quote:
Nou, 'krijgen' is wat veel gezegd. Bij het inchecken werd niks over een downgrade gezegd. Ik moest er zelf achter komen toen ik in de kamer kwam. Er werd bij het inchecken overigens wel gezegd dat ik direct moest betalen.
Toen ik terug ging om me te beklagen werd er in eerste instantie gezegd dat er niks mogelijk was, aangezien het hotel vol was. Dus aangegeven dat - als ik niet kan krijgen wat ik geboekt heb - ik het tarief wil betalen voor wat ik gekregen heb. Aanvankelijk werd er toen gezegd dat het tarief van de single op dat moment gelijk was aan het tarief waarvoor ik de double geboekt had. Slaat natuurlijk nergens op; het gaat erom wat het tarief van de single was op het moment dat ik de double boekte. Nou, dat wist ze allemaal niet, ze werkte er nog niet zo lang, ik moest maar terugkomen als de manager er zou zijn: na 23:00 uur.
Dus 's avonds met die man gesproken en toen wel een lager tarief bedongen, maar ik vond het echt minimaal. Ik had de double geboekt voor ¤ 100 (incl ontbijt) en ik heb ¤ 20 terug kunnen krijgen. Voelt nog steeds alsof ik genaaid ben. Je kunt overigens ook nergens online vinden wat een single kost; op elke site vind je alleen maar de tarieven voor de doubles en voor de suites. Online bestaan de singles helemaal niet.
Bij het uitchecken, toen ik die ¤ 20 daadwerkelijk kreeg, werd het nota bene gepresenteerd als 'uw korting'. Alsof ik er blij mee moest zijn.