abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:14:10 #101
84046 dscx
Bite me...
pi_28620930
Ben even lichtelijk in de zevende hemel!

Had een tijdje geleden soort-van-plannen om naar NSJ te gaan dit jaar (Voor de zoveelste keer), en heb uiteindelijk toch maar besloten om het dit jaar weer eens te laten varen (Verhuizing, verbouwing etc.)

Tot ik bij Orange vip kaarten voor zondag won!

There is a God, oh yes... There is, a God...
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:12:41 #102
24054 search64
Avec le grande
pi_28623004
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:14 schreef dscx het volgende:
There is a God, oh yes... There is, a God...
Nee hoor.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_28625508
helaas kon ik di jaar niet, maar ben donderdag wel bij Keith Jarrett, Gary Peacock en Jack Dejohnette geweest
kaarten dikke 100 euri per stuk, maar het was het meer dan waard!
je weet nooit wat er voor je staat, als de liftdeur opengaat
pi_28646024
Al Green was fantastisch
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_28646040
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 03:54 schreef Mister_Slide het volgende:
Al Green was fantastisch
Al Green

*jaloers
Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
Mayo is de dochter die ik nooit had!
pi_28646049
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 03:57 schreef ma_jojo het volgende:

[..]

Al Green

*jaloers
Jaloers???
SUPERjaloers
Enige reden waarom ik naar het NSJ wilde dit jaar.
Maar goed, geen geld.

2 jaar terug wel mooi Al Jarreau gezien, Angie Stone en Take 6, die ik niet kende, maar ONTZETTEND goed zijn.

Beter dan Boyz II Men
pi_28646061
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 03:59 schreef Cici het volgende:

[..]

Jaloers???
SUPERjaloers
Maar goed, geen geld.

2 jaar terug wel mooi Al Jarreau gezien, Angie Stone en Take 6, die ik niet kende, maar ONTZETTEND goed zijn.

Beter dan Boyz II Men
Angie Stone is idd goed! Heb d'r vorig jaar meegemaakt bij PURE, van The Box..
Ik ga zondag, mijn reden is Joss Stone
pi_28646106
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 03:59 schreef Cici het volgende:

[..]
Maar goed, geen geld.
Dan zal ik het maar niet erger maken door te zeggen dat ik er gratis ben heen geweest he
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
  zaterdag 9 juli 2005 @ 12:39:51 #109
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_28649701
Zo, was weer een topavond gisteren. Ik heb vooral erg genoten van Tomatito, erg tof.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_28652399
Ik ben gister ook geweest. Heerlijke avond gehad. Even een lijstje van wat ik heb gezien:

Chaka Khan
Wat viel zij door de mand met het inzetten van Goldfinger en standards als Stormy Weather. De hele tijd van die enorme harde hoge uithalen die niet in het nummer passen (naar mijn mening) Bovendien mompelde ze telkens iets onverstaanbaars tussen de nummers door en maakte zij eigenlijk een nogal beschonken indruk. Aangezien ik Brad Melhldau wilde zien, gingen we maar weer verder naar de Van Gogh-Zaal. Maar eenmaal iets verder doorgelopen meldde ze dat het weer tijd was voor wat eigen werk. Met I Feel Free (geloof ik) kwam eindelijk Chaka Khan tot haar recht. Het was lekker swingend en haar stem kwam nu wel tot haar recht. Op de finish had ze een positieve indruk op me achter gelaten.

Brad Mehldau Kenny Warner
Ik kende Brad Mehldau niet, maar het leek me wel interessant. Qua stijl zou hij lijken op Keith Jarret en Bill Evans en dat klinkt voor mij superrelaxed. Helaas was nog niet uit Oslo teruggekeerd, dus kwam Kenny Werner de bühne op om hem te vervangen. Met aparte improvisaties die wist hij een leuke combinatie tussen Bop en Ragtime neer te zetten. Bovendien een uiterst sympathieke man.

Tussendoor ff een surinaams broodje steak en een loempia naar binnen werken en om ons op te maken voor John Scofield.

John Scofield Quartet
Eenmaal aangekomen in de prettige ambiance van de Jan Steen-zaal ("ZITTEN!!!" ), was het tijd voor John Scofield. Ik kende John Scofield van zijn samenwerking met Soulive, maar kende eigenlijk niks van hemzelf.
Wat was John Scofield goed zeg. Zijn eigen sound van zijn gitaar met het voortreffelijke drumwerk van Bill Stewart en de sax van Chris Potter was echt geweldig. Ik heb daarna gelijk een cdtje gehaald van de beste man. Die Bill Stewart is trouwens echt ziekelijk goed.

Nu kwam ff de tijd van ff rondlopen. Ik heb drie cdtjes gekocht van Donny Hathaway, John Scofield en Roy Hargrove en daarna ging ik naar de Paulus Potterzaal met Rinneradio.

Rinneradio
Een aparte combinatie van electronic beats, percussie en klarinet verdeeld over een even groot aantal bandleden; drie.
Met een mix van drum 'n bass, ambient en aanverwante stijlen wordt er geprobeerd om van climax naar climax te gaan. Het mooie van deze act is hoe goed ze op elkaar ingespeeld zijn en hoe dit overslaat op het publiek. Op het moment dat de spanning in hun muziek toeneemt, is te zien hoe de bandleden naar elkaar kijken en proberen om op het zelfde moment die spanning te doorbreken en naar de climax toe te gaan onder luid gejuich van het publiek.
Ik vond het erg goed in elkaar steken en wil ze zeker nog een keer goed live zien. Ik moest snel door naar de Statenhal voor....

AL GREEN
AL GREEN! Met hits als Let's Stay Together en Love and Happines en met zijn laatste twee albums ben ik deze dominee erg gaan waarderen. Maar wat heeft de tand des tijds bij hem uitgehaald?
Nou, hij heeft helemaar niks ingeboet.
Zijn stem, zijn charme, zijn looks; allemaal is het nog dik in orde. Hij weet er een show van te maken, maar blijft wel goed zingen onder begeleiding van een sterke band. Met I Can't Stop begon het concert goed en wachtte ik al vol spanning af op Let's Stay Together. Heerlijk hoe deze man er voor zorgde dat iedereen uit zijn dak ging en dat het behoorlijk warm werd. Helaas konden we het niet afkijken, omdat de door moesten voor ons laatste concert.

DAVE HOLLAND WITH HERBIE HANCOCK, JACK DEJOHNETTE & CHRIS POTTER
De artist in residence met een allstar team om zich heen.
het was voor mij ff omschakelen na de enthousiaste Al Green naar toch wat "moeilijkere" muziek. Maar na 1 nummertje te zijn ingekomen, was dit voor mij een prima afsluiter van de vrijdag. Dave Holland is echt een sympathieke vent die heerlijk bas speelt en met Herbie Hancock en Chris Potter kwamen er echt heel gave stukken uit. Dit was de eerste keer dat ik Hancock zag en ik vond 'm echt grandioos.

Daarna nog ff een t-shirt gekocht van deze laatste editie en helaas moeten we zeggen: "Tot volgende jaar in Rotterdam..."
  zaterdag 9 juli 2005 @ 14:52:27 #111
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_28652990
Leuk verslag. Ik heb Brad Mehldau gisteren wel nog even gezien, maar dan als pianist bij Perico Sambeat. In de Rembrandtzaal waren trouwens sowieso erg leuke dingen te zien. Der Rote Bereich vond ik bijv. erg gaaf.

Ben de Statenhal eigenlijk helemaal niet ingeweest, al had ik Al Green eigenlijk ook wel willen zien. Maar goed, ik blijf die kleinere concerten toch het leukste vinden, iha.

[ Bericht 16% gewijzigd door Zanderrr op 09-07-2005 14:58:38 ]
  zaterdag 9 juli 2005 @ 15:07:53 #112
9613 Seborik
I, Voyager
pi_28653439
Wat was Der Rote Bereich voor iets?
  zaterdag 9 juli 2005 @ 15:13:25 #113
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_28653578
Duits trio met gitaar, basklarinet en drums. Beetje experimenteel.

http://www.frankmoebus.de/projects/drb_aboute.htm

Morgen ff een cdtje van die gasten halen.
pi_28659026
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 04:18 schreef Mister_Slide het volgende:

[..]

Dan zal ik het maar niet erger maken door te zeggen dat ik er gratis ben heen geweest he
pi_28667786
Belachelijk dat het programma op TV op zo'n tijdstip wordt uitgezonden. Doe het dan iets eerder of iets later, maar niet op zo'n rottijd
pi_28667859
quote:
Op zondag 10 juli 2005 00:30 schreef jpzegthallo het volgende:
Belachelijk dat het programma op TV op zo'n tijdstip wordt uitgezonden. Doe het dan iets eerder of iets later, maar niet op zo'n rottijd
Iets later én iets langer.
En een herhaling zou ook fijn zijn.
  zondag 10 juli 2005 @ 00:33:34 #117
111260 Charmian
a little joy
pi_28667870
Weet iemand of ze nog iets van Count Basie of Oscar Peterson gaan uitzenden?
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_28667900
quote:
Op zondag 10 juli 2005 00:33 schreef Charmian het volgende:
Weet iemand of ze nog iets van Count Basie of Oscar Peterson gaan uitzenden?
Er is niks over gezegd in het vooruitzicht. Maar kan altijd natuurlijk. Gewoon kijken
  zondag 10 juli 2005 @ 00:37:28 #119
56185 Rahja
lovely!
pi_28667947
Ik ga morgen ! (ondertussen is het al vandaag, maar ach, mierenneuken...)
"There was never a genius without a tincture of madness"
Aristoteles
  zondag 10 juli 2005 @ 00:39:03 #120
111260 Charmian
a little joy
pi_28667996
quote:
Op zondag 10 juli 2005 00:33 schreef ma_jojo het volgende:

[..]

Iets later én iets langer.
En een herhaling zou ook fijn zijn.
Morgen om 11.30 op ned. 3 zijn er hoogtepunten. Volgens mij een herhaling van vrijdag, ik hoorde in ieder geval wat artiesten noemen van die dag.
pi_28668025
quote:
Op zondag 10 juli 2005 00:37 schreef Rahja het volgende:
Idem! Idem!

Lekker voor de deur liggen om 14.00 met een graad of 26
pi_28668076
quote:
Op zondag 10 juli 2005 00:39 schreef Charmian het volgende:

[..]

Morgen om 11.30 op ned. 3 zijn er hoogtepunten. Volgens mij een herhaling van vrijdag, ik hoorde in ieder geval wat artiesten noemen van die dag.
Ja, hoogtepunten. Maar denk niet dat het een herhaling is. Zullen vast wel wat andere nummers van de artiesten zijn. Lijkt me...
  zondag 10 juli 2005 @ 03:53:39 #123
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_28672389
quote:
Op zondag 10 juli 2005 00:37 schreef Rahja het volgende:
Ik ook !!
Hoog tijd om te gaan slapen dus.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zondag 10 juli 2005 @ 03:55:57 #124
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_28672426
Ik wil zsm een fatsoenlijke baan waar ik als relatiesgeschenk kaartjes voor NSJ krijg. Dan ben ik echt gelukkig.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 10 juli 2005 @ 11:02:22 #125
9613 Seborik
I, Voyager
pi_28675719
Ja, dan hoor je bij de kneuzen die zich staan te bezatten bij de dranktentjes en je er niet door laten wanneer je wel voor de muziek komt. Thumbs up.
  zondag 10 juli 2005 @ 11:29:18 #126
111260 Charmian
a little joy
pi_28676279
quote:
Op zondag 10 juli 2005 11:02 schreef Seborik het volgende:
Ja, dan hoor je bij de kneuzen die zich staan te bezatten bij de dranktentjes en je er niet door laten wanneer je wel voor de muziek komt. Thumbs up.
Arggggh je herinnert me er weer aan waarom ik al een aantal jaren besloten heb niet naar het nsj te gaan.
pi_28676526
Over 2 uurtjes naar NSJ.. Lekker lang buiten voor de ingang liggen. Hoera.
pi_28676575
quote:
Op zondag 10 juli 2005 11:40 schreef ma_jojo het volgende:
Over 2 uurtjes naar NSJ.. Lekker lang buiten voor de ingang liggen. Hoera.
Why??? Om nog een kaartje te bemachtigen?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_28676641
quote:
Op zondag 10 juli 2005 11:42 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Why??? Om nog een kaartje te bemachtigen?
Om vooraan te staan bij Joss.
En ook voor Candy Dulfer. Gerucht gaat dat Prince met d'r meekomt!
pi_28676884
quote:
Op zondag 10 juli 2005 11:44 schreef ma_jojo het volgende:

[..]

Om vooraan te staan bij Joss.
En ook voor Candy Dulfer. Gerucht gaat dat Prince met d'r meekomt!
Sla dit jaar over. Vind Joss stone heel goed maar ben niet fan genoeg om daarvoor alleen te komen. (zoon baalde daar wel van want die wilde wel)
De jaren dat er Zuid Afrikaanse jazz is kom ik wel als ik poen heb.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_28677516
quote:
Op zondag 10 juli 2005 11:54 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Sla dit jaar over. Vind Joss stone heel goed maar ben niet fan genoeg om daarvoor alleen te komen. (zoon baalde daar wel van want die wilde wel)
De jaren dat er Zuid Afrikaanse jazz is kom ik wel als ik poen heb.
Ik wil ook per se het laatste jaar in Den Haag meemaken. Laatste jaar, laatste dag.
En Joss
  zondag 10 juli 2005 @ 12:26:32 #132
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_28677754
Dat gerucht over Prince hoor je elk jaar als Candy Dulfer er staat, en tot nu toe is 'ie nog nooit geweest. Zou Candy anders de Statenhel niet volkrijgen of zo?
  zondag 10 juli 2005 @ 12:46:47 #133
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_28678203
Hopelijk komt er vanavon wat van Roisin Murphy op TV. Ik vind het een beetje raar wat zijn op NSJ doet, maar ach. Het is wel apart. Ik heb er vorige week in Paradiso gezien en het is zeker de moeite waard om haar te zien.
Dus als je de kans hebt, vooral doen.
could you just [i]not[/i] breathe?
  zondag 10 juli 2005 @ 12:47:23 #134
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_28678218
quote:
Op zondag 10 juli 2005 00:39 schreef Charmian het volgende:

[..]

Morgen om 11.30 op ned. 3 zijn er hoogtepunten.
Als dat de hoogtepunten moeten zijn
Is er ook nog iets anders dan vocale "jazz" ? Beetje eenzijdig ...
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_28678267
quote:
Op zondag 10 juli 2005 12:26 schreef Zanderrr het volgende:
Dat gerucht over Prince hoor je elk jaar als Candy Dulfer er staat, en tot nu toe is 'ie nog nooit geweest. Zou Candy anders de Statenhel niet volkrijgen of zo?

Nee, maar dit jaar heeft het écht een rede waarom hij erbij zou kunnen zijn.

Over 40 minuutjes weg!
  zondag 10 juli 2005 @ 12:51:02 #136
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_28678297
Ja, ik ga er ook zo vandoor. De John Zorn-gangers raad ik trouwens aan om op tijd op het Dakterras te zijn, vrijdag hebben ze het ook een aantal keer afgesloten omdat het te druk werd.
pi_28696854
Net terug. Dave Holland gemist (wegens al vol), Roisin Murphy en Masada beide helemaal gezien en daarna maar weer eens op huis aan gegaan omdat voor ons gevoel daar niets meer aan kon toppen .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 11 juli 2005 @ 02:31:09 #138
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_28697974
De afgelopen 3 dagen naar North Sea geweest en het was helemaal top! Hoogtepunten: Jamie Cullum, Joss Stone, Hans Dulfer en Maseo Parker. Zowel bij Jamie als bij Joss stond ik zowat vooraan en heb er echt niet voor voor de deur hoeven liggen, gewoon een kwestie van het congrescentrum goed kennen (via wc gangen kom je rechts uit en daar is altijd ruimte). Jamie wilde ik al tijden zien en nu eindelijk voor het eerst live gezien. Echt super! Wat een entertainer. Ik snap niet dat zoveel mensen hem niets vinden, hij kan super zingen en piano en gitaar spelen. Vooral zijn nummer 'London skies' was erg indrukwekkend, dat zong hij naar aanleiding van de aanslagen afgelopen donderdag.
Hans Dulfer in zijn huidige bezetting is altijd garantie voor een flink feest. Het was de zevende keer dat ik deze bezetting zag (met DJ en MC) en is echt super vet. Mooie afsluiting voor de zaterdagavond.
Joss Stone ook voor de eerste keer gezien. Vond haar stem al geweldig maar wat geeft ze een show weg! Helemaal top.
Maseo Parker was ook super, lekker funky muziek. Alleen jammer dat de Statenhal zo leeg was gestroomd, er was nauwelijks eenderde van het publiek over. Jammer dat Prince niet op kwam dagen, had het gerucht ook gehoord en was erg leuk geweest!
Geweldige 3 dagen gehad, jammer dat het volgend jaar naar Rotterdam gaat...
NSJ & Lowlands still on my mind
  maandag 11 juli 2005 @ 04:07:59 #139
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_28698483
Ik heb vandaag ook erg genoten van Masada, al liep Zorn de kluit wel te belazeren door een kwartier voor tijd van het podium af te gaan en vervolgens nog een "toegift" van vijf minuten te geven. Nou ja, het maakte de muziek er niet minder om, heb er erg van genoten. Hermeto Pascoal vond ik ook erg gaaf. Ik kende het van te voren niet goed, maar wat een geflipte muziek.. het deed me soms een beetje aan Frank Zappa denken. Verder ook nog een hoop andere leuke dingen gezien vandaag.

Prince is dus weer niet geweest? Haha... ik had niet anders verwacht.
pi_28698733
Joss Stone was zooooooo in-fucking-credible!!! Dat meisje heeft een stem waar ze volgens mij echt ALLES mee kan doen. Stond volop te genieten!!

Klein detail: Ze reikte me een bloem aan.
pi_28699545
Het leukste concert vond ik Henry Treadgill Zooid. Schitterende solo's en helemaal vrije muziek!
Daarna kwam Scofield, naast z'n band en z'n spel wat helemaal fantastisch is moest ik ook enorm lachen om een man die bleef staan naast een paal terwijl de halve zaal zitten riep en met zijn middelvinger de maat meetikte...
Jazzanova was een vette tegenvaller. Ik heb het uitgezeten, maar veel vertrokken. Erg leuk was dat de mensen die bleven zitten bedankt werden voor hun geduld. Dat mocht ook wel want de set kwam totaal niet over.
Steps Ahead nog gezien, ook fantastisch, maar ik kan niet zo goed over een grote zaal, ga liever voor iets kleiners.
Brad Shepik en zijn gasten waren vooral aan het patsen...
De compositieopdracht van Oene van Geel was leuk en veelzijdig. Veel veelzijdiger dan zijn vorige NPS input output opdracht. Het zou leuk zijn als er weer een cdtje van uit zou komen.
  maandag 11 juli 2005 @ 10:06:50 #142
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_28700187
Heeft iemand trouwens ook een stukje gezien van Matthew Herbert op het dakterras? Dat sloeg ook helemaal nergens op: muziek gemaakt met samples van eetgeluiden terwijl een kok ter plekke op het podium een maaltijd aan het bereiden was en de lekkere kookluchtjes het publiek in werden geblazen. Muzikaal weinig interessant, maar ik moest er wel om lachen.

Ik vond Brad Shepik wel tof trouwens, maar 'k heb maar de helft gezien.
  maandag 11 juli 2005 @ 11:54:25 #143
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_28702684
Weer een erg leuk weekend gehad!

Op vrijdag werd ik verrast door de opvallend sterk geworden Pete Philly. Helaas heb ik daardoor Rinneradio wel moeten missen. Zaterdag was een dag met weinig hoogtepunten, of het moet Soulive zijn geweest. Gisteren vooral genoten van een dolenthousiast Common en de immer charmante verschijning van Roisin Murphy. Verder weer erg veel rondgelopen, zaaltjes ingedoken en erg veel gezien.
1,000,000 demons can't be wrong...
  maandag 11 juli 2005 @ 12:06:50 #144
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_28703018
Dit jaar ben ik alleen de zondag geweest en eigenlijk heb ik met een deel van onze groep voornamelijk in de statenhal doorgebracht. Dus de publiekstrekkers Joss Stone, Candy en Sheila en Maceo Parker.

Het optreden van Joss Stone zat goed in elkaar. Afgezien van dat ene hit-nummer kende ik niets van haar.. waardoor je wel weer een meer neutrale mening kan vormen.
De stem van Joss vind ik een mix van Angie Stone met een vleugje Anouk. Live is ze erg sterk en het is nauwelijks voor te stellen dat deze dame 18 jaar is ? De muzikanten achter haar waren zeer oke .. wat het totale optreden heel aangenaam maken deed.

Candy Dulfer heb ik al heel wat keren live gezien. Ik vind haar kwa spelen nog steeds wel groeien. De mensen achter haar zijn toch altijd wel hele goede muzikanten.. wie ze ook bij zich heeft. Dat verschilt namelijk nog wel eens. Sheila is natuurlijk een ras-artieste en staat garant voor feest. En damn wat zag ze er goed uit. Erg leuk om haar eens te zien spelen. Ze is nostalgie maar heeft aan kwliteit niets ingeleverd. Het enige jammere vond ik dat miss M. Bakker op backing volcals stond. Ze kan en verdient meer.

Maceo is Maceo. Niets op aan te merken en strak als altijd. Hoewel ik ook hem al vaak live heb gezien en je dus weet wat te verwachten is het toch iedere keer weer net anders.
  maandag 11 juli 2005 @ 12:36:07 #145
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_28703741
maceo was zoals altijd weer uberfunk...dalijk in october nog maar een keertje kijken...paradise of nighttown geloof ik.

Michel Camilo deed het erg goed in ze eentje, hoewel ik hem nu 2 keer een solo heb zien doen...liever een keer in trio gezien.

Common optreden was ook wel vet, toch aardig dattie nog ff komt optreden en later ook nog in amsterdam diezelfde avond.

verder was SOULIVE veruit de beste band die er optrad, muzikaal gezien...origineel, strak, funky.

volgend jaar in ahoy, ik mag hopen dat het ergens over gaat in r'dam.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_28703867
SOULIVE, was dat met dat klokkenspel?

In dat geval: Ik vond die zwarte gitarist echt da bomb! Die stem ook van hem!
  maandag 11 juli 2005 @ 12:41:50 #147
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_28703894
Waarom is iedereen zo terughoudend over Rotterdam

Ik heb een deel van de plannen gezien en gehoord en wat ik begreep doen ze alles om het alleen maar beter te maken. Bredere paden waardoor je niet vast komt te staan als je even een hapje wilt eten, en tenminste 13 ruimtes waaronder grote tenten.

Waarom is men toch zo bang voor verandering?
  maandag 11 juli 2005 @ 12:44:20 #148
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_28703965
Ik denk dat de slechte reputatie van de Ahoy als concertzaal ook meespeelt. Ik vind de akoestiek van het "Sportpaleis" eerlijk gezegd altijd vrij dramatisch. Maar eerlijk is eerlijk, het geluid in de Statenhal is ook niet altijd even geweldig en bovendien heb ik geen idee hoe die andere zalen in Ahoy zijn. Ik ben ook wel een beetje gehecht aan het Congresgebouw, vooral als je wat langer komt en alle zijpaadjes en sneakroutes kent. Van die tenten kan ik ook niet erg enthousiast worden, geef mij maar een klein zaaltje.

Nou ja, mensen houden gewoon niet van verandering, maar ik ga volgend jaar eerst maar eens kijken in Rotterdam voordat ik ga klagen. Wel stom, ben zelf vergeten dat boekje mee te nemen gisteren.

Soulive had ik donderdag al gezien, was toen ook tof. Die kerel op die Hammond en Clavinet is wel erg goed iig.
pi_28704084
quote:
Op maandag 11 juli 2005 12:44 schreef Zanderrr het volgende:
Ik denk dat de slechte reputatie van de Ahoy als concertzaal ook meespeelt. Ik vind de akoestiek van het "Sportpaleis" eerlijk gezegd altijd vrij dramatisch. Maar eerlijk is eerlijk, het geluid in de Statenhal is ook niet altijd even geweldig en bovendien heb ik geen idee hoe die andere zalen in Ahoy zijn. Ik ben ook wel een beetje gehecht aan het Congresgebouw, vooral als je wat langer komt en alle zijpaadjes en sneakroutes kent. Nou ja, mensen houden gewoon niet van verandering, maar ik ga volgend jaar eerst maar eens kijken in Rotterdam voordat ik ga klagen. Wel stom, ben zelf vergeten dat boekje mee te nemen gisteren.
Het geluid is de Statenhal vond ik ronduit abominabel.
Maar de concerten die ik in Ahoy heb bezocht, daarvan werd ik ook zéker niet wild van het geluid.

Maar vooral omdat North Sea Jazz gewoon bij Den Haag hoort, ga ik het zeker missen. Het wordt toch anders op een bepaalde manier..
  maandag 11 juli 2005 @ 12:50:41 #150
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_28704130
quote:
Op maandag 11 juli 2005 12:44 schreef Zanderrr het volgende:
Ik denk dat de slechte reputatie van de Ahoy als concertzaal ook meespeelt. Ik vind de akoestiek van het "Sportpaleis" eerlijk gezegd altijd vrij dramatisch. Maar eerlijk is eerlijk, het geluid in de Statenhal is ook niet altijd even geweldig en bovendien heb ik geen idee hoe die andere zalen in Ahoy zijn. Ik ben ook wel een beetje gehecht aan het Congresgebouw, vooral als je wat langer komt en alle zijpaadjes en sneakroutes kent. Nou ja, mensen houden gewoon niet van verandering, maar ik ga volgend jaar eerst maar eens kijken in Rotterdam voordat ik ga klagen. Wel stom, ben zelf vergeten dat boekje mee te nemen gisteren.
Dat is het volgens mij...
Men kent Ahoy alleen van de grote ruimte waarin de grote concerten plaatsvinden. (ik ook) Maar om dan bij voorbaat aan te nemen dat in Rotterdam het NSJ minder van kwaliteit wordt vind ik een beetje te ver gaan. Ik begrijp best dat als je al jaren naar Den Haag gaat, je weet wat je hebt. Persoonlijk vind ik dat je pas weemoedig kan zijn nadat je NSJ Rotterdam meegemaakt hebt.
Mijn algemene indruk was dat het bij voorbaat al afgekraakt wordt. Dat zegt niets over de lokatie maar meer over het publiek wat er niet open voor lijkt te staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')