abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26384993
Heb het pas sinds vandaag ontdekt maar het is allemaal best leuk.
Podcasting is een soort radio voor je ipod.
En d.m.v een soort reader haal je uitzendingen binnen naar je ipod.

Podcasting is het fenomeen dat je via RSS feeds mp3 bestanden kunt downloaden (zogenaamde enclosures), die je vervolgens kunt syncen met je mp3-speler. Het ‘Pod’ in Podcasting doet vermoeden dat je een Ipod moet hebben maar iedere mp3speler waarmee je een map kunt synhroniseren is geschikt.

Meer informatie op http://www.ipodder.org
Aantal leuke casts:
http://www.koelcast.nl
http://www.zoldercast.com/
http://sloeriesource.com/

Voor het readen gebruik ik zelf nimiq maar op ipodder.org kun je er nog meer vinden
pi_26385014
Het is wel grappig alleen loop je echt achter als het om nieuws gaat.
Ik wil gewoon UMTS op mijn Ipod
  woensdag 20 april 2005 @ 20:50:05 #3
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_26385189
Ik snap niet goed waarom iedereen er zo enthousiast over lijkt te zijn.
Iemand maakt een MP3-tje, en als je dat op internet zet kan een ander het downloaden en beluisteren.
Niet echt vernieuwend.
En als je een portable MP3-speler hebt kan je het MP3-tje dus ook meenemen (duh).
Waar komt het toch vandaan dat het een hype lijkt te zijn?

En RSS-feeds bestaan ook al tijden. Het is net of door dit "fenomeen" iedereen ineens RSS ontdekt ofzo...

Maar ach... Ieder zijn ding
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
  woensdag 20 april 2005 @ 20:53:15 #5
107016 elgervanderwel
bekend van radio tv & inte
pi_26385301
In eerste instantie had ik dezelfde mening als Sjaakman, maar sinds ik zelf podcast vind ik het geweldig. Als podcaster kun je meer van je radio-creativiteit kwijt omdat je volledig vrij bent. Mensen zijn enthousiast en maken geweldige dingen die je op de radio niet hoort. Het is de diversiteit en het gemak dat het leuk maakt.

En natuurlijk is het wachten op draadloze breedband verbindingen zodat je altijd live radio kan beluisteren van over de hele wereld. Maar mensen zitten te springen om "content on demand" en daar is podcasting na "uitzendinggemist.nl" en nieuwe stap in.
pi_26385345
Ik doe dit al jaren met uitzendingen van Jensen.
Gewoon zonder muziek er tussen lekkere flauwe grappen met af en toe een kritische ondertoon.
pi_26385537
Ik heb er ook nog nooit het nut van ingezien, beetje mp3's van ouwe radiouitzendingen binnenhalen. wat is er zo leuk/vernieuwend aan?
  woensdag 20 april 2005 @ 21:03:58 #8
12091 Sjaakman
pi_26385611
quote:
Op woensdag 20 april 2005 20:53 schreef elgervanderwel het volgende:
In eerste instantie had ik dezelfde mening als Sjaakman, maar sinds ik zelf podcast vind ik het geweldig. Als podcaster kun je meer van je radio-creativiteit kwijt omdat je volledig vrij bent. Mensen zijn enthousiast en maken geweldige dingen die je op de radio niet hoort. Het is de diversiteit en het gemak dat het leuk maakt.
...
Maar dat is dan nog steeds niets nieuws wat het enthousiasme kan verklaren
Mensen kunnen al jaaaaren op de computer zelf al dan niet briljante dingen maken. En andere mensen kunnen daar al jaaaaren naar luisteren door het te downloaden.
En MP3-spelers zijn er ook al langer dan gisteren, dus mensen kunnen die creaties dus ook al jaaaaren met zich mee nemen "on the road".

Of zijn er sinds dit "in het nieuws" is soms mensen die geen idee hadden van bovenstaande en nu allemaal denken het wiel uit te kunnen vinden en iets briljants hebben ontdekt?

Mensen die praten over podcasting als iets geweldigs en vernieuwends vind ik net zoiets alsof iemand mij nu met een vergelijkbaar enthousiasme zou proberen te vertellen dat er tegenwoordig zilveren schijfjes zijn waarop je behalve muziek zelfs ook computerdata op zou kunnen slaan, en het heet... CD...

Niks geen ge-flame, ik probeer het alleen te begrijpen...
pi_26385873
Nouja ik kende het iig pas sinds vandaag
  woensdag 20 april 2005 @ 21:13:39 #10
107016 elgervanderwel
pi_26385905
Sjaakman: door de rss-feeds is de distrubutie zo makkelijk geworden dat het idee van het maken van een radioprogramma op mp3 nieuw leven is ingeblazen. En ik geef eerlijk toe, dat het vooral intern gehype is bij een groep ipod-bezitters/podcasters. Toen ik met podcasten begon had ik geen hoe idee hoe dat wereldje eruit zit, maar nu, drie weken later ben ik verslaafd en ben ik er lyrisch over. Denk dat het vooral een kwestie van meemaken is en kan me je kritiek dan ook heel goed voorstellen.

StrayDog: Jij maakt een kleine denkfout! Podcasten is niet het binnenhalen van oude radioprogramma's. Er zijn inderdaad stations die oude uitzendingen middels podcasting verspreiden, maar podcasten is vooral een manier om voor iedereen een eigen radioprogramma te maken dat altijd kan worden beluisterd.

Tot slot is het voor de radio-amateurs geweldig. Een gemiddelde podcast (zelfs de mijne die net drie weken bestaat) haalt meer luisteraars dan een gemiddelde show bij de lokale omroep of op een internetstream.
  woensdag 20 april 2005 @ 21:21:36 #11
12091 Sjaakman
pi_26386179
quote:
Op woensdag 20 april 2005 21:13 schreef elgervanderwel het volgende:
...
StrayDog: Jij maakt een kleine denkfout! Podcasten is niet het binnenhalen van oude radioprogramma's. Er zijn inderdaad stations die oude uitzendingen middels podcasting verspreiden, maar podcasten is vooral een manier om voor iedereen een eigen radioprogramma te maken dat altijd kan worden beluisterd.
...
Aha... Dus het zogenaamde podcasten mag alleen podcasten heten als het een "programma" is dat niet eerder via bijv. de gewone radio te beluisteren is geweest, en dus eigenlijk exclusief als download aangeboden word?
  woensdag 20 april 2005 @ 21:23:16 #12
12091 Sjaakman
pi_26386235
quote:
Op woensdag 20 april 2005 21:13 schreef elgervanderwel het volgende:
Sjaakman: door de rss-feeds is de distrubutie zo makkelijk geworden dat het idee van het maken van een radioprogramma op mp3 nieuw leven is ingeblazen. En ik geef eerlijk toe, dat het vooral intern gehype is bij een groep ipod-bezitters/podcasters. Toen ik met podcasten begon had ik geen hoe idee hoe dat wereldje eruit zit, maar nu, drie weken later ben ik verslaafd en ben ik er lyrisch over. Denk dat het vooral een kwestie van meemaken is en kan me je kritiek dan ook heel goed voorstellen.
...
Niet echt kritiek, meer dat ik niet begrijp waar de hype zo ineens vandaan komt
  woensdag 20 april 2005 @ 21:23:16 #13
107016 elgervanderwel
pi_26386236
Nee Sjaakman: Podcasten is het verspreiden van een mp3, van content dus, middels een RSS-Feed, waardoor het automatisch wordt binnengehaald op je pc als je een Aggregator (programma zoals iPodder) hebt.
  woensdag 20 april 2005 @ 21:24:49 #14
12091 Sjaakman
pi_26386301
quote:
Op woensdag 20 april 2005 21:23 schreef elgervanderwel het volgende:
Nee Sjaakman: Podcasten is het verspreiden van een mp3, van content dus, middels een RSS-Feed, waardoor het automatisch wordt binnengehaald op je pc als je een Aggregator (programma zoals iPodder) hebt.
Maar daar zouden dan ook opnamen van oude radioprogramma's tussen kunnen staan, terwijl je net zegt dat oude radioprogramma's in dezen niet onder podcasten vallen?
pi_26386328
Podcasting is een 'uitvinding' van onder andere Adam Curry. Mede door zijn toedoen is de RSS 2.0 standaard uitgebreid met de mogelijkheid om attachments op te nemen (meestal in de vorm van URL's). Het nieuwe aan podcasting is dat programma's gemaakt worden, op het net gezet worden en dat JIJ beslist wat je wanneer wil beluisteren. Het is dus niet het radio station, of de zender coordinator die beslist wat jij kan horen, maar dat doe je zelf. Het idee is ook, om een uitzending op je MP3 speler te zetten en die te beluisteren als het jou uitkomt. Bijvoorbeeld in de trein/bus naar huis.
Ikzelf volg nu de dailysourcecode (http://www.dailysourcecode.com) van Adam. Gewoon omdat ik het leuk vind om te horen wat hij te melden heeft. Het is een soort van audio dagboek. Meestal heeft hij in zijn podcast een aantal promo's voor andere podcasts. Soms zitten daar leuke andere shows tussen.

Maar, zoals eerder gezegd, een en ander is niet nieuw, maar de combinatie van factoren, dat is het nieuwe eraan.

En ik moet zeggen, ik vind het een leuke ontwikkeling. Eens zien hoe het deze hype vergaat. Eens zien hoe en of het het radiolandschap in Nederland gaat veranderen.

Just my 2 cents.
  woensdag 20 april 2005 @ 21:32:04 #16
107016 elgervanderwel
pi_26386563
quote:
Op woensdag 20 april 2005 21:25 schreef patch72 het volgende:
En ik moet zeggen, ik vind het een leuke ontwikkeling. Eens zien hoe het deze hype vergaat. Eens zien hoe en of het het radiolandschap in Nederland gaat veranderen.
Iedereen heeft het maar over het veranderen van de radiowereld including mister Curry himself. Maar daar geloof ik niet in, zeker niet met podcasting. Podcasting is enkel een aanvulling op.

We gaan straks wel toe naar televisie on demans, aangevuld met live nieuws-zenders, maar radio zal denk ik voor het grootste deel als live-gebeuren blijven bestaan. Gewoon 's ochtends op het werk aan, verder niet meer naar omkijken en gewoon lekkere muziek en eventueel leuk gebabbel op de achtergrond. Podcasting of audio on demand in het algemeen zullen wel een opmars door maken, maar zeker radio niet van zijn troon stoten.
quote:
Op woensdag 20 april 2005 21:24 schreef Sjaakman het volgende:

[..]

Maar daar zouden dan ook opnamen van oude radioprogramma's tussen kunnen staan, terwijl je net zegt dat oude radioprogramma's in dezen niet onder podcasten vallen?
Nee, ik zei dat podcasting meer is dan het terugluisteren van oude radioprogramma's.
  woensdag 20 april 2005 @ 21:42:47 #17
12091 Sjaakman
pi_26386914
quote:
Op woensdag 20 april 2005 21:25 schreef patch72 het volgende:
Podcasting is een 'uitvinding' van onder andere Adam Curry. Mede door zijn toedoen is de RSS 2.0 standaard uitgebreid met de mogelijkheid om attachments op te nemen (meestal in de vorm van URL's).
...
Okay, dát mag wat mij betreft vernieuwend genoemd worden.

En dat dus in combinatie met reeds bestaande dingen maakt het podcasten tot wat het is...
  woensdag 20 april 2005 @ 23:05:21 #18
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_26389698
TVP

interessant
pi_26395686
quote:
Op woensdag 20 april 2005 21:32 schreef elgervanderwel het volgende:

[..]

Iedereen heeft het maar over het veranderen van de radiowereld including mister Curry himself. Maar daar geloof ik niet in, zeker niet met podcasting. Podcasting is enkel een aanvulling op.

We gaan straks wel toe naar televisie on demans, aangevuld met live nieuws-zenders, maar radio zal denk ik voor het grootste deel als live-gebeuren blijven bestaan. Gewoon 's ochtends op het werk aan, verder niet meer naar omkijken en gewoon lekkere muziek en eventueel leuk gebabbel op de achtergrond. Podcasting of audio on demand in het algemeen zullen wel een opmars door maken, maar zeker radio niet van zijn troon stoten.
[..]

Nee, ik zei dat podcasting meer is dan het terugluisteren van oude radioprogramma's.
Heela jij zat in die koelcast ofniet de laatste
  donderdag 21 april 2005 @ 09:46:20 #20
107016 elgervanderwel
pi_26397044
quote:
Op donderdag 21 april 2005 07:21 schreef tonks het volgende:

[..]

Heela[afbeelding] jij zat in die koelcast ofniet de laatste
Klopt, Domien van de Koelcast en ik van E-cast hebben tegelijk een podcast opgenomen en zaten via Skype in elkaars show. Dus als je mijn podcast terugluistert, dan hoor je hetzelfde gesprek
pi_26402473
quote:
Op donderdag 21 april 2005 09:46 schreef elgervanderwel het volgende:

[..]

Klopt, Domien van de Koelcast en ik van E-cast hebben tegelijk een podcast opgenomen en zaten via Skype in elkaars show. Dus als je mijn podcast terugluistert, dan hoor je hetzelfde gesprek
Haha heb net ook die van jou geluisterd echt super
  donderdag 21 april 2005 @ 14:03:00 #22
107016 elgervanderwel
pi_26402963
quote:
Op donderdag 21 april 2005 13:43 schreef tonks het volgende:

[..]

Dankje
pi_26403009
quote:
Op donderdag 21 april 2005 13:43 schreef tonks het volgende:

[..]

Ik luister toch liever live naar ze hoor
pi_26403065
quote:
Op donderdag 21 april 2005 14:05 schreef Nolius het volgende:

[..]

Ik luister toch liever live naar ze hoor
Waarom ga jij niet podcasten? je maakt altijd wel leuke radio met fokradio maar dan heb ik vaak geen tijd
  donderdag 21 april 2005 @ 15:52:06 #25
62789 jult
Freedom In An Unfree World
pi_26405947
quote:
Op donderdag 21 april 2005 09:46 schreef elgervanderwel het volgende:
Domien van de Koelcast en ik van E-cast hebben tegelijk een podcast opgenomen en zaten via Skype in elkaars show. Dus als je mijn podcast terugluistert, dan hoor je hetzelfde gesprek
Toch hoorde ik bij jou dingen die ik niet verstond bij Domien, en die hij ook niet had verstaan. Jij zegt zoooveel namelijk

Niks mis mee hoor. Monologen rule.
You don't stop laughing because you grow old, you grow old because you stop laughing.
pi_26433015
Leuk ja
Maar hoe werkt dat precies ik heb dat programma nu wat radio uitzendingen gedownload op m'n iPod gezet maar als er nu een nieuwe aflevering komt betekend dat dat deze gewoon word overgeschreven of komt ie er bij op.
En wat zijn RSS feeds? Ik hoor iedereen er over maar bijna niemand legt het uit.,
pi_26433078
id van adam curry en die is zo 1999
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  vrijdag 22 april 2005 @ 15:42:34 #28
12091 Sjaakman
pi_26433643
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 15:16 schreef Remzz het volgende:
...
En wat zijn RSS feeds? Ik hoor iedereen er over maar bijna niemand legt het uit.,
FAQ - De grote RSS-FAQ
  zaterdag 23 april 2005 @ 16:16:06 #29
107016 elgervanderwel
pi_26455410
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 15:16 schreef Remzz het volgende:
Leuk ja
Maar hoe werkt dat precies ik heb dat programma nu wat radio uitzendingen gedownload op m'n iPod gezet maar als er nu een nieuwe aflevering komt betekend dat dat deze gewoon word overgeschreven of komt ie er bij op.
Door een aggregator te installeren op je pc (zoals www.ipodder.org) kun je je abonneren op RSS-feeds, eigenlijk gewoon abonnementen. Je voegt een link naar zo'n feed toe aan ipodder en je krijgt automatisch de nieuwste aflevering binnen van die podcast. Vervolgens kun je ze met je 1 druk op de knop op je iPod zetten, heel simpel dus. Nieuwe afleveringen komen er gewoon bij, er wordt niks overschreven.
  zaterdag 23 april 2005 @ 19:44:22 #30
62789 jult
Freedom In An Unfree World
pi_26459218
quote:
En wat zijn RSS feeds? Ik hoor iedereen er over maar bijna niemand legt het uit.
Als je Mozilla Firefox gebruikt, installeer dan eens SAGE;

http://sage.mozdev.org/install/

met toetsencombi Alt+S heb je links een balk, en op heel veel websites kun je de RSS-feed vinden met het vergrootglaasje van SAGE :-)
You don't stop laughing because you grow old, you grow old because you stop laughing.
pi_27910808
Schop .
pi_27924040
Koelkast vind ik erg leuk Maar als je ze op gaat zoeken zijn er ook wel hele slechte bij.
pi_27924132
Keith and the girl is nu echt mijn favoriet.

http://www.keithandthegirl.com
pi_27927021
Ik luister meestal:
Koelcast
E-cast
De Pod Op
Zoldercast

Wil er in de toekomst nog wel weer meer gaan luisteren, maar dan moet ik even tijd hebben . Nu ga ik denk maar is even E-cast 20 luisteren .
pi_28346830
de nieuwe itunes ondersteund tegenwoordig ook podcasts de beste zijn zelfs verzameld in de itunes music store zodat je alleen (gratis) hoeft te abboneren en je krijgt iederedag automatisch je podcasts binnen

http://www.apple.com/nl/podcasting/
Een grote gedachte in een leeg hoofd
pi_28347262
Dus het is zeg maar een soort van offline-radio?
pi_28348537
zeg, ik heb geen zin in al dat gezeik op mijn mp3 speler, is er nergens waar je gewoon een podcast kan downloaden waar gewoon erg veel house muziek in gedraait wordt? met zo heel af en toe een beetje gelul er tussen door?
pi_28348760
Radio is leuke muziek met reclame en een radioman die ertussendoor praat. Zijn mp3's dan niet een stuk comfortabeler? Kun je zo downloaden, mag in Nederland (thuiskopie), dus waarom zou je moeilijk doen met een podcast?
@find the_riaa_cant_touch_me.mp3
pi_28348857
Podcasten is vooral voor gelul. Omdat als je een podcast download met muziek je die net zo goed zelf kan downloaden(de muziek dan)
pi_28349759
Het leuke is dat je radiouitzendingen download
Bijv radio 538 de hoogtepunten kan je beluisteren op de website maare je kan je ook abboneren voor de podcastfeed die dan die hoogtepunten automatisch naar je ipod download en je het op een ander tijdstip kan beluisteren.

Zo zijn er nog 1000 feeds
Een grote gedachte in een leeg hoofd
pi_28350772
Sja, ik vind het een lam excuus voor het niet inbouwen van een radio in de iPod zelf
pi_28350805
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 19:38 schreef Remzz het volgende:
Podcasten is vooral voor gelul. Omdat als je een podcast download met muziek je die net zo goed zelf kan downloaden(de muziek dan)
das dan wel kut, want ik luiste rjuist naar de radio+tv om ideeen op te doen om down te loaden
pi_28491966
Ik heb vandaag ook maar eens podcast geprobeerd (de pod op)... vind het zelf erg leuk om te horen. Misschien is dit ook een leuk topic om je favo podcast te promoten? (natuurlijk wel met een kleine omschrijving erbij).
pi_28492147
quote:
Op maandag 4 juli 2005 21:53 schreef Mordreth het volgende:
Ik heb vandaag ook maar eens podcast geprobeerd (de pod op)... vind het zelf erg leuk om te horen. Misschien is dit ook een leuk topic om je favo podcast te promoten? (natuurlijk wel met een kleine omschrijving erbij).
http://www.keithandthegirl.com. wat een superhumor!!!
pi_28492289
hee, dat sloeriegebeuren is van een vriendin van mij... toch ook maar eens luisteren
pi_28492360
http://www.sochicken.nl ook leuk

Wat ook leuk is is een podcast genaamd the catholic insider.. hoeft niet persee christen te zijn (Ben ik ook niet) maar dit is echt interessant, word gemaakt door een nederlandse pater.. hij neemt zijn podcasts op soms in het vaticaan.. van binnen waar alleen paters oid mogen komen.. heeft ook eens the da vinci code behandeld.

http://www.catholicinsider.com
  dinsdag 5 juli 2005 @ 12:00:03 #47
124543 FashionSloerie
She Bitches like No Other
pi_28506236
Hey Xcalibur,... Heb je nou Nog niet naar de SloerieSource geluisterd,... Dat zijn min Punten hoor!!!
@Tonks,... Leuk om te Horen dat je de Source leuk vind,... Maar kan je me ook Uitleggen waarom, ik snap er geen reet van Namelijk Elger en Jult spammen Ook overal trouwens zeg Ongelofelijk,...

Maar om even on Topic te blijven,... Ik luister niet Zoveel podcasts meer,... DucSloerie (andere PJ van de SloerieSource) luistert zo Goed als alles,... Maar net als Sex doe ik het liever Dan dat ik er naar Kijk/Luister,...
Catch the new SloerieSource and see How DucSloerie gehts it,... One way or the Other,...
  dinsdag 5 juli 2005 @ 14:21:54 #48
72143 WalfredGeesink
De vrachtwagenchauffeur.
pi_28511427
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 01:28 schreef Geqxon het volgende:
Sja, ik vind het een lam excuus voor het niet inbouwen van een radio in de iPod zelf
Dat is jouw goed recht. .
pi_28537530
quote:
Op maandag 4 juli 2005 22:04 schreef tonks het volgende:
Wat ook leuk is is een podcast genaamd the catholic insider.. hoeft niet persee christen te zijn (Ben ik ook niet) maar dit is echt interessant, word gemaakt door een nederlandse pater.. hij neemt zijn podcasts op soms in het vaticaan.. van binnen waar alleen paters oid mogen komen.. heeft ook eens the da vinci code behandeld.

http://www.catholicinsider.com
Inderdaad zeer interessant om naar te luisteren (en ik ben ook inderdaad geen christen ). Erg gaaf om te horen hoe dat gaat daar in het vaticaan. Ik ga straks eens dat stukje over batman begins downloaden .

Vandaag ook De Pod Op geprobeerd.. erg leuk in elkaar gezet maar hij had het dit keer zonder shownotes gedaan waardoor het wat rommeliger overkwam (eens kijken of dat de volgende keer beter is).

Welke programma gebruiken jullie er voor om je podcasts up to date te houden? Ik gebruik nu namelijk Nimiq maar heb het gevoel dat het wel wat logischer van opzet kan?

[ Bericht 8% gewijzigd door Mordreth op 06-07-2005 02:38:54 ]
pi_28540166
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 02:31 schreef Mordreth het volgende:

[..]
Welke programma gebruiken jullie er voor om je podcasts up to date te houden? Ik gebruik nu namelijk Nimiq maar heb het gevoel dat het wel wat logischer van opzet kan?
Ik heb eerst iPodder gebruikt, toen Doppler en toen wou ik de nieuwe iTunes gaan proberen, maar ik vind het niet fijn werken daarom ga ik weer terug naar Doppler .
pi_28676690
Kan Fok!Radio trouwens niet met een Podcast komen?
pi_28676733
quote:
Op zondag 10 juli 2005 11:46 schreef super-muffin het volgende:
Ja dacht ik ook al maar dat mag niet. Copyright van verschillende nummers enzo.
pi_28676750
Super-muffin, heb jij keithandthegirl nou al geprobeerd?
pi_28676900
Ja, wel gedownload. Maar nog niet geluisterd als ik eerlijk ben

@Remzz: oh oke. Ik weet niet wat voor muziek ze draaien op Fok!Radio eigenlijk maar oke.
quote:
Op woensdag 20 april 2005 20:54 schreef Dementor het volgende:
Ik doe dit al jaren met uitzendingen van Jensen.
Gewoon zonder muziek er tussen lekkere flauwe grappen met af en toe een kritische ondertoon.
Is er ook al een cast van Jensen?
  zondag 10 juli 2005 @ 11:56:48 #55
32824 odinio
suicidal tendencies
pi_28676948
maar wat is nu het verschil tussen podcasting en bijvoorbeeld een online radio stream??
alleen diegenen die afwijken zijn voor altijd groot en oneindig, maar wat is daarvan dan de zin? Want iets dat oneindig is heeft dan toch geen begin?En iets wat niet begint heeft dan toch ook geen einde? Is oneindigheid niets, of is niets oneindig?
pi_28677024
Een Podcast kun je op elk moment van de dag luisteren. En er is een Rss stream zodat je telkens de nieuwste aflevering hebt. Bij streaming moet je gewoon luisteren naar wat er nu op is.
pi_28677039
quote:
Op zondag 10 juli 2005 11:54 schreef super-muffin het volgende:
Ja, wel gedownload. Maar nog niet geluisterd als ik eerlijk ben

@Remzz: oh oke. Ik weet niet wat voor muziek ze draaien op Fok!Radio eigenlijk maar oke.
[..]

Is er ook al een cast van Jensen?
Doen dan
  zondag 10 juli 2005 @ 12:01:31 #58
32824 odinio
suicidal tendencies
pi_28677070
quote:
Op zondag 10 juli 2005 11:59 schreef Remzz het volgende:
Een Podcast kun je op elk moment van de dag luisteren. En er is een Rss stream zodat je telkens de nieuwste aflevering hebt. Bij streaming moet je gewoon luisteren naar wat er nu op is.
met andere woorden als je je radiostream die je maakt opneemt en op bijvoorbeeld ftp gooit heb je etzelfde idee?
alleen diegenen die afwijken zijn voor altijd groot en oneindig, maar wat is daarvan dan de zin? Want iets dat oneindig is heeft dan toch geen begin?En iets wat niet begint heeft dan toch ook geen einde? Is oneindigheid niets, of is niets oneindig?
pi_28677083
quote:
Op zondag 10 juli 2005 12:01 schreef odinio het volgende:

[..]

met andere woorden als je je radiostream die je maakt opneemt en op bijvoorbeeld ftp gooit heb je etzelfde idee?
Podcasts zijn heel iets anders, luister het maar eens
pi_28677192
quote:
Op zondag 10 juli 2005 12:01 schreef odinio het volgende:

[..]

Ja wel hetzelfde principe maar wat Tonks zegt een podcast is heel anders. Luister anders maar eens naar Koelcast ofzo dan krijg je wel een idee. http://www.koelcast.nl
pi_28677287
itss the keith and the girlll show.....

zondag 10 juli 2005 @ 12:24:15 #62
32824 odinio
suicidal tendencies
pi_28677692
heb er paar snel beluisterd, maark die hype gaat aan mij voorbij merk ik al
  zondag 10 juli 2005 @ 12:34:22 #63
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_28677936
quote:
Op zondag 10 juli 2005 12:08 schreef tonks het volgende:

Oh, net even gehoord.

Met zo'n domme Amerikaanse tyfushoer die over de aanslagen in Engeland zegt dat de Engelsen nu een beetje snappen hoe zij zich na 9/11 voelen.

Nou dankje, naar zo'n naïeve takketeef hoef ik niet te luisteren. Een kogel voor het wijf.
Ik ga naar huis.
  zondag 10 juli 2005 @ 12:41:04 #64
45511 TimmyAsd
pi_28678075
Kan er hier iemand podcasts maken?
  zondag 10 juli 2005 @ 12:43:48 #65
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_28678136
Ik ga naar huis.
  zondag 10 juli 2005 @ 12:45:29 #66
45511 TimmyAsd
pi_28678178
quote:
Op zondag 10 juli 2005 12:43 schreef nietzman het volgende:
Dat kan iedereen.

http://www.apple.com/support/garageband/podcasts/
Merci
  zondag 10 juli 2005 @ 12:56:45 #67
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_28678397
...het enige probleem is dat er altijd iemand voor de verstookte bandbreedte op zal moeten draaien...
Ik ga naar huis.
pi_28678411
quote:
Op zondag 10 juli 2005 12:34 schreef nietzman het volgende:

[..]

Oh, net even gehoord.

Met zo'n domme Amerikaanse tyfushoer die over de aanslagen in Engeland zegt dat de Engelsen nu een beetje snappen hoe zij zich na 9/11 voelen.

Nou dankje, naar zo'n naïeve takketeef hoef ik niet te luisteren. Een kogel voor het wijf.
Daar gaat het normaal dus echt nooit over, maarja als jij me mening basseert op de eerste 40 seconden van iets
  zondag 10 juli 2005 @ 12:58:48 #69
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_28678439
quote:
Op zondag 10 juli 2005 12:57 schreef tonks het volgende:
Daar gaat het normaal dus echt nooit over, maarja als jij me mening basseert op de eerste 40 seconden van iets
Daar mag jij anders wel blij om zijn anders had ik je al lang niet meer leuk gevonden!
Ik ga naar huis.
pi_28679646
quote:
Op zondag 10 juli 2005 12:08 schreef tonks het volgende:

nah, ik vind ze niet zo cool.

Is er ook een podcast met onbekende alternatieve/metal bands?
pi_28759803
i Tip i

The catholic insider doet nu ook een hele show over Harry Potter en dat is echt leuk om naar te luisteren.
  woensdag 13 juli 2005 @ 19:23:20 #72
45511 TimmyAsd
pi_28777727
Voor de mensen die Fok-Radio uitzendingen beluisteren, Nolius heeft zal de uitzendingen als podcasts gaan aanbieden. Afgelopen maandag was er een special over GAD (met mijzelf als gast), en deze podcast kan je op zijn weblog vinden!
  woensdag 13 juli 2005 @ 19:27:47 #73
45511 TimmyAsd
pi_28777879
Heb er een centraal topic van gemaakt. Hierin zullen ook de postcast van Fok!Radio verschijnen
pi_28777920
Soms heb ik wel goede ideetjes
pi_28778298
quote:
Op zondag 10 juli 2005 11:46 schreef super-muffin het volgende:
Wat Timmy hierboven al zei

Ik ga het proberen wekelijks te doen, maar het kost wel wat monteer-werk omdat alle muziek eruit moet.

En ik blijf overigens vinden dat het leuker is om radio live te horen
  woensdag 13 juli 2005 @ 19:43:30 #76
45511 TimmyAsd
pi_28778429
Het is wel leuk om de uitzending in de tram te beluisteren
pi_28779345
Ik wil een nolius podcast.. hoeft niet eens persé fokradio
pi_28790972
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:11 schreef tonks het volgende:
Ik wil een nolius podcast.. hoeft niet eens persé fokradio

hoezo dat?
pi_28790978
Nouja dat is toch ook leuk? nu is het gewoon uitgeknipte fokradio.. je kan het ook een beetje over het nieuws hebben of over chrisjx of gewoon fokkers skypen
pi_29059123
Een ieder die een compleet overzicht van Nederlandse podcasts wil kan kijken op podfeed.nl

(Of schrijf je gewoon meteen in voor de min6 podcast )

PS - Hoi Nietzman!
pi_29059221
Nederlandse podcasts
  zaterdag 23 juli 2005 @ 11:54:50 #82
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_29059332
Min6casting is oké olé olé.
Ik ga naar huis.
pi_29067712
Ik doe het nog gewoon via feedreader. Heb nog geen klachten gehad
pi_29067731
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 18:42 schreef Nolius het volgende:
Ik doe het nog gewoon via feedreader. Heb nog geen klachten gehad
maak je ook podcasts? heb er nog geen binnen gekregen op de Arno's weblog feed
pi_29080050
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 18:42 schreef tonks het volgende:

[..]

maak je ook podcasts? heb er nog geen binnen gekregen op de Arno's weblog feed
Die van afgelopen maandag staat online, dus die zou ook via de feedreader moeten werken...
  zondag 25 september 2005 @ 22:21:53 #86
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_30929057
Heb de Podcasts ontdekt via m`n broer.
M`n favorieten: Distorted View en Keith And The Girl

de 1e behandeld iedere dag het meest bizarre nieuws van zowel de VS en internationaal. Duurt 15-20 minuten.
Bij de 2e podcast praten Keith And The Girl (the girl is Keith`s vriendin Chemda) over van alles en nog wat. Duurt ongeveer een uur iedere dag

Vermaak me er altijd wel mee
  zondag 25 september 2005 @ 22:23:36 #87
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_30929118
quote:
Op zondag 10 juli 2005 12:34 schreef nietzman het volgende:

[..]

Oh, net even gehoord.

ze komt uit Israel
Anyway: je moet niets wat Keith en Chemda zeggen serieus nemen
pi_30929149
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:21 schreef Timo20 het volgende:
Heb de Podcasts ontdekt via m`n broer.
M`n favorieten: Distorted View en Keith And The Girl

de 1e behandeld iedere dag het meest bizarre nieuws van zowel de VS en internationaal. Duurt 15-20 minuten.
Bij de 2e podcast praten Keith And The Girl (the girl is Keith`s vriendin Chemda) over van alles en nog wat. Duurt ongeveer een uur iedere dag

Vermaak me er altijd wel mee
Eerste ken ik nog niet. Keith and the Girl heb ik na aandringen van Tonks ook eens beluisterd en is echt heel leuk ja
pi_30929161
Keith and the girl elke dag weer
  zondag 25 september 2005 @ 22:26:30 #90
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_30929224
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:24 schreef tonks het volgende:
Keith and the girl elke dag weer
zet m zo weer aan, de aflevering van gisteren .
Cool hoe ze Don And Drew ook altijd in de zeik nemen
pi_30929257
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:26 schreef Timo20 het volgende:

[..]

zet m zo weer aan, de aflevering van gisteren .
Cool hoe ze Don And Drew ook altijd in de zeik nemen
Dawn
  zondag 25 september 2005 @ 22:30:26 #92
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_30929358
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:27 schreef tonks het volgende:

[..]

Dawn
bedoel ik . typte te snel
pi_30929735
ik luister nu vanaf aflevering 11 ofzo.. elke dag vind het echt super.. als het een keer niet is dan vind ik dat ook klote
pi_30946167
Minister Donner is waarschijnelijk de eerste minister ter wereld met een podcast:
http://www.justitie.nl/organisatie/minister_donner/podcast/
pi_30947336
wie gaat daar nou naar luisteren
pi_30949110
quote:
Op maandag 26 september 2005 16:27 schreef Remzz het volgende:
Minister Donner is waarschijnelijk de eerste minister ter wereld met een podcast:
We hebben ook nog Boscast FM, jawel van Woutertje Bos!
pi_30949312
quote:
Op maandag 26 september 2005 16:27 schreef Remzz het volgende:
Hahahaha geweldig! . Geweldige geluidskwaliteit ook! Hij is echt super hip .
pi_30950421
Ze Zijn allebei ook op 20 september begonnen volgensmij mij.
Leuke verkiezingscampagne straks: "Maar ik heb al een podcast"
pi_30957007
Ik ga het eens luisteren voor de gein.
  dinsdag 27 september 2005 @ 00:54:34 #100
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_30960792
Ha! Boscast FM gedownload. Morgen op weg naar mn werk maar eens luisteren, ben benieuwd. Die Donner podcast kan me per definitie gestolen worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')