Per pil? Dan zit je dus nu al over de maximale dosis. Is dat gevaarlijk? Ja, dat is best gevaarlijk, want ibuprofen is heftig voor je maag.quote:Op donderdag 21 april 2005 17:50 schreef kikoooooo het volgende:
400
Je mag niet én, én. 't Is toch echt of, of. Ook als het verschillende middelen zijn. Helaas voor je hoofdpijn.quote:Op donderdag 21 april 2005 17:53 schreef kikoooooo het volgende:
Ow..
Dan doe ik t niet..Mag ik ook niet zoiets als saridon erbij slikken, dat ligt hier ook nog namelijk
Wat doe je hier dan nog?quote:Op donderdag 21 april 2005 17:56 schreef kikoooooo het volgende:
het is gewoon weer uitgewerkt, het was een hele tijd over
dat zegt ie net die is ie kwijtquote:Op donderdag 21 april 2005 18:01 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
1200mg geloof ik. 3 van 400 of 2 van 600 mg. staat ook in de bijsluiter he.
Daar kies ik zélf wél altijd voorquote:Op donderdag 21 april 2005 18:03 schreef Ericjuh het volgende:
waarom slikt niemand meer paracetmol meer?
Omdat ze niet werken bij stevige pijn.quote:Op donderdag 21 april 2005 18:03 schreef Ericjuh het volgende:
waarom slikt niemand meer paracetmol meer?
paracetamol werkt beter dan iboprofen... als je maar een spiegel opbouwd...quote:Op donderdag 21 april 2005 18:05 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Omdat ze niet werken bij stevige pijn.
Wat moet ik me daarbij voorstellen?quote:Op donderdag 21 april 2005 18:07 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
paracetamol werkt beter dan iboprofen... als je maar een spiegel opbouwd...
Idem.quote:Op donderdag 21 april 2005 18:07 schreef heaven7 het volgende:
Bij erge pijn is ibu de (tijdelijke) oplossing. Als ik buikpijn heb van de ongesteldheid helpen nog geen 10 paracetamols hoor. 2 ibu's en ik heb geen pijn meer
Inderdaad, bij menstruatiepijn of andere spierpijn helpt ibuprofen of naproxen veel beter dan paracetamol. Bij koorts en/of hoofdpijn zou ik eerder paracetamol slikken.quote:Op donderdag 21 april 2005 18:07 schreef heaven7 het volgende:
Bij erge pijn is ibu de (tijdelijke) oplossing. Als ik buikpijn heb van de ongesteldheid helpen nog geen 10 paracetamols hoor. 2 ibu's en ik heb geen pijn meer
Heb je wel eens naproxen geprobeerd (merknaam is bijv. Aleve)? Dat helpt bij mij namelijk ook/net zo goed tegen menstruatiepijn.quote:Op donderdag 21 april 2005 18:09 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Idem.
Alleen mag ik ze niet meer slikken. Ik overweeg dan ook sterk om weer aan de pil te gaan, wat een ellende iedere maand.
als je 1x paracetamol slikt helpt het natuurlijk voor geen kut!!quote:Op donderdag 21 april 2005 18:08 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
ik hoorde dat je ook speciaal spul daar voor had... mijn vriendin slikt dat wel eens.. naproxinatrium is idd behoorlijk zwaar..quote:Op donderdag 21 april 2005 18:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je wel eens naproxen geprobeerd (merknaam is bijv. Aleve)? Dat helpt bij mij namelijk ook/net zo goed tegen menstruatiepijn.
Naproxen komt net als Ibuprofen uit de propionzuurgroep; zelfde werking op je maag, kortgezegd.quote:Op donderdag 21 april 2005 18:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je wel eens naproxen geprobeerd (merknaam is bijv. Aleve)? Dat helpt bij mij namelijk ook/net zo goed tegen menstruatiepijn.
Ik slik niks als het niet nodig is.quote:Op donderdag 21 april 2005 18:13 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
als je 1x paracetamol slikt helpt het natuurlijk voor geen kut!!
slik het met regelmaat.. dan werkt het zeker weten beter dan ibuprofen..
ibuprofen blijft een pijnstiller.. paracetamol doet ook iets aan de koorts..
Fucking hellquote:Op donderdag 21 april 2005 18:14 schreef kastanova het volgende:
M'n record staat op 7 x 600 binnen 7 uur incl. veel drank gedurende die uren...
Verstandskies laten uitboren en trekken en daarna een survival/zuipfeest; aan het eind van de dag zag ik er uit alsof ik in coma lag, maar ik praatte nog wel...
De laatste 5 uur ben ik dan ook helemaal kwijt.
Vraag anders eens bij de huisarts voor naproxen zetpillen. Dat scheelt al een hele klap op je maag.quote:Op donderdag 21 april 2005 18:09 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Idem.
Alleen mag ik ze niet meer slikken. Ik overweeg dan ook sterk om weer aan de pil te gaan, wat een ellende iedere maand.
quote:Op donderdag 21 april 2005 18:13 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
als je 1x paracetamol slikt helpt het natuurlijk voor geen kut!!
slik het met regelmaat.. dan werkt het zeker weten beter dan ibuprofen..
ibuprofen blijft een pijnstiller.. paracetamol doet ook iets aan de koorts..
Dat ben ik idd van plan, mousquote:Op donderdag 21 april 2005 18:33 schreef moussy het volgende:
[..]
Vraag anders eens bij de huisarts voor naproxen zetpillen. Dat scheelt al een hele klap op je maag.
Jeetje, waar is dat voor?!quote:Op donderdag 21 april 2005 18:36 schreef moussy het volgende:
[..]![]()
Ik moet juist mijn ibruprofen en naproxen ondersteunen met 1000 mg paracetamol.
's morgens begin ik bijv. met 500 mg naproxen + 1000 mg paracetamol. In de middag nog eens 1000 mg paracetamol en 's avonds nog een keer met 500 mg naproxen.
ja klopt er staat ook in de bijsluiter dat je je eerst ff lekker leeg moet kakkenquote:Op donderdag 21 april 2005 18:37 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Dat ben ik idd van plan, mous
Ik heb al zetpillen paracetamol van 100 mg. gehaald bij de drogist; 5 minuten na innamemoest ik al naar de wc; blijkbaar hebben zetpillen een laxerende werking....
Ik vraag er wel een kurk bij.
Krijg je alleen weer hele nare darmkrampen vanquote:Op donderdag 21 april 2005 18:33 schreef moussy het volgende:
[..]
Vraag anders eens bij de huisarts voor naproxen zetpillen. Dat scheelt al een hele klap op je maag.
zou kunnen, ik heb daar geen ervaring mee.quote:Op donderdag 21 april 2005 18:54 schreef es70 het volgende:
[..]
Krijg je alleen weer hele nare darmkrampen van.
Oh, is dat schadelijk voor je maag?quote:
Euuuh, wat is inmiddels zo'n 1,5 jaar geleden?quote:Op donderdag 21 april 2005 18:56 schreef kastanova het volgende:
[..]
Oh, is dat schadelijk voor je maag?.
Euuuh, het is inmiddels zo'n 1,5 jaar geleden, maar ik heb wel verdomd vaak last van m'n maag.
Kan dat daar van komen, of was ik al dood geweest als er die dag schade ontstaan is?
Doe maar klikkenquote:Op donderdag 21 april 2005 18:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Euuuh, wat is inmiddels zo'n 1,5 jaar geleden?
En ik had nog well gescrollt... Glaaad overheen gekeken.quote:
Dat verschilt per persoon.quote:Op donderdag 21 april 2005 18:05 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Omdat ze niet werken bij stevige pijn.
En werkt Saridon bij jou tegen menstruatiepijn? Want dat is namelijk de erge pijn die CartWoman bedoelt.quote:Op donderdag 21 april 2005 19:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat verschilt per persoon.
Ik heb ibuprofen op recept gehad (dan mag je trouwens opeens veel meer ibu per dag, iets van 3800mg max ofzo), maar het hielp geen flikker.
En nog steeds kan ik ibuprofen slikken als samrties..., mijn hoofdpijn gaat niet over
2 saridons en alles is over... (sanalgin mag ook, zolang het maar paracetamol, propyfenazon en caffeine bevat).
Als saridon door een migraine aanval heen komt, komt het overal doorheen.quote:Op donderdag 21 april 2005 19:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En werkt Saridon bij jou tegen menstruatiepijn? Want dat is namelijk de erge pijn die CartWoman bedoelt.
ze zeggen dat je paracetmol altijd mag slikken... en dat het juist goed is!quote:Op donderdag 21 april 2005 18:30 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Ik slik niks als het niet nodig is.
Koorts heb ik ook nooit; het gaat mij om de maandelijkse buikkrampen, en om de hoofdpijn.
En nou spreek je jezelf dus tegen. Of het komt 'overal doorheen' of het verschilt per persoon.quote:Op donderdag 21 april 2005 19:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als saridon door een migraine aanval heen komt, komt het overal doorheen.
Geloof me.
En daarnaast staat er volgens mij in mijn post 'verschilt per persoon'
Ik zie niet in waarom het een het ander uitsluit.quote:Op donderdag 21 april 2005 19:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En nou spreek je jezelf dus tegen. Of het komt 'overal doorheen' of het verschilt per persoon.![]()
Ja, dat zeg ik toch?quote:Spierpijn en hoofdpijn zijn toch wel verschillend. Vind het heel plausibel dat de ene pijnstiller wel werkt bij het een maar niet bij het ander. Sterker nog, da's gewoon mijn ervaring.
quote:Op donderdag 21 april 2005 19:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom het een het ander uitsluit.
Bij mij komt ibuprofen nergens doorheen en saridon overal doorheen. Wanneer saridon (in mijn geval dus) door een migaraine aanval heen komt, komt het overal doorheen (weer in jouw geval dus).
(...)
mensen denken altijd dat ibuprofen altijd de grote broer van paracetamol is..quote:Op donderdag 21 april 2005 19:15 schreef Swetsenegger het volgende:
ik vele mensen welke zeggen dat 'pijnstillers niet helpen' tot ze twee saridons slikken.
Maar 't stilt wel de pijn!quote:Op donderdag 21 april 2005 19:19 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
mensen denken altijd dat ibuprofen altijd de grote broer van paracetamol is..
dat is nu het probleem bij mensen..
ibuprofen is een pijnstiller... daar los je nix mee op!
Ja, wat loop je nou dom te blaten huppelkut?quote:
quote:Op donderdag 21 april 2005 19:19 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
mensen denken altijd dat ibuprofen altijd de grote broer van paracetamol is..
dat is nu het probleem bij mensen..
ibuprofen is een pijnstiller... daar los je nix mee op!
mensen die er maar niks van af wetenquote:Ibuprofen en paracetamol passen wel beide in de familie van de veilige, eenvoudige pijnstillers. Producenten van ibuprofen (met name in de Verenigde Staten) proberen uiteraard hun middel onder de aandacht te brengen en doen dat door het te vergelijken met enerzijds acetylsalicylzuur en anderzijds paracetamol, middelen die in bepaalde omstandigheden ernstige bijwerkingen kunnen hebben (zie de beschrijvingen van de desbetreffende medicijnen). In zulke vergelijkingen vallen de nadelen van ibuprofen niet op, maar deze zijn er wel degelijk.
Ach ja, schelden.quote:Op donderdag 21 april 2005 19:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, wat loop je nou dom te blaten huppelkut?
Dat is wat ik vanaf reactie 1 al zeg.
Lees het nog een keer op je gemak door, en probeer nu de reacties te koppelen aan de post waarop gereageerd wordt.
Zal erg verhelderend voor je werken denk ik.
Ik zal het even samen vatten:
1. Persoon vraagt "waarom slikt niemand paracetamol meer"
2. Cartwoman zegt "Omdat dat geen zware pijnen verhelpt"
3. Ik zeg dat verschilt per persoon
4. huppelkutje begint over menstruatie pijn en te insinueren dat ik zou zeggen dat saridon bij iedereen zou helpen.
5. Kijk naar puntje 3.
Snap je het nu?
quote:Op donderdag 21 april 2005 19:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Lees het nog een keer op je gemak door, en probeer nu de reacties te koppelen aan de post waarop gereageerd wordt.
Ik zal het even samenvatten:
3. Ik zeg dat verschilt per persoon En je beweert "Als saridon door een migraine aanval heen komt, komt het overal doorheen. Geloof me."
Maar dat sla je voor het gemak maar even over, hè Swetsenegger?
4. huppelkutje begint over menstruatie pijn en te insinueren dat ik zou zeggen dat saridon bij iedereen zou helpen.
5. Kijk naar puntje 3.
Snap je het nu?
laat ik zo zeggen.. een dokter zou zelden ibuprofen voorschrijven.. Gewoon omdat het meer schade kan aanrichten dan oplossen.. Zelf loop ik bij een maag darm en lever arts.. en die snapt echt niet waarom zulke middelen op de markt zijn.. ze zijn op de markt omdat het gewoon veel geld opleverd..quote:Op donderdag 21 april 2005 19:23 schreef moussy het volgende:
[..]
[..]
mensen die er maar niks van af weten![]()
Bij mij is Saridon ook het enige dat helpt. Ik had ook gelezen dat het schadelijk kon zijn, mijn moeder heeft het nagevraagd en het kan inderdaad alleen kwaad als je het heel veel en lang gebruikt. Maar dat geldt evengoed voor 'gewone' paracetamol, zei hij.quote:Op donderdag 21 april 2005 19:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat verschilt per persoon.
Ik heb ibuprofen op recept gehad (dan mag je trouwens opeens veel meer ibu per dag, iets van 3800mg max ofzo), maar het hielp geen flikker.
En nog steeds kan ik ibuprofen slikken als smarties..., mijn hoofdpijn gaat niet over
2 saridons en alles is over... (sanalgin mag ook, zolang het maar paracetamol, propyfenazon en caffeine bevat).
disclaimer: don't try this at home...
De vaste combinatie met propyfenazon kan echter (mn bij veelvuldig/langdurig gebruik en bij overdosering) tot ernstige problemen leiden, zoals beschadiging van nieren, lever, maag-darmslijmvlies en ernstige afwijkingen in het bloedbeeld; ook de kans op medicatie-afhankelijke hoofdpijn neemt toe.
Je hebt echt een klein snappertje he?quote:
Tuurlijk, vooral blijven volhouden dat ik niet kan lezen, even lekker schelden en zo denigrerend mogelijk reageren. Hoef je verder niets steekhoudends te berde te brengen.quote:Op donderdag 21 april 2005 19:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je hebt echt een klein snappertje he?
Ik BEGIN al met 'het verschilt per persoon'
het lijkt me dus logisch dat de rest van de post daar dan op voor borduurt.
Nou vort vort... ga weer lekker in een praatgroepje tegen mannen aan lullen welke WEL in je superieure intelligentie geloven.
Dat klopt ook. Je kan niet begrijpend lezen.quote:Op donderdag 21 april 2005 19:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tuurlijk, vooral blijven volhouden dat ik niet kan lezen,
Daar hoef ik weinig moeite voor te doen hoor. Dit is geen schelden, ik vind je OPRECHT een dom huppelkutjequote:even lekker schelden en zo denigrerend mogelijk reageren.
Kijk, hier gaat het ALWEER mis met begrijpend lezen. Gemakshalve heb je namelijk weer over de argumentatie heen gelezen.quote:Hoef je verder niets steekhoudends te berde te brengen.
![]()
Goh, jij kan WEL begrijpend lezenquote:Op donderdag 21 april 2005 19:46 schreef Angeles het volgende:
Het verschilt per persoon, maar als het helpt dan helpt het ook tegen hele sterke pijnen.
Als een pijnstiller BIJ JOU heel goed werkt dan werkt het tegen (bijna) alles wel.
quote:Op donderdag 21 april 2005 19:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zal het even samenvatten:
3. Ik zeg dat verschilt per persoon
5. Kijk naar puntje 3.
Snap je het nu?
Ja, ik was 'm nog even aan het aanpassen, ik begreep die opmerking van Lienekien dus ook niet echt.quote:Op donderdag 21 april 2005 19:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Goh, jij kan WEL begrijpend lezen.
Ik ook niet, maar het zit 'r nogal hoogquote:Op donderdag 21 april 2005 19:48 schreef Angeles het volgende:
[..]
Ja, ik was 'm nog even aan het aanpassen, ik begreep die opmerking van Lienekien dus ook niet echt.
In plaats van een poging te doen om mijn argumentatie te snappen, ging je over op schelden. Dat vind ik nou dom.quote:Op donderdag 21 april 2005 19:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat klopt ook. Je kan niet begrijpend lezen.
[..]
Daar hoef ik weinig moeite voor te doen hoor. Dit is geen schelden, ik vind je OPRECHT een dom huppelkutje
[..]
Kijk, hier gaat het ALWEER mis met begrijpend lezen. Gemakshalve heb je namelijk weer over de argumentatie heen gelezen.
Anyway, vanaf heden negeer ik je, je verveelt me namelijk.
Dat komt, het verschilt namelijk per persoon. Ibuprofen werkt bij mij namelijk uitstekend bij spierpijn, maar doet bij mij geen zier tegen hoofdpijn. En het omgekeerde geldt bij mij voor paracetamol: prima tegen hoofdpijn, doet geen ene mallemoer tegen spierpijn.quote:Op donderdag 21 april 2005 19:46 schreef Angeles het volgende:
Het verschilt per persoon, maar als het helpt dan helpt het ook tegen hele sterke pijnen.
Als een pijnstiller BIJ JOU heel goed werkt tegen erge pijn dan werkt het tegen (bijna) elke pijn wel.
Ik snapte de vraag aan Swetsenegger over Saridon & menstruatiepijn ook niet helemaal hoor.
als wat?? tablet??quote:Op donderdag 21 april 2005 19:52 schreef Chaosma het volgende:
Ik slik ibuprofen 600 mg poeders, voorgeschreven door mijn huisarts, is minder belastend voor je maag.
Dokters schrijven dit juist vaak voor.quote:Op donderdag 21 april 2005 19:29 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
laat ik zo zeggen.. een dokter zou zelden ibuprofen voorschrijven.. Gewoon omdat het meer schade kan aanrichten dan oplossen.. Zelf loop ik bij een maag darm en lever arts.. en die snapt echt niet waarom zulke middelen op de markt zijn.. ze zijn op de markt omdat het gewoon veel geld opleverd..
nou kan het natuurlijk niet kwaad als je 1x zoiets slikt... maar als je regelmatig zoiets slikt kan het natuurlijk helemaal misgaan.. en als het misgaat dan heb je ook echt problemen. en wat achmea zegt zou ik maar tussen haakjes nemen.. want nog maalss... paracetamol is absoluut niet te vergelijken met ibuprofen..
eigenlijk bedoelde ik, dat het poeder minder belastend voor de maag is als wat? tabletten?quote:Op vrijdag 22 april 2005 01:41 schreef Chaosma het volgende:
[..]
Poeders zei ik, die los je op in water, lijkt me nogal logisch.
eigelijk is het helemaal niet raar... lees eens op de bijsluiter.. ibuprofen valt uit elkaar in de darm en is heel agressief voor de maag. dan kan ik wel begrijpen dat een maag,darm en lever arts dat niet goed vind...quote:Op vrijdag 22 april 2005 01:51 schreef Troeta het volgende:
dat je arts het niet begrijpt vind ik ook raar..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |