Kunt beter niet te lang wachten. Dadelijk moeten ze weer snijden, gaat het onsteken o.i.d.quote:Op donderdag 15 september 2005 12:44 schreef diertjuh het volgende:
Ik heb nog steeds een soort stekende pijn. Werd er vannacht zelfs wakker van. Hoop dat het snel voorbij is. Heb eigenlijk ook het idee dat er nog een stukje kies inzit.Ik wacht nog wel ff een paar dagen af.
Ibuprofen bedoel je?quote:Op dinsdag 13 september 2005 15:53 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik ben net terug van een ingreep en het was echt superleuk. lekker een dag vrij, die naald moet je niet bang voor zijn, voel je niks van, daarna sloopt ie een stuk uit je gebit weg en hij moest zelfs even stoppen omdat ik de slappe lach kreeg (het voelde zo grappig). Ik had mn mp3speler aan en dat hielp wel want ik moest in zo'n kamer zitten wachten, k kreeg daar echt gedachten dat ze me gingen vermoorden ofzo. Maargoed dit was dus een leuke dag, ik hoop dat het niet veel pijn gaat doen maar dat zien we vanavond wel weer.
ik heb trouwens meegekregen: paracetamol, recept foor brufin ofzo (in water stoppen en opdrnken, was iig erg lekker bij de chirurg; sinaasappelsmaak) en gaasjes. het is gehecht met een draad die oplost. over 1 maand weer
sorry cvoor alle typo's en grammaticale fouten maar ik typ met 1 hand.
edit: Onderste 2 groeien naarbinnen toe. Waren, zijn, al zichtbaar.
Haha, sorry, maar dit toverde toch wel een glimlach op mijn gezichtquote:Op vrijdag 22 april 2005 00:11 schreef Piaf het volgende:
En natuurlijk,als we het over pijn hebben, hebben we het over de tandarts
Ik was gisteren voor rontgenfoto's geweest en daarop kon je zien dat 3 van de 4 (duh!) verstandskiezen niet helemaal goed zitten
1 ligt niet vertikaal maar horizontaal daar in mn kaak , 2 iets minder horizontaal en 1 normaal,dit is dus ook de enige die doorgekomen is
Terwijl ik in mijn broek scheet vroeg ik de arts hoe die 3 eruit worden gehaald en hij vertelde dat daar een speciaal klem/instrument voor is
Meer durfde ik niet te vragen en nu moet ik volgende week terug komen en dan worden ze er uitgehaald
Ik ben bij boren niet bang, ik kan makkelijk injecties hebben,vind ik niet zo'n probleem, maar dat snijden en dat trekken lijkt me erg, ik ben nog nooit getrokken en nu moeten er dingen uit mn muil worden gehaald die al niet een natuurlijke positie hebben aangenomen
Gaat dit een nare ervaring worden?
Ja.. of wel..quote:Op vrijdag 16 september 2005 11:26 schreef Stunner het volgende:
[..]
Haha, sorry, maar dit toverde toch wel een glimlach op mijn gezicht![]()
Ontopic: Ik denk dat je niet zo bang moet zijn, het wordt immers verdoofd, en de volgende dag voel je het al niet meer, sterkte.
Mijn hechting is ook foetsie. Is net iets meer dan een weekje geleden.quote:Op zaterdag 17 september 2005 17:59 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Nog net geen 2 weken verder en mijn hechtingen zijn eruit / opgelost. Is dat niet te snel?
Heb ik ook gehad. Bleek nog vuil in zo'n gat te zitten. Ik had geen spuit meegekregen. Dus ik heb gebeld, mocht meteen daarheen. Vrouw naar gekeken. Zag dat er vuil in zat. (heeft tevens de hechting los geknipt. En nu moet ik elke keer na het eten ff met lauw water ff het gat schoonspuiten.quote:Op woensdag 21 september 2005 10:05 schreef _Boo_ het volgende:
Pff ik heb precies zeven dagen geleden twee verstandskiezen laten trekken maar het doet nog steeds zeer! Niet onwijs pijn ofzo, maar zo'n zeurend gevoel en waar je ook nog eens hoofdpijn van krijgt. Ook komt er af en toe wat zurig vocht uit die plekIs dat nou normaal? Ik denk dat als het overmorgen nog niet weg is, ik nog maar eens op bezoek ga.
Ik heb precies hetzelfde, ik was teruggeweest naar de kaakchrirug en daar zeiden ze dat de wond er netjes uitzag maar dat de zenuw geirriteerd en dat ik dus nog een maandquote:Op donderdag 22 september 2005 16:16 schreef meXXmo het volgende:
7 september is bij mij linksonderin een verstandskies getrokken (zie vorige pagina). Het was voor mij de 2e keer bij de kaakchirurg (in mei rechtsonder verwijderd).
Echt soepeltjes verliep het niet en nu ben ik nog steeds niet helemaal van de klachten af![]()
6 dagen na de verwijdering waren m'n ibufrofen op en had ik nog erg veel pijn. Alleen paracetamol daar kwam ik de dag niet mee door. Dag 5 (maandag) had ik al gebeld met het ziekenhuis en zeiden ze me aan de paracetamol te gaan.
Toen ik die nacht nauwelijks sliep door de pijn, mocht ik de dag erna ineens zo komen![]()
Er bleek vuil in de wond te zitten en ik kreeg een spuit mee om na elke maaltijd het gat uit te spoelen. Verder zag de wond er goed uit zei de chirurg.
De erge pijnklachten die ik nog had konden nog wel even aanhouden omdat de verwijdering zo moeizaam was gegaan. Ik had heel erge kaakpijn en het straalde door naar m'n oor waardoor ik oorpijn leek te hebben en dat oor geluid niet goed kon verdragen.
Ik kreeg een nieuwe recept voor ibuprofen en zo kwam ik vooral de nachten weer goed door.
langzaam heb ik de dosering afgebouwd en ben over gegaan op paracetamol.
Inmiddels gebruik in nog een enkele keer een paracetamolletje, maar da's max 1tje per dag. De oorpijn is gelukkig over, maar m'n kaak doet nog steeds pijn.
Als tip kreeg ik om m'n kaak regelmatig te masseren, dus dat doe ik nu maar![]()
Over het algemeen is er nog steeds continu een mild zeurend gevoel, maar veeeeeeel minder en 't went ook. Alleen heb ik af en toe nog een pijnsteek waar de kies getrokken is. Eten in de wond irriteert me ook nog steeds behoorlijk, dus ik ben erg blij met die spuit!
Tot een redelijke poos na de verwijdering had ik echt het gevoel dat er een zenuw bloot lag op de plek van de verwijderde kies. Gelukkig neemt ook dat gevoel steeds meer af.
Hoe lang ik nog last zal blijven houden van m'n kaak konden ze me niet zeggen. Afwachten dus maar... En vooral niet te sloom doen, want geeuwen doet zeer!![]()
Kut, vandaag weer (voor de 7e keer) terug geweest naar de kaakchirurg, omdat het nog steeds zo'n pijn deed. Weer foto's gemaakt. En jawel, nog steeds ontstoken. Na drie antibioticumkuren is het nog steeds niet weg.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 16:11 schreef Wenneke1982 het volgende:
Ik heb nu al een hekel aan mijn tandarts. Donderdag 11 augustus moest ik een gaatje laten vullen, en omdat hij dan toch ging verdoven kon meteen die verstandskies aan die kant eruit. Daar had ik volgens hem toch niets aan, en het was maar een kleintje, dus die was er zo uit.
Niet dus!
Hij heeft een half uur nodig gehad om te trekken. En zei, terwijl hij bezig was, "dit heb ik nog nooit meegemaakt". (dat is erg opbeurend). Na een half uur veel pijn (het was niet voldoende verdoofd) en veel bloedverlies was hij eruit. En kreeg ik meteen de mededeling dat ze het ziekenhuis aan de lijn hadden, omdat ik meteen door moest naar de kaakchirurg.
De verstandskies zat linksbovenin. Bleek dat hij zulke lange wortels had gehad, dat er nu een gat was tussen mijn mondholte en mijn neusholte (kaakholte). Dat moest onmiddellijk gehecht worden.
Kom ik bij de kaakchirurg, wordt daar gelukkig eindelijk een foto gemaakt (iets wat mijn tandarts niet gedaan had). Blijkt dat er nog een stukje kaakbeen afgebroken was, en dat moest er ook nog uit.
Maar gelukkig hier een goed verdoving. Was er snel uit, en daarna even hechten.
De week erna was de pijn verschrikkelijk. Had hele zware pijnstillers gehad, waarvan ik er maximaal drie per dag mocht hebben. Alleen werkten ze maar 4 uur. Ik kon de helemaal niets van de pijn. Mijn wang was ook ontzettend dik, zelfs mijn oog zat helemaal dicht.
Moest afgelopen vrijdag op controle bij de kaakchirurg. Alles zag er goed uit. Had geen pijn meer. Alleen een vieze smaak in mijn mond. Dat kon duiden op een ontsteking, maar aangezien ik geen pijn had, en het er goed uitzag, hoefde er niets mee te gebeuren.
Helaas kreeg ik vanaf zaterdag dus wel pijn, en die werd steeds erger. De smaak in mijn mond is misselijk makend. Ik krijg er braakneigingen van. Dus vandaag maar weer gebeld en net langsgeweest. De holte is ontstoken. Heb nu antibioticum en moet volgende week terug op controle en dan eerst nog bij de rontgenafdeling foto's laten maken van die holte.
Ik zit er nu al 2 1/2 week mee, en nog niet over. Ben het wel een beetje beu. En dit was pas de eerste kies. De andere drie worden, volgens de foto's, ook problematisch.
Leuk vooruitzicht![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |