abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26904609
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 08:55 schreef Laton het volgende:

[..]

Inderdaad, dikke onzin dat geloof. Het stoort me dat er rekening mee gehouden wordt.
Christenhaat heb je het over een paar posts terug.
Wanneer vind jij dat je wel een klacht mag indienen?
  woensdag 11 mei 2005 @ 08:59:57 #152
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_26904643
die tekst is geweldig
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_26904652
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 08:56 schreef TheMassive het volgende:

[..]

Christenhaat heb je het over een paar posts terug.
Wanneer vind jij dat je wel een klacht mag indienen?
Ach, kijk als in een reclame geschreeuwd wordt dat jezus poep eet en god en allah samen mohammed fistfucken dan is er iets aan de hand.

Dit is gewoon zo;n overtrokken reactie. "De hand van god" is een algemeen bekende voetbalterm, etc etc..dit is echt zoeken van zo;n figuur naar een reden om te klagen.
underground forever baby
pi_26904771
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 09:00 schreef Laton het volgende:

[..]

Ach, kijk als in een reclame geschreeuwd wordt dat jezus poep eet en god en allah samen mohammed fistfucken dan is er iets aan de hand.

Dit is gewoon zo;n overtrokken reactie. "De hand van god" is een algemeen bekende voetbalterm, etc etc..dit is echt zoeken van zo;n figuur naar een reden om te klagen.
Ik kan me best goed voorstellen dat iemand vanwege zijn geloof de spot aanstootgevend vindt.
Jij hebt ongetwijfeld ook dingen waar jij waarde aan hecht. Misschien is dat je pc, of internet, of muziek, of teken je veel. Iedereen is vrij een klacht in te dienen. Het is aan de RCC om te bepalen of die klacht gegrond is of niet, en blijkbaar was de klacht gegrond.
pi_26904827
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 09:08 schreef TheMassive het volgende:

[..]

Ik kan me best goed voorstellen dat iemand vanwege zijn geloof de spot aanstootgevend vindt.
Jij hebt ongetwijfeld ook dingen waar jij waarde aan hecht. Misschien is dat je pc, of internet, of muziek, of teken je veel. Iedereen is vrij een klacht in te dienen. Het is aan de RCC om te bepalen of die klacht gegrond is of niet, en blijkbaar was de klacht gegrond.
Goed, waarde hechten is 1 ding..maar dan bestaat er ook nog zoiets als humor..en zei jezus niet zoiets van; de ander de wang toekeren?

Moet er maar direct weer geklaagd worden..tja ik kan daar moeilijk tegen. Ook omdat ik denk 100000en vinden het ok..en met een handvol klachten kan het van de buis..
underground forever baby
pi_26904881
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 09:12 schreef Laton het volgende:

[..]

Goed, waarde hechten is 1 ding..maar dan bestaat er ook nog zoiets als humor..en zei jezus niet zoiets van; de ander de wang toekeren?

Moet er maar direct weer geklaagd worden..tja ik kan daar moeilijk tegen. Ook omdat ik denk 100000en vinden het ok..en met een handvol klachten kan het van de buis..
Jouw humor is de humor van een ander niet, dat snap je toch wel? Waarom roep jij meteen wanneer iemand die waarde hecht aan geloof en zich aangestoten voelt door iets geen humor heeft? Je begrijpt ook wel dat dat een argument van niks is, niet?

Het lijkt me heel sterk dat een RCC kijkt naar het aantal klachten in het bepalen of een spot van de buis moet of niet. Het is echt niet zo dat er bij 9 klachten gedacht wordt 'mwa nee, de spot is o.k., die hoeft niet van de buis' en opeens bij 10 klachten denkt 'oops, we hebben nu teveel klachten binnen, de klacht is gegrond, de spot moet van de buis'.
De klacht is of gegrond, of niet. Lees de site er op na.
Misschien helpt het je over je irritatie te zetten.
  woensdag 11 mei 2005 @ 09:20:14 #157
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26904907
Jezus zei volgens mij: "Be joyful always" en ook "Maak van mijn daden en uitspraken geen regels en geboden". Ik zag hem bij Barend en van Dorp en kon niet geloven dat hij het serieus meende.
pi_26905011
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 09:18 schreef TheMassive het volgende:

[..]

Jouw humor is de humor van een ander niet, dat snap je toch wel? Waarom roep jij meteen wanneer iemand die waarde hecht aan geloof en zich aangestoten voelt door iets geen humor heeft? Je begrijpt ook wel dat dat een argument van niks is, niet?
Ik bedoel niet dat die persoon geen humor heeft, ik begrijp best dat iemand er niet om zou kunnen lachen..maar wel dat je je realiseerd dat het als grap bedoeld is, en dat men niet er op uit is om jou te "pakken" zeg maar.
quote:
Het lijkt me heel sterk dat een RCC kijkt naar het aantal klachten in het bepalen of een spot van de buis moet of niet. Het is echt niet zo dat er bij 9 klachten gedacht wordt 'mwa nee, de spot is o.k., die hoeft niet van de buis' en opeens bij 10 klachten denkt 'oops, we hebben nu teveel klachten binnen, de klacht is gegrond, de spot moet van de buis'.
De klacht is of gegrond, of niet. Lees de site er op na.
Misschien helpt het je over je irritatie te zetten.
Enigzins..
underground forever baby
pi_26905067
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 09:27 schreef Laton het volgende:
Ik bedoel niet dat die persoon geen humor heeft, ik begrijp best dat iemand er niet om zou kunnen lachen..maar wel dat je je realiseerd dat het als grap bedoeld is, en dat men niet er op uit is om jou te "pakken" zeg maar.
Tsja, en blijkbaar kwam bij een aantal personen de grap niet over. De oorzaak daarvan kun je uitstekend bij versatel leggen. En aangezien versatel meteen al de spot aan pastte, kun je ook een conclusie trekken dat versatel het met de klacht eens was.
pi_26905116
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 09:31 schreef TheMassive het volgende:

[..]

Tsja, en blijkbaar kwam bij een aantal personen de grap niet over. De oorzaak daarvan kun je uitstekend bij versatel leggen. En aangezien versatel meteen al de spot aan pastte, kun je ook een conclusie trekken dat versatel het met de klacht eens was.
Onzin, ze hadden gewoon geen zin in negatieve publiciteit.
underground forever baby
pi_26905176
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 09:33 schreef Laton het volgende:
Dat is een conclusie van jou. Jij weet helemaal niet de beweegredenen van versatel om meteen al bij de eerste klacht de spot aan te passen. Wellicht zagen ze in dat de 'humor' van de spot niet overkwam? Feit is dat ze zoals je kunt lezen na de eerste klachten meteen de spot hebben aangepast, zonder de uitspraak van de rcc af te wachten. Dat hoeft niet per se te maken te hebben met al dan niet zin hebben in negatieve publiciteit.
quote:
Na de eerste klachten paste Versatel het spotje aan door de zin 'Hoe is het in godsnaam mogelijk?' eruit te halen. "We weten nog niet of we de commercial nog gaan uitzenden", aldus een woordvoerster van het telecombedrijf. "Die beslissing moet nog worden genomen, overigens ongeacht wat de uitspraak van de commissie is."
pi_26905303
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 09:36 schreef TheMassive het volgende:

[..]

Dat is een conclusie van jou.
Goed he, hoe ik dat allemaal doorzie
underground forever baby
pi_26905321
Ja hilarisch.
pi_26905331
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 09:33 schreef Laton het volgende:

[..]

er bestaat in deze geen negatieve publiciteit, alle publiciteit is goed.
pi_26905374
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 09:46 schreef TheMassive het volgende:
Ja hilarisch.
Ze hebben recentelijk ook al gedoe gehad met de dierenbescherming en een reclame van een duif oid...die ze overigens wonnen..maar kan me voorstellen dat ze het even gehad hebben en hun strategie/reclamebureau wijzigen.
underground forever baby
  woensdag 11 mei 2005 @ 09:49:45 #166
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26905384
Ik vind het wel netjes van Versatel dat ze het aangepast hebben moet ik zeggen.
pi_26905422
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 09:49 schreef Laton het volgende:

[..]

Ze hebben recentelijk ook al gedoe gehad met de dierenbescherming en een reclame van een duif oid...die ze overigens wonnen..maar kan me voorstellen dat ze het even gehad hebben en hun strategie/reclamebureau wijzigen.
Wederom een eigen conclusie.
pi_26905472
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 09:49 schreef Laton het volgende:

[..]

Waarom?
Ik denk dat het juist een geweldig resultaat is, iedereen heeft het over versatel.
pi_26907852
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 09:55 schreef LibertarianX het volgende:
Waarom?
Ik denk dat het juist een geweldig resultaat is, iedereen heeft het over versatel.
In dat opzicht doen ze het geweldig en misschien hebben ze daar zelfs op gegokt. De mensen die er aanstoot aannemen zijn immers geen voetballiefhebbers (die weten immers waar de hand van god vandaan komt) en dus behoren ze niet tot de markt van Versatel. De voetballiefhebbers horen de naam Versatel erg vaak en denken 'wat een gezeik om een reclamespot, ik zie het probleem niet' maar onthouden ondertussen wel de naam.

maar goed, ik zie wel in op welke manier de spot kwetsend is maar ik vind daarnaast wel dat de klagers wel erg lange tenen hebben.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_26908788
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 09:20 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Jezus zei volgens mij: "Be joyful always" en ook "Maak van mijn daden en uitspraken geen regels en geboden". Ik zag hem bij Barend en van Dorp en kon niet geloven dat hij het serieus meende.
Jezus te gast bij Barend en Van Dorp? Ik schijn moeite te hebben met begrijpend lezen, dus het zal wel aan mij liggen...

Maar goed, wat die reclame betreft: Vandaag is toch de uitspraak of niet? Ik snap het punt niet. Er wordt niets kwetsends over God gezegd.
pi_26908952
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 11:58 schreef dVTB het volgende:

[..]

Jezus te gast bij Barend en Van Dorp? Ik schijn moeite te hebben met begrijpend lezen, dus het zal wel aan mij liggen...

Maar goed, wat die reclame betreft: Vandaag is toch de uitspraak of niet? Ik snap het punt niet. Er wordt niets kwetsends over God gezegd.
Het in de mond nemen van het woord god, jezus of zo'n andere vogel door niet gelovigen is voor sommige gelovigen al godslasterlijk, ik heb er ooit bijna ruzie om gekregen.
Yeah baby Yeah!
pi_26909204
quote:
Gister bij B&vD vertelde iemand dat hij het kwetsend vond omdat er stond dat de hand van God niet beschikbaar was en dat terwijl hij in het dagelijks leven wonderen ziet gebeuren e.d. maar goed dan denk ik weer, de hand van God die hij bedoeld is niet on demand beschikbaar en dat is bij Versatel net zo. Probleem opgelost toch ?
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:14:01 #173
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26909263
quote:

[..]

Haha.. je hebt gelijk. Maar anders was het wel Hem geweest en niet hem. Ik formuleerde niet helemaal soepel. Ik verwees terug naar het onderwerp van het topic en niet van de voorgaande zin.

Er wordt volgens mij ook niets kwetsends gezegd. Het is toch een compliment als mensen geloven dat God dit soort dingen 'regelt'.
pi_26909391
Kunnen ze dan bewijs leveren dat 'God' bestaat? Of kan je ook iets fictiefs beledigen? Krijgen ze dan ook boetes of gevangenisstraf wanneer ze de paashaas beledigen door het in een reclame te gebruiken?
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:33:22 #175
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_26909787
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:12 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Gister bij B&vD vertelde iemand dat hij het kwetsend vond omdat er stond dat de hand van God niet beschikbaar was en dat terwijl hij in het dagelijks leven wonderen ziet gebeuren e.d. maar goed dan denk ik weer, de hand van God die hij bedoeld is niet on demand beschikbaar en dat is bij Versatel net zo. Probleem opgelost toch ?
OMG
Ben ik ff blij dat ik atheïst ben (en enige realiteitszin heb)
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_26909858
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:14 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Haha.. je hebt gelijk. Maar anders was het wel Hem geweest en niet hem. Ik formuleerde niet helemaal soepel. Ik verwees terug naar het onderwerp van het topic en niet van de voorgaande zin.

Er wordt volgens mij ook niets kwetsends gezegd. Het is toch een compliment als mensen geloven dat God dit soort dingen 'regelt'.
De EO praatprogramma´s zitten vol met mensen die beweren dat god wat voor hun heeft gedaan, hun heeft geholpen junk af te zijn, etc etc.
Dat is wel okay.
Deze mensen zijn overtuigt dat god ingrijpt in de wereld. Dus waarom voetbal niet? Vraag dit soort mensen dan ook waarom ie al die slachtoffers van de genocides van de 20ste eeuw heeft laten stikken...
pi_26909918
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:14 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Dat compliment zie ik niet echt en daarnaast kan het ook een belediging zijn. Waarom zou Hij zich bezig houden met zoiets onbenulligs als een doelpunt voor Kalou als hij in dezelfde tijd iemand van kanker af kan helpen.
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:41:39 #178
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26910020
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:33 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

OMG
Ben ik ff blij dat ik atheïst ben (en enige realiteitszin heb)
Heb je ook antwoorden en alternatieven dan? Of ontken je alleen wat anderen geloven?
pi_26910113
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:38 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Dat compliment zie ik niet echt en daarnaast kan het ook een belediging zijn. Waarom zou Hij zich bezig houden met zoiets onbenulligs als een doelpunt voor Kalou als hij in dezelfde tijd iemand van kanker af kan helpen.
Wou jij beweren dat ie niet allebei kan?
Godslasteraar!
Jij twijfelt aan ZIJN almacht!
Op de Brandstapel!!
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:44:57 #180
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26910124
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:38 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Nu heb je net zulke lange tenen als die gast. Het is niet aan ons om God te beoordelen hoewel wij in Nederland met onze doorgeslagen zelfoverschatting daar niet voor terugdeinzen.

Ik denk dat God sport ziet als een goede manier om persoonlijkheid, sportiviteit en naastenliefde te tonen. Winnaars en verliezers: dat maakt allemaal niets uit. Kanker, kindermisbruik en oorlogen.. De laatste twee doen we ons zelf aan, omdat we altijd meer willen. Is het niet macht, dan toch wel geld of bevrediging.
pi_26910205
Zit een oud joods dametje te huilen op een wolk. God komt voorbij, en vraagt wat er is. Oude vrouw zegt, oh, mijn god, ik maak me zorgen om mijn zoon, hij heeft een Schickse (een niet joods meisje) leren kennen. Nu is hij Christen geworden..
God omarmt haar, en in tranen zegt hij: ik weet wat je bedoelt, mijn zoon is dat ook.
pi_26911249
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:44 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Kanker, kindermisbruik en oorlogen.. De laatste twee doen we ons zelf aan, omdat we altijd meer willen. Is het niet macht, dan toch wel geld of bevrediging.
En God schiep de mens naar zijn beeld, naar het beeld van God schiep Hij hem, manlijk en vrouwelijk schiep Hij hen.
underground forever baby
pi_26911788
quote:
Kanker, kindermisbruik en oorlogen.. De laatste twee doen we ons zelf aan, omdat we altijd meer willen. Is het niet macht, dan toch wel geld of bevrediging.
De eerste ook door onze verwijdering van de natuur. We vreten ongezond en te veel. We liggen onder kunstmatige zonnen en te lang in de echte zon. We smeren ons gek met allerlei cremepies en zalfjes. Enzovoort enzovoort. En natuurlijk roken we ons een schoorsteen.
pi_26913463
quote:
Nu heb je net zulke lange tenen als die gast. Het is niet aan ons om God te beoordelen hoewel wij in Nederland met onze doorgeslagen zelfoverschatting daar niet voor terugdeinzen.
Ik zeg niet dat ik zelf achter de stelling sta van 'waarom wel voetbal en geen kanker' maar ik probeerde inzicht te kweken in het feit dat het gezien kan worden als compliment maar ook als belediging.

maar goed over het reilen en zeilen van Koninkrijk Gods is vast een ander topic
  woensdag 11 mei 2005 @ 15:04:22 #185
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_26914403
De ChristenUnie is precies hetzelfde als Versatel. Zij vinden ook dat ze politiek "scoren" dankzij de hand van God. Met één verschil, de ChristenUnie bedoelt het serieus.
pi_26914633
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 15:04 schreef -DailaLama- het volgende:
De ChristenUnie is precies hetzelfde als Versatel. Zij vinden ook dat ze politiek "scoren" dankzij de hand van God. Met één verschil, de ChristenUnie bedoelt het serieus.
Jammer dat er geen politieke code commissie is...
pi_26916713
Ik ben het er wel mee eens dat spot met het geloof goed wordt aangepakt. We moeten die ongelovigen eens goed aanpakken, de smerige rukhonden.
pi_26916822
Heee, Fuifdruif, lekker reltrolletje van me..
pi_26917515
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:02 schreef FuifDuif het volgende:
Ik ben het er wel mee eens dat spot met het geloof goed wordt aangepakt. We moeten die ongelovigen eens goed aanpakken, de smerige rukhonden.
Nobody expects the FuifDuif inquisition!
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_26917594
Ik ben geen reltrol idioten!
pi_26917619
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:26 schreef FuifDuif het volgende:
Ik ben geen reltrol idioten!
Nee, een ongeleide kruisvaarder das nog veel erger.
Yeah baby Yeah!
pi_26917740
Hou eens op, ik snap de aanklacht gewoon goed. Het is gewoon belachelijk dat Versatel moet vervallen in godslastering om iets te bereiken... hoe zielig!!!!!
pi_26917984
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:31 schreef FuifDuif het volgende:
Hou eens op, ik snap de aanklacht gewoon goed. Het is gewoon belachelijk dat Versatel moet vervallen in godslastering om iets te bereiken... hoe zielig!!!!!
We zijn het alleen niet eens over wat nu exact Godslastering is en waarom het laster is en waarom dat niet onder vrijheid van .... uitting zou mogen vallen..

Heb je ook zo geschreeuwd tegen Herman Kuiphof die de goal in '86 van pluisje betitelde als Hand van God?

Als ik Sinterklaas een eikel noem hoef ik van kinderen ook niks te vrezen hoor.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 11 mei 2005 @ 16:38:56 #194
95998 -DailaLama-
pi_26918001
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:02 schreef FuifDuif het volgende:
de smerige rukhonden.
Jij bent geen christen.
pi_26918239
Jij bepaalt niet of ik wel of geen christen ben.

Elgigante, ik was toen net 5 jaar .
pi_26918334
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:45 schreef FuifDuif het volgende:

Das wel jong inderdaad, maar je zult de beelden ongetwijfeld eens gezien hebben.
Net als bij een religie moet je uitspraken die verband houden met religie interpreteren.
Yeah baby Yeah!
pi_26918538
quote:

Waarom mogen wij niet bepalen of jij een christen bent?
Jij wilt toch ook voor anderen bepalen of ze dat niet zijn...
pi_26926112
Ziezo van de Versatel reclame zijn we voorlopig verlost
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  woensdag 11 mei 2005 @ 21:19:27 #199
95998 -DailaLama-
pi_26926300
quote:
Christenen vergelijken hun medemens liever niet met welk masturberend huisdier dan ook.
pi_27009275
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 21:19 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Christenen vergelijken hun medemens liever niet met welk masturberend huisdier dan ook.
Heel nobel en menslievend van de christenen.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')