quote:
Bijna alles uit die brief komt uit Leviticus, de wet voor de joden. De meeste christenen beschouwen deze wet tegenwoordig als 'niet langer geldig', Jezus heeft hem als het ware 'vervangen', al ligt het wat ingewikkelder dan dat.quote:Op donderdag 21 april 2005 16:04 schreef het_ismij het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Toch niet te begrijpen voor heidenen (zoals ik) dat sommige in dit soort crap geloven,..
En toch is het zo, jij godslasteraarquote:Op donderdag 21 april 2005 16:04 schreef het_ismij het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Toch niet te begrijpen voor heidenen (zoals ik) dat sommige in dit soort crap geloven,..
Joh ik wordt gewoon moe van dat aloude geouwehoer om iets waar mensen in geloven,.. wat al dan niet bestaat,..quote:Op donderdag 21 april 2005 16:31 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
En toch is het zo, jij godslasteraar.
Hou dan zelf ook eens op met het belachelijk maken van het geloof? Je doet precies hetzelfde man, hypocriete lul!quote:Op donderdag 21 april 2005 16:35 schreef het_ismij het volgende:
[..]
Joh ik wordt gewoon moe van dat aloude geouwehoer om iets waar mensen in geloven,.. wat al dan niet bestaat,..
En ja dan ben ik maar een godslasteraar,.. Dring je geloof niet op aan andere en laat lekker iedereen geloven waar die in wil geloven,..
ik maak helemaal niks belachelijk lampekap,.. en gelijk mij uitmaken voor lul vindt ik ook iets overbodig,.. Ik heb al vaker gezien dat discusseren zonder gelijk verbaal geweld niet jou sterkste kant is,..quote:Op donderdag 21 april 2005 16:36 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Hou dan zelf ook eens op met het belachelijk maken van het geloof? Je doet precies hetzelfde man, hypocriete lul!
Nee, vooral van heidenhaatquote:Op donderdag 21 april 2005 16:58 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Ben jij nou zo'n christen? Van naastenliefde en zo?
Ook mijn mening maar vind eigenlijk dat het voor ALLE religies geldt.quote:Op woensdag 20 april 2005 15:58 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ik vind dat dergelijke knurften een belediging zijn voor de menselijke intelligentie. De 'hand van God' is in deze niets meer dan een uitdrukking, waar als zodanig gebruik van wordt gemaakt. Hoe belachelijk kun je jezelf maken als GGGRRRisten.
Goh jij kent iemand die boeken leest?quote:Op donderdag 21 april 2005 17:45 schreef beffelholt het volgende:
alexxxxxx staat er ook antwoord. een vriend van me die zowel de bijbel en de koran heeft gelezen vertelde ook wel eens van deze blachelijke dingen. (het moge duidelijk zijn dat hij ze puur voor "leed"vermaak heeft gelezen)
zou echt leuk zijn als er een stichting tegen gelovig geweld kwam en die christenen en islamieten de hele tijd zou gaan aanklagen en irriteren. zou ik graag lid van worden
Vriendelijke vriend geloof mij, Lampekap was het minst erge wat in me opkwam,... ma goed geeft verder niet,..quote:Op donderdag 21 april 2005 16:47 schreef FuifDuif het volgende:
Nee, het_ismij, "lampekap" is een leuke benaming, maar nee hoor... nee... jij houdt je verre van verbaald geweld.
Jij maakt het belachelijk door er een bepaald ondertoontje aan mee te geven en dat weet jij zelf ook! Je sarcasme en natrappen klinken door jouw woorden.
Het probleem met die hele hype rondom dat opdringen tegenwoordig, is dat geen mens meer weet wat opdringen nu precies betekent. Het is een betekenisloos woord, die alleen wordt gebruikt door papzakken en vuilnishopen. Maar denk eens verder na: jij hoeft helemaal niets. Men geeft gewoon informatie. Als dat jouw definitie van opdringen is, dan heb ik er nog een paar voor je:
- De opvoeding van je ouders
- De reclame op televisie
- De hulpkreten van instellingen als Giro 555
Enzovoort
Waarom doe je zo lacherig over iemand die ergens waarde aan hecht? Jij hebt toch ook zaken waar jij veel waarde aan hecht? Jij zou het toch ook niet leuk vinden als iemand daar niet-respectvol over doet? Je onderschat in dit geval zijn emotie bij het geloof, raar dat jij je daar zo over uit kan laten, want in mijn ogen heb jij totaal geen respect voor iemand anders z'n ideeen en opvattingen.quote:Op woensdag 20 april 2005 15:58 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
bron: Webwereld
Ik vind dat dergelijke knurften een belediging zijn voor de menselijke intelligentie. De 'hand van God' is in deze niets meer dan een uitdrukking, waar als zodanig gebruik van wordt gemaakt. Hoe belachelijk kun je jezelf maken als GGGRRRisten.
[..]
Zelfs mij als totale niet-voetballiefhebber was dat al duidelijk.
Ligt het aan mij, of worden mensen echt steeds kleinzeriger wanneer het gaat om hun religieuze sprookjeswereld?
Onzin. Mensen moet gewoon wat meer relativeren en hun tenen inkorten. Dat slachtoffergedoe, gatverdamme.quote:Op dinsdag 26 april 2005 19:44 schreef TheMassive het volgende:
Waarom doe je zo lacherig over iemand die ergens waarde aan hecht? Jij hebt toch ook zaken waar jij veel waarde aan hecht? Jij zou het toch ook niet leuk vinden als iemand daar niet-respectvol over doet? Je onderschat in dit geval zijn emotie bij het geloof, raar dat jij je daar zo over uit kan laten, want in mijn ogen heb jij totaal geen respect voor iemand anders z'n ideeen en opvattingen.
Er staat anders genoeg over mensen die niet geloofden wat de joden geloofden en mensen die niet geloven wat Jezus gelooft. Als atheïst val ik onder beide categorieën.quote:Op dinsdag 26 april 2005 19:55 schreef Monidique het volgende:
Toen de Bijbel werd geschreven was het fenomeen atheïst niet bekend, dus het lijkt mij sterk dat ze iets over mensen als jij hebben geschreven.
Mag ik vragen waarom jij als atheïst de bijbel zo goed kent?quote:Op dinsdag 26 april 2005 19:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Er staat anders genoeg over mensen die niet geloofden wat de joden geloofden en mensen die niet geloven wat Jezus gelooft. Als atheïst val ik onder beide categorieën.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |