quote:Op woensdag 11 mei 2005 08:55 schreef Laton het volgende:
[..]
Inderdaad, dikke onzin dat geloof. Het stoort me dat er rekening mee gehouden wordt.
Ach, kijk als in een reclame geschreeuwd wordt dat jezus poep eet en god en allah samen mohammed fistfucken dan is er iets aan de hand.quote:Op woensdag 11 mei 2005 08:56 schreef TheMassive het volgende:
[..]Christenhaat heb je het over een paar posts terug.
Wanneer vind jij dat je wel een klacht mag indienen?
Ik kan me best goed voorstellen dat iemand vanwege zijn geloof de spot aanstootgevend vindt.quote:Op woensdag 11 mei 2005 09:00 schreef Laton het volgende:
[..]
Ach, kijk als in een reclame geschreeuwd wordt dat jezus poep eet en god en allah samen mohammed fistfucken dan is er iets aan de hand.
Dit is gewoon zo;n overtrokken reactie. "De hand van god" is een algemeen bekende voetbalterm, etc etc..dit is echt zoeken van zo;n figuur naar een reden om te klagen.
Goed, waarde hechten is 1 ding..maar dan bestaat er ook nog zoiets als humor..en zei jezus niet zoiets van; de ander de wang toekeren?quote:Op woensdag 11 mei 2005 09:08 schreef TheMassive het volgende:
[..]
Ik kan me best goed voorstellen dat iemand vanwege zijn geloof de spot aanstootgevend vindt.
Jij hebt ongetwijfeld ook dingen waar jij waarde aan hecht. Misschien is dat je pc, of internet, of muziek, of teken je veel. Iedereen is vrij een klacht in te dienen. Het is aan de RCC om te bepalen of die klacht gegrond is of niet, en blijkbaar was de klacht gegrond.
Jouw humor is de humor van een ander niet, dat snap je toch wel? Waarom roep jij meteen wanneer iemand die waarde hecht aan geloof en zich aangestoten voelt door iets geen humor heeft? Je begrijpt ook wel dat dat een argument van niks is, niet?quote:Op woensdag 11 mei 2005 09:12 schreef Laton het volgende:
[..]
Goed, waarde hechten is 1 ding..maar dan bestaat er ook nog zoiets als humor..en zei jezus niet zoiets van; de ander de wang toekeren?
Moet er maar direct weer geklaagd worden..tja ik kan daar moeilijk tegen. Ook omdat ik denk 100000en vinden het ok..en met een handvol klachten kan het van de buis..
Ik bedoel niet dat die persoon geen humor heeft, ik begrijp best dat iemand er niet om zou kunnen lachen..maar wel dat je je realiseerd dat het als grap bedoeld is, en dat men niet er op uit is om jou te "pakken" zeg maar.quote:Op woensdag 11 mei 2005 09:18 schreef TheMassive het volgende:
[..]
Jouw humor is de humor van een ander niet, dat snap je toch wel? Waarom roep jij meteen wanneer iemand die waarde hecht aan geloof en zich aangestoten voelt door iets geen humor heeft? Je begrijpt ook wel dat dat een argument van niks is, niet?
Enigzins..quote:Het lijkt me heel sterk dat een RCC kijkt naar het aantal klachten in het bepalen of een spot van de buis moet of niet. Het is echt niet zo dat er bij 9 klachten gedacht wordt 'mwa nee, de spot is o.k., die hoeft niet van de buis' en opeens bij 10 klachten denkt 'oops, we hebben nu teveel klachten binnen, de klacht is gegrond, de spot moet van de buis'.
De klacht is of gegrond, of niet. Lees de site er op na.
Misschien helpt het je over je irritatie te zetten.
Tsja, en blijkbaar kwam bij een aantal personen de grap niet over. De oorzaak daarvan kun je uitstekend bij versatel leggen. En aangezien versatel meteen al de spot aan pastte, kun je ook een conclusie trekken dat versatel het met de klacht eens was.quote:Op woensdag 11 mei 2005 09:27 schreef Laton het volgende:
Ik bedoel niet dat die persoon geen humor heeft, ik begrijp best dat iemand er niet om zou kunnen lachen..maar wel dat je je realiseerd dat het als grap bedoeld is, en dat men niet er op uit is om jou te "pakken" zeg maar.
Onzin, ze hadden gewoon geen zin in negatieve publiciteit.quote:Op woensdag 11 mei 2005 09:31 schreef TheMassive het volgende:
[..]
Tsja, en blijkbaar kwam bij een aantal personen de grap niet over. De oorzaak daarvan kun je uitstekend bij versatel leggen. En aangezien versatel meteen al de spot aan pastte, kun je ook een conclusie trekken dat versatel het met de klacht eens was.
quote:Op woensdag 11 mei 2005 09:33 schreef Laton het volgende:
Onzin, ze hadden gewoon geen zin in negatieve publiciteit.
quote:Na de eerste klachten paste Versatel het spotje aan door de zin 'Hoe is het in godsnaam mogelijk?' eruit te halen. "We weten nog niet of we de commercial nog gaan uitzenden", aldus een woordvoerster van het telecombedrijf. "Die beslissing moet nog worden genomen, overigens ongeacht wat de uitspraak van de commissie is."
er bestaat in deze geen negatieve publiciteit, alle publiciteit is goed.quote:Op woensdag 11 mei 2005 09:33 schreef Laton het volgende:
[..]
Onzin, ze hadden gewoon geen zin in negatieve publiciteit.
Ze hebben recentelijk ook al gedoe gehad met de dierenbescherming en een reclame van een duif oid...die ze overigens wonnen..maar kan me voorstellen dat ze het even gehad hebben en hun strategie/reclamebureau wijzigen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 09:46 schreef TheMassive het volgende:
Ja hilarisch.
Wederom een eigen conclusie.quote:Op woensdag 11 mei 2005 09:49 schreef Laton het volgende:
[..]
Ze hebben recentelijk ook al gedoe gehad met de dierenbescherming en een reclame van een duif oid...die ze overigens wonnen..maar kan me voorstellen dat ze het even gehad hebben en hun strategie/reclamebureau wijzigen.
Waarom?quote:Op woensdag 11 mei 2005 09:49 schreef Laton het volgende:
[..]
Ze hebben recentelijk ook al gedoe gehad met de dierenbescherming en een reclame van een duif oid...die ze overigens wonnen..maar kan me voorstellen dat ze het even gehad hebben en hun strategie/reclamebureau wijzigen.
In dat opzicht doen ze het geweldig en misschien hebben ze daar zelfs op gegokt. De mensen die er aanstoot aannemen zijn immers geen voetballiefhebbers (die weten immers waar de hand van god vandaan komt) en dus behoren ze niet tot de markt van Versatel. De voetballiefhebbers horen de naam Versatel erg vaak en denken 'wat een gezeik om een reclamespot, ik zie het probleem niet' maar onthouden ondertussen wel de naam.quote:Op woensdag 11 mei 2005 09:55 schreef LibertarianX het volgende:
Waarom?
Ik denk dat het juist een geweldig resultaat is, iedereen heeft het over versatel.
quote:Op woensdag 11 mei 2005 09:20 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Jezus zei volgens mij: "Be joyful always" en ook "Maak van mijn daden en uitspraken geen regels en geboden". Ik zag hem bij Barend en van Dorp en kon niet geloven dat hij het serieus meende.
Het in de mond nemen van het woord god, jezus of zo'n andere vogel door niet gelovigen is voor sommige gelovigen al godslasterlijk, ik heb er ooit bijna ruzie om gekregen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:58 schreef dVTB het volgende:
[..]
Jezus te gast bij Barend en Van Dorp? Ik schijn moeite te hebben met begrijpend lezen, dus het zal wel aan mij liggen...
Maar goed, wat die reclame betreft: Vandaag is toch de uitspraak of niet? Ik snap het punt niet. Er wordt niets kwetsends over God gezegd.
Gister bij B&vD vertelde iemand dat hij het kwetsend vond omdat er stond dat de hand van God niet beschikbaar was en dat terwijl hij in het dagelijks leven wonderen ziet gebeuren e.d. maar goed dan denk ik weer, de hand van God die hij bedoeld is niet on demand beschikbaar en dat is bij Versatel net zo. Probleem opgelost toch ?quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:58 schreef dVTB het volgende:
Maar goed, wat die reclame betreft: Vandaag is toch de uitspraak of niet? Ik snap het punt niet. Er wordt niets kwetsends over God gezegd.
Haha.. je hebt gelijk. Maar anders was het wel Hem geweest en niet hem. Ik formuleerde niet helemaal soepel. Ik verwees terug naar het onderwerp van het topic en niet van de voorgaande zin.quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:58 schreef dVTB het volgende:
[..]
Jezus te gast bij Barend en Van Dorp? Ik schijn moeite te hebben met begrijpend lezen, dus het zal wel aan mij liggen...
OMGquote:Op woensdag 11 mei 2005 12:12 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Gister bij B&vD vertelde iemand dat hij het kwetsend vond omdat er stond dat de hand van God niet beschikbaar was en dat terwijl hij in het dagelijks leven wonderen ziet gebeuren e.d. maar goed dan denk ik weer, de hand van God die hij bedoeld is niet on demand beschikbaar en dat is bij Versatel net zo. Probleem opgelost toch ?
De EO praatprogramma´s zitten vol met mensen die beweren dat god wat voor hun heeft gedaan, hun heeft geholpen junk af te zijn, etc etc.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:14 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Haha.. je hebt gelijk. Maar anders was het wel Hem geweest en niet hem. Ik formuleerde niet helemaal soepel. Ik verwees terug naar het onderwerp van het topic en niet van de voorgaande zin.
Er wordt volgens mij ook niets kwetsends gezegd. Het is toch een compliment als mensen geloven dat God dit soort dingen 'regelt'.
Dat compliment zie ik niet echt en daarnaast kan het ook een belediging zijn. Waarom zou Hij zich bezig houden met zoiets onbenulligs als een doelpunt voor Kalou als hij in dezelfde tijd iemand van kanker af kan helpen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:14 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Er wordt volgens mij ook niets kwetsends gezegd. Het is toch een compliment als mensen geloven dat God dit soort dingen 'regelt'.
Heb je ook antwoorden en alternatieven dan? Of ontken je alleen wat anderen geloven?quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:33 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
OMG
Ben ik ff blij dat ik atheïst ben (en enige realiteitszin heb)
Wou jij beweren dat ie niet allebei kan?quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:38 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Dat compliment zie ik niet echt en daarnaast kan het ook een belediging zijn. Waarom zou Hij zich bezig houden met zoiets onbenulligs als een doelpunt voor Kalou als hij in dezelfde tijd iemand van kanker af kan helpen.
Nu heb je net zulke lange tenen als die gast. Het is niet aan ons om God te beoordelen hoewel wij in Nederland met onze doorgeslagen zelfoverschatting daar niet voor terugdeinzen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:38 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Dat compliment zie ik niet echt en daarnaast kan het ook een belediging zijn. Waarom zou Hij zich bezig houden met zoiets onbenulligs als een doelpunt voor Kalou als hij in dezelfde tijd iemand van kanker af kan helpen.
En God schiep de mens naar zijn beeld, naar het beeld van God schiep Hij hem, manlijk en vrouwelijk schiep Hij hen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:44 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Kanker, kindermisbruik en oorlogen.. De laatste twee doen we ons zelf aan, omdat we altijd meer willen. Is het niet macht, dan toch wel geld of bevrediging.
De eerste ook door onze verwijdering van de natuur. We vreten ongezond en te veel. We liggen onder kunstmatige zonnen en te lang in de echte zon. We smeren ons gek met allerlei cremepies en zalfjes. Enzovoort enzovoort. En natuurlijk roken we ons een schoorsteen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:44 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Kanker, kindermisbruik en oorlogen.. De laatste twee doen we ons zelf aan, omdat we altijd meer willen. Is het niet macht, dan toch wel geld of bevrediging.
Ik zeg niet dat ik zelf achter de stelling sta van 'waarom wel voetbal en geen kanker' maar ik probeerde inzicht te kweken in het feit dat het gezien kan worden als compliment maar ook als belediging.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:44 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Nu heb je net zulke lange tenen als die gast. Het is niet aan ons om God te beoordelen hoewel wij in Nederland met onze doorgeslagen zelfoverschatting daar niet voor terugdeinzen.
Jammer dat er geen politieke code commissie is...quote:Op woensdag 11 mei 2005 15:04 schreef -DailaLama- het volgende:
De ChristenUnie is precies hetzelfde als Versatel. Zij vinden ook dat ze politiek "scoren" dankzij de hand van God. Met één verschil, de ChristenUnie bedoelt het serieus.
Nobody expects the FuifDuif inquisition!quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:02 schreef FuifDuif het volgende:
Ik ben het er wel mee eens dat spot met het geloof goed wordt aangepakt. We moeten die ongelovigen eens goed aanpakken, de smerige rukhonden.
Nee, een ongeleide kruisvaarder das nog veel erger.quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:26 schreef FuifDuif het volgende:
Ik ben geen reltrol idioten!
We zijn het alleen niet eens over wat nu exact Godslastering is en waarom het laster is en waarom dat niet onder vrijheid van .... uitting zou mogen vallen..quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:31 schreef FuifDuif het volgende:
Hou eens op, ik snap de aanklacht gewoon goed. Het is gewoon belachelijk dat Versatel moet vervallen in godslastering om iets te bereiken... hoe zielig!!!!!
Jij bent geen christen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:02 schreef FuifDuif het volgende:
de smerige rukhonden.
Das wel jong inderdaad, maar je zult de beelden ongetwijfeld eens gezien hebben.quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:45 schreef FuifDuif het volgende:
Jij bepaalt niet of ik wel of geen christen ben.
Elgigante, ik was toen net 5 jaar.
Waarom mogen wij niet bepalen of jij een christen bent?quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:45 schreef FuifDuif het volgende:
Elgigante, ik was toen net 5 jaar.
Christenen vergelijken hun medemens liever niet met welk masturberend huisdier dan ook.quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:45 schreef FuifDuif het volgende:
Heel nobel en menslievend van de christenen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:19 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Christenen vergelijken hun medemens liever niet met welk masturberend huisdier dan ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |