abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50259044
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:22 schreef Michiel72 het volgende:

[..]

Of je stapt in Breda uit en pakt dan de bus naar Antwerpen. Is het helemaal gratis met OV. Let wel op wanneer de laatste bus terug gaat. Of pak voor de terugreis de trein (met een kaartje tot de grens)...
erg simpel.

het kost normaal 5 euro of zo.

De bus stop aan Metrostation Halewijn. Vanaf de bushalte kun je de Rechteroever zien liggen (stadscentrum).
Je loopt die richting uit en gaat via de voetgangerstunnel (lift of heel erg oude roltrap) en na een stuk lopen ondergronds kom je ongeveer 100 meter van de markt uit.

aanraders:

-Nationalestraat
-Het Zuid
-Kaaien (wandelen)
-stationsbuurt (chasidische joden en ongeveer half india)
-de meir (winkelstraat) en alles daarrond.

er is heel veel in Antwerpen, maar je moet het kunnen vinden zoals de
straat vol met chinese winkels (ik ben slecht met namen, maar het is dichtbij het station)
en de parallelle "vaseline" straat. Er is ook een mini-hoerenbuurt maar dat is eigenlijk
meer deprimerend om te zien.

Blijf maar weg uit Noord en de Atheneumbuurt, niets te zien. Sinds vorige zondag
gaat wel het verhaal dat je in de vzw clubs van de Marokkaanse gemeenschap, allerlei drugs kunt kopen dus daarvoor kun je naar Noord gaan.
pi_50259315
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 00:39 schreef marnixds het volgende:

[..]

erg simpel.

het kost normaal 5 euro of zo.

De bus stop aan Metrostation Halewijn. Vanaf de bushalte kun je de Rechteroever zien liggen (stadscentrum).
Je loopt die richting uit en gaat via de voetgangerstunnel (lift of heel erg oude roltrap) en na een stuk lopen ondergronds kom je ongeveer 100 meter van de markt uit.

aanraders:

-Nationalestraat
-Het Zuid
-Kaaien (wandelen)
-stationsbuurt (chasidische joden en ongeveer half india)
-de meir (winkelstraat) en alles daarrond.

er is heel veel in Antwerpen, maar je moet het kunnen vinden zoals de
straat vol met chinese winkels (ik ben slecht met namen, maar het is dichtbij het station)
en de parallelle "vaseline" straat. Er is ook een mini-hoerenbuurt maar dat is eigenlijk
meer deprimerend om te zien.

Blijf maar weg uit Noord en de Atheneumbuurt, niets te zien. Sinds vorige zondag
gaat wel het verhaal dat je in de vzw clubs van de Marokkaanse gemeenschap, allerlei drugs kunt kopen dus daarvoor kun je naar Noord gaan.
de "vzweetjes" zijn zowat de vlaams coffeeshops , (bijna) iedereen weet al jaren dat je daar je "stuff" wel kan vinden. Ik persoonlijk ben blij dat ze het "door de vingers zien" , nu weet de politie/handhavende macht/... tenminste waar het zich allemaal afspeelt ipv in die "duistere milieus"
pi_50264780
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 00:52 schreef Chiwakka het volgende:

[..]

de "vzweetjes" zijn zowat de vlaams coffeeshops , (bijna) iedereen weet al jaren dat je daar je "stuff" wel kan vinden. Ik persoonlijk ben blij dat ze het "door de vingers zien" , nu weet de politie/handhavende macht/... tenminste waar het zich allemaal afspeelt ipv in die "duistere milieus"
ze zijn alleen wat minder toegankelijk, die reporter van Canvas was duidelijk een Marrokaan dus ik vraag me af hoe ze zouden reageren als je daar als niet-Marrokaan vraagt om wiet.

Ik ben er ook blij om, de drugswetgeving in Vlaanderen is achterlijk.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 12:31:35 #154
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_50265400
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:10 schreef Sj0rs het volgende:

[..]

We pakken wel een taxi.

Iemand nog aanbevelingen voor leuke clubs/discotheken?
[ www.nanno.be ] leuke club op een boot vlakbij het centrum
[ www.petrolclub.be ]
[ www.stereosushi.be ] wat kleinere tent op het Zuid
[ www.decinema.be ] vnl. black music
[ www.velvetlounge.be ] ook op het Zuid (zelf nooit geweest)

Have fun in Anwerp!!

[ Bericht 1% gewijzigd door travelman op 09-06-2007 12:41:36 ]
pi_50270548
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:00 schreef marnixds het volgende:

[..]

ze zijn alleen wat minder toegankelijk, die reporter van Canvas was duidelijk een Marrokaan dus ik vraag me af hoe ze zouden reageren als je daar als niet-Marrokaan vraagt om wiet.

Ik ben er ook blij om, de drugswetgeving in Vlaanderen is achterlijk.
Ik kan er gewoon binnengaan hoor. Bij Canvas hebben ze gewoon iemand gepakt die zeker niet zou opvallen .
pi_51752686
Ik ga binnenkort een weekendje naar Antwerpen, wie heeft er tips (naast veel bier drinken en vlaamse friet eten natuurlijk)? Dus wat moet je zien, waar moet je naar toe, wat moet je doen, waar kun je het beste eten, et cetera? En natuurlijk niet te vergeten; kun je er een beetje leuk stappen enzo ja; waar?

Alvast bedankt!
Work hard, play harder!
Last.fm
pi_51752743
stappen: Café D'anvers, cafe local.
[url="http://voedingsbehoefte.nl/index.php?adp=9"][IMG]http://www.david-designs-be.nl02.members.pcextreme.nl/plaatjes/vb.jpg[/IMG][/url]
  maandag 23 juli 2007 @ 18:45:58 #158
127981 Misstique
11-07-2014
pi_51755947
STA >> TRV
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_51761333
- KMSKA > Koninklijk Museum voor Schone Kunsten . Entree=tussen 4 en 6 euro of zo
- Het Zuid, de buurt rond dat museum (architectuur, cafe's)
- Keyserlei (winkels en toeristische troep, UGC bioscoop in de zijstraat daarvan en daartegenover een Russische winkel (Matroesjka).
- De Meir (grote winkelstraat).
- Kammenstraat, straat met "hippe" kledingwinkels
- Groenplaats> Hilton Hotel, shoppingcenter, Kathedraal en grote markt met stadhuis
- Nationalestraat (winkels)
- Beveiligde straat met diamanthandel, vlakbij het station (zijstraat van de Pelikaanstraat).
- Astridplein (naast Antwerpen Centraal) > Zoo, Aquatopia, Chinese straat (supermarkten) parallel daaraan is een straat die het vaselinestraatje wordt genoemd.
- Kaaien (wandelen, architectuur)
- Hoogstraat (winkels, aan het einde ervan de ingang van de scheldetunnel (voetgangers (gratis)

lijkt me enigzins genoeg. Antwerpen is mooi maar verwacht er niet zoveel van, na 6 uur is het er heel erg rustig.
pi_51831406
Bedankt!
Work hard, play harder!
Last.fm
pi_51831433
zondag ff een kijkje nemen met de Visa
pi_51927086
Iedereen die naar Antwerpen gaat zou vooraf de film "Any Way The Wind Blows" (van Tom Barman, dEUS) moeten zien. Er is geen enkele film die beter de speciale "Antwerpse sfeer" weergeeft/laat voelen dan die film.

(Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=pOwZsod1_00 )
www.anywaythewindblows.com

Antwerpen, topstad! Zeker op een zwoele zomeravond...

[ Bericht 4% gewijzigd door Frederic op 29-07-2007 01:21:11 ]
pi_51937307
Ik ga donderdag ook 4 dagen naar Antwerpen. De weersvooruitzichten zijn best goed, dus dat wordt lekker veel op terrasjes zitten
amokaapjeeh O+
  zondag 29 juli 2007 @ 21:55:28 #164
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_51944200
Zo, geweldige dag gehad!
15 en een half uur onderweg geweest
ruim 700 kilometer gereden
ruim 400 foto's gemaakt
2 keer mn tank vol gegooid
2 gelukkige geliefden
5 Henriëtte's gehad
1 onderdeel van de Visa afgewaaid
1 onderdeel weer op de Visa geducttaped
4 keer per ongeluk mijn ruitenopendoezwengeltje uit elkaar getrokken
4 keer mijn ruitenopendoezwengeltje weer in elkaar gezet
12 CDs geluisterd
1 visitekaartje uitgedeeld
1 rondleiding bij een bedrijf gehad
1 boze belg
26 kaaien in Antwerpen bewandeld

Foto's ben ik op dit moment op de computer aan het zetten:)
pi_51944401
quote:
Op zondag 29 juli 2007 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:

[...]
En een jaar ouder geworden

Gefeliciteerd alsnog
  zondag 29 juli 2007 @ 22:06:33 #166
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_51944497
Ik heb op het stuk tot Breda aan toe inderdaad mn verjaardag gevierd
pi_51944710
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:06 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb op het stuk tot Breda aan toe inderdaad mn verjaardag gevierd
In het donker of vanaf de NL'se kant gezien?
  zondag 29 juli 2007 @ 22:20:48 #168
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_51944895
het was toen ik vanochtend om 6 uur vertrok al licht. En tussen Fryslân en Breda heb ik mn verjaardag gevierd ja. Lang leve leuke bijrijdsters, nietwaar?
pi_51959852
Antwerpen was tof, mede dankzij de mosselfeesten (en ik hou geeneens van mosselen )
Work hard, play harder!
Last.fm
pi_51978978
Toch maar eens een teeveepeetje, hier.
 FR
  dinsdag 31 juli 2007 @ 17:04:14 #171
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_51995759
quote:
Foto's van vrachtwagens en auto's zal je bedoelen
  dinsdag 31 juli 2007 @ 18:32:37 #173
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_51995792
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 18:31 schreef Frederic het volgende:

[..]

Foto's van vrachtwagens en auto's zal je bedoelen
Ja, daarom ging ik naar Antwerpen toe, om foto's van vrachtwagens en auto's te maken Mooi decor toch? Maar ik als je goed ziet, zie je dat ik ook gebouwen en zo op de foto heb gezet
pi_51998357
quote:
Dit zijn èèèèèchte droomfoto's!!....

Oftewel: nogal misplaatste reclame voor z'n vroem-vroem-forum.....
 FR
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:09:33 #175
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_51998411
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:08 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Dit zijn èèèèèchte droomfoto's!!....

Oftewel: nogal misplaatste reclame voor z'n vroem-vroem-forum.....
je bent gewoon teleurgesteld dat ik geen VW Bora op de foto heb gezet

En misplaatste reclame? Had je liever gehad dat ik alle 400 foto's in dit topic had gepost?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')