bron: Webwereldquote:Een 'oprecht christen' heeft bij de Reclame Code Commissie een klacht ingediend tegen de laatste campagne van telecombedrijf Versatel.
Versatel maakt sinds kort uitgebreid reclame voor zijn nieuwe dienst, waarbij adsl-abonnees toegang zullen krijgen tot de Nederlandse eredivisie. In de bewuste tv-spot wordt een hand van god gesuggereerd die een doelpoging van een Feyenoorder, die over het doel dreigt te gaan, toch in het doel doet belanden. Daarbij vraagt voetbalcommentator Hugo Walker zich af hoe het 'in godsnaam mogelijk is dat dit zo maar kan'.
Vervolgens verschijnt het computermenu in beeld met de nieuwe Versatel-mogelijkheden. Hierbij geeft Versatel aan dat de optie 'Hand van God' nog niet beschikbaar is. Voor voetbalfans een duidelijke verwijzing naar het beruchte doelpunt dat Maradona op het WK van 1996 scoorde.
Bernardo van Olst kan er echter niet om lachen. Van Olst heeft inmiddels een klacht ingediend bij de Reclame Code Commissie (RCC). "Als oprecht christen vind ik deze reclamespot smakeloos en beledigend voor christenen en mensen met een andere religie die ook in een God geloven", zo luidt de klacht.
'Ongepast'
"Dat Hugo Walker duidelijk zegt 'Hoe is het in godsnaam mogelijk?' nadat de vinger uit de hemel de bal in het doel heeft doen belanden, vind ik ongepast en godslasterlijk. Die combinatie trapt mij als rechtgeaard christen op de ziel", aldus Van Olst.
Verder vindt de klager dat Versatel met zijn keuzemenu suggereert dat God geen wonderen zou kunnen verrichten. "Mijn christelijke geloof wordt hiermee zeer belachelijk gemaakt." De klager zegt ook de Bond tegen het Vloeken en andere christenen te willen mobiliseren om de spot van de buis te krijgen.
Zelfs mij als totale niet-voetballiefhebber was dat al duidelijk.quote:Versatel heeft kennis genomen van de klacht en zegt de reactie van de Reclame Code Commissie af te wachten. Tot die tijd wordt de spot gewoon uitgezonden. Wouter de Kleyn van Versatel: "We hebben absoluut geen mensen willen beledigen. Voor elke voetballiefhebber is duidelijk dat de 'Hand van God' naar Maradona verwijst. Deze campagne heeft niets met religie te maken."
Ik weet niet of drie klachten dat duidelijk maken.quote:Op woensdag 20 april 2005 15:58 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ligt het aan mij, of worden mensen echt steeds kleinzeriger wanneer het gaat om hun religieuze sprookjeswereld?
Nou ja.. Ik zie bijvoorbeeld dat de Bond tegen het Godverdommen ook steeds nadukkelijker hun moraliserend gekwaak ten toon spreidt. Dat lijkt me in ieder geval lastig als daar niet een zekere mankracht (en geld) achter zit.quote:Op woensdag 20 april 2005 16:00 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik weet niet of drie klachten dat duidelijk maken.
Een atheïstische satanistquote:Op woensdag 20 april 2005 16:40 schreef nossio het volgende:
kan ik die christenhonden ook ter verantwoording roepen als de EO mijn belastingcenten uitgeeft om zieltjes te winnen?Als atheist voel ik me danig gepikeerd.
En danquote:Op woensdag 20 april 2005 16:57 schreef Oud_student het volgende:
Ik heb de oplossing:
"God" door "Allah" vervangen
Wat is er godslasterlijk aan het gebruik maken van de uitdrukking 'de hand van God'?quote:Op woensdag 20 april 2005 17:26 schreef FuifDuif het volgende:
Ik vind het een goede klacht. Dat de meeste domme ganzen aan de rand van de samenleving zich godslasterend uiten, ala, maar dat een commercieel bedrijf er ook al mee begint... meteen de kop indrukken.
Zeg arrogant mannetje, jij hebt niet te twijfelen aan Gods handelen en redenen! Ongelofelijk hoe de mens tegenwoordig de wijsheid in pacht denkt te hebben om God in twijfel te trekken. Maar wacht maar, de Openbaring van Johannes heeft dit allemaal voorspeld. Weldra breekt het Laatste Oordeel aan.quote:Op woensdag 20 april 2005 17:34 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Wat is er godslasterlijk aan het gebruik maken van de uitdrukking 'de hand van God'?
En dan nog. Als een god zich daardoor beledigd voelt, dan dient hij zelf maar een klacht in.
Ga eens snel je mond spoelen, stuk inquisitie.quote:Op woensdag 20 april 2005 17:37 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Zeg arrogant mannetje, jij hebt niet te twijfelen aan Gods handelen en redenen!
Inderdaad. Met de 'oprechte GGrristenen' voorop. Wie zijn zij dan wel niet om te bepalen wat hun god al dan niet welgevallig is?quote:Op woensdag 20 april 2005 17:37 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Zeg arrogant mannetje, jij hebt niet te twijfelen aan Gods handelen en redenen! Ongelofelijk hoe de mens tegenwoordig de wijsheid in pacht denkt te hebben om God in twijfel te trekken.
Tof. Bier & chips liggen al klaar.quote:Maar wacht maar, de Openbaring van Johannes heeft dit allemaal voorspeld. Weldra breekt het Laatste Oordeel aan.
Hoezo over een kam scheren.quote:Op woensdag 20 april 2005 15:58 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Hoe belachelijk kun je jezelf maken als GGGRRRisten.
Of je stelt je even aan. Ik heb het nergens over alle christenen gehad, alleen over de sub-set van zielige zeurkneuzen die over dit soort dingen vallen.quote:Op donderdag 21 april 2005 10:40 schreef Troel het volgende:
[..]
Hoezo over een kam scheren.
Dat er een aantal mensen zijn die er zo over denken wil nog niet zeggen dat iedereen er zo over denkt.
Maar wel jammer dat meteen alle christenen erop aangekeken worden
Hoe kom jij aan de wijsheid om God NIET in twijfel te trekken??quote:Op woensdag 20 april 2005 17:37 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ongelofelijk hoe de mens tegenwoordig de wijsheid in pacht denkt te hebben om God in twijfel te trekken.
Joh we wachten wel,.. zolang het maar niet gebeurd als ik op Defqon ofzo sta,. dan breekt echt de pleuris uit,.. geloof mij maar,..quote:Maar wacht maar, de Openbaring van Johannes heeft dit allemaal voorspeld. Weldra breekt het Laatste Oordeel aan.
Of het christenen waren is neit bekent. dus dat in het midden gelaten.quote:Op donderdag 21 april 2005 13:41 schreef K-jozz het volgende:
Christenen...
quote:Op donderdag 21 april 2005 13:44 schreef het_ismij het volgende:
[..]
Of het christenen waren is neit bekent. dus dat in het midden gelaten.
Maar ze waren op zijn minst gelovig![]()
quote:"Mijn christelijke geloof wordt hiermee zeer belachelijk gemaakt."
Ik doelde eigelijk op de klachten, maar geeft niet. Leuk dat je meedenktquote:
Truth is a matter of perception.quote:Op donderdag 21 april 2005 14:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Je kan zeggen wat je wilt, die man heeft wel gelijk
Inddquote:Op donderdag 21 april 2005 14:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Er is weer eens sprake van tenen met een lengte van 44 meter.Misschien kunnen atheïsten beginnen met het voeren van processen wegens de vele diep beledigende uitspraken over hen in verscheidene 'heilige' geschriften?
Even een verhaaltje die door de censuur van een christelijke weblog is gekomenquote:Op donderdag 21 april 2005 14:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Er is weer eens sprake van tenen met een lengte van 44 meter.Misschien kunnen atheïsten beginnen met het voeren van processen wegens de vele diep beledigende uitspraken over hen in verscheidene 'heilige' geschriften?
quote:
Bijna alles uit die brief komt uit Leviticus, de wet voor de joden. De meeste christenen beschouwen deze wet tegenwoordig als 'niet langer geldig', Jezus heeft hem als het ware 'vervangen', al ligt het wat ingewikkelder dan dat.quote:Op donderdag 21 april 2005 16:04 schreef het_ismij het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Toch niet te begrijpen voor heidenen (zoals ik) dat sommige in dit soort crap geloven,..
En toch is het zo, jij godslasteraarquote:Op donderdag 21 april 2005 16:04 schreef het_ismij het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Toch niet te begrijpen voor heidenen (zoals ik) dat sommige in dit soort crap geloven,..
Joh ik wordt gewoon moe van dat aloude geouwehoer om iets waar mensen in geloven,.. wat al dan niet bestaat,..quote:Op donderdag 21 april 2005 16:31 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
En toch is het zo, jij godslasteraar.
Hou dan zelf ook eens op met het belachelijk maken van het geloof? Je doet precies hetzelfde man, hypocriete lul!quote:Op donderdag 21 april 2005 16:35 schreef het_ismij het volgende:
[..]
Joh ik wordt gewoon moe van dat aloude geouwehoer om iets waar mensen in geloven,.. wat al dan niet bestaat,..
En ja dan ben ik maar een godslasteraar,.. Dring je geloof niet op aan andere en laat lekker iedereen geloven waar die in wil geloven,..
ik maak helemaal niks belachelijk lampekap,.. en gelijk mij uitmaken voor lul vindt ik ook iets overbodig,.. Ik heb al vaker gezien dat discusseren zonder gelijk verbaal geweld niet jou sterkste kant is,..quote:Op donderdag 21 april 2005 16:36 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Hou dan zelf ook eens op met het belachelijk maken van het geloof? Je doet precies hetzelfde man, hypocriete lul!
Nee, vooral van heidenhaatquote:Op donderdag 21 april 2005 16:58 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Ben jij nou zo'n christen? Van naastenliefde en zo?
Ook mijn mening maar vind eigenlijk dat het voor ALLE religies geldt.quote:Op woensdag 20 april 2005 15:58 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ik vind dat dergelijke knurften een belediging zijn voor de menselijke intelligentie. De 'hand van God' is in deze niets meer dan een uitdrukking, waar als zodanig gebruik van wordt gemaakt. Hoe belachelijk kun je jezelf maken als GGGRRRisten.
Goh jij kent iemand die boeken leest?quote:Op donderdag 21 april 2005 17:45 schreef beffelholt het volgende:
alexxxxxx staat er ook antwoord. een vriend van me die zowel de bijbel en de koran heeft gelezen vertelde ook wel eens van deze blachelijke dingen. (het moge duidelijk zijn dat hij ze puur voor "leed"vermaak heeft gelezen)
zou echt leuk zijn als er een stichting tegen gelovig geweld kwam en die christenen en islamieten de hele tijd zou gaan aanklagen en irriteren. zou ik graag lid van worden
Vriendelijke vriend geloof mij, Lampekap was het minst erge wat in me opkwam,... ma goed geeft verder niet,..quote:Op donderdag 21 april 2005 16:47 schreef FuifDuif het volgende:
Nee, het_ismij, "lampekap" is een leuke benaming, maar nee hoor... nee... jij houdt je verre van verbaald geweld.
Jij maakt het belachelijk door er een bepaald ondertoontje aan mee te geven en dat weet jij zelf ook! Je sarcasme en natrappen klinken door jouw woorden.
Het probleem met die hele hype rondom dat opdringen tegenwoordig, is dat geen mens meer weet wat opdringen nu precies betekent. Het is een betekenisloos woord, die alleen wordt gebruikt door papzakken en vuilnishopen. Maar denk eens verder na: jij hoeft helemaal niets. Men geeft gewoon informatie. Als dat jouw definitie van opdringen is, dan heb ik er nog een paar voor je:
- De opvoeding van je ouders
- De reclame op televisie
- De hulpkreten van instellingen als Giro 555
Enzovoort
Waarom doe je zo lacherig over iemand die ergens waarde aan hecht? Jij hebt toch ook zaken waar jij veel waarde aan hecht? Jij zou het toch ook niet leuk vinden als iemand daar niet-respectvol over doet? Je onderschat in dit geval zijn emotie bij het geloof, raar dat jij je daar zo over uit kan laten, want in mijn ogen heb jij totaal geen respect voor iemand anders z'n ideeen en opvattingen.quote:Op woensdag 20 april 2005 15:58 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
bron: Webwereld
Ik vind dat dergelijke knurften een belediging zijn voor de menselijke intelligentie. De 'hand van God' is in deze niets meer dan een uitdrukking, waar als zodanig gebruik van wordt gemaakt. Hoe belachelijk kun je jezelf maken als GGGRRRisten.
[..]
Zelfs mij als totale niet-voetballiefhebber was dat al duidelijk.
Ligt het aan mij, of worden mensen echt steeds kleinzeriger wanneer het gaat om hun religieuze sprookjeswereld?
Onzin. Mensen moet gewoon wat meer relativeren en hun tenen inkorten. Dat slachtoffergedoe, gatverdamme.quote:Op dinsdag 26 april 2005 19:44 schreef TheMassive het volgende:
Waarom doe je zo lacherig over iemand die ergens waarde aan hecht? Jij hebt toch ook zaken waar jij veel waarde aan hecht? Jij zou het toch ook niet leuk vinden als iemand daar niet-respectvol over doet? Je onderschat in dit geval zijn emotie bij het geloof, raar dat jij je daar zo over uit kan laten, want in mijn ogen heb jij totaal geen respect voor iemand anders z'n ideeen en opvattingen.
Er staat anders genoeg over mensen die niet geloofden wat de joden geloofden en mensen die niet geloven wat Jezus gelooft. Als atheïst val ik onder beide categorieën.quote:Op dinsdag 26 april 2005 19:55 schreef Monidique het volgende:
Toen de Bijbel werd geschreven was het fenomeen atheïst niet bekend, dus het lijkt mij sterk dat ze iets over mensen als jij hebben geschreven.
Mag ik vragen waarom jij als atheïst de bijbel zo goed kent?quote:Op dinsdag 26 april 2005 19:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Er staat anders genoeg over mensen die niet geloofden wat de joden geloofden en mensen die niet geloven wat Jezus gelooft. Als atheïst val ik onder beide categorieën.
Ja, als atheïst kan je ook onder de categorie vegetariër vallen, wat zelfs het geval is, geloof ik, maar dan heeft de Bijbel het nog niet over atheïsten. Het gaat dan over ongelovigen, mensen die, zoals je al zegt, niet in Jezus of het jodendom geloven.quote:Op dinsdag 26 april 2005 19:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Er staat anders genoeg over mensen die niet geloofden wat de joden geloofden en mensen die niet geloven wat Jezus gelooft. Als atheïst val ik onder beide categorieën.
Omdat ik een intellectuele interesse heb in religie in het algemeen en omdat ik gelovig ben geweest.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:02 schreef TheMassive het volgende:
Mag ik vragen waarom jij als atheïst de bijbel zo goed kent?
Een atheïst kan natuurlijk net zo goed de Bijbel lezen als een christen.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:02 schreef TheMassive het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom jij als atheïst de bijbel zo goed kent?
Waar wil je nou heen? Ik geloof niet wat Jezus zegt en ik geloof niet wat de Bijbel beweert en dus gaan de uitspraken over de goddelozen/onrechtvaardigen (ook) over mij.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:02 schreef Monidique het volgende:
Ja, als atheïst kan je ook onder de categorie vegetariër vallen, wat zelfs het geval is, geloof ik, maar dan heeft de Bijbel het nog niet over atheïsten. Het gaat dan over ongelovigen, mensen die, zoals je al zegt, niet in Jezus of het jodendom geloven.
Ja, hoi, die gaan dan over jou, maar jij bracht het alsof de Bijbel het over atheïsten heeft, terwijl atheïsme natuurlijk toendertijd een onbekend fenomeen was.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Waar wil je nou heen? Ik geloof niet wat Jezus zegt en ik geloof niet wat de Bijbel beweert en dus gaan de uitspraken over de goddelozen/onrechtvaardigen (ook) over mij.
Je bent dus gelovig geweest. Je kan dus begrijpen waar de "oprecht christen" die de klacht in heeft gediend vandaan komt neem ik aan. Waarom heb zou je geen respect kunnen hebben voor iemand die zoiets aankaart? En met respect hebben bedoel ik dan niet van "dope, respect man, cool, je hebt gelijk", maar gewoon alsin, het is zijn mening?quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:03 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Omdat ik een intellectuele interesse heb in religie in het algemeen en omdat ik gelovig ben geweest.
Daarmee doe ik niks ergers dan de christenen die beweren dat de Bijbel homoseksualiteit veroordeelt.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:07 schreef Monidique het volgende:
Ja, hoi, die gaan dan over jou, maar jij bracht het alsof de Bijbel het over atheïsten heeft, terwijl atheïsme natuurlijk toendertijd een onbekend fenomeen was.
Nee, want ik heb er nooit voor gekozen om mij door het minste of geringste beledigd te voelen. Ik vind namelijk dat mensen vrij moeten zijn om alles te zeggen wat ze willen en daar valt ook het belachelijk maken van mijn levensovertuiging onder.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:07 schreef TheMassive het volgende:
Je bent dus gelovig geweest. Je kan dus begrijpen waar de "oprecht christen" die de klacht in heeft gediend vandaan komt neem ik aan.
Kom op nou. Deze meneer geeft blijk van een totaal gebrek aan humor (komt veel voor bij gelovigen) en een totaal gebrek aan relativeringsvermogen. Bovendien heeft hij zelf blijkbaar geen respect voor andermans vrijheid van meningsuiting, want hij wil graag dat er censuur wordt toegepast.quote:Waarom heb zou je geen respect kunnen hebben voor iemand die zoiets aankaart? En met respect hebben bedoel ik dan niet van "dope, respect man, cool, je hebt gelijk", maar gewoon alsin, het is zijn mening?
En dat vrij zijn van wat mensen mogen zeggen is een groot goed van jou. Zoals je aangeeft, de man vraagt in jouw ogen om censuur, iets wat jou tegen het borst stuit.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee, want ik heb er nooit voor gekozen om mij door het minste of geringste beledigd te voelen. Ik vind namelijk dat mensen vrij moeten zijn om alles te zeggen wat ze willen en daar valt ook het belachelijk maken van mijn levensovertuiging onder.
Kom op nou. Deze meneer geeft blijk van een totaal gebrek aan humor (komt veel voor bij gelovigen) en een totaal gebrek aan relativeringsvermogen. Bovendien heeft hij zelf blijkbaar geen respect voor andermans vrijheid van meningsuiting, want hij wil graag dat er censuur wordt toegepast.
Net als jij leeft hij ook in deze maatschappij. Iedereen heeft het recht om aan te geven dat iets in deze maatschappij hem niet aanstaat. Het is aan de reclame code commissie om te bepalen of hij in dit geval gelijk heeft of niet. Wat dat betreft doet de man het goed, hij kaart het netjes aan bij de RCC, en staat niet met een spandoek en een kruis voor het pand van versatel.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hij mag trouwens zeggen wat hij wil, hoor, zijn mening respecteer ik wel. Het feit dat hij wil dat anderen zich aanpassen aan zijn overtuiging is echter iets waar ik geen respect voor heb.
Nogmaals, die man mag vinden wat hij wil. Ik verbied hem op geen enkele manier te denken zoals hij doet. Ik kan niet zeggen dat ik respect koester ten opzichte van zijn mening, maar ik zie niet wat daar mis mee is. Ik val hem er namelijk niet mee lastig. Ik heb geen respect voor het feit dat hij zijn mening aan anderen wil opdringen, aangezien ik van mening ben dat niemand daar het recht toe heeft. Ik niet, maar hij ook niet. Hij wil de vrijheid van anderen beperken, ik niet. Ik lach die man uit, maar ik lach wel vaker mensen uit omdat ik hun ideeën belachelijk vind. Nou, wat erg. Je hoeft niet overal respect voor te voelen, dat is onzin. Ik heb ook geen respect voor de meningen van neo-nazi's, maar ze mogen die meningen gerust hebben van mij.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:17 schreef TheMassive het volgende:
En dat vrij zijn van wat mensen mogen zeggen is een groot goed van jou. Zoals je aangeeft, de man vraagt in jouw ogen om censuur, iets wat jou tegen het borst stuit.
Dus nu doet de man iets wat jij niet o.k. vindt, en vindt de man dat er iets gebeurd wat hij niet o.k. vind. Wie ben jij om te bepalen dat de man ongelijk heeft? Omdat de man gelooft en jij vindt dat de man geen humor en relativeringsvermogen heeft? Man, sterk jij je mening vaker op zo'n manier? Blijkbaar schort het atheisten serieus aan respect voor andermans normen en waarden alsik jou zo hoor.
Gelukkig heeft hij idd geen macht, maar hij behoort tot de groep die, als ze de macht zòu hebben, andere mensen zou dwingen om volgens hun normen en waarden te leven. En daar heb ik een verschrikkelijke hekel aan. Leven en laten leven.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:19 schreef TheMassive het volgende:
Net als jij leeft hij ook in deze maatschappij. Iedereen heeft het recht om aan te geven dat iets in deze maatschappij hem niet aanstaat. Het is aan de reclame code commissie om te bepalen of hij in dit geval gelijk heeft of niet. Wat dat betreft doet de man het goed, hij kaart het netjes aan bij de RCC, en staat niet met een spandoek en een kruis voor het pand van versatel.
Misschien moet God gewoon met zijn hand het hoofdkantoor omver gooien.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:21 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik bid tot God dat Versatel failliet mag gaan. Of overgenomen wordt door een christelijk bedrijf als straf voor hun zonden.
Tegenwoordig permitteert iedereen zich de vrijheid van beledigen.
quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik lach die man uit, maar ik lach wel vaker mensen uit omdat ik hun ideeën belachelijk vind. Nou, wat erg. Je hoeft niet overal respect voor te voelen, dat is onzin..
Daar ben ik het op zich mee eens, het zou voor de meeste mensen goed zijn om eens humor te ervaren.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Gelukkig heeft hij idd geen macht, maar hij behoort tot de groep die, als ze de macht zòu hebben, andere mensen zou dwingen om volgens hun normen en waarden te leven. En daar heb ik een verschrikkelijke hekel aan. Leven en laten leven.
Pssst!quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:27 schreef TheMassive het volgende:
[..]
![]()
Heeft het lang geduurt om zover te komen? Je klinkt als een oude vriend van me die niet van de drugs af kon blijven, die ging aan het eind redenen bedenken waarom het goed was drugs te nemen.
Heel apart om zo je eigen gelijk aan te tonen, "het is onzin om overal respect voor te hebben". Man, laat me niet lachen zeg.
Ik denk dat je niet helemaal goed begrijpt wat ik probeer duidelijk te maken.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:27 schreef TheMassive het volgende:
![]()
Heeft het lang geduurt om zover te komen? Je klinkt als een oude vriend van me die niet van de drugs af kon blijven, die ging aan het eind redenen bedenken waarom het goed was drugs te nemen.
Heel apart om zo je eigen gelijk aan te tonen, "het is onzin om overal respect voor te hebben". Man, laat me niet lachen zeg.
Humor is zo relatief, dat hoef ik jou toch niet uit te leggen, wel? Wat jij humor vindt, vindt een ander nog geen humor. En andersom.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Daar ben ik het op zich mee eens, het zou voor de meeste mensen goed zijn om eens humor te ervaren.
Misschien is 'gebrek aan relativeringsvermogen' ook een betere verwoording dan 'gebrek aan humor'. Want waar gaat het nou helemaal over? Een reclame die overduidelijk als grapje bedoeld is en waar de hand van God een rol in speelt. Hallo! Die man zal een zwaar leven hebben, want er worden veel ergere dingen over God en het geloof gezegd. En gelukkig mag dat allemaal, net zoals een gelovige mag roepen dat ik naar de hel ga en eeuwig zal moeten branden. Als ik me daar druk over zou gaan maken, zou ik mezelf belachelijk maken en dat doet die meneer m.i. nu ook.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:35 schreef TheMassive het volgende:
Humor is zo relatief, dat hoef ik jou toch niet uit te leggen, wel? Wat jij humor vindt, vindt een ander nog geen humor. En andersom.
Ik vind het heel vreemd dat wanneer iemand vanuit een geloofsovertuiging aangeeft zich ergens aan te stoort meteen door anderen als humorloos wordt bestempeld. Dat geeft toch gewoonweg aan dat je de mening van een ander niet respecteert? Je hoeft het niet met de man eens te zijn, maar zoals jernau lacherig over de man doen en roepen dat de man geen humor heeft vind ik bijzonder slap.
Euhh, ik reageerde een paar reacties geleden op jernau, en vroeg me in die reactie af waarom hij in zijn openingspost zo lacherig doet over de persoon. Vervolgens reageerde jij op mij...quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende: Meningen mogen aangevallen worden, mensen niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |