Soldier2000 | woensdag 20 april 2005 @ 13:35 |
Zijn er mensen die ervaring hebben met de opleiding Autotechniek in Arnhem? Zoja hoe was dat ![]() | |
Krullie | woensdag 20 april 2005 @ 13:43 |
MIjn broertje zit daar, hij vermaakt zich uitstekend... Hij zit zelfs in het rally team! Gewoon doen! | |
MutZ | woensdag 20 april 2005 @ 13:46 |
Wat ik erover hoor is dat het een gezellige opleiding is en de mensen die er zitten vermaken zich uitstekend... | |
_-rally-_ | woensdag 20 april 2005 @ 14:11 |
quote:HTS rallyteam roels ! | |
knarfmk1 | woensdag 20 april 2005 @ 14:16 |
ik volg deze opleiding momenteel, zit nu voor me laatste stage in duitsland, (bij een de Porsche tuner KORO www.koro.de, dit is nog de oude site, nieuwe site is bijna af) en moet hierna alleen nog een half jaartje afstuderen (heb de 2e een half jaartje over moeten doen) maar het bevalt me prima, vooral de teams van school zijn vet, ik heb ongeveer 1,5 jaar bij het dragraceteam gezeten, dat was zeer gezellig en een hoop meegemaakt! over de opleiding zelf, natuurlijk zitten er vakken bij waarvan je denkt dat gebruik ik toch niet, maar in de 4e kun jeje specialiseren in een bepaald gebied. let wel, het is soms meer vrachtwagentechniek dan autotechniek, maar als autoliefhebber moet je daar gewoon een beetje doorheen kijken | |
MutZ | woensdag 20 april 2005 @ 14:31 |
Dit topic schop ik even naar PTA... Het is een SES-topic want het gaat over de opleiding, maar ik denk dat in PTA meer mensen zitten die de opleiding volgen... | |
yup | woensdag 20 april 2005 @ 15:02 |
Ik woon in Amsterdam welke school is beter eigenlijk? Hogeschool Arnhem of Hogeschool Rotterdam ? Scheelt 25 km ofzo... 75 Rotterdam 100 km Arnhem... Beide Autotechniek... | |
The_Haunted | woensdag 20 april 2005 @ 15:02 |
Hier nog een, ben in '98 afgestudeerd (heb nog een tijd in Apeldoorn gezeten). HTS Autotechniek is een brede opleiding, je leert van alles net niks zeggen we altijd. Wat knarfmk1 zegt klopt, de techniek is voornamelijk op vrachtauto's georienteerd. Ik weet alleen niet wat je vooropleiding is, met HAVO zul je harder moeten werken om het te halen dan met MTS of VWO. | |
Sjakie01 | woensdag 20 april 2005 @ 15:04 |
Lijkt me dat daar veel kerels zitten, of heb ik het dan helemaal mis? | |
The_Haunted | woensdag 20 april 2005 @ 15:06 |
@yup. Als oud Apeldoorn/Arnhem klant zeg ik natuurlijk Arnhem. Hangt er een beetje vanaf wat je precies wilt, volgens mij is Rotterdam meer georienteerd op de commerciele kant. In Arnhem kun je uit verschillende richtingen kiezen, commercieel en technisch. (dit noemden we vroeger V en W richting). | |
The_Haunted | woensdag 20 april 2005 @ 15:08 |
Sjakie, voor wijven ga je naar de PABO | |
Sjakie01 | woensdag 20 april 2005 @ 15:09 |
quote:Het schijnt dat ze de hogere hotelscholen ook beheersen ![]() | |
Soldier2000 | woensdag 20 april 2005 @ 15:13 |
Langs die school zit de Pabo heb ik met de opendag gezien, dus in de pauze bekijks genoeg ![]() Mijn vooropleiding is MBO ICT Niveau 4 dus iets wat er totaal niet op aansluit, maarja als het me wat interreseert dan ga ik er ook voor ![]() | |
The_Haunted | woensdag 20 april 2005 @ 15:32 |
Ik zit nu ook te programmeren hoor, Delphi, VB, SQL Server, Access etc. Als je autoelektronica als richting kiest, krijg je genoeg te programmeren. (C++, matlab, beetje assembler) | |
jwstoop | vrijdag 22 april 2005 @ 11:41 |
edit- foutje [ Bericht 98% gewijzigd door jwstoop op 22-04-2005 11:49:07 ] | |
jwstoop | vrijdag 22 april 2005 @ 11:41 |
quote:De introductie van de PABO was helemaal leuk toen ik er begon..... liepen ze een week lang in bikini op het schoolplein..... ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door jwstoop op 22-04-2005 11:49:21 ] | |
vlad | vrijdag 22 april 2005 @ 11:50 |
ik ben net in januari afgestudeerd in arnhem. heb afstudeeropdracht in finland gedaan. Vond het een gezellige opleiding, maar is inderdaad erg op vrachtauto's georienteerd. Maar de drie raceteams maken veel goed, evenals het cafe naast de school ![]() en de pabo en heao ernaast. ik zou voor arnhem gaan als ik jou was | |
vlad | vrijdag 22 april 2005 @ 11:51 |
quote: ![]() | |
vlad | vrijdag 22 april 2005 @ 11:55 |
quote:V en W richting is nu uitgebreid met 6 takken meen ik mij te herinneren. je hebt nu de richtingen: - voertuigdynamica - Productontwikkeling - Embedded systems - Voertuigaandrijving (ben ik in afgestudeerd, gaat voornamelijk over hybride en fysische verbrandingen) - Automotive management - Automotive services maar dit verandert nogal eens | |
Sterke_Yerke | vrijdag 22 april 2005 @ 13:34 |
Toen ik er was op de opendag had ik het gevoel dat je er niks leert. En het leek erg op een school, alleen maar klaslokalen, een technische ruimte met lullige werkbankjes met overal een tangetje en een schroevendraaiertje. ![]() | |
vlad | vrijdag 22 april 2005 @ 13:50 |
quote:zal ik je wat sterks vertellen? het IS een school ![]() en die lullige werkbankjes met tangetjes zul je amper aanraken als je mts vooropleiding hebt. Is meer voor de havo en vwo mensen die niet weten hoe het een en ander werkt in een auto. Maar wat gaf je het gevoel dat je er niets leert? vind ik nog wel mee vallen... is alleen wel behoorlijk theoretische opleiding. | |
Sterke_Yerke | vrijdag 22 april 2005 @ 16:59 |
Ik weet niet precies, het is meer een gevoel wat ik er kreeg. Bijv. door iemand die zei dat ze in een periode van een paar maanden afzonderlijk onderdelen van auto's besproken, zoals bijv. een koppeling. Nu, ik weet niet wat er zo moeilijk is aan een koppeling om er een paar maanden over te leren ![]() En bijv. door vragen aan het rally team, dan vraag je, hebben jullie dat zelf gemaakt? Nee, dat hebben we laten maken. Dat is toch geen instelling van een school, natuurlijk snap ik wel dat niet alles zelf te maken is, maar ik had meer het gevoel dat ze die auto gewoon wat onderhielden ipv. zelf opbouwen. Maar ik kan me vergissen natuurlijk. | |
yup | vrijdag 22 april 2005 @ 17:18 |
quote:Heb je natuur/wiskunde ? Want dat moet je hebben anders moet je een cursus doen voor die vakken... Ik heb zelf gebeld (Havo E&M) ze zeggen wis en natuur cursus VOORDAT je aan de opleiding begint en je moet die vakken afronden dus... | |
Youp | vrijdag 22 april 2005 @ 21:49 |
ik ga er over 2 jaar ook heen ![]() | |
yup | vrijdag 22 april 2005 @ 23:04 |
quote:Youp's opleiding: MTS TIND niveau 4 motorvoertuigen... Sjah je vooropleiding past er perfect naadloos op aan... | |
chillv | vrijdag 22 april 2005 @ 23:25 |
quote:Het klopt inderdaad dat je per blok een bepaald deel van de auto behandeld, maar dit is dan niet het enige dat je krijgt. Je hebt ook de vakken mechanica, wiskunde en elektrotechniek die je het hele jaar door krijgt. Ook is de les die je per blok over dat ene onderwerp krijgt niet bepaald makkelijk. Het is niet dat je bijvoorbeeld alleen de bodemplaat behandeld, maar wij moesten een rapport schrijven met het ontwerp van de bodemplaat, de doorbuigingsberekeningen, de materiaalkeuze, het productieproces enz... Ik moet wel zeggen dat ik de projecten erg leuk vind, in het eerste blok moesten we dus een bodemplaat ontwerpen, in het 2e blok een wielophanging en stuurinrichting, in het derde blok moesten we een motor tunen, om zo aan te passen aan de wensen van de klant, en in dit blok moeten we een importeur van de ondergang zien te redden. Zo zie je ook dat er 2 richtingen zijn; de technische kant en de economische kant. Van dat rallyteam weet ik niet precies hoe ze daar te werk gaan, maar ik weet wel dat er altijd meer bij komt kijken dan alleen het onderhoud van zo'n auto. En ik denk dat ze onderdelen kopen omdat dat vaak goedkoper zijn, en de productiemogelijkheden van de school niet genoeg zijn voor een aantal onderdelen. | |
Youp | vrijdag 22 april 2005 @ 23:35 |
quote:klopt ![]() ![]() | |
vlad | zaterdag 23 april 2005 @ 18:27 |
quote:mmts motorvoertuigentechniek--> hts autotechiek is erg goed te doen. kan je opleiding in 3,5 jaar afronden zonder moeite ![]() | |
Youp | zaterdag 23 april 2005 @ 18:30 |
quote:jups ![]() ![]() ![]() | |
vlad | zaterdag 23 april 2005 @ 18:32 |
quote:het klopt dat ze bij het rally team de onderdelen moeten kopen. dit is bij de andere teams minder. de reden hiervoor is dat ze een maxi kitcar gekocht hebben (peugeot 106 maxi). deze heeft aantal jaren in het wk meegereden als fabrieksauto en is helemaal uitontwikkeld (zit aan max. van z'n kunnen). en de meeste onderdelen van o.a. de motor zijn handgemaakt (zoals zuigers e.d.) en moeten gekocht worden. bij aanschaf van de peugeot is er ook veel kritiek geweest vanuit de opleiding, omdat de auto niet door intwikkeld kan worden. hij kan alleen maar onderhouden worden. (en toch kregen ze de ¤ 50.000,- van school + sponsors ![]() dit is wel anders bij het motorteam. die hebben zelf kuipen ontwikkeld van koolstofvezel b.v. | |
vlad | zaterdag 23 april 2005 @ 18:35 |
quote:vrijstelling is beperkt bij de vakken ![]() voordeel wat ik er in zag was dat wis en natuurkunde vroeg in de dag werd gegeven en de technische vakken later. dus je hebt wel relatief korte dagen ![]() maar ze hebben opleiding nu helemaal omgegooid, dus weet niet precies hoe het zit. ben er gelukkig nu vanaf ![]() | |
Youp | zaterdag 23 april 2005 @ 18:38 |
quote:hmmz ja bij ons moet je kiezen in jaar 4 of je hts wil gaan doen of de mts wilt afronden en wilt gaan werken.. als je voor het eerste kiest krijg je extra natuur en wiskunde ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
vlad | zaterdag 23 april 2005 @ 18:44 |
quote:ook dan krijg je het wel helaas ![]() maar gewoon heengaan!! is de moeite zeker waard ![]() | |
Youp | zaterdag 23 april 2005 @ 18:50 |
quote:oke ![]() trouwens... suckte die mts van jou ook van alle kanten? ![]() | |
-Shibby- | zondag 24 april 2005 @ 20:09 |
Ik vind het wel jammer wat ik hier allemaal hoor, ik doe nu een wtb opleiding in amsterdam en zou graag hierna nog een HTS autotechniek opleiding willen gaan doen. Puur omdat het me vet lijkt om juist met auto's te werken/rekenen enzovoort. Maar als ik dit zo lees kan je dan niet beter gewoon gaan werken bij een bedrijf dat hier mee te maken heeft? De theoretische kant ken ik al van mechanica enzovoorts, en zoals gezegt wordt dat je eigenlijk niet echt iets leert maar van alles een beejte. Of zijn er toch nog vakken / theorie en praktijk die wel de moeite waard zijn op een HTS autotechniek? | |
vlad | maandag 25 april 2005 @ 09:36 |
quote:enorm ![]() ![]() voor de rest was de opleiding een grote chaos. ![]() | |
vlad | maandag 25 april 2005 @ 09:51 |
quote:Je leert van alles een beetje omdat een auto combinatie is van heel veel technieken. vergeet niet dat de opleiding een combinatie is van werktuigbouwkunde en elektrotechniek waarbij het een en ander toegespitst is op auto's. Dus dat je veel mechanica, wiskunde en dergelijke al kent klopt. Maar veel specifieke autokennis mis je wel met alleen wtb. wat ik gehoord heb krijg je op wtb opleidingen weinig tot geen les in verbrandingsmotoren met alle systemen eromheen. En ik neem aan dat je ook geen lessen hebt gehad op het gebied van wielophanging. Ik denk dat daar nog wel heet een en ander valt te leren. | |
Nilzz | maandag 25 april 2005 @ 17:15 |
Ik zit daar ook op school, tevens ben ik voorzitter van het rally team! Leuke school hoor ![]() En ik denk dat hij iets meer te bieden heeft als de opleiding in R`dam, daarom ben ik ook naar Arnhem gegaan terwijl ik zelf in R'dam woonde. quote:Wat je zegt klopt idd wel aardig, motoronderdelen als kleppen en zuigers etc kopen we gewoon. Zo werkt dat gewoon, daar kan je wel mega veel tijd in stoppen om dat zelf te ontwikkelen, maar het is een beetje suf om elke keer opnieuw het wiel uit te gaan vinden. ![]() Qua ontwikkelen van de motor is er ook weinig te bereiken op het gebied van vermogen etc, want daar is al het maximale uitgehaald, wel hebben we de afgelopen 2 jaan grote stappen gemaakt in het betrouwbaar maken van de motor, dus we zitten zeker niet stil wat dat betreft. ![]() Waar we het rallyteam ook veel mee doen is de wegligging van de auto (schokdempers, wielgeometrie etc) juist omdat het zo`n er ontwikkelde wagen is heb je ook onwijs veel mogelijkheden tot afstellen. En het blijft een uitdaging om voor elke wedstrijd weer een optimale afstelling te vinden. Daarvoor plannen we ook een aantal keer per jaar een test dag/weekend in op bijv een ex militaire vliegbasis (Niederrein of Bittburg bijv.). En dit zijn nog maar een paar voorbeelden. Daarom vindt ik het ook zo jammer dat we zovaak kritiek krijgen van mensen die er eigenlijk net niet weten waar we nou eigenlijk mee bezig zijn. Maarja daar hebben we ondertussen wel mee leren leven. Ennuh @ Sterke Yerke, het is een HTS daar leren we niet om te sleutelen, maar om te rekenen, tekenen en nadenken etc. En wat wij leren over bijv een koppeling gaat heel wat verder als alleen de werking. ![]() | |
-Shibby- | maandag 25 april 2005 @ 17:31 |
quote: Gasturbines zit wel in het pakket, maar inderdaad geen zuigermotoren en wielophanging en dergelijke. Het kan zoieso in minder tijd als de 4 jaar die er voor staat. Dus nog even goed bedenken wat k ga doen. t heeft geen haast ![]() | |
Nilzz | maandag 25 april 2005 @ 17:57 |
quote:2 jaar als je al een HBO diploma hebt (1,5 jaar theorie en een half jaar afstuderen) Je krijgt ook onwijs veel vrijstellingen voor bijv wiskunde en mechanice etc als je WTB hebt gedaan. Dus dan heb je in principe alleen nog maar de autotechnische vakken. Voor echt specifieke informatie zou je is contact met school op moeten nemen... | |
vlad | dinsdag 26 april 2005 @ 11:25 |
quote:ik heb geen kritiek op het team hoor ![]() En dat van de afstelling is inderdaad waar. Maar zoals bij het dragster en motor team ontwikkelen ze zelf ook onderdelen. Ik weet nog dat ze bij het motorteam zelf een injectiesysteem erop hebben gesleuteld (met een berg problemen waar je u tegen zegt ![]() ![]() Hoe gaat het dit seizoen eigenlijk? ik krijg helaas niets meer van de resultaten mee, maar ben wel nieusgierig. vorige jaren konden jullie aardig meekomen ![]() | |
Nilzz | dinsdag 26 april 2005 @ 13:39 |
Klopt was inderdaad de 2e race jah... Maar de race daarop (3 weken later) stonden we wel weer blingbling aan de start! ![]() ![]() En het injectie systeem van het motorrace team bestaat tot nu toe alleen nog maar in theorie. ![]() Maar je hebt wel gelijk op motorisch gebied ontwikkelen die wel het meest zelf, maar ze hebben momenteel dan ook een groep 'technisch zeer begaafde mensen rondlopen.' ![]() Dit jaar gaat tot nu toe best aardig, we hopen een serieuze gooi naar het kampioenschap te kunnen doen dit jaar. En momenteel staan we 2e dus we liggen aardig op schema! ![]() Alleen rijd er dit jaar een dikke Evo 6,5 (A8) mee in het kampioenschap, die zou nog wel is roet in het eten kunnen gooien. Want die kunnen we tot nu toe nog niet bijhouden met zijn 350 pk en 4wiel aandrijving... ![]() Maar de volgende 2 (industrie) wedstrijden moeten we van hem kunnen winnen, dus het wordt nog spannend. ![]() | |
Pr0nnie | dinsdag 26 april 2005 @ 16:14 |
hmm klinkt allemaal wel interressant.... zit er zelf ook aan te denken om het te gaan doen.. heb nu MBO systeembeheerder hele andere kant dus maar ja dit lijkt me op zich wel wat... vraagje aan personen die opleiding volgen--> wat wil je er mee gaan doen, welke beroepen kom je dan beetje terecht.. thnx | |
Nilzz | dinsdag 26 april 2005 @ 17:34 |
Beroepenveld is verschrikkelijk breed, denk aan het oprichten van een eigen bedrijf, tot aan het de hele dag tekenen en berekenen van technische onderdelen... ![]() Zelf hoop ik aan de slag te kunnen in de racerij ![]() | |
Pr0nnie | woensdag 27 april 2005 @ 14:04 |
Moeilijk? of is het gewoon te doen als je alles gewoon goed bijhoudt? bedoel heb vrijwel 0 mechanische kennis, heb ict gedaan.... | |
The_Haunted | woensdag 4 mei 2005 @ 13:55 |
Zelfs ik heb het gehaald, dus het is wel te doen. ![]() Het gaat natuurlijk niet vanzelf, maar dat spreekt voor zich. | |
Racekees | woensdag 4 mei 2005 @ 14:13 |
Nilzz. Ik d8 dat Pim de voorzitter was ![]() (Ik rij zelf ook. witte Sierra) | |
yup | woensdag 4 mei 2005 @ 14:41 |
quote:Volgens mij mag je die opleiding toch niet doen ? Je moet eerst natuurkunde/wiskunde deficienties wegwerken als ik het goed heb ? | |
GT4 | donderdag 5 mei 2005 @ 12:49 |
als iemand boeken wilt hebben 1ste jaars hts autotechniek, ik heb ze hier liggen voor een mooi prijsje ![]() | |
RoGaM | donderdag 5 mei 2005 @ 16:04 |
Ik heb HAVO afgerond in Natuur & Techniek, wilde ook HTS Autotechniek in Arnhem gaan doen, maar was voor mij gewoon te ver weg en op kamers wilde ik helemaal niet aan beginnen! Dus nu ben ik MBO Bedrijfsautotechnicus gaan doen, dit duurt 4 jaar dan ben ik 1e monteur en na die 4 jaar kan ik ook nog APK keurmeester doen. En ik ben met deze opleiding begonnen omdat ik 4 jaar praktijkervaring krijg doordat ik werken en leren doe, dus kan na de 4 jaar altijd nog HTS Autotechniek gaan doen. Misschien ideetje voor jou Yup? | |
yup | donderdag 5 mei 2005 @ 16:14 |
quote:Ik kan dus MBO bedrijfsautotechnicus doen, en na die 4 jaar HTS autotechniek right ? Maar hoeveel jaar mag ik dan die HBO afkorten, want volgens mij mag je het versneld doen ? Wat jij zegt heb ik bij de weg al over nagedacht ik zit te twijfele dus... | |
vlad | donderdag 5 mei 2005 @ 16:25 |
quote:als je 4 jaar mbo bedrijfsautotechniek hebt, kan je de hbo in 3,5 jaar doen. Ik heb 4 jaar mts autotechniek gedaan en daarna in 3,5 jaar hts autotechniek | |
yup | donderdag 5 mei 2005 @ 16:28 |
Dat is dus bijna 8 jaar ![]() Nee dank u. Dan doe ik liever een ander opleiding of deficienties wegwerken... | |
GT4 | donderdag 5 mei 2005 @ 19:44 |
quote:dit had ik ook, alleen ik was wel gegaan...gevolg voor 1-2-2005 gestopt ![]() en nu zit ik met al die boeken en zoeen ^&%*!6@! dure rekenmachine ![]() | |
yup | vrijdag 6 mei 2005 @ 01:24 |
Waarom was je gestopt ? | |
GT4 | vrijdag 6 mei 2005 @ 11:27 |
Te ver weg, geen zin om op kamers te gaan, en dan mis je wellis lessen ![]() | |
divided | woensdag 23 mei 2007 @ 13:08 |
ik heb dit topic half, half snel doorgelezen.. maar ik heb 1 vraag hoeveel praktijk krijg je op deze school ? Krijg je nog "vakken" dat je onder auto's moet sleutelen | |
vlad | woensdag 23 mei 2007 @ 13:11 |
quote:nope. Je krijgt alleen in het eerste jaar wat onderdelen in je handen die je moet meten e.d. Maar heeft niets met sleutelen te maken | |
divided | woensdag 23 mei 2007 @ 16:00 |
quote:en dat wordt in de hogere jaren zeker alleen maar minder ? heel veel theorie zeker ? Wat zijn de door groei mogelijkheden ? | |
Youp | woensdag 23 mei 2007 @ 16:03 |
ik ga na de zomer ook daar beginnen... ik heb van te voren 4 jaar HAVO gedaan, ben toen overgestapt naar het MBO daar deed ik TIND motorvoertuigentechniek en een (niet verplichte) wiskunde HBO basiscursus (moet ik vanavond weer naartoe) | |
vlad | woensdag 23 mei 2007 @ 18:43 |
quote:mja, in de latere jaren krijg je meer en meer practica, maar daar draait alles eigenlijk om meten/analyseren. Voor sleutelen raad ik je de MTS aan ![]() Doorgroei mogelijkheden zijn er volop. Met HTS autotechniek ben je vrij breed. Je hebt een deel (HBO) werktuigbouwkunde, elektrotechniek en specifieke voertuigen kennis. Dus je kan eigenlijk alle kanten op. Ik zit zelf op het moment meer in de werktuigbouwkunde hoek (werk als component onwkkelaar). En uiteraard kun je altijd doorgaan naar WO | |
Neteru | donderdag 24 mei 2007 @ 10:32 |
Ik doe Automotive Engineering hier in Eindhoven. Is vergelijkbaar met de HTS in Arnhem. Hier heb je 2,5 jr theorie en 1,5 jr afstuderen ![]() | |
divided | woensdag 30 mei 2007 @ 08:56 |
Aan iemand die HTS autotechniek doet, kan je ongeveer je week rooster een beschrijven ? Ik doe nu een opleiding waar ik dat beter had in moeten schatten omdat er teveel bij komt dat mij niet trekt. Ik er verkeerder verachtingen van . | |
SuN-CRuSHeR | woensdag 30 mei 2007 @ 17:17 |
quote:Veel mannen vooral... Verder natuurlijk wel een toffe opleiding, zeker als je in auto's geinteresseerd bent. Ben er ooit ook wezen kijken, zat te doen naast je studie (zowel aan dingen zoals het rally-team, en in de stad zelf) en goede sfeer. | |
vlad | woensdag 30 mei 2007 @ 17:31 |
quote:Daar hoor ik juist hele slechte geluiden over. Op dit moment hebben wij een stagair van de HTS autotechniek, die eerst 2 jaar in Eindhoven heeft gezeten. Hij was er niet over te spreken en is daarom naar arnhem gekomen | |
vlad | woensdag 30 mei 2007 @ 17:33 |
quote:veel theorie en practica (voorbereiden + uitwerken). In mijn tijd ('zo'n 3 jaar geleden) hadden we lesroosters van zo'n 25-30 uur en genoeg werk om 60 uur in de week mee zoet te zijn (al hangt dat van je inzet af natuurlijk ![]() Studie zelf is goed te doen, zeker met MBO autotechnische vooropleiding | |
divided | zondag 3 juni 2007 @ 22:42 |
morgen avond, open avond ik ga der even kijken | |
Glijdt_licht | zondag 3 juni 2007 @ 23:09 |
Hmm interessant. Dit lijkt me ook wel een leuke studie. Probleem is gewoon dat ik nog niet weet wat ik wil. Ik deed eerst WTB, maar dat was me echt veel te veel theorie. Hierna informatica. maar mt al die nerds kan ik ook niet echt opschieten. Volgend jaar 1e kwartaal mn P binnenhalen (gaar systeem van de Hanzehogeschool), en toets kan je alleen over doen het volgende jaar). En daarna even zien wat ik wil. Vooropleiding is dus Havo N+T met bio. Heb een half jaartje WTB gedaan, alles lukte wel, alleen erg veel theorie. Ik prefereer praktijk. En hoe gaan ze daar om met gehandicapten? Ik ben zelf slechthorend, en heb weleens moeite in lokalen, en met veel lawaai om me heen. Kan verder 1-on-1 wel goed communiceren, en in kleine groepjes gaat ook wel. | |
Glijdt_licht | zondag 3 juni 2007 @ 23:25 |
Ook even een TVP | |
vlad | maandag 4 juni 2007 @ 12:47 |
quote:HBO autotechniek is ook veel theorie. En ze gaan goed om met gehandicapten (tot zover ik dat kan beoordelen). In mijn jaar zat een dove jongen,die kon goed volgen en werd goed begeleid van school uit (veel 1-1 bijles en dergelijke) | |
divided | dinsdag 5 juni 2007 @ 16:32 |
Gister bij de open avond voor auto techiek geweest. Ik twijfel heel erg ik denk dat ik het een jaar ga proberen als het leuk is ga er mee door en zo niet kan ik terug vallen in HBO systeem beheer en instromen in het 2de jaar. Het klinkt wel heel interessant, toen ik de keuze moest maken was het of autotechniek of ICT en ik denk dat ik nu de switch maar moet maken | |
Youp | dinsdag 5 juni 2007 @ 18:40 |
ik heb inmiddels al een kamer in arnhem ![]() | |
divided | woensdag 6 juni 2007 @ 08:45 |
Is het niet handiger deze thread (ook) in School en Studie te plaatsen. Ik woon zelf in Utrecht en me vriendin in Nijmegen dus voorlopig hoef ik nog geen kamer ![]() Alleen een motor om door de file heen te kunnen ![]() | |
HipKip | woensdag 6 juni 2007 @ 11:34 |
quote:Hou je van natuurkunde, en de nodige berekeningen die er bij komen kijken? Niet natuurkunde in het algemeen, maar toegepast op systemen en onderdelen die deel uit maken van de auto. Denk aan: thermodynamische berekeneningen in de motortechniek, allerlei berekeningen toegepast op de aandrijflijn (vooral koppeling), sterkteberekeningen op het chassis en elektrotrotechnische berekeningen. Mijn ervaring dit jaar (1e jaar ATE) was, dat veel studenten hier op afknapten/afvielen. Als je dit bij voorbaat al niet leuk vindt, zou ik geen ATE doen als ik jou was. Sommige studenten zaten in het begin van het jaar (die waren snel foetsie namelijk) ook met het idee dat ze motoren gingen 'tunen'. Dit is niet het geval, en ook zul je maar heel weinig sleutelen. Zelf bevalt mij de opleiding erg goed. Leuke medestudenten, maar wel erg technisch het 1e jaar. Oh BTW: ik doe de opleiding niet in Arnhem, maar in Rotterdam. [ Bericht 2% gewijzigd door HipKip op 06-06-2007 12:26:34 ] | |
divided | woensdag 6 juni 2007 @ 16:00 |
Techniek is leuk en berekeningen is niks mis mee ![]() | |
vlad | woensdag 6 juni 2007 @ 17:45 |
quote:gek zeg ![]() | |
Knipkip | woensdag 6 juni 2007 @ 21:40 |
quote:Rotterdam geeft je ook deze keuze. Daarnaast is Rotterdam veel bezig met projecten in samenwerking met bedrijven en soms ook de overheid. Erg actuele opleiding, en je stroomt zo makkelijk je (afstudeer)stage in, en daarna ook het bedrijfsleven. Deze opleiding in Rotterdam is nieuw, maar staat nu al hoog aangeschreven bij bedrijven. ![]() p.s.: Ben ook op Arnhem geweest. | |
HipKip | woensdag 6 juni 2007 @ 21:43 |
quote:Dat zeg ik grapjas, omdat in het 2e jaar in verhouding veel meer modules aan bod komen die marketing/bedrijfseconomische gericht zijn. | |
divided | donderdag 7 juni 2007 @ 09:48 |
De projecten die je moet doen in de jaren kan iemand daar even een beschrijving van geven. Ik hoorde al wel een bodemplaat ontwerpen etc.. | |
vlad | donderdag 7 juni 2007 @ 10:50 |
quote:mja, kan zijn dat ze inmiddels nieuwe projecten hebben bedacht. In de eerste hadden we als projecten: - werkplaatsinrichting/rolkooi ontwerpen. (kwam een stuk commerciele rommel bijkijken en stukje voertuigdynamica/constructietechniek) - motor tuning - wielophanging ontwerpen - formule 1 vleugel ontwerpen tweede jaar: - offerte maken voor een kipper - kipper (alleen de bak) ontwerpen/berekenen - aanhanger ontwerpen - milleutechnisch verslag (hoeveel schadelijke stoffen worden er uitgestoten tijdens productie/levensduur en recycling van een voertuig) | |
divided | donderdag 7 juni 2007 @ 12:21 |
Klinkt allemaal wel erg intessant kan je een indicatie geven hoeveel uur pw zit je voor de studie achter de pc ? | |
vlad | donderdag 7 juni 2007 @ 12:33 |
quote:mja, hangt van je eigen af. En geloof dat de pc nu een grotere rol begint te spelen als een paar jaar geleden | |
divided | donderdag 7 juni 2007 @ 13:39 |
naja ik volg nu een ICT studie en zit dus bijna altijd achter het scherm en daar wil ik ook vanaf... | |
vlad | donderdag 7 juni 2007 @ 19:20 |
quote:als je beetje handig bent met die apparaten kan je je misschien specialiseren in embedded systemen (was keuzecluster op HTS-A, weet niet of het nog is). Aan software ingenieurs is een groot tekort, dus je vind zo een goede baan ![]() | |
Knipkip | donderdag 7 juni 2007 @ 22:54 |
quote:Het klopt inderdaad dat mensen met een verkeerd beeld de opleiding in komen. Men denkt veel te gaan sleutelen en dergelijke. Helaas voor deze mensen is dat niet het geval. Sleutelen doet men op de MTS, dus als dat het doel is moet men daar naartoe gaan. 1e jaar is inderdaad erg technisch. Niet zo vreemd natuurlijk, gezien je eerst de gehele werking van een auto moet kennen alvorens te beginnen met een ontwerp. Leuke van Rotterdam is dat men erg actueel is. Hierbij kijkend naar de mogelijke toepassingen van bijvoorbeeld brandstofcellen. ![]() | |
Robin__ | vrijdag 8 juni 2007 @ 00:18 |
quote:Ik denk dat je flink wat tijd mag gaan uittrekken voor wis en natuurkunde bijspijker lessen dan. Die zijn voor mbo niv 4 werktuigbouwers etc al verplicht om een technische hbo opleiding te volgens. Ik vermoed niet dat je natuurkunde krijgt bij ict ![]() Interesse is sowieso wel een goed uitganspunt natuurlijk | |
divided | vrijdag 8 juni 2007 @ 09:27 |
wiskunde en natuurkunde ben ik niet zo bang voor dat komt wel goed. Dat vind ik ook leuk om te doen en dat zorgt vor motivatie ![]() | |
vlad | vrijdag 8 juni 2007 @ 12:36 |
quote:Is in Arnhem net zo. Denk dat wat dat betreft er niet zoveel verschil is tussen Rotterdam en Arnhem | |
divided | vrijdag 8 juni 2007 @ 14:27 |
Vraag me alleen wel af hoeveel werk er voor is na het afstuderen in Nederland. | |
vlad | vrijdag 8 juni 2007 @ 15:03 |
quote:Van wat ik om mij heen hoor, vinden HTS-A'ers sneller/makkelijker een vaste baan als bij veel andere opleidingen, als is het wel een beetje afhankelijk welke richting je op wilt. (Er is veel vraag naar autotechnisch opgeleiden). | |
divided | zaterdag 9 juni 2007 @ 12:00 |
Ok dat valt me nog mee.. ik ga sowieso geen commercieel doen maar technisch als ik het doe.. Ik heb nog iets van twijfel... | |
Gisje | donderdag 14 juni 2007 @ 02:51 |
quote:Via waar heb je je kamer gevonden? Ben ook opzoek naar een kamer omdat ik geen zin heb om elke dag te reizen. | |
vlad | donderdag 14 juni 2007 @ 10:12 |
quote:via de woningbouw werkt prima ![]() ik had met een maand een kamer ![]() | |
divided | donderdag 14 juni 2007 @ 10:38 |
Ik ga het een jaartje aankijken als het me echt lijkt ga ik voor een kamer in arnhem of nijmegen | |
vlad | donderdag 14 juni 2007 @ 11:13 |
quote:het schijnt niet zo makkelijk te zijn om een kamer in nijmegen te vinden | |
divided | donderdag 14 juni 2007 @ 12:05 |
quote:Dat klop, dat klopt of je betaald er een vermogen voor. maar mocht ik iets tegenkomen lijkt nijmegen me wel leuk en anders arnhem of heen en weer reizen tussen Utrecht en HAN Ik heb me zojuist ingeschreven bij de ib-groep teminste me ICT studie gewijzigd naar HTS-A | |
vlad | donderdag 14 juni 2007 @ 12:12 |
quote: ![]() ![]() | |
divided | donderdag 14 juni 2007 @ 12:54 |
quote:K bedankt voor de tip zal over 14 dagen eens naar de HAN bellen of het goed gegaan is ![]() | |
Youp | donderdag 14 juni 2007 @ 18:42 |
quote:www.kamernet.nl ![]() | |
Youp | donderdag 14 juni 2007 @ 18:43 |
quote:je krijgt nu automatisch een bevestiging ![]() ![]() | |
vlad | donderdag 14 juni 2007 @ 18:49 |
quote:dat had bij mij ook zo moeten zijn | |
Gisje | donderdag 14 juni 2007 @ 19:48 |
quote:Ah mooi, zat ik iig al in de juiste hoek ![]() Ik ga ook autotechniek doen btw. Sta al ingeschreven, MBO diploma is zo goed als gehaald en met de zomercursus wiskunde hoop ik iig weer een beetje op niveau te zitten. | |
Youp | donderdag 14 juni 2007 @ 20:00 |
quote:ah grappig, dan kom je bij mij in de klas ![]() ![]() | |
divided | vrijdag 22 juni 2007 @ 10:31 |
subtiel schopje.. nog mensen die naar de intro gaan op 27 aug ? | |
Youp | dinsdag 26 juni 2007 @ 20:27 |
nou gister bericht gehad dat ik geslaagd ben aan de MTS, de HTS gaat dus nu 100% zeker door ![]() | |
divided | maandag 30 juli 2007 @ 10:49 |
mensen nog studie boeken voor het eerste jaar over die voor een leuk prijsje weg mogen ? PM de isbn nummer even. | |
divided | zondag 19 augustus 2007 @ 15:38 |
schop... | |
Youp | zondag 19 augustus 2007 @ 17:54 |
moet je nog een jaartje wachten ![]() |