abonnement Unibet Coolblue
pi_87634263
Antwerpen! O+
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_87748160
Wat zijn de leuke shoppingstraten, niet de Meir aub (veel ketens!)?
En waar kun je leuk, en niet te duur eten?? Rond de ¤30,- pp?
pi_87748584
Shoppen: omgeving Kammenstraat, Nationalestraat.
Stop rockin' the boat.
pi_87759078
Wat hij zegt ^^


Verder de Kloosterstraat voor lekkere (non-kleding) struinwinkeltjes. Vintage, antiek en andere curiosa. Kun je gelijk doorlopen tot 't Zuid. Wel een leuk wijkje.
pi_88194859
Bedankt voor de shopping tips. En qua eten? :)
  zondag 31 oktober 2010 @ 23:20:47 #256
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_88194989
Biefstuk eten bij Appelmans in het Papenstraatje :9~
pi_88195535
Voor goede pasta ga je naar Pasta op de Oude Koornmarkt http://www.apm-hippo.be/
pi_88200792
En voor een lekkere lunch:
http://www.lepainquotidien.be
Steenhouwersvest 48 (zijstraat van de Nationalestraat)
Stop rockin' the boat.
pi_88257470
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 23:16 schreef kthxbye het volgende:
Bedankt voor de shopping tips. En qua eten? :)
Aan de Scheldekaai zit een goed Colombiaans restaurant. :Y
pi_88261661
Bedankt voor de tips!!
pi_89333668
Ik ga begin volgend jaar met mijn vriendin een paar dagen naar Antwerpen. Treinkaartjes zijn geboekt, hotel is gereserveerd, all ready to go :7
Het enige wat ik me nu wel afvraag is of je een geldig ID bij je moet hebben in de trein :{ We gaan niet met de Thalys, stappen in Roosendaal in de trein naar Antwerpen, zijn daar dus twee nachten en gaan dan weer terug naar Nederland. 't Zou toch wel behoorlijk jammer zijn als we in de trein naar onze ID worden gevraagd, aangezien mijn ID-kaart verlopen is en ik die voorlopig niet wil vernieuwen met die vingerafdrukken enzo.

Dus, wordt daar naar gevraagd?
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_89333932
Je moet altijd een geldig ID bij je hebben.
  dinsdag 30 november 2010 @ 10:48:26 #263
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_89334252
Wat een domme vraag zeg
pi_89334537
Ja, dat ik altijd een geldig ID bij me moet hebben weet ik, en ik heb bewust geen nieuwe aangevraagd, maar dat is mijn vraag niet. Ik wil gewoon weten of een ongeldige ID-kaart me problemen gaat opleveren als ik in de trein van of naar Antwerpen zit.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  dinsdag 30 november 2010 @ 10:59:34 #265
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_89334662
Jij snapt het echt niet hè?
pi_89338580
Dat zal blijkbaar wel niet nee. Leg het voor de grap eens uit?
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  dinsdag 30 november 2010 @ 14:36:35 #267
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_89343283
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 12:40 schreef Tunafish het volgende:
Dat zal blijkbaar wel niet nee. Leg het voor de grap eens uit?
Je hebt overal in de EU een identiteitsbewijs nodig, en je kunt er overal om gevraagd worden. Echter: de internationale trein van Roosendaal naar Antwerpen is een uitzondering, beide landen hebben afgesproken dat dat een vrije zone is waarin alle illegalen ongestoord kunnen reizen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_89346339
Ik ben zo te zien niet de enige die anderen niet snapt.

Er is een verschil tussen overal om je ID gevraagd kunnen en worden en hem daadwerkelijk te moeten tonen. Nogmaals: mijn vraag is niet of ik hem bij me moet hebben, maar of er (bij het instappen oid) naar wordt gevraagd. Lijkt me niet zo'n moeilijke vraag...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_89351659
Ze hebben nog nooit mijn ID gevraagd in die trein, al heb ik altijd wel een vorm van ID bij me.
Stop rockin' the boat.
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:21:02 #270
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_89356965
Bewust geen ID aanvragen omdat het je niet zint en je vervolgens afvragen of je daar problemen mee kunt krijgen. Dommer zie je ze niet vaak.

Ik zou toch maar een ID aanvragen. In Antwerpen zijn ze niet dol op 'OIlanders, en stel dat er iets gebeurt en je hebt dat ding niet bij dan zit je goed in de ellende.
pi_89370509
Dat ligt dan toch echt aan je eigen leesvaardigheid, want ik vroeg niet of je problemen krijgt met het niet hebben van een ID-kaart, maar of ik dat ding moet laten zien. Dat je er eentje moet hebben, dat je erom gevraagd kunt worden en dat je in de problemen komt als er wat gebeurt weet ik natuurlijk ook wel. Ik wilde simpelweg weten of je voor het reizen jezelf moet kunnen identificeren.

Alsnog een kaart aanvragen zweeft inderdaad wel door mijn hoofd omdat je inderdaad net zult zien dat er daar dan iets gebeurd waardoor ik de lul ben.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_89371424
Heb je geen id nodig om in te checken bij dat hotel?
pi_89371443
Van de ongeveer 20 treinritjes werd mij zo'n 5x om m'n id/paspoort gevraagd. Probeer het gewoon zonder :P
pi_89377374
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 01:24 schreef Melochan het volgende:
Heb je geen id nodig om in te checken bij dat hotel?
De reservering staat op naam van mijn vriendin, dus daar moet zij zich dan identificeren.

quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 01:25 schreef wspa_ het volgende:
Van de ongeveer 20 treinritjes werd mij zo'n 5x om m'n id/paspoort gevraagd. Probeer het gewoon zonder :P
Hmm, 1 op de 4 is misschien nog wel het proberen waard inderdaad. Maar het gebeurt dus wel dat ze er op controleren? Ik dacht namelijk dat je binnen de EU vrij de grens over kan gaan, maar dat geldt niet voor treinen/bussen? }:|
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  woensdag 1 december 2010 @ 14:58:56 #275
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_89386499
Ja, de persoonscontrole tussen de binnengrenzen in de EU is afgeschaft, maar er zijn nog altijd zogeheten "vliegende teams" van douane en marechaussee (en in België en Duitsland van soortgelijke diensten) die af en toe in treinen controles uitvoeren op drugs en illegalen en zo. Dus als je pech hebt moet je je ID laten zien. Dat kan je overigens ook overkomen als je met de auto of de fiets de grens over gaat. Overigens heb ik wel gehoord dat ze er soms niet moeilijk over doen als je alleen je rijbewijs of zelfs een pinpas (!) bij je hebt, zolang ze je identiteit maar kunnen vaststellen. Dus wees beleefd, zorg dat je fris gewassen bent en laat de wiet en de pillen thuis, dan heb je een goede kans dat je niet in het cachot eindigt.
It's not a lie, if you believe
  woensdag 1 december 2010 @ 15:19:52 #276
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_89387421
Maar dan moet je misschien een week later bij een fietserscontrole je ID laten zien en ben je nog nat. Wat een domme vragen stelt die gozer zeg, tsjongejonge.
pi_89409271
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 14:58 schreef 18konijn het volgende:
Ja, de persoonscontrole tussen de binnengrenzen in de EU is afgeschaft, maar er zijn nog altijd zogeheten "vliegende teams" van douane en marechaussee (en in België en Duitsland van soortgelijke diensten) die af en toe in treinen controles uitvoeren op drugs en illegalen en zo. Dus als je pech hebt moet je je ID laten zien. Dat kan je overigens ook overkomen als je met de auto of de fiets de grens over gaat. Overigens heb ik wel gehoord dat ze er soms niet moeilijk over doen als je alleen je rijbewijs of zelfs een pinpas (!) bij je hebt, zolang ze je identiteit maar kunnen vaststellen. Dus wees beleefd, zorg dat je fris gewassen bent en laat de wiet en de pillen thuis, dan heb je een goede kans dat je niet in het cachot eindigt.
Ah, dat is een duidelijk antwoord.

quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:19 schreef Omnifacer het volgende:
Maar dan moet je misschien een week later bij een fietserscontrole je ID laten zien en ben je nog nat. Wat een domme vragen stelt die gozer zeg, tsjongejonge.
Ja, want aan de grens staan voor een weekend weg en het risico lopen op teruggestuurd worden is hetzelfde als een boete krijgen als je op de fiets wordt aangehouden. Het gaat me niet om een boete krijgen, het gaat me erom of ik daar aan de grens of in de trein teruggestuurd zou kunnen worden waardoor ons tripje verpest wordt. Van een boete baal je een kwartier, van een verpest tripje baal ik aanzienlijk langer.

En als het zulke domme vragen zijn, hou je uitmuntende intellect dan gewoon voor jezelf en je intellectuele vriendjes, kun je bij hun fijn over het plebs klagen.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  woensdag 1 december 2010 @ 23:11:34 #278
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_89411348
Je kunt niet leven zonder ID kerel, ook in de trein nar Antwerpen niet. Is zelfs strafbaar.
pi_89411951
Nee, dat is mijn bedoeling ook niet. Ik hoop het gewoon zo lang mogelijk uit te kunnen stellen in de naïeve hoop dat het Europees Hof voor de Rechten van de Mens binnen 100 jaar met een uitspraak komt over die vingerafdrukkendatabase. Daarna zal ik er sowieso een halen, wat de uitspraak ook is. Als ik voor die tijd echt een ID-kaart nodig ga hebben (wat wel gaat gebeuren bij bijvoorbeeld nieuw werk), dan haal ik er ook een, maar tot die tijd wil ik het gewoon niet.

En overigens kan de politie je pas op de bon slingeren voor het niet kunnen tonen van een geldig identificatiebewijs als ze al een andere reden hebben om je staande te houden.

Eigenlijk ging het me dus over of ik nu per sé een nieuwe ID-kaart moet halen of dat ik het erop kan wagen.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  woensdag 1 december 2010 @ 23:23:24 #280
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_89412004
Die 2e alinea is pure onzin
pi_89415647
U zei?
quote:
Iedereen ouder dan 13 jaar moet zich in Nederland kunnen identificeren. Als geldig identiteitsbewijs kun je een paspoort, rijbewijs of ID-kaart gebruiken.

Politie, marechaussee en toezichthouders mogen je naar je identiteit vragen. Toezichthouders zijn bijvoorbeeld boswachters, belasting- en arbeidsinspecteurs. Hoewel deze personen bevoegd zijn om jou naar je identiteit te vragen, moeten ze daar wel een goede reden voor hebben. Ze mogen je dus niet zo maar om identificatie vragen als je ergens loopt of staat.
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3407
Eigenlijk vanaf 14, maar het gaat natuurlijk om het gedeelte van wanneer er wel en niet om gevraagd mag worden.

En van Wikipedia:
quote:
Onder normale, onverdachte omstandigheden zal de politie niet om identificatie vragen, maar ook dan moet de burger een legitimatiebewijs dragen.
Lijkt me overigens wel off-topic genoeg zo.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  donderdag 2 december 2010 @ 01:40:11 #282
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_89416011
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 01:04 schreef Tunafish het volgende:
U zei?

[..]

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3407
Eigenlijk vanaf 14, maar het gaat natuurlijk om het gedeelte van wanneer er wel en niet om gevraagd mag worden.

En van Wikipedia:

[..]

Lijkt me overigens wel off-topic genoeg zo.
En jij denkt dat je de dans ontspringt als een diender je ID wil zien? Denk je dat nou echt?
pi_89421892
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 01:40 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

En jij denkt dat je de dans ontspringt als een diender je ID wil zien? Denk je dat nou echt?
Nee, ik denk dat ik de dans lang genoeg ontspring door me gewoon te gedragen en zo niet in aanraking te komen met dienders.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  donderdag 2 december 2010 @ 12:09:41 #284
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_89423626
quote:
Op donderdag 2 december 2010 11:19 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat ik de dans lang genoeg ontspring door me gewoon te gedragen en zo niet in aanraking te komen met dienders.
En als je je nieuwe OV-kaart nu wil ophalen?
pi_89434202
Dan zou ik het 6de jaar van mijn studie ingaan en heb ik wel grotere problemen dan een ID-kaart :D
Overigens had ik zo'n situatie al uitgelegd:
quote:
Als ik voor die tijd echt een ID-kaart nodig ga hebben (wat wel gaat gebeuren bij bijvoorbeeld nieuw werk), dan haal ik er ook een, maar tot die tijd wil ik het gewoon niet.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  donderdag 2 december 2010 @ 17:00:54 #286
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_89436724
"Ik wil het niet". Alsof het een fucking keuze is om een ID te verlengen of niet _O-

Ik hou er nu over op, veel plezier in Antwerpen, ik hoop dat je domheid je geen problemen op gaat leveren
pi_92127365
nou ben benieuwd hoe dit is afgelopen ^

iemand nog aanraders voor hotels in het centrum, niet al te duur
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
  maandag 31 januari 2011 @ 16:32:20 #288
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_92127555
Tunafish is gearresteerd, en als statenloos burger in een kerker gegooid waar hij op water en brood zit.
pi_92210335
De afgelopen 3 jaar elk jaar wel een weekend Antwerpen gedaan.
Einde van 2010 heb ik een weekend verbleven in het Park Inn hotel, vlak naast de Zoo in Antwerpen. Heel mooi gerestaureerd hotel voor een goede prijs.
Verder kun je eigenlijk in heel Antwerpen wel goed eten. In het centrum (vlakbij de Kathedraal) zitten goede tentjes waar je heerlijk vis kan eten. Vlakbij het station heb je ook een buurt (naast bioscoop) vol met restaurants. Ziet er af en toe wel cheap-ass uit, maar valt allemaal goed mee.
Tip als je van Italiaans houdt: Als je vanuit station richting winkelstraat loopt ligt er na een meter of 200 rechts een restaurant met een rode gevel. Echt supertent ^O^
U MAD?
pi_93604313
Is er op zondag ook een beetje leven in Antwerpen? De winkels zijn dan geloof ik wel dicht, maar het er dan verder wel leuk in de stad?
pi_93604431
Nee.

Tenzij Antwerp FC speelt en je naar het stadion wil.
U MAD?
pi_93604822
Dan mijn vraag: wat te doen op zondag? :D
pi_93605432
De vogeltjesmarkt op zondagmorgen?
Stop rockin' the boat.
pi_93606781
Dat had ik al gevonden, maar ik denk niet dat je daar heel lang zoet bent als ik de beschrijving mag geloven. Maar wel leuk hoor!
pi_93607488
Dierentuin. Musea.
pi_93618572
Schipperskwartier.
Stop rockin' the boat.
pi_93619239
Idd. Ik zou de rosse buurt aandoen en die spaanse platneuken voor een grijpstuiver.
U MAD?
pi_93619796
Er zijn ook wel een aantal winkels open op zondag. Verder is Aquatopia open, de dierentuin, de diverse musea, kun je naar de bioscoop en de daarbij gelegen gelegenheden, etc. Genoeg te doen in Antwerpen, ook op zondag. :)
pi_93620426
En anders heerlijk slenteren in 't Zuid, of in dat havengebied Noord (naam ff ontschoten)wat ze nu aan het opknappen zijn.
pi_93621684
't Eilandje?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')