abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:12:39 #126
15869 gr8w8
Better by design.
pi_26459821
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 19:58 schreef Lizz-n het volgende:

[..]

Dan ren je die bal ff het doel in
Gewoon die bal op mijn voorhoofd houden he. Helaas is er dan geen scheids in de buurt die rood kan geven bij een takkel op mijn hoofd.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_26459917
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 19:49 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Als we half serieus een partijtje gaan doen, sluiten we ook altijd af met een penalty wedstrijdje. Ik eindig meetsal ergens net boven de helft. Ik kan ook alleen maar heel hard en lang rennen.
Ik kan alles behalve heel hard en lang rennen. Ik heb wel een verwoestend schot in de benen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_26459953
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 20:12 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Gewoon die bal op mijn voorhoofd houden he. Helaas is er dan geen scheids in de buurt die rood kan geven bij een takkel op mijn hoofd.
Ja zo iets kan ook

Ik had het eigelijk over de penalty, als je die bal een tikje geeft en er dan hard achteraan rent en dan afschermt voor de keeper rolt de bal over de lijn
pi_26459978
quote:
Op woensdag 20 april 2005 13:49 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik neem de ideale meestal door hem niet te nemen

Verder vind ik dat je als linksbenige ook altijd in de linkerhoek moet schieten en als rechtsbenige in de rechterhoek. Halfhoog.
Ja dat is lekker makkelijk voor de keeper dan he

Die ziet toch tijdens de wedstrijd hoe de tegenstanders spelen (met welke poot)
pi_30574340
Een goede penalty is er een die je erin knalt, zoveel is duidelijk.

Maar wat is nou de ideale penalty,mocht ie al bestaan? Hoe kun
je er redelijkerwijs vanuit gaan dat de te nemen strafschop daadwerkelijk in het net belandt?

Tja, de kruising. Links of rechts in de kruising, dan zit je meestal wel goed. Maar die lat en paal zitten akelig dicht bij een kruising. Riskant dus.Plus het feit dat we niet allemaal en altijd gezegend zijn met een goede traptechniek.
Vroeger nam ik eens vlak voor een te nemen strafschop tijdens een penalty-shootout op de camping tegen de keeper van FC Groningen deze laatste in de maling door quasi-stiekem even in de rechterhoek te kijken waar ik het voor mij liggende ronde apparaat wel even maar niet heus in zou peunen. De keeper dook weliswaar de vanuit míjn oogpunt gewenste hoek in, maar mijn bal belandde doordat ik even werd afgeleid door een mooie vrouw op de tribune helaas op de linkerpaal zodat het feest niet doorging.

In de meeste gevallen zal een keeper een hoek kiezen, maar reken er niet perse op. De lulligste penalty's zijn die waarin de bal in het midden van het doel wordt geschoten en in de wachtende handen van een keeper belandt, die zelf maar geen hoek kon kiezen om in te duiken. Het beste is dus om een hoek te kiezen. Of je het leder nou links of rechts van het doel moet jassen mag je zelf weten. Zaak is om de bal op ongeveer ooghoogte in de hoek te mikken. Een keeper kiest namelijk meestal voor een 'lage'duik.
Het staat ook een beetje idioot als jij hem rustig links onder in de hoek legt terwijl de doelman spectaculair hoog in de rechterkruising zit te graaien naar een zich elders bevindende bal.
Een andere oplossing is de bal over de grond te raken omdat het zelden
voorkomt dat een goalie al schuivend over de grond naar een hoek glijdt. Zeker niet als het veld nat is, want voor hij het weet glijdt hij vrolijk door naar de cornervlag.
Er blijft altijd wat ruimte tussen de zwevende keeper en de grond. Dat is vanzelfsprekend omdat we anders niet van een zwevende keeper spreken. Zo'n bal kan in die loze ruimte worden gebracht, maar moet dan wel geraakt worden in het midden van het midden en de
hoek van het doel, omdat anders verdwaalde vingers de bal nog kunnen beroeren.

Het gevaar bestaat echter dat een laag over de grond scherende bal via
een molshoop of pardoes voorbij wandelende inwoner hiervan in het veld een opwaartse richting kiest. Dat kan gunstig zijn omdat een keeper daar niet op rekent,en in een gunstig geval belandt de bal dan alsnog in het kruis van het doel, en in een ongunstig geval (voor beide partijen) in het kruis van de doelman.

Een andere optie is de keeper reeds te wijzen op de hoek waar je hem in gaat trappen (de bal ). Het schieten in de andere hoek ligt dan weliswaar voor de hand, maar het daadwerkelijk uitvoeren van het schot in de aangegeven richting is natuurlijk feitelijk verrassender. Toch schuilt ook hier een addertje (of molletje) onder het gras. Een gewaarschuwde keeper telt immers voor twee en zal een door de schutter zelf geadviseerde duikrichting eerder kunnen opvolgen dan de tegenovergestelde. Want niets is lulliger dan vergeefs een hoek induiken die anders is dan de aangegeven zijde. Aan de andere kant getuigt het duiken in een reeds bekend gemaakte ruimte van een naiviteit die hem kwalijk genomen kan worden wanneer blijkt dat dit niet de zijde is waar de bal belandt. Je maakt een keeper dus hoe dan ook onzeker, maar jezelf waarschijnlijk ook.

Hoe het in ieder geval níet moet leren we van David Beckham tijdens de kwartfinale van Euro 2004. Er zat niet eens een mooie vrouw op de tribune. De les:Schiet a. een penalty vooral niet met de buitenkant voet en leg b. nooit een bal op een molshoop in uitvoering, want dan is de noodzaak van een keeper niet eens aanwezig. Zorg dus dat een eventuele molshoop op een penaltystip verschoond is van zich bij het horen van een fluitje opwaarts bewegende insekteneters omdat afgezien van een zich rap buiten het stadion begevende bal ook deze onschuldige zoogdiertjes opeens de keeper om de oren kunnen vliegen. Het is een trieste aanblik om een doelman te zien die een zojuist uit zijn hol getrapte mol uit de kruising weet te houden (wat overigens wel een knappe prestatie is).
Nee, neem dan die geniale strafschop in de vorm van een een-tweetje door Cruijff en Olsen tijdens Ajax-Helmond Sport in 1982. Na die actie heb ik echter vreemd genoeg nooit meer een soortgelijke voor de hand liggende oplossing gezien, terwijl de doeltreffendheid van een dergelijke handeling toch wel erg groot genoemd kan worden.

Laatst tijdens de training miste ik weer es een penalty.Een later door mij ingesteld onderzoek wees uit dat er tijdens en vooral dóór mijn aanloop verscheidene regenwormen werden aangewakkerd zich bovengronds te begeven (stamp maar eens op de grond!)waardoor ik lichtelijk struikelend over de pieren de bal weliswaar beroerde maar in sterk verticale richting. Het heeft dus niets met mijn traptechniek te maken, die blijft onvoorstelbaar. Het is maar dat u het weet.
pi_30574386
  woensdag 14 september 2005 @ 17:02:50 #132
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_30576261
kijk ook eens op www.strafschop.nl

zal al 10x genoemd zijn maar ben ff te lui om terug te lezen !!!
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_30576374
de ideale strafschop neem je met je voet
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_30577954
De ideale strafschop neem je in ieder geval niet in september als de scheidsrechter in april gefloten heeft...
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_30615555
Het is wel een leuk verhaal van hierboven
pi_30621935
Je aanloop even qua passen nagaan lijkt ook goed te werken, zie Ronaldinho.
That's all folks!
pi_30627639
Hard in de kruising lijkt me idd het meest onhoudbare voor de keeper, maar wel een riskante keuze.
  vrijdag 16 september 2005 @ 13:13:18 #138
127112 kayzie
ongezouten inpeperen
pi_30633078
Jan van Grinsven (exMVV en Den Bosch) dook nooit, bleef als een zoutzak staan. Maar goed, dat is mijne rvaring.
quote:
Op woensdag 20 april 2005 13:47 schreef Sloggi het volgende:
Vrijwel iedere keeper kiest een hoek, dus gewoon hoog door het midden, zo hard mogelijk.
Zwart-wit.
pi_30633111
De echte penaltykillers wachten toch wel lang af wat de schutter gaat doen.
That's all folks!
pi_30633322
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 13:13 schreef kayzie het volgende:
Jan van Grinsven (exMVV en Den Bosch) dook nooit, bleef als een zoutzak staan. Maar goed, dat is mijne rvaring.
[..]
Da's een van de weinigen dan. In 't amateurvoetbal moet je nooit door het midden proberen, daar blijven ze meestal staan (op het niveau waarop ik voetbal in ieder geval wel ).
  vrijdag 16 september 2005 @ 14:13:05 #141
15600 BB-King
Long live the King!
pi_30634751
Neeskens had altijd een goede truuk.
Hij schoot zo hard dat ie met het witte krijt van de pen. stip de keeper verblinde.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  vrijdag 16 september 2005 @ 14:20:05 #142
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_30634979
quote:
Op woensdag 14 september 2005 17:06 schreef SocialDisorder het volgende:
de ideale strafschop neem je met je voet
Hier sluit ik me volldig bij aan
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_30635335
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 14:13 schreef BB-King het volgende:
Neeskens had altijd een goede truuk.
Hij schoot zo hard dat ie met het witte krijt van de pen. stip de keeper verblinde.
En als de keeper dan bleef staan ging de bal met keeper en al het doel in.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_30637679
Ik neem ze bij mijn team ook altijd (als ik erin sta natuurlijk). Ik ben linkspoot en schiet de bal altijd laag in de (voor mij) rechterhoek. Als ie naar het zijnet draait kan de keeper er - zeker op ons niveau - nooit bij .
pi_30645060
Mendieta was er goed in
Recht voor de bal staan, op geen enkele ogenblik laten zien voor welke hoek je gaat
en pas op het einde kiezen voor welke been je gaat

je moet wel goed tweebenig zijn natuurlijk
pi_30929385
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 13:14 schreef -Vaduz- het volgende:
ja en als de bal dan niet goed naar een hoek gaat dan heb je hem bijna altijd !
  zondag 25 september 2005 @ 22:51:14 #147
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_30930080
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 18:59 schreef gr8w8 het volgende:
Laag bij de grond in de hoek is moeilijker dan hoog in de hoek.

Laag in de hoek binnen halve meter van de paal. Als tie hard genoeg is is de keeper kansloos.
Feyenoord!!! * Barça
pi_44715250
tussen de 1,50 en 2 meter en tussen 30 cm en 1,50 van de paal

100% goal
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44715308
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 13:14 schreef -Vaduz- het volgende:
Dus buit jij je voordeel niet uit(de keeper weet niet wat de schutter gaat doen) en geef je het voordeel aan de keeper.

Slim
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44716165
quote:
Op woensdag 20 april 2005 13:45 schreef Radegast het volgende:
Vraag het aan Danny Landzaat, die heeft er in z'n profcarriere nog geen één gemist.
Inmiddels al wel hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')