Ook komt er af en toe wat zurig vocht uit die plek Is dat nou normaal? Ik denk dat als het overmorgen nog niet weg is, ik nog maar eens op bezoek ga.
pi_30783503
quote:
Op woensdag 21 september 2005 10:05 schreef _Boo_ het volgende:
Pff ik heb precies zeven dagen geleden twee verstandskiezen laten trekken maar het doet nog steeds zeer! Niet onwijs pijn ofzo, maar zo'n zeurend gevoel en waar je ook nog eens hoofdpijn van krijgt. Ook komt er af en toe wat zurig vocht uit die plek Is dat nou normaal? Ik denk dat als het overmorgen nog niet weg is, ik nog maar eens op bezoek ga.
Heb ik ook gehad. Bleek nog vuil in zo'n gat te zitten. Ik had geen spuit meegekregen. Dus ik heb gebeld, mocht meteen daarheen. Vrouw naar gekeken. Zag dat er vuil in zat. (heeft tevens de hechting los geknipt. En nu moet ik elke keer na het eten ff met lauw water ff het gat schoonspuiten.
  woensdag 21 september 2005 @ 10:10:14 #265
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_30783553
ik heb intussen een half jaar geleden 1 verstandskies laten trekken, dat gat heeft er nog bijna twee maanden gezeten maar is verder niet ontstoken. Ik heb trouwens ook niet een hecting gekregen. Gewoon een watje wat ik dr paar uur in moest houden.
pi_30827495
7 september is bij mij linksonderin een verstandskies getrokken (zie vorige pagina). Het was voor mij de 2e keer bij de kaakchirurg (in mei rechtsonder verwijderd).
Echt soepeltjes verliep het niet en nu ben ik nog steeds niet helemaal van de klachten af

6 dagen na de verwijdering waren m'n ibufrofen op en had ik nog erg veel pijn. Alleen paracetamol daar kwam ik de dag niet mee door. Dag 5 (maandag) had ik al gebeld met het ziekenhuis en zeiden ze me aan de paracetamol te gaan.

Toen ik die nacht nauwelijks sliep door de pijn, mocht ik de dag erna ineens zo komen

Er bleek vuil in de wond te zitten en ik kreeg een spuit mee om na elke maaltijd het gat uit te spoelen. Verder zag de wond er goed uit zei de chirurg.

De erge pijnklachten die ik nog had konden nog wel even aanhouden omdat de verwijdering zo moeizaam was gegaan. Ik had heel erge kaakpijn en het straalde door naar m'n oor waardoor ik oorpijn leek te hebben en dat oor geluid niet goed kon verdragen.

Ik kreeg een nieuwe recept voor ibuprofen en zo kwam ik vooral de nachten weer goed door.
langzaam heb ik de dosering afgebouwd en ben over gegaan op paracetamol.

Inmiddels gebruik in nog een enkele keer een paracetamolletje, maar da's max 1tje per dag. De oorpijn is gelukkig over, maar m'n kaak doet nog steeds pijn.

Als tip kreeg ik om m'n kaak regelmatig te masseren, dus dat doe ik nu maar

Over het algemeen is er nog steeds continu een mild zeurend gevoel, maar veeeeeeel minder en 't went ook. Alleen heb ik af en toe nog een pijnsteek waar de kies getrokken is. Eten in de wond irriteert me ook nog steeds behoorlijk, dus ik ben erg blij met die spuit!

Tot een redelijke poos na de verwijdering had ik echt het gevoel dat er een zenuw bloot lag op de plek van de verwijderde kies. Gelukkig neemt ook dat gevoel steeds meer af.

Hoe lang ik nog last zal blijven houden van m'n kaak konden ze me niet zeggen. Afwachten dus maar... En vooral niet te sloom doen, want geeuwen doet zeer!
The future belongs to those who believe in de beauty of their dreams.
  vrijdag 23 september 2005 @ 16:31:42 #267
65673 NaZa
Yipiekayeeh
pi_30861650
In juni heb ik een uitslag laten maken van me bekkie, dat ziet er best vet uit. Alleen de verstandskies rechts-onder heeft een probleempje. Ik merkte het al bij het doorkomen, hij ging niet vertikaal, maar onder een hoek van 15 graden. De tandarts was blij, hij zei gelijk dat ie getrokken moest worden en moest ik maar ff een afspraakje maken. Ik antwoorde gelijk, nou hij hoeft er niet uit hoor. Heb er geen last meer van en volgens mij draait hij iets bij. Zijn verweer op geld verdienen: "Wanneer de verstandskies gaat ontsteken kan het de voorliggende kies aantasten en moet die er ook uit. Je voelt er niets van, het heeft ook geen wortel dus sneetje en eruit trekken. Tevens kan de verstandskies je tanden iets verplaatsen. Ik liet me deels overhalen, maar stond niet achter het besluit.

Vandaag is de dag, het "mormel" gaat eruit, althans volgens hun. Ik was de afspraak vergeten en werd na een kwartiertje van het afgesproken tijdstip gebeld. U bent uw afspraak vergeten, het doet natuurlijk pijn, maar dat is geen reden van niet op komen dagen. Kunt u vanmiddag nog? Ik antwoorde met nee en zij zei direct: We factureren de kosten toch, kunt u beter nu langskomen.

Nou ik ben dus niet gegaan, want ik ben van mening dat de verstandskies vanzelf recht draait. In 3 maanden is het kiesje gedraaid en ook het verhaal dat de verstandskies het gebit uit z'n voegen kan duwen is een broodje aap. Wanneer je de verstandkies voelt doorkomen, moet je gewoon vaak op die plek je tandvlees "masseren" zodat het minder zeer doet als hij doorkomt. Goed poetsen wil ook helpen ontstekingen te remmen. Wanneer het vlees deels over de verstandskies heen hangt, gewoon goed daar poetsen en dan "sterft" het vlees vanzelf af en niets aan de hand.

Ben gewoon van mening dat verstandskiezen trekken geld klopperij is. Er lopen ook onderzoeken naar wel of niet trekken. Weet ook trouwens niet wat het kost, maar zie de rekening wel verschijnen. Beetje stom dat ik niet wist dat het moest gebeuren, want dan had ik afgebeld en had het me niets gekost. Ach ja, zo leer je van de fouten.

ps. Nu ik de verhalen hier gelezen heb: Conclusie: Lekker laten zitten!
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2005 @ 17:31:21 #268
7074 moussy
kuttekop
pi_30863473
Mijn tandarts trekt ook verstandskiezen niet zo maar. Ik heb er zelfs vandaag 1 laten vullen, mijn vorige tandarts wou hem er om dat mini gaatje uit trekken

Ik heb vandaag nog wel eena ndere kies laten trekken (1 waar ik de kroon van af had gebeten met mn tongpiercing) tot nu toe geen last, ondanks dat er zelfs in mn bot geboord is om hem er uit te krijgen, maar de verdoving zit er ook nog in
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_30892135
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:16 schreef meXXmo het volgende:
7 september is bij mij linksonderin een verstandskies getrokken (zie vorige pagina). Het was voor mij de 2e keer bij de kaakchirurg (in mei rechtsonder verwijderd).
Echt soepeltjes verliep het niet en nu ben ik nog steeds niet helemaal van de klachten af

6 dagen na de verwijdering waren m'n ibufrofen op en had ik nog erg veel pijn. Alleen paracetamol daar kwam ik de dag niet mee door. Dag 5 (maandag) had ik al gebeld met het ziekenhuis en zeiden ze me aan de paracetamol te gaan.

Toen ik die nacht nauwelijks sliep door de pijn, mocht ik de dag erna ineens zo komen

Er bleek vuil in de wond te zitten en ik kreeg een spuit mee om na elke maaltijd het gat uit te spoelen. Verder zag de wond er goed uit zei de chirurg.

De erge pijnklachten die ik nog had konden nog wel even aanhouden omdat de verwijdering zo moeizaam was gegaan. Ik had heel erge kaakpijn en het straalde door naar m'n oor waardoor ik oorpijn leek te hebben en dat oor geluid niet goed kon verdragen.

Ik kreeg een nieuwe recept voor ibuprofen en zo kwam ik vooral de nachten weer goed door.
langzaam heb ik de dosering afgebouwd en ben over gegaan op paracetamol.

Inmiddels gebruik in nog een enkele keer een paracetamolletje, maar da's max 1tje per dag. De oorpijn is gelukkig over, maar m'n kaak doet nog steeds pijn.

Als tip kreeg ik om m'n kaak regelmatig te masseren, dus dat doe ik nu maar

Over het algemeen is er nog steeds continu een mild zeurend gevoel, maar veeeeeeel minder en 't went ook. Alleen heb ik af en toe nog een pijnsteek waar de kies getrokken is. Eten in de wond irriteert me ook nog steeds behoorlijk, dus ik ben erg blij met die spuit!

Tot een redelijke poos na de verwijdering had ik echt het gevoel dat er een zenuw bloot lag op de plek van de verwijderde kies. Gelukkig neemt ook dat gevoel steeds meer af.

Hoe lang ik nog last zal blijven houden van m'n kaak konden ze me niet zeggen. Afwachten dus maar... En vooral niet te sloom doen, want geeuwen doet zeer!
Ik heb precies hetzelfde, ik was teruggeweest naar de kaakchrirug en daar zeiden ze dat de wond er netjes uitzag maar dat de zenuw geirriteerd en dat ik dus nog een maand last zou kunnen hebben van hoofdpijn. Echt zo waardeloos.
Bovendien trek ik die pijnstillers volgens mij ook totaal niet. Ik heb van de week een nacht lang moeten overgeven en volgens mij waren die dingen daar de oorzaak van.
pi_30955657
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 16:11 schreef Wenneke1982 het volgende:
Ik heb nu al een hekel aan mijn tandarts. Donderdag 11 augustus moest ik een gaatje laten vullen, en omdat hij dan toch ging verdoven kon meteen die verstandskies aan die kant eruit. Daar had ik volgens hem toch niets aan, en het was maar een kleintje, dus die was er zo uit.
Niet dus!
Hij heeft een half uur nodig gehad om te trekken. En zei, terwijl hij bezig was, "dit heb ik nog nooit meegemaakt". (dat is erg opbeurend). Na een half uur veel pijn (het was niet voldoende verdoofd) en veel bloedverlies was hij eruit. En kreeg ik meteen de mededeling dat ze het ziekenhuis aan de lijn hadden, omdat ik meteen door moest naar de kaakchirurg.
De verstandskies zat linksbovenin. Bleek dat hij zulke lange wortels had gehad, dat er nu een gat was tussen mijn mondholte en mijn neusholte (kaakholte). Dat moest onmiddellijk gehecht worden.
Kom ik bij de kaakchirurg, wordt daar gelukkig eindelijk een foto gemaakt (iets wat mijn tandarts niet gedaan had). Blijkt dat er nog een stukje kaakbeen afgebroken was, en dat moest er ook nog uit.
Maar gelukkig hier een goed verdoving. Was er snel uit, en daarna even hechten.

De week erna was de pijn verschrikkelijk. Had hele zware pijnstillers gehad, waarvan ik er maximaal drie per dag mocht hebben. Alleen werkten ze maar 4 uur. Ik kon de helemaal niets van de pijn. Mijn wang was ook ontzettend dik, zelfs mijn oog zat helemaal dicht.

Moest afgelopen vrijdag op controle bij de kaakchirurg. Alles zag er goed uit. Had geen pijn meer. Alleen een vieze smaak in mijn mond. Dat kon duiden op een ontsteking, maar aangezien ik geen pijn had, en het er goed uitzag, hoefde er niets mee te gebeuren.

Helaas kreeg ik vanaf zaterdag dus wel pijn, en die werd steeds erger. De smaak in mijn mond is misselijk makend. Ik krijg er braakneigingen van. Dus vandaag maar weer gebeld en net langsgeweest. De holte is ontstoken. Heb nu antibioticum en moet volgende week terug op controle en dan eerst nog bij de rontgenafdeling foto's laten maken van die holte.

Ik zit er nu al 2 1/2 week mee, en nog niet over. Ben het wel een beetje beu. En dit was pas de eerste kies. De andere drie worden, volgens de foto's, ook problematisch.
Leuk vooruitzicht
Kut, vandaag weer (voor de 7e keer) terug geweest naar de kaakchirurg, omdat het nog steeds zo'n pijn deed. Weer foto's gemaakt. En jawel, nog steeds ontstoken. Na drie antibioticumkuren is het nog steeds niet weg.

Nu heeft hij besloten te gaan opereren, en helaas pas 25 november. Gaat hij mijn tandvlees opensnijden, en dan op die manier mijn bijholte in. Die spoelen en als daar heel veel in zit, dan komt daar voor een paar weken een drain in. En ik ga hier nog veel meer last van krijgen dan van het trekken en het hechten. En toen kon ik al een week niet slapen van de pijn, ook al had ik hele zware pijnstillers

Maar goed punt voor anderen: Dit schijnt heel zelden voor te komen, want mijn kaakchirurg had er geen verklaring voor, en snapt er ook echt helemaal niets van. Maar ja, daar heb ik weinig aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wenneke1982 op 27-09-2005 22:49:27 ]
pi_31021864
Jemig Wenneke1982, wat een verhaal ... ik hoop erg voor je dat het gauw iets beter gaat, want dit is wel heel extreem zeg.

Nadat mijn beetje scheve kies eruit gehaald is boven, bleef ik maar last hebben. Gisteren bij de tandarts geweest, blijkt dat de tandhals van de kies ervoor blootligt, dit zou waarschijnlijk ook niet meer dichtgaan. Enige wat ik kon doen was proberen het ongevoeliger te maken door er tandpasta op te wrijven. Wel vervelend dat het dus voorlopig nog gevoelig blijft en volgens mij heb je zo ook meer risico op problemen met die kies. Extra goed poetsen, flossen, tandenstokeren en mondwater spoelen maar...
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:31:00 #272
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_31225424
Godverdomme.. ik kom vanmorgen ook bij de tandarts weg met de melding dat ik 3 verstandskiezen moet laten trekken bij de kaakchirurg.

Ik zie er zo tegenop, ik trok al lijkwit weg toen ze het alleen al zei.. EN IK WIL NIET.

Maar eentje is al aan het rotten.. dus dan kunnen de andere 2 er ook gewoon bij zei ze. Ben je daar van af. Daar ben ik het op zich wel mee eens.. als ik dan toch moet, doe het dan maar meteen goed denk ik.. dan hoef ik niet meer terug. Ze zei dat ze alle 3 in een keer konden. Er hoefde ook niet gesneden te worden zei ze.

Nu zag ik hier iemand die helemaal weg is geweest.. (narcose) Kan ik dat ook krijgen? Ik wil echt niet wakker zijn.. ik heb al een week buikpijn voor een controle.. laat staan dat ik wil meemaken dat ze een kies of 3 trekken.

Ik kan wel janken!!! wacht.. dat heb ik al gedaan
Trotse mamma :)
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 09:09:31 #273
58826 Goddesz
De maan, zo mysterieus...
pi_31246693
Jippie, ik mag zometeen naar de kaakchirurg.. behandeling om 10.15 uur precies.. en ik schijt echt in mu broek! Boren doe ik altijd bij de tandarts zonder verdoving, maar nu kreeg ik te horen dat ik naar de kaakchirurg mag... Jeeej!!!! (NOT!) Maargoed. Linksonder ligt met de wortels naar achteren toe. En links boven is nog niet door. Rechtsboven is wel door en zit goed en rechtsonder is ook nog niet door.. Dus hoe dan ook wordt het snijden ben ik bang... Ik hou jullie op de hoogte:P
pi_31249968
sterkte
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 20:52:08 #275
58826 Goddesz
De maan, zo mysterieus...
pi_31291266
Dank u!..

Nou nu mijn ervaring maar.. De verdoving (kreeg 4 prikken) waarvan 1 in mijn gehemelte / verhemelte, hoe je het ook noemen wilt. deed me gods pijn en werd er daarna misselijk van. eventjes maar, maar wel vervelend!

Dat was gelukkig over voordat de chirurg terugkwam. Kreeg een doek over mijn ogen vanwege het anders felle licht.

De verdoving voelde nog steeds erg raar moet ik zeggen, heb er namelijk nog nooit eentje gehad.

Ik heb er bijna niets van gevoeld, alleen toen ie onder aan het wroeten ging 1x, maar het was geen pijn, alleen erge druk.
Het leek wel een eeuwigheid dat ik daar lag, maar het viel allemaal best wel mee opzich. Mijn vriend en ik zijn gelijk naar huis gereden, kreeg recept mee voor oplospoeder 600 mg, 3x daags.
ik ben om 15.00 op bed gaan liggen. had om zo rond 12.00 uur een zakje van die meuk genomen, was erg smerig, maar kwam denk ik ook omdat ik gewoon vieze smaak had in mijn mond van de behandeling. Heb nog kleine stukjes brood gegeten om een uur of 13.30 uur.

ik werd rond 1800 uur wakker en verging zowat van de pijn.. want het medicijn was uitgewerkt en de verdoving natuurlijk ook. heb 's avonds niets gegeten. alleen een bakje yoghurt,

heb om 23.00 weer een zakje genomen. en om 00.00 uur macaroni gegeten, was moeilijk met kauwen en deed me erg zeer, maar toch gedaan, voelde me heel erg flauw.

Ben opgebleven tot 01.30 uur. en daarna gaan slapen. om 04.00 uur werd ik weer wakker met verschrikkelijke pijn en was mijn wang ook dik. Heb weer een zakje genomen en ben weer gaan slapen. Tot 10.15 precies vanochtend (zelfde tijd als van de operatie, raar he ) en toen ben ik jankend van de pijn naar beneden gelopen. Weer medicijn genomen en koffie gedronken.

De rest van de dag vandaag heb ik ragout met zachte witte bolletjes gegeten en 2 bakjes vla. Krijg mijn mond niet zo goed open nog, maar voel met mijn tong de hechtingen zitten. Het vervelende is, dat ik verkouden ben en dus constant slijm weg moet slikken en dat doet zo gods pijn... dat kan ik dus niet goed als het medicijn is uitgewerkt, dan gaan slikken echt erg moeilijk.

het is nu 20.51 uur en ik zo aan de koffie, dat gaat overigens prima.
daarna weer 2 bakjes vla.. dan nog een zakje van die medicijnzooi en dan slapen...

hoop dat dit snel over is, zit te twijfelen of ik wel naar de 2e behandeling zal gaan...

kuszjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')