abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 april 2005 @ 12:09:41 #1
92733 SiemeN
De Postbode.
pi_26400137
Ja, daar word ik toch wel zo schijtziek van!

Ik sta keurig op tijd op het centraal station bij de bushalte, geduldig als altijd, te wachen.
Volgens het bord van Connexxion (quasi hippe naam overigens, met die xx'en ) vertrekt mijn bus van centraal om 11.31.
Ruim 10 minuten voor vertrekstijd zie ik de chaffeur naar zijn geparkeerde bus lopen en deze openen.
Affin, niks aan de hand zou je denken.. was het niet dat de beste man eerst nog in de bus uitgebreid de krant besluit te lezen en dáárom goddomme pas om 11.38 met die bus komt aankakken terwijl de halte al volledig door willkeurige infantielen in de laatste vrijetijds mode van de zeeman aan het oog wordt ontrokken!
Als je buschaffeur bent dien je toch wel enigzins punctueel te zijn?
Dankzij die schavuit heb ik weer fijn een trein gemist!
Op maandag 4 juni 2007 00:56 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik noemde mijn vriendin per ongeluk SiemeN tijdens de seks. Ze kon het begrijpen.
  donderdag 21 april 2005 @ 12:12:43 #2
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_26400209
quote:
Op donderdag 21 april 2005 12:09 schreef SiemeN het volgende:
Ja, daar word ik toch wel zo schijtziek van!

Ik sta keurig op tijd op het centraal station bij de bushalte, geduldig als altijd, te wachen.
Volgens het bord van Connexxion (quasi hippe naam overigens, met die xx'en ) vertrekt mijn bus van centraal om 11.31.
Ruim 10 minuten voor vertrekstijd zie ik de chaffeur naar zijn geparkeerde bus lopen en deze openen.
Affin, niks aan de hand zou je denken.. was het niet dat de beste man eerst nog in de bus uitgebreid de krant besluit te lezen en dáárom goddomme pas om 13.38 met die bus komt aankakken terwijl de halte al volledig door willkeurige infantielen in de laatste vrijetijds mode van de zeeman aan het oog wordt ontrokken!
Als je buschaffeur bent dien je toch wel enigzins punctueel te zijn?
Dankzij die schavuit heb ik weer fijn een trein gemist!
Die vent heeft meer dan 2 uur een krant zitten lezen?

Trouwens, hoe kan je een trein missen terwijl je al op het centraal station staat?
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  donderdag 21 april 2005 @ 12:13:46 #3
92733 SiemeN
De Postbode.
pi_26400228
Whoops, dat moest 11.38 zijn.
Ik noemde mijn vriendin per ongeluk SiemeN tijdens de seks. Ze kon het begrijpen.
pi_26400292
Gun die man ook even een pauze.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  donderdag 21 april 2005 @ 12:17:27 #5
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_26400296
en rijden kunnen die lui ook al niet:

- 100 gaan rijden over een hobbelige weg waar 60 is toegestaan, je kan je voorstellen hoe je dan in de bus zitten hoppen.

- zo dicht langs geparkeerde auto's rijden dat de spiegels eraf vliegen.

- bij de draai op het busstation een bushokje rammen, barst in de voorruit en hokje aan poeier

- een grote bek geven tegen iedereen die eraan komt rennen om nog snel de bus te halen, terwijl meneer zelf gewoon 3 minuten te vroeg aan komt rijden.

- gaan lopen zeuren over discman terwijl ik achter in de bus zit, en geluid zo zacht heb staan dat ik hem gewoon nog kan verstaan, hoezo te hard dus?

een bloemlezing uit 6 jaar met de bus rijden naar Enschede, mên, wat ben ik blij dat dat niet meer hoeft
Bij tijd en wijle aanwezig...
  donderdag 21 april 2005 @ 12:21:29 #6
92733 SiemeN
De Postbode.
pi_26400381
Ja, ook zo asociaal.
Soms rijd m'n chaffeur even een blokje om, zodat hij zijn collega kan afzetten op de onderhouds centrale! Lekker punctueel weer, ik kom elke keer net die paar minuten te laat!
pi_26400448
quote:
Op donderdag 21 april 2005 12:17 schreef greatgonzo het volgende:
-knip-

een bloemlezing uit 6 jaar met de bus rijden naar Enschede, mên, wat ben ik blij dat dat niet meer hoeft
YOU ARE RIGHT! Zelf ook tijd met de bus naar Enschede gegaan... vriendelijkheid onder chauffeurs is schaars, daarentegen het NS-personeel!
Zat ook een keer in de bus, alleen, toen ik erg verkouden was; en ja toen haalde ik een paar keer mn neus op (niet overdreven), snap dat dat irritant is, maar: mevrouw keek kwaad achterom en zei: "Je kunt achterin gaan zitten of uitstappen!" Ik:
  donderdag 21 april 2005 @ 12:29:30 #8
92733 SiemeN
De Postbode.
pi_26400553
quote:
Op donderdag 21 april 2005 12:17 schreef LostFormat het volgende:
Gun die man ook even een pauze.
Ik zie niet in waarom de pauze van die man ten koste van mijn reistijd moet gaan.
Als ze pas om 11.38 willen gaan rijden moet ze dat aangeven op het bord, en niet 11.31.
pi_26400637
quote:
Op donderdag 21 april 2005 12:29 schreef SiemeN het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom de pauze van die man ten koste van mijn reistijd moet gaan.
Als ze pas om 11.38 willen gaan rijden moet ze dat aangeven op het bord, en niet 11.31.
Misschien kwam hij net van een andere dienst af? Een puur gokje hoor. Jan alleen op de wereld
  donderdag 21 april 2005 @ 12:34:26 #10
67174 Dos37
Come on Twente
pi_26400666
Tsjah live sucks
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  donderdag 21 april 2005 @ 12:35:07 #11
112687 Teardrop-nl
Drink, maar geniet met je mate
pi_26400684
Daar heb ik nou ook altijd last van.... kut buschauffeurs rijden nooit op tijd !!! gisteren heb ik ook weer 15 minuten op mn bus staan wachten... dat waren dus 15 minuten die ik langer in mijn bed had kunnen blijven liggen !!!
Ik verveel me niet, Ik heb gewoon geen reet te doen op mijn werk :')
  donderdag 21 april 2005 @ 12:35:18 #12
102364 FordXRRS
Bad boys drive bad toys
pi_26400689
quote:
Op donderdag 21 april 2005 12:33 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Misschien kwam hij net van een andere dienst af? Een puur gokje hoor. Jan alleen op de wereld
Ja en?

Dan hoeft de staat ook niet meer te zeiken dat de NS niet op tijd rijdt!

Ze moeten op het tijdstip rijden wat aangegeven wordt, misschien dat jij zeeën van tijd hebt, ik niet!
(Maar ik ga dan ook niet meer met de bus/trein )
"Misunderstandings don't exist, only the failure to communicate"
What's your dysfunction?
pi_26400707
Dat is in Almere allemaal beter! Maarja,daar hebben de chauffeurs het gewoon goed,geen smalle straten waar ze net door passen,overal voorrang op de busbanen.Ik kan me voorstellen dat je behoorlijk onverschillig kan worden als dat allemaal niet zo is......Overigens is het werken bij de verschillende Connexxion filialen niet allemaal gelijk......Als ze over genomen door Connexxion kan het zijn dat ze terug gegaan zijn in loon cq arbeidsvoorwaarden en vaak ook nog langer rijden,daar wordt je natuurlijk ook niet vrolijk van......
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_26400729
quote:
Op donderdag 21 april 2005 12:33 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Als hij al van een andere dienst afkomt, is toch niet jouw probleem? Ik zie het al voor me in de supermarkt; "meneer, kunt U bij een andere kassa afrekenen, ik heb een klant geholpen...."
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  donderdag 21 april 2005 @ 12:36:51 #15
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_26400734
Ik las impotente
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_26400804
quote:
Op donderdag 21 april 2005 12:35 schreef FordXRRS het volgende:

[..]

Ja en?

Dan hoeft de staat ook niet meer te zeiken dat de NS niet op tijd rijdt!

Ze moeten op het tijdstip rijden wat aangegeven wordt, misschien dat jij zeeën van tijd hebt, ik niet!
(Maar ik ga dan ook niet meer met de bus/trein )
De tijden wat bij de hokjes staan zijn bij benadering en idd de rijtijden
quote:
Op donderdag 21 april 2005 12:36 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Als hij al van een andere dienst afkomt, is toch niet jouw probleem? Ik zie het al voor me in de supermarkt; "meneer, kunt U bij een andere kassa afrekenen, ik heb een klant geholpen...."

Nee inderdaad want jij staat na je half uurtje pauze meteen weer op de werkvloer he
pi_26400819
quote:
Op donderdag 21 april 2005 12:35 schreef FordXRRS het volgende:

[..]

Ja en?
Rijtijdenwet.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_26400907
Die klootzak van een chauffeur die vanochtend niet stopte bij de halte waar ik om 05:30 stond mogen ze ook per direct liquideren.

Ik er nog achteraanrennen, maar ho maar hoor. Sta ik daar voor jan lul om 05:20 al te wachten... kutbus
  donderdag 21 april 2005 @ 12:43:59 #19
119422 fraQture
Op die fiets.
pi_26400910
Klootzak van een buschauffeur laatst zag (of weigerde te zien) mn OV niet die ik in t weekend voor zn neus hield toen ik moest chippen in de bus. Werd dus 40 cent te veel afgerekend. Ik zei nog "Zeg, is wel met korting hè?". Kijkt die flap me aan alsof ik net opbiechtte zijn dochtertje bruut in de schedel genomen te hebben en doet gewoon niets!

Oen die ik ben ben ook gewoon weggelopen omdat ik zo geïrriteerd/perplex was.
  donderdag 21 april 2005 @ 13:00:29 #20
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26401292
hmmmz, heerlijk hier, geen dienstregeling van de bussen, de bus komt geween gemiddeld elke 8 of 12 minuten, heb je geen kans om je op te winden. Veel flexibeler systeem

oh ja, ook geen achtelijk strippenkaart systeem... kaart scannen als binnen komt, kaart scannen als je de bus uitgaat.. normaal 30 eurocent voor een ritje..
  donderdag 21 april 2005 @ 13:03:22 #21
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_26401350
quote:
Op donderdag 21 april 2005 12:40 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Rijtijdenwet.
Ja en? Dan dien je je chauffeurs goed in te plannen.....
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  donderdag 21 april 2005 @ 13:07:58 #22
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_26401470
quote:
Op donderdag 21 april 2005 12:43 schreef fraQture het volgende:
Klootzak van een buschauffeur laatst zag (of weigerde te zien) mn OV niet die ik in t weekend voor zn neus hield toen ik moest chippen in de bus. Werd dus 40 cent te veel afgerekend. Ik zei nog "Zeg, is wel met korting hè?". Kijkt die flap me aan alsof ik net opbiechtte zijn dochtertje bruut in de schedel genomen te hebben en doet gewoon niets!

Oen die ik ben ben ook gewoon weggelopen omdat ik zo geïrriteerd/perplex was.
Sinds wanneer krijg je korting als je bij de chauffeur betaalt?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_26401483
quote:
Op donderdag 21 april 2005 12:34 schreef Dos37 het volgende:
Tsjah live sucks
Het is "life sucks"
Als je per se Engels wilt gebruiken doe het dan wel goed.
War. War never changes.
  donderdag 21 april 2005 @ 13:08:57 #24
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_26401498
quote:
Op donderdag 21 april 2005 13:00 schreef Libris het volgende:
hmmmz, heerlijk hier, geen dienstregeling van de bussen, de bus komt geween gemiddeld elke 8 of 12 minuten
Dat doet 'mijn' lijn in Breda ook... 8 maal per uur en af en toe nog een streekbus er tussendoor. Sta nooit langer dan 5 min. te wachten
  donderdag 21 april 2005 @ 13:18:26 #25
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_26401766
quote:
Op donderdag 21 april 2005 12:43 schreef harlingen het volgende:
Die klootzak van een chauffeur die vanochtend niet stopte bij de halte waar ik om 05:30 stond mogen ze ook per direct liquideren.

Ik er nog achteraanrennen, maar ho maar hoor. Sta ik daar voor jan lul om 05:20 al te wachten... kutbus
Die chauffeur verwachtte nog geen klantjes natuurlijk.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_26401790
quote:
Op donderdag 21 april 2005 13:03 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

En dát kun je dan weer niet beinvloeden
  donderdag 21 april 2005 @ 13:47:52 #27
119422 fraQture
Op die fiets.
pi_26402575
quote:
Op donderdag 21 april 2005 13:07 schreef JDude het volgende:

[..]

Sinds wanneer krijg je korting als je bij de chauffeur betaalt?
40% korting in het weekend met je week-OV
pi_26402649
Zeeman kleding => hoe herken je dat zo goed => zelf heb je ook die kleding???

Bij mij dagelijks ook zo dat die gast met die bus 10 minuten te laat weggaat. Daarom heen wel met de bus, terug niet anders mis ik mijn mooie treintje. Keerzijde is dat ik dan wel 25 minuten moet lopen....... Lekker in het zonnetje, heerlijk
  donderdag 21 april 2005 @ 13:53:15 #29
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_26402713
quote:
Op donderdag 21 april 2005 13:03 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Je kunt plannen wat je wilt maar tegen passagiers die de boel vertragen, ongelukken, en whatever er nog meer may be doe je echt niks hoor.
De meeste buschauffeurs rijden overigens dwars door de rijtijdenwet heen gewoon door, alleen jammer dat jij die nooit treft.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
  donderdag 21 april 2005 @ 13:55:46 #30
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_26402771
Hier ook een trouwe Enschede-ganger met Connexxion

Ik kan ook zoooo boos worden als ze al te laat vertrekken van het station. Dan gaan ze nog gezellig koffieleuten, een sigaretje roken en 5 minuten na de geplande vertrektijd stappen ze eindelijk eens in de bus. Dan moet de jas nog worden opgehangen, de stoel en het stuur versteld worden enz.
Met als gevolg dat ik mijn aansluiting op de stadsdienst in mijn woonplaats mis. Want wachten op elkaar, waarom zou je?
DUS dan ben ik een half uur later thuis omdat zij nog moesten roken en kletsen. Daar kan ik echt heel pissig om worden.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_26402907
Ik maak het ook regelmatig mee dat de buschauffeur moet vragen waar hij langs moet...
pi_26402945
Afgekoeld?
  donderdag 21 april 2005 @ 14:03:51 #33
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26402984
Ik vind bussen die te vroeg weggaan nog irritanter eigenlijk
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_26403132
quote:
Op donderdag 21 april 2005 12:13 schreef SiemeN het volgende:
Whoops, dat moest 11.38 zijn.
Afijn, we maken allemaal fouten dus. Net als die buschauffeur.

Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_26403366
Over zoiets zou ik toch echt een klacht indienen. Ik weet niet of je veel antwoord hoeft te verwachten van Connexxion (op dit gebied hebben ze niet echt een goede reputatie), maar het lijkt me stug dat ze zó krap zitten met chauffeurs dat ze zich door de uitwassen laten associëren met de begrippen amateurisme en incompententie.
Want dat is hier overduidelijk wél het geval, natuurlijk.

Als je daarbij optelt dat chauffeurs vaak onbeschoft en ongemotiveerd zijn, is er reden genoeg om de teugels eens wat strakker aan te trekken. Als niemand ze hiervan op de hoogte brengt, kunnen ze dat ook moeilijk doen, natuurlijk.

Ik vraag me altijd af waarom sommige mensen buschauffeur zijn geworden. Ze kunnen toch ook ergens in hun eentje stront gaan scheppen ofzo, als ze zo'n hekel hebben aan hun werk en aan klanten?
  donderdag 21 april 2005 @ 14:20:48 #36
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_26403395
quote:
Op donderdag 21 april 2005 13:47 schreef fraQture het volgende:

[..]

40% korting in het weekend met je week-OV
Hmm.. heb nog nooit gechipt in de bus. Op de ouderwetse kaartjes krijg je geen OV-korting
pi_26403437
Mja, dat heb ik ook wel vaker. Zelfs wel es gehad dat de bus op het CS groningen de halte maar voorbij reed omdat er al een andere bus stond
Oh, and that's a bad miss!
pi_26403978
Haha gisteren dan. De buschaffeur ging achter een stilstaande bus staan bij het stoplicht. Hij zag niet dat de bus overleden was. Zag ik aan de andere kant mijn andere bus aan komen rijden maar toen hij het dus eindelijk doorhad, was het stoplicht inmiddels al weer op rood gesprongen. Dag bus Was ik dus mooi te laat, want er was ook nog eens een omleiding.. fijn zo met mijn herkansingen
Delivered without an information leaflet
  donderdag 21 april 2005 @ 15:11:57 #39
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_26404808
quote:
Op donderdag 21 april 2005 13:53 schreef kleinmeiske het volgende:

[..]

Je kunt plannen wat je wilt maar tegen passagiers die de boel vertragen, ongelukken, en whatever er nog meer may be doe je echt niks hoor.
De meeste buschauffeurs rijden overigens dwars door de rijtijdenwet heen gewoon door, alleen jammer dat jij die nooit treft.
Met jij bedoel je TS denk ik Het is vervelend maar als het gebeurt kan je toch ook communiceren! Vooral in dit geval, bus stond geparkeerd naast de halte!
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_26404937
quote:
Tsjah live sucks
Jouw engels ook.
pi_26405018
Ik woon maar 4 haltes van het station vandaan (ze liggen echter wel ver uit elkaar). Normaal gesproken komt er bij 'mijn' bushalte iets voor heel en iets voor half verschillende bussen.
Al een paar keer heb ik er gestaan en vervolgens kun je dan een kwartier of 20 minuten wachten omdat er gewoon van de 4 verschillende bussen die er zouden MOETEN komen geeneen komt opdagen, terwijl ik er dan ruim van tevoren stond.
Verder zat ik eergisteren in de bus, op weg naar het station. Ik was een boek aan het lezen en had niet bewust in de gaten dat de bus al een tijdje stil stond. Opeens trok de bus ' aarzelend' op en op dat moment keek ik naar buiten. Daar lag een man op de grond, op zijn zij. Mensen fietsen voorbij, wandelaars gingen hem voorbij, niemand hielp de man. (Hij zag eruit als een zwerver, dat wel, maar dat is nog geen reden om iemand te laten liggen). Toen ik naar voren liep met de bedoeling om uit te stappen, reed de bus gewoon verder. Ik vroeg of hij kon stoppen zodat hij eruit kon. ' Er is geen halte' was zijn commentaar. Ik legde uit dat er iemand op de grond had gelegen en dat ik EHBO had en wilde kijken of ik iets kon doen. De chauffeur reed gewoon stug door! Ondertussen hadden meerdere mensen de man zien liggen en 2 meisjes belden met hun GSM 112 of de ambulancedienst (Hulde aan deze 2 dames, want de rest deed NIETS!). De chauffeur vertikte het om te stoppen. Toen we bij de volgende halte aankwamen, zag ik dat er net een ambulance aan kwam gereden, die richting de man ging, ik zag mensen in zijn richting wijzen. Dus ik ging uiteindelijk niet de bus uit, maar ik vond het heel erg dat hij weigerde mij de man te helpen, want op datzelfde stuk staan ze ook wel eens stil om met elkaar te praten, de bus van de ene richting en vanuit de andere richting.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_26405070
quote:
Tsjah live sucks
Sinds Throwing Copper is het bergafwaards gegaan ja.
pi_26405087
Of chauffeurs die beweren dat het van het station naar mijn halte 3 strippen is, terwijl het er maar 2 zijn, omdat het binnen de ring valt en steevast dan toch 3 afstempelen en 'plotseling/toevallig' geen corrigeerstickers meer hebben
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_26405122
Hehe ik heb een collega die vroeger buschauffeur was in Den Haag, als ik die verhalen hoor
pi_26405153
quote:
Op donderdag 21 april 2005 15:21 schreef Dophertje het volgende:
Hehe ik heb een collega die vroeger buschauffeur was in Den Haag, als ik die verhalen hoor
Vertel...
  donderdag 21 april 2005 @ 15:24:50 #46
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_26405208
quote:
Op donderdag 21 april 2005 15:21 schreef Blinky het volgende:
Of chauffeurs die beweren dat het van het station naar mijn halte 3 strippen is, terwijl het er maar 2 zijn, omdat het binnen de ring valt en steevast dan toch 3 afstempelen en 'plotseling/toevallig' geen corrigeerstickers meer hebben
Volgende keer gewoon vragen om 2 strippen (dus niet zeggen waar je heen gaat). Jij fijn twee strippen en hij is tegen de tijd dat je bij het station bent toch wel vergeten dat je er twee had en volgens hem dus niet naar het station had gemogen. En anders de zonekaart erbij laten pakken (horen ze ook bij zich te hebben, maar ja die corrigeerstickers ook) en laat het ze maar bewijzen.
pi_26405270
heb ik ook weleens gehad, echt kut
pi_26405391
Ik erger me eraan kapot dat wanneer het koud is en keihard regent, de buschauffeurs altijd lekker in hun warme bus hun krantje zitten te lezen voordat ze optrekken naar de beginhalte, terwijl ik daar dus kleumend sta te wachten! Laat me dan alvast naar binnen!
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_26405540
quote:
Op donderdag 21 april 2005 15:24 schreef kleinmeiske het volgende:

[..]

Volgende keer gewoon vragen om 2 strippen (dus niet zeggen waar je heen gaat). Jij fijn twee strippen en hij is tegen de tijd dat je bij het station bent toch wel vergeten dat je er twee had en volgens hem dus niet naar het station had gemogen. En anders de zonekaart erbij laten pakken (horen ze ook bij zich te hebben, maar ja die corrigeerstickers ook) en laat het ze maar bewijzen.
Het gaat meer om de terugreis, dus van het station naar mijn huis. Mijn straat is een heeeeele lange straat waarvan 1 halte voor de ring is en de andere haltes erna. Ik ben bijna een keer de bus uitgezet omdat de buschauffeur zei dat ik tot die halte had betaald (1 halte voor de eigenlijke halte). Ik heb hem er toen op moeten wijzen dat het binnen de ring was en gelukkig kreeg ik bijval van andere passagiers. (Hij ging behoorlijk af )
Sommigen vragen, ondanks dat ik zeg dat ik twee strippen wil, waar ik naartoe moet. Ik noema dan de halte voor mijn eigenlijke halte daar trappen ze altijd in. En net nadat we die halte gespasseerd zijn, loop ik naar de uitgang. Dat helpt wel
  donderdag 21 april 2005 @ 15:44:43 #50
62913 Blik
The one and Only!
pi_26405735
ach ja, hij tenminste niet dronken

Buschauffeur zit dronken achter het stuur
pi_26406180
Buschauffeus zuigen misschien wel aars, maar waar zijn wij zonder ze?
pi_26406478
Nog steeds bij de bushalte
War. War never changes.
pi_26408508
Bussen in Utrecht . Hoef nooit langer dan vijf minuten te wachten, heerlijk!
  donderdag 21 april 2005 @ 18:05:45 #54
119422 fraQture
Op die fiets.
pi_26409063
quote:
Op donderdag 21 april 2005 14:20 schreef JDude het volgende:

[..]

Hmm.. heb nog nooit gechipt in de bus. Op de ouderwetse kaartjes krijg je geen OV-korting
Daarvoor kun je in de plaats een roze strippenkaart kopen voor ik meen ¤4,30, maar omdat ik die onhandig vind (afhankelijk van winkels die dit verkopen maar een chiplader is altijd wel ergens) gebruik ik die niet meer.
Zo gaat het hier in t zuiden in ieder geval (Hermes busmaatschappij), weet niet of t bij bijv. connexxion ook zo gaat.
pi_26409488
quote:
Op donderdag 21 april 2005 12:17 schreef greatgonzo het volgende:
en rijden kunnen die lui ook al niet:

- 100 gaan rijden over een hobbelige weg waar 60 is toegestaan, je kan je voorstellen hoe je dan in de bus zitten hoppen.

- zo dicht langs geparkeerde auto's rijden dat de spiegels eraf vliegen.

- bij de draai op het busstation een bushokje rammen, barst in de voorruit en hokje aan poeier

- een grote bek geven tegen iedereen die eraan komt rennen om nog snel de bus te halen, terwijl meneer zelf gewoon 3 minuten te vroeg aan komt rijden.

- gaan lopen zeuren over discman terwijl ik achter in de bus zit, en geluid zo zacht heb staan dat ik hem gewoon nog kan verstaan, hoezo te hard dus?

wat hoop ik dat jij een auto hebt
lees de voorwaardens eens van busdiensten, dan kan je meteen wat ergernissen schrappen
pi_26409829
quote:
Op donderdag 21 april 2005 14:20 schreef JDude het volgende:

[..]

nee, een roze strippenkaart bestaat niet, nee
  donderdag 21 april 2005 @ 23:02:53 #57
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_26417448
quote:
Op donderdag 21 april 2005 14:03 schreef Metro2005 het volgende:
Ik vind bussen die te vroeg weggaan nog irritanter eigenlijk
Dat vind ik niet. Zolang ze snel genoeg rijden en ver voor de vertrektijd rijden vind ik het heerlijk.

Bij mij (Amsterdam) is het niet beter. Zo kwam woensdag mijn bus (lijn 82 red naar IJmuiden.) 7 minuten te laat en zat vlak achter lijn 15 (2. minuten te laat). Nog voor de dienstregeling had ik nog lijn 64/164 en die hadden zeker minder problemen. Gelukkig heb ik een goed OV-aanbod (4 tramlijnen en 4 buslijnen).
  vrijdag 22 april 2005 @ 07:23:21 #58
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_26423409
quote:
Op donderdag 21 april 2005 18:42 schreef SanyoSoft het volgende:

[..]

nee, een roze strippenkaart bestaat niet, nee
Ik had het over de kaartjes die je bij de chauffeur koopt
pi_26424457
Ik heb wel eens gehad dat een bus 15 minuten te laat was en strak langs me reed terwijl ik bij de bushalte stond. Ik was zoooo kwaad.

of in hilversum; Ik zit te wachten in de bus. 10 minuten te laat stapt de chauffeur in.
'wanneer moet ik vertrekken? oh, 10 minuten geleden al, haha!'
toen kreeg ik echt wurgneigingen.
  Moderator vrijdag 22 april 2005 @ 09:22:10 #60
8781 crew  Frutsel
pi_26424515
gewoon klacht indienen bij Connexxion...
  vrijdag 22 april 2005 @ 09:26:23 #61
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_26424595
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 09:22 schreef Frutsel het volgende:

ok, dit had ik net even nodig
Bij tijd en wijle aanwezig...
  vrijdag 22 april 2005 @ 09:40:31 #62
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_26424858
quote:
Ik heb het werkelijk een keer geprobeerd. Ik moest twee jaar terug op dinsdag altijd de bus van 10:28 hebben. En ongeveer eens per maand kwam hij gewoon niet opdagen. Dat was ook nog eens in de tijd dat de bus vanuit mijn wijk maar één keer per uur reed .
Dus ik bellen naar de klachtenlijn: "Mevrouw, er is ons niks van bekend dat uw bus niet is gekomen, volgens onze informatie heeft hij gewoon gereden".
Ik: "MUTS, ik zat al een kwartier voor vertrektijd bij de halte tot een half uur na de vertrektijd, en hij is toch echt niet geweest."
Klachtenlijn-mevrouw, deze keer snibbig: "Nou mevrouw, daar is ons niks van bekend hoor!"

En daar kon ik het mee doen
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_26425084
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 09:40 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik heb het werkelijk een keer geprobeerd. Ik moest twee jaar terug op dinsdag altijd de bus van 10:28 hebben. En ongeveer eens per maand kwam hij gewoon niet opdagen. Dat was ook nog eens in de tijd dat de bus vanuit mijn wijk maar één keer per uur reed .
Dus ik bellen naar de klachtenlijn: "Mevrouw, er is ons niks van bekend dat uw bus niet is gekomen, volgens onze informatie heeft hij gewoon gereden".
Ik: "MUTS, ik zat al een kwartier voor vertrektijd bij de halte tot een half uur na de vertrektijd, en hij is toch echt niet geweest."
Klachtenlijn-mevrouw, deze keer snibbig: "Nou mevrouw, daar is ons niks van bekend hoor!"

En daar kon ik het mee doen
Precies, ik heb het gevoel dat ze zich daar heel makkelijk van kunnen afmaken op zo'n manier.
Van de NS kan je zeggen wat je wilt, maar daar kun je in elk geval wél (een deel van) je geld terug reclameren. Ik vind dat ze met de bussen dat ook zouden moeten doen.
pi_26425394
Mijn schoonvader is buschauffeur bij connexxion, dus die heb ik maar om zijn advies gevraagd.

Iedereen die hier loopt te kankeren dat zijn/haar bus niet vertrokken is om 11.38 maar om 11.35 zijn gewoon n00bs. Het is wat Tha_T zei: De tijden bij de bushaltes zijn benaderingstijden, dus je moet rekening houden met maximale vertraging/tevroeg van 15min. Dat is ook gelijk de toegestaane norm bij Connexxion.

Echter heb je altijd van die mongolen die dan gaan zeiken dat ze hun aansluiting niet hebben gehaald.. TIP: NEEM EEN BUS/TRAM/TREIN eerder stelletje apen.. Ikzelf als student weet als geen ander hoe het is met het OV te reizen, en als ik dan sommige mongolen hoor klagen dat ze langer hadden konden doorslapen als ze hadden fgeweten dat ze bus toch zouden missen, dan mag van mij de doodstraf per direct worden ingevoerd.

Daarnaast; tekeer gaan tegen een chauffeur is een no-go, aangezien je op staande voet de bus word uitgekikt. Het is ook vaak dat de chauffeur niet de schuldige is, maar het overige verkeer.. Denk hierbij aan file, ongelukken, belemmeringen omdat een taxi midden op de weg staat, en andere dergelijke dingen.

Dus denk eerst na voordat je gaat kankeren, en anders koop je je eigen vervoer maar stelletje fags.
Alle mine.nu-domeinen werken weer o/
pi_26425587
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 10:06 schreef P0rt0 het volgende:
Mijn schoonvader is buschauffeur bij connexxion, dus die heb ik maar om zijn advies gevraagd.

Iedereen die hier loopt te kankeren dat zijn/haar bus niet vertrokken is om 11.38 maar om 11.35 zijn gewoon n00bs. Het is wat Tha_T zei: De tijden bij de bushaltes zijn benaderingstijden, dus je moet rekening houden met maximale vertraging/tevroeg van 15min. Dat is ook gelijk de toegestaane norm bij Connexxion.

Echter heb je altijd van die mongolen die dan gaan zeiken dat ze hun aansluiting niet hebben gehaald.. TIP: NEEM EEN BUS/TRAM/TREIN eerder stelletje apen.. Ikzelf als student weet als geen ander hoe het is met het OV te reizen, en als ik dan sommige mongolen hoor klagen dat ze langer hadden konden doorslapen als ze hadden fgeweten dat ze bus toch zouden missen, dan mag van mij de doodstraf per direct worden ingevoerd.

Daarnaast; tekeer gaan tegen een chauffeur is een no-go, aangezien je op staande voet de bus word uitgekikt. Het is ook vaak dat de chauffeur niet de schuldige is, maar het overige verkeer.. Denk hierbij aan file, ongelukken, belemmeringen omdat een taxi midden op de weg staat, en andere dergelijke dingen.

Dus denk eerst na voordat je gaat kankeren, en anders koop je je eigen vervoer maar stelletje fags.
En toch zijn bussen kut.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_26427166
quote:

je bent boos omdat je schoonvader een buschauffeur is en je allemaal kutverhalen van hem hebt gehoord en sindsdien met hem 'meeleeft' en voor hem opkomt als iemand iets te zeiken heeft over die stakkers (buschauffeurs)
pi_26427681
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 11:24 schreef SanyoSoft het volgende:

[..]

je bent boos omdat je schoonvader een buschauffeur is en je allemaal kutverhalen van hem hebt gehoord en sindsdien met hem 'meeleeft' en voor hem opkomt als iemand iets te zeiken heeft over die stakkers (buschauffeurs)
War. War never changes.
pi_26428638
quote:
-verhaal-
De oplossing volgens mij: electroninsche borden waarop precies vermeld staat welke bus wanneer aankomt, en de bushokjes-tijden kunnen dan aan leidraad worden gebruikt.
  vrijdag 22 april 2005 @ 12:35:17 #69
92733 SiemeN
De Postbode.
pi_26429058
quote:
[.. boos verhaal..]
Ja, leuk en aardig allemaal.. maar als mijn chaffeur ruim 10 minuten te laat komt omdat hij de krant zit te lezen in de geparkeerde bus heeft dat niets met omstandigheden te maken.
Ik neem het dan ook niet de gehele connexxion kwalijk, ik neem het deze chaffeur persoonlijk kwalijk. Vandaar dat de TT in enkelvoud is. Get it?
  vrijdag 22 april 2005 @ 12:56:46 #70
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_26429608
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 12:19 schreef Blinky het volgende:

[..]

De oplossing volgens mij: electroninsche borden waarop precies vermeld staat welke bus wanneer aankomt, en de bushokjes-tijden kunnen dan aan leidraad worden gebruikt.
Briljant idee, helaas op de testplekken niet vandalismebestendig genoeg gebleken ...
pi_26430393
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 12:35 schreef SiemeN het volgende:

[..]

Ja, leuk en aardig allemaal.. maar als mijn chaffeur ruim 10 minuten te laat komt omdat hij de krant zit te lezen in de geparkeerde bus heeft dat niets met omstandigheden te maken.
Precies. En daar val ik ook over. Bij de gemiddelde vertraging weet ik dat het geen zin heeft om daarover verhaal te halen bij de chauffeur, maar in zo'n situatie als deze zou ik echt mijn mond niet kunnen houden. Dit zijn van die gasten die de boel blijven verzieken als je ze zomaar hun gang laat gaan.
pi_26430480
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 12:56 schreef kleinmeiske het volgende:

[..]

Briljant idee, helaas op de testplekken niet vandalismebestendig genoeg gebleken ...
En het kost teveel. In het centrum zie ik ze wel, maar twee haltes verder bestaan ze opeens niet meer
  maandag 25 april 2005 @ 00:30:21 #73
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_26488410
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 12:19 schreef Blinky het volgende:

[..]

Dat wordt momenteel ook gebruikt in Tilburg-stad en op de streekdienst Breda-Oosterhout-Tilburg.
  maandag 25 april 2005 @ 10:55:51 #74
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_26493092
Waarom dien je geen klacht in bij de busmaatschappij?

Ik heb ook wel eens de bus gemist omdat de bus te vroeg was .
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 25 april 2005 @ 11:02:52 #75
111150 -Redhead-
SixSixSix!!!
pi_26493262
Conexxion sux gewoon big time. Ik heb vanuit met werk regelmatig met Conexxion te maken, maar dan het taxivervoer van mensen met een handicap, WVG enzo. Het lijkt erop dat het de laatste tijd iets beter gaat, maar ik juich niet te vroeg. De keren dat het misging waren meer regel dan uitzondering. De keren dat het goed ging riepen verbazing op. Er is een speciaal contactpersoon vanuit de instelling aangesteld om in de Schwung te gaan met Connexxion en er is een behoorlijke periode tijd geinvesteerd om het zo te spelen dat klachten ook gehoord werden en niet in het grote niets belandden.
Through twilight, darkness and moonrise
My scarlet tears will run
As stolen blood and whispered love
Of fantasies undone
pi_26493307
hehehe, wat ook leuk is, dat de lijn 15 in groningen vanaf zernike als het regent aan de andere kant van het pleintje gaat staan.. Dan zie je de buschauffeur rustig z'n krantje open slaan, een tijd lezenm, kijkt even op z'n horloge, kijkt naar de byushalte.. leest verder, kijkt weer op horloge, besluit dat het tijd is om te gaan, kijkt weer naar bushalte, ziet daar een zooi mensen staan die verkleumen in de kou en regen, start de motor.. (iedereen bij de bushalte kijkt naar bus), rijd tergend langzaam, naar de bushalte, laatste stukje versneld hij, zodat hij net een beetje te harddoor een plas rijd waardoor de helft van de reizigers natte enkels krijgt door het opspattende water, en vervolgens opent hij met een gigantische smile de deuren.. (om vervolgens een tirade van mij naar z'n hoofd geslingerd te krijgen)
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_26493344
Neem een bus eerder, dat is makkelijk praten als ze 1x per uur rijden....
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 25 april 2005 @ 11:19:07 #78
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_26493593
Bussen . Te pauper voor woorden.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 25 april 2005 @ 15:50:25 #79
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_26499475
quote:
Net of ze daar iets mee doen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 30 juni 2007 @ 18:18:02 #80
146990 CXX
1 zone, 2 strippen
pi_51006395
Ik lees net dat Connexxion is verkocht aan een frans bedrijf! Denk je dat ze nu wel op tijd gaan rijden....? . Lekker een wijntje tussen het werk in.
Kutbussen.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 18:20:30 #81
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_51006451
De RET (Rotterdam) is erger; Zij blijven 10 minuten extra om hun koffie op te drinken, waardoor er vertraging komt.

Je wilt niet weten hoeveel klachtenbriefjes ik thuis heb liggen. [veel dus]
Kaleidoscopiklimax
  zondag 1 juli 2007 @ 02:49:41 #82
111382 Ofyles2
pi_51019625
En dan gaan ze ook staken als tokkies als hun salarisverhoging onvoldoende is.

Misschien moeten bussjoofs voorzien worden van horloges die stroomschokken geven per minuut extra vertraging (vanaf het beginpunt).
  zondag 1 juli 2007 @ 02:50:58 #83
111382 Ofyles2
pi_51019640
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 18:18 schreef CXX het volgende:

Ik lees net dat Connexxion is verkocht aan een frans bedrijf! Denk je dat ze nu wel op tijd gaan rijden....? . Lekker een wijntje tussen het werk in.
Transdev doet het anders wel beter dan Veolia.
pi_51027248
Ik heb een keer een buschauffeur gehad die ging zitten bellen. Hij had niet gezien dat ik direct achter hem zat, als laatste passagier. Op een gegeven moment ging ik gewoon naast hem staan, óver de streep waar je eigenlijk niet mag staan. Als hij had gezegd dat dat niet mocht had ik hem tuk gehad, maar helaas, hij zei er niks van. Wel heb ik het busnummer opgeschreven en later via een klachtenformulier een klacht ingediend. Nooit meer wat van gehoord. Ik had eigenlijk met mijn mobiel een foto moeten maken, dan had ik er waarschijnlijk wel iets over gehoord...
pi_51035140
quote:
Op zondag 1 juli 2007 14:25 schreef Blinky het volgende:
Ik heb een keer een buschauffeur gehad die ging zitten bellen. Hij had niet gezien dat ik direct achter hem zat, als laatste passagier. Op een gegeven moment ging ik gewoon naast hem staan, óver de streep waar je eigenlijk niet mag staan. Als hij had gezegd dat dat niet mocht had ik hem tuk gehad, maar helaas, hij zei er niks van. Wel heb ik het busnummer opgeschreven en later via een klachtenformulier een klacht ingediend. Nooit meer wat van gehoord. Ik had eigenlijk met mijn mobiel een foto moeten maken, dan had ik er waarschijnlijk wel iets over gehoord...
Oh my NSB-er Je had die buschauffeur moeten helpen met je EHBO!
  zondag 1 juli 2007 @ 19:50:31 #86
166343 8D
Mooi.
pi_51035823
Ik moest laatst een bus hebben kwam die eraan rijden, precies mijn bus. Echt net precies toen die bij de halte aan kwam veranderde die snel de tekst op de bus naar Garage ofzo ?! om't vervolgens daarna weer terug te veranderen, alleen maar om niet te hoeven stoppen?! Gelukkig komt die om de 6 min.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')