abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26446287
Op de OS werd Nederland 9e, in de A poule 8e inderdaad, om het jaar erop meteen weer uit de B-poule te degraderen.

1978 1e C poule
1979 1e B poule
1981 8e A poule
1982 8e B poule
1983 1e C poule

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  Trouwste user 2022 zaterdag 23 april 2005 @ 00:36:22 #52
7889 tong80
Spleenheup
pi_26446353
Wie vult het aan Larrie van Wierden jaqcues de Heer, ...

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_26446394
Gerry Gobel, John de Bruyn, George Peternousek, Frank van Soldt, Henk Hille, Guus Bakker, Rick van Gog, Al Pluymers, Jack de Heer, Larry van Wleren, Jan Jansen, Brian de Bruyn, Chuck Huizinga, Harrie van Heumen, Ron Berteling, Dick Decloe, Johan Toren, Klaas van den Broek, Corky de Graauw en William Klooster.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26446406
Doug Mason, Wayne van Dorp
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Trouwste user 2022 zaterdag 23 april 2005 @ 00:44:02 #55
7889 tong80
Spleenheup
pi_26446502
Heerlijk die namen

Beste van de rest.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_26448349
En toch zou ik volgens mij niet blij worden als dit Nederlands team in de A-poule zou optreden
Atje zeggen is adje doen!
pi_26448352
Waarom niet?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_26449344
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 05:38 schreef At_Fundum het volgende:
En toch zou ik volgens mij niet blij worden als dit Nederlands team in de A-poule zou optreden
Destijds was men ook sceptisch, de promotie zou te vroeg komen voor het Nederlandse ijshockey. Achteraf zat daar wel wat in, want 2 seizoenen later zaten ze weer in de C-poule. Niettemin zou het het Nederlandse IJshockey wel een enorme boost geven om A poule te spelen, al is het maar 'n jaartje.
  zaterdag 23 april 2005 @ 11:32:43 #59
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_26450335
Het blijft vreemd ( en erg jammer ) dat een schaatsnatie als de onze geen ijshockey-cultuur heeft.
pi_26452332
Ja dan verlies je met 9-1 tegen Slowakije, 5-0 tegen Zwitersland en 4-2 tegen Belarus.

In de degradatie poule win je met 3-1 van Japan, velies je met 3-2 van Denenmarken en met 3-1 van Estland.

Misschien vlieg je er na een jaar weer uit maar de wedstrijden zouden nu wel live op tv komen en ijshockey zou een boost krijgen.
pi_26454044
Estland zit in de B-poule en zal niet promoveren. Je hoeft er in de degradatiepoule maar eentje te winnen eigenlijk en dat kan best tegen landen als Japan of Denemarken....

Het zou een mooie impuls zijn voor het Nederlandse ijshockey. Live-wedstrijden op TV, meer sponsorgelden, meer aanwas bij de jeugd en de huidige internationals kunnen zich ontwikkelen.
pi_26454770
Bedoelde Letland
pi_26454891
Nederland, Slowakije, Zwitserland, Wit Rusland zou trouwens niet eens een hele zware poule zijn op papier, al verliest Nederland natuurlijk alle drie de wedstrijden afgetekend.
pi_26454940
Slowakije en Zwitserland een poule zal denk ik niet lukken

0-9
2-7
1-3

Zoiets zou er best in zitten
pi_26454965
Tsjechië, Wit Rusland, Zwitserland, Nederland zou ook een poule kunnen zijn.

Afijn, welke poule dan ook, die drie poulewedstrijden worden kansloos verloren waarschijnlijk. Het gaat erom stuntjes uit te halen in de degradatiepoule.
pi_26455041
Maar dat kan best met wat geluk en een goede keeper. En Phil Groeneveld keept goed, al vond mijn coach dat hij veel te snel omlaag ging
pi_26455073
Groeneveld was een van de uitblinkers van Oranje. Jammer van die ongelukkige tegengoal tegen de Fransen, maar daar kon Groeneveld weinig aan doen.

Een stunt uithalen in de degradatiepoule kan gewoon. Als je 1-1 kan spelen tegen Italië kan je ook wel winnen van Japan of stunten tegen Denemarken.
pi_26455091
Of Slovenie of Letland
pi_26455159
Ja, dat moet zeker kunnen. Als het een beetje meezit dan is Nederland niet kansloos in zo'n degradatiepoule.
pi_26466979
Nederland heeft ook de laatste wedstrijd tegen Estland gelijk gespeeld. Groenveld is gekozen tot beste keeper en Nederland is uiteindelijk als derde geeindigd achter Italie en Frankrijk. Een zeer goed resultaat wat mij betreft
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 11:31:14 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26493843
idd, geweldig resultaat

ik zie ze komende olympische spelen nog wel halen hoor als het zo doorgaat, het clubijshockey begint ook weer steeds beter te worden in Nederland dus dat ziet er nog niet eens zo slecht uit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_26494946
Dat zullen dan wel de OS van 2010 worden. Het zou zeker leuk zijn, want dat komt wel op TV dan.
pi_26495468
Een heel goed resultaat. Ik hoop dat hiermee nog weer meer echte Nederlanders op niveau gaan hockeyen. Dan kunnen we ook eens van het ontwikkelingsstempel af.
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 13:27:20 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26496187
ja 2010 tijd zat toch

ik geloof dat er volgend jaar ook meer ijshockey uitgezonden gaat worden op de NL tv (eredivisie), ik weet het niet helemaal zeker maar dat meen ik ergens gehoord te hebben.
De eredivisie begint ook zoweer weer op een eredivisie te lijken komend seizoen dus dat zal ik ook moeten volgen

ik heb goede hoop, als Nederland ooit naar de spelen mag om te ijshockeyen dan ben ik iig bij elke wedstrijd, no matter waar ze spelen
pi_26496345
In principe zouden deze ploegen altijd in de eredivisie moeten spelen

Den Bosch
Geleen
Tilburg
Eindhoven
Utrecht
Nijmegen
Den Haag
Amsterdam
Heerenveen

Aangevuld met

Groningen
Leiden
Zoetermeer
Dordt

Dan zou je toch een leuke competie krijgen maar toch zou ik het een goed idee vinden als het Nederlandse ijshockey met een NRW-competitie mee zou doen, al moet je eigenlijk voor de play-offs gewoon weer tegen Nederlandse ploegen spelen vind ik.

Ik denk dat Nederland zich niet voor 2010 kan plaatsen of er moet meer geld komen in de komende 2 jaar zodat er betere Nederlandse Canadezen komen. Er zijn overigens wel wat jongere spelers die in Duitsland, Zweden, VS en Canada hockeyen. Met wat geluk breken er 2 of 3 spelers door in de competitie en dat zou het Nederlands ijshockey goed doen.
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 14:06:38 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26497015
nou ik blijf het gewoon hopen, het kan toch niet elke keer net niet blijven (vorige kwalificatie toernooi zaten ze er dicht bij geloof ik) we moeten ook een keer geluk hebben

en ja dat lijstje ziet er wel goed uit, Zoetermeer mag er iig wel bij ja maar die willen zelf (nog) niet maar ze hebben wel eerste divisie gewonnen vorig seizoen

wat is een NRW competitie?
pi_26497067
Nord-Rhein Westfalen.

Daar was vorig jaar sprake van.
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 14:11:40 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26497118
0w dat zou wel cool zijn ja maar ik denk niet dat Nederlandse clubs geld hebben om in de Duitse competitie mee te draaien?
dat is allemaal een stuk grootser opgezet als hier
pi_26497332
Het ging om het derde of vierde niveau. Dus zeg maar semi-pro zoals de Nederlandse clubs en uiteindelijk wilden de Duitse clubs niet omdat ze bang waren dat de Nederlandse clubs te goed zouden zijn.

Maar ik blijf het een goed idee vinden omdat er met de samenwerking met de Belgen weinig terecht komt.
pi_26497357
Er is nu al een BeNe-liga, dat geeft aan dat de Nederlandse clubs niet mee zullen gaan draaien in de Duitse competitie. Daar hebben ze ook helemaal het geld niet voor, in Amsterdam is de geldpot nu ook aardig leeg, tenminste dat stond vanmorgen in het BD.
pi_26497378
quote:
Op maandag 25 april 2005 14:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het ging om het derde of vierde niveau. Dus zeg maar semi-pro zoals de Nederlandse clubs en uiteindelijk wilden de Duitse clubs niet omdat ze bang waren dat de Nederlandse clubs te goed zouden zijn.
Zoals FC Vaduz bijvoorbeeld uitkomt in de lagere Zwitsere regionen als zoals clubs uit San Marino in de lagere afdelingen van het Italiaanse voetbal spelen en ploegen uit Wales in Engeland?
pi_26497413
Er is alleen een BeNe-cup. De cup der lage landen maar de Belgische clubs zijn veel te slecht en er zijn er maar 1 of 2 die meekunnen.

Amsterdam wil een stadion gaan bouwen voor basketbal en ijshockey omdat ze denken dat er binnen nu en 5 jaar een Europese NHL is en daar wil Amsterdam aan mee doen.

Er zijn al best veel grote clubs op die manier ontstaan dus het zou misschien wel kunnen
pi_26497452
Ik zit nu even de stand te kijken van die Coup der Lage Landen. Triest zootje zeg, de beste Belgische ploeg heeft nog minder punten dan de slechtste Nederlandse ploeg.
pi_26497492
DEL is zowiezo te hoog voor Nederlandse clubs en de 2 bundesliga´s zijn ingedeeld in Zuid en Noord dus dan is het logisch om te gaan kijen naar een NRW league
pi_26497718
Team USA:

GOALTENDERS (3)

No Name Ht (cm) Wt (kg) Birthdate S/C Hometown Most Recent Team (League)/NHL Team
30 Ty Conklin 6-0 (183) 180 (81.6) 3/30/76 L Anchorage, Alaska Wolfsburg Grizzly Adams (DEL)/Edmonton Oilers

29 Rick DiPietro 6-1 (185) 185 (83.9) 9/19/81 R Winthrop, Mass. New York Islanders (NHL)

73 Tim Thomas 5-11 (180) 180 (81.6) 4/14/74 L Flint, Mich. Helsinki Jokers (FNL)/Boston Bruins

DEFENSEMEN (7)

45 Brett Hauer 6-2 (188) 205 (93) 7/11/71 R Edina, Minn. Zug (LNSw)

25 Hal Gill 6-7 (201) 240 (108.9) 4/6/75 L Concord, Mass. Lukko Rauma (FNL)/Boston Bruins

4 Jordan Leopold 6-0 (183) 205 (93) 8/3/80 L Golden Valley, Minn. Calgary Flames (NHL)

8 John-Michael Liles 5-10 (178) 185 (83.9) 11/25/80 L Zionsville, Ind. Iserlohn Roosters (DEL)/Colorado Avalanche

10 Paul Martin 6-1 (185) 185 (83.9) 3/5/81 L Minneapolis, Minn. Fribourg-Gotteron (LNSw)/New Jersey Devils

3 Aaron Miller 6-4 (193) 210 (95.3) 8/11/71 R Buffalo, N.Y. Los Angeles Kings (NHL)

6 Andy Roach 5-11 (180) 181 (82.1) 8/22/73 R Mattawan, Mich. Lausanne (LNSw)/St. Louis Blues

FORWARDS (13)

21 Erik Cole 6-1 (185) 185 (83.9) 11/6/78 L Oswego, N.Y. Berlin Polar Bears (DEL)/Carolina Hurricanes

17 Matt Cullen 6-0 (183) 205 (93) 11/2/76 L Virginia, Minn. Cortina SG (Italy)/Carolina Hurricanes

14 Brian Gionta 5-7 (170) 160 (72.6) 1/18/79 R Rochester, N.Y. Albany River Rats (AHL)/New Jersey Devils

28 Adam Hall 6-3 (191) 205 (93) 8/14/80 R Kalamazoo, Mich. KalPa (FNL)/Nashville Predators

11 Jeff Halpern 6-0 (183) 201 (91.2) 5/3/76 R Potomac, Md. Kloten (LNSw) /Washington Capitals

26 Mike Knuble 6-3 (191) 226 (102) 7/4/72 R Grand Rapids, Mich. Linkopings HC (SEL)/Philadelphia Flyers

19 David Legwand 6-2 (188) 180 (81.6) 8/17/80 L Detroit, Mich. Basel (LNSw B)/Nashville Predators

9 Mike Modano 6-3 (191) 205 (93) 6/7/70 L Livonia, Mich. Dallas Stars (NHL)

18 Richard Park 5-11 (180) 190 (86.2) 5/27/76 R Eagan, Minn. Langnau (LNSw)/Minnesota Wild

37 Mark Parrish 6-0 (183) 182 (82.6) 2/2/77 R Bloomington, Minn. New York Islanders (NHL)

22 Yan Stastny 5-10 (178) 190 (86.2) 9/30/82 L St. Louis, Missouri Nuernberg (DEL)

39 Doug Weight 5-11 (180) 200 (90.7) 1/21/71 L Warren, Mich. Frankfurt Lions (DEL)/St. Louis Blues

16 Mike York 5-10 (178) 190 (86.2) 1/3/78 R Waterford, Mich. Iserlohn Roosters (DEL)/Edmonton Oilers

De opvallenste naam is Yan Stastny, de zoon van een van Stansny broers die in de jaren 70, 80 en 90 uitkwamen voor Tjechoslowakije en Slowakije
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 14:42:13 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26497770
een euro NHL zou wel vet zijn voor het ijshockey

ik bedoel, als de Admirals volle zalen kunnen trekken dan zal een Ijshockey team dat toch zeker ook wel kunnen
En als er dan net als bij de Admirals 1 of 2 Nederlanders meespelen krijgt het Nederlandse ijshockey een vette impuls

maja die Eurof00tball league loopt geloof ik ook niet zo lekker, volgens mij zijn alle teams op de Admirals na Duits
pi_26497861
Er zouden wel een stuk of 5,6 Nederlanders mee kunnen doen en er zal best een beperking komen
pi_26497882
Duitsland is nu eenmaal een hele grote markt op het gebied van sport binnen Europa.
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 14:49:16 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26497927
ik koop iig een seizoenskaart and that's all there is to it.

als het er ooit van komt dan natuurlijk
pi_26498141
Alleen in NRW heb je al meer ijsbanen dan in heel Nederland, terwijl dat ijshockey pas echt populair is in Bayern
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 15:06:01 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26498295
er wonen ook (ietsjes) meer mensen dan in Nederland geloof ik
pi_26498436
in 1994 18 miljoen mensen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')