Die vent heeft meer dan 2 uur een krant zitten lezen?quote:Op donderdag 21 april 2005 12:09 schreef SiemeN het volgende:
Ja, daar word ik toch wel zo schijtziek van!
Ik sta keurig op tijd op het centraal station bij de bushalte, geduldig als altijd, te wachen.
Volgens het bord van Connexxion (quasi hippe naam overigens, met die xx'en) vertrekt mijn bus van centraal om 11.31.
Ruim 10 minuten voor vertrekstijd zie ik de chaffeur naar zijn geparkeerde bus lopen en deze openen.
Affin, niks aan de hand zou je denken.. was het niet dat de beste man eerst nog in de bus uitgebreid de krant besluit te lezen en dáárom goddomme pas om 13.38 met die bus komt aankakken terwijl de halte al volledig door willkeurige infantielen in de laatste vrijetijds mode van de zeeman aan het oog wordt ontrokken!
Als je buschaffeur bent dien je toch wel enigzins punctueel te zijn?
Dankzij die schavuit heb ik weer fijn een trein gemist!![]()
YOU ARE RIGHT!quote:Op donderdag 21 april 2005 12:17 schreef greatgonzo het volgende:
-knip-
een bloemlezing uit 6 jaar met de bus rijden naar Enschede, mên, wat ben ik blij dat dat niet meer hoeft
Ik zie niet in waarom de pauze van die man ten koste van mijn reistijd moet gaan.quote:Op donderdag 21 april 2005 12:17 schreef LostFormat het volgende:
Gun die man ook even een pauze.
Misschien kwam hij net van een andere dienst af? Een puur gokje hoor. Jan alleen op de wereldquote:Op donderdag 21 april 2005 12:29 schreef SiemeN het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom de pauze van die man ten koste van mijn reistijd moet gaan.
Als ze pas om 11.38 willen gaan rijden moet ze dat aangeven op het bord, en niet 11.31.
Ja en?quote:Op donderdag 21 april 2005 12:33 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Misschien kwam hij net van een andere dienst af? Een puur gokje hoor. Jan alleen op de wereld
Als hij al van een andere dienst afkomt, is toch niet jouw probleem? Ik zie het al voor me in de supermarkt; "meneer, kunt U bij een andere kassa afrekenen, ik heb een klant geholpen...."quote:Op donderdag 21 april 2005 12:33 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Misschien kwam hij net van een andere dienst af? Een puur gokje hoor. Jan alleen op de wereld
De tijden wat bij de hokjes staan zijn bij benaderingquote:Op donderdag 21 april 2005 12:35 schreef FordXRRS het volgende:
[..]
Ja en?
Dan hoeft de staat ook niet meer te zeiken dat de NS niet op tijd rijdt!
Ze moeten op het tijdstip rijden wat aangegeven wordt, misschien dat jij zeeën van tijd hebt, ik niet!
(Maar ik ga dan ook niet meer met de bus/trein)
quote:Op donderdag 21 april 2005 12:36 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Als hij al van een andere dienst afkomt, is toch niet jouw probleem? Ik zie het al voor me in de supermarkt; "meneer, kunt U bij een andere kassa afrekenen, ik heb een klant geholpen...."
Rijtijdenwet.quote:
Ja en? Dan dien je je chauffeurs goed in te plannen.....quote:
Sinds wanneer krijg je korting als je bij de chauffeur betaalt?quote:Op donderdag 21 april 2005 12:43 schreef fraQture het volgende:
Klootzak van een buschauffeur laatst zag (of weigerde te zien) mn OV niet die ik in t weekend voor zn neus hield toen ik moest chippen in de bus. Werd dus 40 cent te veel afgerekend. Ik zei nog "Zeg, is wel met korting hè?". Kijkt die flap me aan alsof ik net opbiechtte zijn dochtertje bruut in de schedel genomen te hebben en doet gewoon niets!![]()
![]()
Oen die ik ben ben ook gewoon weggelopen omdat ik zo geïrriteerd/perplex was.![]()
Het is "life sucks"quote:Op donderdag 21 april 2005 12:34 schreef Dos37 het volgende:
Tsjah live sucks
Dat doet 'mijn' lijn in Breda ook... 8 maal per uur en af en toe nog een streekbus er tussendoor. Sta nooit langer dan 5 min. te wachtenquote:Op donderdag 21 april 2005 13:00 schreef Libris het volgende:
hmmmz, heerlijk hier, geen dienstregeling van de bussen, de bus komt geween gemiddeld elke 8 of 12 minuten
quote:Op donderdag 21 april 2005 12:43 schreef harlingen het volgende:
Die klootzak van een chauffeur die vanochtend niet stopte bij de halte waar ik om 05:30 stond mogen ze ook per direct liquideren.
Ik er nog achteraanrennen, maar ho maar hoor. Sta ik daar voor jan lul om 05:20 al te wachten... kutbus
En dát kun je dan weer niet beinvloedenquote:Op donderdag 21 april 2005 13:03 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ja en? Dan dien je je chauffeurs goed in te plannen.....
40% korting in het weekend met je week-OVquote:Op donderdag 21 april 2005 13:07 schreef JDude het volgende:
[..]
Sinds wanneer krijg je korting als je bij de chauffeur betaalt?
Je kunt plannen wat je wilt maar tegen passagiers die de boel vertragen, ongelukken, en whatever er nog meer may be doe je echt niks hoor.quote:Op donderdag 21 april 2005 13:03 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ja en? Dan dien je je chauffeurs goed in te plannen.....
Afijn, we maken allemaal fouten dus. Net als die buschauffeur.quote:
Hmm.. heb nog nooit gechipt in de bus. Op de ouderwetse kaartjes krijg je geen OV-kortingquote:Op donderdag 21 april 2005 13:47 schreef fraQture het volgende:
[..]
40% korting in het weekend met je week-OV
Met jij bedoel je TS denk ikquote:Op donderdag 21 april 2005 13:53 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Je kunt plannen wat je wilt maar tegen passagiers die de boel vertragen, ongelukken, en whatever er nog meer may be doe je echt niks hoor.
De meeste buschauffeurs rijden overigens dwars door de rijtijdenwet heen gewoon door, alleen jammer dat jij die nooit treft.
Sinds Throwing Copper is het bergafwaards gegaan ja.quote:Op donderdag 21 april 2005 12:34 schreef Dos37 het volgende:
Tsjah live sucks
Vertel...quote:Op donderdag 21 april 2005 15:21 schreef Dophertje het volgende:
Hehe ik heb een collega die vroeger buschauffeur was in Den Haag, als ik die verhalen hoor![]()
Volgende keer gewoon vragen om 2 strippen (dus niet zeggen waar je heen gaat). Jij fijn twee strippen en hij is tegen de tijd dat je bij het station bent toch wel vergeten dat je er twee had en volgens hem dus niet naar het station had gemogen. En anders de zonekaart erbij laten pakken (horen ze ook bij zich te hebben, maar ja die corrigeerstickers ook) en laat het ze maar bewijzen.quote:Op donderdag 21 april 2005 15:21 schreef Blinky het volgende:
Of chauffeurs die beweren dat het van het station naar mijn halte 3 strippen is, terwijl het er maar 2 zijn, omdat het binnen de ring valten steevast dan toch 3 afstempelen en 'plotseling/toevallig' geen corrigeerstickers meer hebben
Het gaat meer om de terugreis, dus van het station naar mijn huis. Mijn straat is een heeeeele lange straat waarvan 1 halte voor de ring is en de andere haltes erna. Ik ben bijna een keer de bus uitgezet omdat de buschauffeur zei dat ik tot die halte had betaald (1 halte voor de eigenlijke halte). Ik heb hem er toen op moeten wijzen dat het binnen de ring was en gelukkig kreeg ik bijval van andere passagiers. (Hij ging behoorlijk afquote:Op donderdag 21 april 2005 15:24 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Volgende keer gewoon vragen om 2 strippen (dus niet zeggen waar je heen gaat). Jij fijn twee strippen en hij is tegen de tijd dat je bij het station bent toch wel vergeten dat je er twee had en volgens hem dus niet naar het station had gemogen. En anders de zonekaart erbij laten pakken (horen ze ook bij zich te hebben, maar ja die corrigeerstickers ook) en laat het ze maar bewijzen.
Daarvoor kun je in de plaats een roze strippenkaart kopen voor ik meen ¤4,30, maar omdat ik die onhandig vind (afhankelijk van winkels die dit verkopen maar een chiplader is altijd wel ergens) gebruik ik die niet meer.quote:Op donderdag 21 april 2005 14:20 schreef JDude het volgende:
[..]
Hmm.. heb nog nooit gechipt in de bus. Op de ouderwetse kaartjes krijg je geen OV-korting![]()
wat hoop ik dat jij een auto hebtquote:Op donderdag 21 april 2005 12:17 schreef greatgonzo het volgende:
en rijden kunnen die lui ook al niet:
- 100 gaan rijden over een hobbelige weg waar 60 is toegestaan, je kan je voorstellen hoe je dan in de bus zitten hoppen.
- zo dicht langs geparkeerde auto's rijden dat de spiegels eraf vliegen.
- bij de draai op het busstation een bushokje rammen, barst in de voorruit en hokje aan poeier
- een grote bek geven tegen iedereen die eraan komt rennen om nog snel de bus te halen, terwijl meneer zelf gewoon 3 minuten te vroeg aan komt rijden.
- gaan lopen zeuren over discman terwijl ik achter in de bus zit, en geluid zo zacht heb staan dat ik hem gewoon nog kan verstaan, hoezo te hard dus?
een bloemlezing uit 6 jaar met de bus rijden naar Enschede, mên, wat ben ik blij dat dat niet meer hoeft
nee, een roze strippenkaart bestaat niet, neequote:Op donderdag 21 april 2005 14:20 schreef JDude het volgende:
[..]
Hmm.. heb nog nooit gechipt in de bus. Op de ouderwetse kaartjes krijg je geen OV-korting![]()
Dat vind ik niet. Zolang ze snel genoeg rijden en ver voor de vertrektijd rijden vind ik het heerlijk.quote:Op donderdag 21 april 2005 14:03 schreef Metro2005 het volgende:
Ik vind bussen die te vroeg weggaan nog irritanter eigenlijk![]()
Ik had het over de kaartjes die je bij de chauffeur kooptquote:Op donderdag 21 april 2005 18:42 schreef SanyoSoft het volgende:
[..]
nee, een roze strippenkaart bestaat niet, nee![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 22 april 2005 09:22 schreef Frutsel het volgende:
gewoon klacht indienen bij Connexxion...
Ik heb het werkelijk een keer geprobeerd. Ik moest twee jaar terug op dinsdag altijd de bus van 10:28 hebben. En ongeveer eens per maand kwam hij gewoon niet opdagen. Dat was ook nog eens in de tijd dat de bus vanuit mijn wijk maar één keer per uur reedquote:Op vrijdag 22 april 2005 09:22 schreef Frutsel het volgende:
Precies, ik heb het gevoel dat ze zich daar heel makkelijk van kunnen afmaken op zo'n manier.quote:Op vrijdag 22 april 2005 09:40 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik heb het werkelijk een keer geprobeerd. Ik moest twee jaar terug op dinsdag altijd de bus van 10:28 hebben. En ongeveer eens per maand kwam hij gewoon niet opdagen. Dat was ook nog eens in de tijd dat de bus vanuit mijn wijk maar één keer per uur reed.
Dus ik bellen naar de klachtenlijn: "Mevrouw, er is ons niks van bekend dat uw bus niet is gekomen, volgens onze informatie heeft hij gewoon gereden".
Ik: "MUTS, ik zat al een kwartier voor vertrektijd bij de halte tot een half uur na de vertrektijd, en hij is toch echt niet geweest."
Klachtenlijn-mevrouw, deze keer snibbig: "Nou mevrouw, daar is ons niks van bekend hoor!"
En daar kon ik het mee doen
En toch zijn bussen kut.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:06 schreef P0rt0 het volgende:
Mijn schoonvader is buschauffeur bij connexxion, dus die heb ik maar om zijn advies gevraagd.
Iedereen die hier loopt te kankeren dat zijn/haar bus niet vertrokken is om 11.38 maar om 11.35 zijn gewoon n00bs. Het is wat Tha_T zei: De tijden bij de bushaltes zijn benaderingstijden, dus je moet rekening houden met maximale vertraging/tevroeg van 15min. Dat is ook gelijk de toegestaane norm bij Connexxion.
Echter heb je altijd van die mongolen die dan gaan zeiken dat ze hun aansluiting niet hebben gehaald.. TIP: NEEM EEN BUS/TRAM/TREIN eerder stelletje apen.. Ikzelf als student weet als geen ander hoe het is met het OV te reizen, en als ik dan sommige mongolen hoor klagen dat ze langer hadden konden doorslapen als ze hadden fgeweten dat ze bus toch zouden missen, dan mag van mij de doodstraf per direct worden ingevoerd.
Daarnaast; tekeer gaan tegen een chauffeur is een no-go, aangezien je op staande voet de bus word uitgekikt. Het is ook vaak dat de chauffeur niet de schuldige is, maar het overige verkeer.. Denk hierbij aan file, ongelukken, belemmeringen omdat een taxi midden op de weg staat, en andere dergelijke dingen.
Dus denk eerst na voordat je gaat kankeren, en anders koop je je eigen vervoer maar stelletje fags.
je bent boos omdat je schoonvader een buschauffeur is en je allemaal kutverhalen van hem hebt gehoord en sindsdien met hem 'meeleeft' en voor hem opkomt als iemand iets te zeiken heeft over die stakkers (buschauffeurs)quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:06 schreef P0rt0 het volgende:
Mijn schoonvader is buschauffeur bij connexxion, dus die heb ik maar om zijn advies gevraagd.
Iedereen die hier loopt te kankeren dat zijn/haar bus niet vertrokken is om 11.38 maar om 11.35 zijn gewoon n00bs. Het is wat Tha_T zei: De tijden bij de bushaltes zijn benaderingstijden, dus je moet rekening houden met maximale vertraging/tevroeg van 15min. Dat is ook gelijk de toegestaane norm bij Connexxion.
Echter heb je altijd van die mongolen die dan gaan zeiken dat ze hun aansluiting niet hebben gehaald.. TIP: NEEM EEN BUS/TRAM/TREIN eerder stelletje apen.. Ikzelf als student weet als geen ander hoe het is met het OV te reizen, en als ik dan sommige mongolen hoor klagen dat ze langer hadden konden doorslapen als ze hadden fgeweten dat ze bus toch zouden missen, dan mag van mij de doodstraf per direct worden ingevoerd.
Daarnaast; tekeer gaan tegen een chauffeur is een no-go, aangezien je op staande voet de bus word uitgekikt. Het is ook vaak dat de chauffeur niet de schuldige is, maar het overige verkeer.. Denk hierbij aan file, ongelukken, belemmeringen omdat een taxi midden op de weg staat, en andere dergelijke dingen.
Dus denk eerst na voordat je gaat kankeren, en anders koop je je eigen vervoer maar stelletje fags.
quote:Op vrijdag 22 april 2005 11:24 schreef SanyoSoft het volgende:
[..]
je bent boos omdat je schoonvader een buschauffeur is en je allemaal kutverhalen van hem hebt gehoord en sindsdien met hem 'meeleeft' en voor hem opkomt als iemand iets te zeiken heeft over die stakkers (buschauffeurs)![]()
![]()
![]()
De oplossing volgens mij: electroninsche borden waarop precies vermeld staat welke bus wanneer aankomt, en de bushokjes-tijden kunnen dan aan leidraad worden gebruikt.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:06 schreef P0rt0 het volgende:
-verhaal-
Ja, leuk en aardig allemaal.. maar als mijn chaffeur ruim 10 minuten te laat komt omdat hij de krant zit te lezen in de geparkeerde bus heeft dat niets met omstandigheden te maken.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:06 schreef P0rt0 het volgende:
[.. boos verhaal..]
Briljant idee, helaas op de testplekken niet vandalismebestendig genoeg gebleken ...quote:Op vrijdag 22 april 2005 12:19 schreef Blinky het volgende:
[..]
De oplossing volgens mij: electroninsche borden waarop precies vermeld staat welke bus wanneer aankomt, en de bushokjes-tijden kunnen dan aan leidraad worden gebruikt.
Precies. En daar val ik ook over. Bij de gemiddelde vertraging weet ik dat het geen zin heeft om daarover verhaal te halen bij de chauffeur, maar in zo'n situatie als deze zou ik echt mijn mond niet kunnen houden. Dit zijn van die gasten die de boel blijven verzieken als je ze zomaar hun gang laat gaan.quote:Op vrijdag 22 april 2005 12:35 schreef SiemeN het volgende:
[..]
Ja, leuk en aardig allemaal.. maar als mijn chaffeur ruim 10 minuten te laat komt omdat hij de krant zit te lezen in de geparkeerde bus heeft dat niets met omstandigheden te maken.
En het kost teveel. In het centrum zie ik ze wel, maar twee haltes verder bestaan ze opeens niet meerquote:Op vrijdag 22 april 2005 12:56 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Briljant idee, helaas op de testplekken niet vandalismebestendig genoeg gebleken ...
Dat wordt momenteel ook gebruikt in Tilburg-stad en op de streekdienst Breda-Oosterhout-Tilburg.quote:Op vrijdag 22 april 2005 12:19 schreef Blinky het volgende:
[..]
De oplossing volgens mij: electroninsche borden waarop precies vermeld staat welke bus wanneer aankomt, en de bushokjes-tijden kunnen dan aan leidraad worden gebruikt.
Net of ze daar iets mee doenquote:Op vrijdag 22 april 2005 09:22 schreef Frutsel het volgende:
Transdev doet het anders wel beter dan Veolia.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 18:18 schreef CXX het volgende:
Ik lees net dat Connexxion is verkocht aan een frans bedrijf! Denk je dat ze nu wel op tijd gaan rijden....?. Lekker een wijntje tussen het werk in.
![]()
Oh my NSB-erquote:Op zondag 1 juli 2007 14:25 schreef Blinky het volgende:
Ik heb een keer een buschauffeur gehad die ging zitten bellen. Hij had niet gezien dat ik direct achter hem zat, als laatste passagier. Op een gegeven moment ging ik gewoon naast hem staan, óver de streep waar je eigenlijk niet mag staan. Als hij had gezegd dat dat niet mocht had ik hem tuk gehad, maar helaas, hij zei er niks van. Wel heb ik het busnummer opgeschreven en later via een klachtenformulier een klacht ingediend. Nooit meer wat van gehoord. Ik had eigenlijk met mijn mobiel een foto moeten maken, dan had ik er waarschijnlijk wel iets over gehoord...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |