Het lijkt mij lastig omdat mij lijkt dat je toch wel meer dan een paar uurtjes per week les moet geven, en het lesgeven niet het enige werk is.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Waarom? Als je op een kleinere school werkt is het soms zelfs lastig om zoveel uren te draaien dat je op fulltime zit (dat is 26 uur lesgeven).
Eigenlijk is het dus nog niet zo concreet wat het precies wordt, maar er is je wel duidelijk wat je wel en niet wilt?quote:Ja, redactiewerk, journalistiek, werken in een museum of bibliotheek.
Nee, ik vind dat geweldig werk. Ik doe het ook al, voor een tijdschrift dat de Hare Krishna's uitgeven. Ik vertaal ook voor hen (Engels-Nederlands) en daar ben ik ook heel goed in. Heb al eens overwogen om een online taalbureau op te starten, misschien dat ik me daar nog in ga verdiepen binnenkort. Een professioneel taalbureau vraagt rond de ¤ 50,- voor het volledig redigeren van één pagina A4.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:38 schreef Alicey het volgende:
Zou je niet juist erg gefrustreerd raken door dat laatste?
Doffyquote:
Ik zie het probleem niet zo. Ik wil genoeg verdienen om normaal van te kunnen leven en meer hoeft niet. As dat kan met 15 uur lesgeven, dan ga ik daarvoor.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:41 schreef Alicey het volgende:
Het lijkt mij lastig omdat mij lijkt dat je toch wel meer dan een paar uurtjes per week les moet geven, en het lesgeven niet het enige werk is.
Ik zie wel. Tegen de tijd dat ik bijna klaar ben, ga ik gewoon solliciteren op functies die me leuk lijken. Ik sluit ook niet uit dat ik solliciteer op een baan die 'beneden mijn niveau' ligt, want dat vind ik dus helemaal niet erg. Er zijn veel dingen waar ik plezier in kan hebben, als het maar geen administratieve baan is.quote:Eigenlijk is het dus nog niet zo concreet wat het precies wordt, maar er is je wel duidelijk wat je wel en niet wilt?
Een taalbureau is op zich een goede optie denk ik. Er zijn natuurlijk wel nadelen zoals niet van te voren weten hoeveel werk je gaat hebben, en een goede aansprakelijkheidsverzekering is ook wel aan te raden.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat geweldig werk. Ik doe het ook al, voor een tijdschrift dat de Hare Krishna's uitgeven. Ik vertaal ook voor hen (Engels-Nederlands) en daar ben ik ook heel goed in. Heb al eens overwogen om een online taalbureau op te starten, misschien dat ik me daar nog in ga verdiepen binnenkort. Een professioneel taalbureau vraagt rond de ¤ 50,- voor het volledig redigeren van één pagina A4.
15 uur lesgeven gaat dan, ik dacht aan < 10 uur (Omdat er ook meer werk bij komt), en dat leek mij wat weinig, niet om van rond te komen, maar meer qua of het interessant is voor een leerinstelling.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet zo. Ik wil genoeg verdienen om normaal van te kunnen leven en meer hoeft niet. As dat kan met 15 uur lesgeven, dan ga ik daarvoor.
Je hebt nog wel wat tijd om je te orienteren inderdaad.quote:Ik zie wel. Tegen de tijd dat ik bijna klaar ben, ga ik gewoon solliciteren op functies die me leuk lijken. Ik sluit ook niet uit dat ik solliciteer op een baan die 'beneden mijn niveau' ligt, want dat vind ik dus helemaal niet erg. Er zijn veel dingen waar ik plezier in kan hebben, als het maar geen administratieve baan is.
In Friesland kan dat nogquote:Op vrijdag 22 april 2005 10:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet zo. Ik wil genoeg verdienen om normaal van te kunnen leven en meer hoeft niet. As dat kan met 15 uur lesgeven, dan ga ik daarvoor.
[..]
Ik van alledrie, via school (krijg ze drie weken te laat en betaal dan voor alle drie slechts ¤ 27,50 per jaar). Maar HP staat me meer aan eigenlijk. Ik vind dat financiële gezeur van Elsevier niet zo boeien. Allemaal bedoeld voor mensen met een hoop geld en dat ben ik niet.quote:
dat gedeelte lees ik dan ook niet. Ik vind vooral Simon Roozendaal leuk !quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik van alledrie, via school (krijg ze drie weken te laat en betaal dan voor alle drie slechts ¤ 27,50 per jaar). Maar HP staat me meer aan eigenlijk. Ik vind dat financiële gezeur van Elsevier niet zo boeien. Allemaal bedoeld voor mensen met een hoop geld en dat ben ik niet.
Mocht ik dit inderdaad gaan doen, dan raadpleeg ik jou nog wel even van tevoren.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:44 schreef Alicey het volgende:
Een taalbureau is op zich een goede optie denk ik. Er zijn natuurlijk wel nadelen zoals niet van te voren weten hoeveel werk je gaat hebben, en een goede aansprakelijkheidsverzekering is ook wel aan te raden.
Ik wil eigenlijk niet uit Friesland weg.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:48 schreef Alicey het volgende:
Op zich zit daar natuurlijk wat in. Dat is echter ook een keuze die je maakt, lijkt me.
Wat schrijft die? Ik onthoud namen nooit.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:47 schreef het_fokschaap het volgende:
dat gedeelte lees ik dan ook niet. Ik vind vooral Simon Roozendaal leuk !
Zou ik ook zeker doen. Vooral omdat je een koopwoning hebt, dan kun je niet al teveel risico nemen.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Mocht ik dit inderdaad gaan doen, dan raadpleeg ik jou nog wel even van tevoren.Ik zou dat trouwens naast een gewone baan willen doen. In eerste instantie althans, je weet natuurlijk nooit hoe succesvol het zou kunnen worden.
Ben je commercieel genoeg om ze daar van te overtuigen?quote:Er zijn èrg veel mensen die een taalbureau nodig hebben, alleen dat weten ze zelf niet.
HPquote:Op vrijdag 22 april 2005 10:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Maar HP staat me meer aan eigenlijk.
wetenschapsjournalist, zit ook vaak in Nieuwslicht.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Wat schrijft die? Ik onthoud namen nooit.
Lekker blijven zitten. Het is een stuk duurder buiten Friesland, dus als je niet full-time wilt werken, maar wel genoeg verdienen om gewoon van te leven, kun je denk ik beter in Friesland zitten dan in Amsterdam.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk niet uit Friesland weg.
quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Lekker blijven zitten. Het is een stuk duurder buiten Friesland, dus als je niet full-time wilt werken, maar wel genoeg verdienen om gewoon van te leven, kun je denk ik beter in Friesland zitten dan in Amsterdam.
Als het je om de natuur gaat kun je denk ik buiten Amsterdam veel betere oorden vinden.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:54 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]ik zit dan gelukkig nog op een plek waar je gratis kan parkeren
maar verder zou ik het vondelpark en het amsterdamse bos toch niet willen missen voorlopig
het gaat niet om de natuur, het gaat om de combinatie stad, groen, drank en mooie vrouwenquote:Op vrijdag 22 april 2005 10:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als het je om de natuur gaat kun je denk ik buiten Amsterdam veel betere oorden vinden.
Oh ja, da's altijd interessant.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:52 schreef het_fokschaap het volgende:
wetenschapsjournalist, zit ook vaak in Nieuwslicht.
Ik ben in de verste verte niet commercieel.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:50 schreef Alicey het volgende:
Ben je commercieel genoeg om ze daar van te overtuigen?
Dat hebben wij hier ook allemaal in onze prachtige Prinsentuin:quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:56 schreef het_fokschaap het volgende:
het gaat niet om de natuur, het gaat om de combinatie stad, groen, drank en mooie vrouwen
quote:Op vrijdag 22 april 2005 11:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat hebben wij hier ook allemaal in onze prachtige Prinsentuin:
Staat er ook een wel-roker van het jaar tegenover?quote:Op vrijdag 22 april 2005 11:02 schreef het_fokschaap het volgende:
Erica Terpstra gekozen tot niet-roker van het jaar
wat een lullige verkiezing
Is ook een zwak puntje van mij.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik ben in de verste verte niet commercieel.
niet-roker van het jaar!quote:Op vrijdag 22 april 2005 11:02 schreef het_fokschaap het volgende:
Erica Terpstra gekozen tot niet-roker van het jaar
wat een lullige verkiezing
Nee, het is schoner, mooier en er staat een geweldig restaurant middenin.quote:Op vrijdag 22 april 2005 11:03 schreef het_fokschaap het volgende:
dat is in de verste verte niet te vergeljken met ons vondelpark
Mijn zusje kan lucht verkopen aan mensen. Die kan ze doen geloven dat ze iets willen hebben wat ze eigenlijk helemaal niet willen hebben. Ik ben te eerlijk daarvoor. Ik kan mensen geen dingen aansmeren tegen hun wil. Daarom was ik ook zo'n slechte Hare Krishna-evangelisator. Waar anderen 20 of 30 boekjes op een dag verkochten, verkocht ik er eentje en bracht ik de dag door met eindeloze discussies met voorbijgangers.quote:
Ben je er ünberhaupt wel eens geweest?quote:Op vrijdag 22 april 2005 11:07 schreef het_fokschaap het volgende:
veredelde snackbar
vreemd. is dat hetzelfde zusje voor wie jij haar contact-advertentie moest aanpassen ?quote:Op vrijdag 22 april 2005 11:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Mijn zusje kan lucht verkopen aan mensen.
Ik denk dat ik in de buurt komquote:Op vrijdag 22 april 2005 11:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Staat er ook een wel-roker van het jaar tegenover?
Ja.quote:Op vrijdag 22 april 2005 11:07 schreef het_fokschaap het volgende:
vreemd. is dat hetzelfde zusje voor wie jij haar contact-advertentie moest aanpassen ?
Hij gaat lekkerquote:
Slapjanus!quote:Op vrijdag 22 april 2005 11:08 schreef livEliveD het volgende:
Ik denk dat ik in de buurt kom
Alhoewel ik tot 2 dagen terug voor 12 dagen gestopt was
Dat heb ik ook. En als ze ergens enthausiast over zijn, maar ik bespeur dat ze dingen over het hoofd zien in hun enthausiasme zal ik ze er ook nog op wijzen.quote:Op vrijdag 22 april 2005 11:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Mijn zusje kan lucht verkopen aan mensen. Die kan ze doen geloven dat ze iets willen hebben wat ze eigenlijk helemaal niet willen hebben. Ik ben te eerlijk daarvoor. Ik kan mensen geen dingen aansmeren tegen hun wil.
Hoewel je daar misschien juist veel meer mee hebt gedaan.quote:Daarom was ik ook zo'n slechte Hare Krishna-evangelisator. Waar anderen 20 of 30 boekjes op een dag verkochten, verkocht ik er eentje en bracht ik de dag door met eindeloze discussies met voorbijgangers.
Dat betekent dat jij er binnenkort een stalker bij hebt.quote:Op vrijdag 22 april 2005 11:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja.Ze is beter in het verkopen van dingen dan in het verkopen van zichzelf.
Maar ze heeft vanavond wel een date met een man die vond 'dat ze zichzelf zo leuk beschreef'.
Je hebt het dus weer niet volgehouden?quote:Op vrijdag 22 april 2005 11:08 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ik denk dat ik in de buurt kom
Alhoewel ik tot 2 dagen terug voor 12 dagen gestopt was
Poging 21!quote:
Lekker dingquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |