aww Maceo.. cool !quote:Op dinsdag 26 april 2005 18:52 schreef mymoodfentje het volgende:
MACEO PARKER KOMT DUS IK OOK olé
http://www.bredajazzfestival.nlquote:35 jaar Breda Jazz Festival
De prachtige binnenstad van Breda, de gastvrijheid van Brabant samen met de bijzondere jazzprogrammering maken het Breda Jazz Festival tot een uniek festival in de wereld!
Dat we dit jubileum tegelijk vieren met de 60-jarige bevrijding van ons land op 5 mei maakt deze editie helemaal bijzonder. Nog nooit hadden we zoveel internationale solisten bij elkaar als dit jaar! Natuurlijk vieren we de bevrijding met een bevrijdingsfestival op 5 mei 2005.
We hebben weer een 'Nachtconcert' op zaterdag 7 mei 2005 waarbij u in 2 spiegeltenten tegelijk kunt genieten van topmuziek.
Best te doen. De zaterdag gaat over het algemeen vrij snel, daar staan dan ook de meeste pop- of mainstream-artiesten. Vrijdag en vooral zondag zijn vaak niet eens totaal uitverkocht. Dit jaar kan het overigens best wat sneller gaan aangezien het de laatste keeris dat het in Den Haag wordt gehouden.quote:Op dinsdag 26 april 2005 21:59 schreef beautiful_world het volgende:
het is toch altijd heel snel uitverkocht??? of is het best te doen om kaarten te krijgen>??
quote:Op dinsdag 26 april 2005 18:52 schreef mymoodfentje het volgende:
MACEO PARKER KOMT DUS IK OOK olé
Das wel een hele lange lijst.quote:Op donderdag 28 april 2005 18:14 schreef Zanderrr het volgende:
Een vogeltje fluisterde een deel van het volgende programma voor 2005 in mijn oor. Weet niet in hoeverre het betrouwbaar is, officieel wordt het pas 10 mei bekend gemaakt:
*knip*
De lijst moet je wel helemaal doorlopen om de daadwerkelijke lijst te krijgen volgens mij. Bij vele krijg je behalve de line-up dit te lezen.quote:Op donderdag 28 april 2005 19:24 schreef Zanderrr het volgende:
Klik op de namen om de bezettingen te zien. Klein foutje van de webmaster denk ik, dus 't zal wel niet lang werken.
quote:Er was geen optreden op North Sea Jazz in het jaar waar deze act informatie bij hoort.
Ik denk toch dat het wel redelijk klopt (last minute wijzigingen en ziektes voorbehouden dan). Er zitten ook namen tussen die naar mijn weten nog nooit eerder op NSJ hebben gespeeld, en waarbij je wel dezelfde foutmelding krijgt, en ook artiesten die op hun eigen website al bevestigd hebben dat ze komen.quote:Op donderdag 28 april 2005 19:34 schreef Scrutinizer het volgende:
De lijst moet je wel helemaal doorlopen om de daadwerkelijke lijst te krijgen volgens mij. Bij vele krijg je behalve de line-up dit te lezen.
[..]
Ik hoop hetquote:Op donderdag 28 april 2005 19:53 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Ik denk toch dat het wel redelijk klopt (last minute wijzigingen en ziektes voorbehouden dan). Er zitten ook namen tussen die naar mijn weten nog nooit eerder op NSJ hebben gespeeld, en waarbij je wel dezelfde foutmelding krijgt, en ook artiesten die op hun eigen website al bevestigd hebben dat ze komen.
Dat zou een goede verklaring zijn.quote:Ze zullen die toch niet voor de gein in de database gestopt hebben, denk alleen dat het allemaal nog 'under construction' is en de zalen /tijdstippen nog niet overal voor bekend zijn.
Ik kan er ook wel mee levenquote:Maar goed, we zullen wel zien, voorlopig vind ik het zelf wel een aardig lijstje.
De eerste keer dat ik ben geweest was in 1985. Toen kon je voor 15 gulden extra Ella Fitzgerald in het Tuinpaviljoen zien optreden. Een dagkaart kostte toen volgens mij 80 gulden. Ben daarna nog 2 keer geweest of zo, toen was het nog de moeite waard (vind ik dan). De lol ging er vanaf toen het opeens 'trendy' werd om naar het NSJ te gaan. Bakken vol mensen die er alleen maar een beetje stonden te flaneren bij de 'broodje braadworst-tenten'.quote:Op donderdag 28 april 2005 19:43 schreef nipeng het volgende:
Vanwege de absurde prijzen zal ik nooit gaan
Ik móet gewoon naar Oscar Peterson!!! Woei, ik vind het echt geweldig dat hij komtquote:Op donderdag 28 april 2005 19:01 schreef Zanderrr het volgende:
Oscar Peterson zal vast wel een plusconcert zijn, dus dan komt er nog eens 15 euro bovenop de prijs van een dagkaart.
Wat helemaal schandalig duur is, is het aparte NSJ 30th anniversary concert van Keith Jarrett dat op 6 juli in de PWA-zaal gehouden wordt: 75 euro voor het goedkoopste kaartje...
Ik zou de man best weleens willen zien pingelen, maar voor dat geld kan ik ook een hele hoop andere leuke dingen doen. De mensen op de duurste plaatsen mogen vast met hun juwelen meerinkelen (vrij naar John Lennon).
Edit:quote:Op donderdag 28 april 2005 18:14 schreef Zanderrr het volgende:
Een vogeltje fluisterde een deel van het volgende programma voor 2005 in mijn oor. Weet niet in hoeverre het betrouwbaar is, officieel wordt het pas 10 mei bekend gemaakt:
[EM]
30th Anniversary Bird Session led by Joe Zawinul
Andrew Hill Big Band
Barry Harris Trio
Benny Bailey Quartet
En dit (!!!) was ook reuze de moeite waard geweest, mits hij niet net zou zijn overleden (afgelopen week). Erg triest en jammer, want het is, was een geweldige en redelijk onderschatte trompetist.
Benny Golson / Cedar Walton Quintet 'Original Messengers'
Billy Cobham Spectrum All Stars
Bobby Previte Charlie Hunter & Greg Osby
Boris van der Lek Quintet featuring Thijs van Leer & Han Bennink
Buzz Bros Band
Cassandra Wilson
Chaka Khan with the Metropole Orchestra
Charlie Parker Legacy Band with guests Johnny Griffin, Roy Hargrove, Benny Golson, John Engels, Bolla Gabor a.o.
... wooow... als dat niet mooi wordt...
Chick Corea Touchstone
En hier heb ik nou op zitten wachten, een hopelijk goede poging tot interpretatie van Mingus' Big Band compositites:
Conservatory Of Amsterdam Big Band plays Charles Mingus
Curtis Fuller Sextet
Dave Holland Big Band
Dit zal ongetwijfeld een zogenaamd plusconcert worden, maar hier moet je dan ook heen (ik dan ieder geval)
Dave Holland with Herbie Hancock, Jack DeJohnette & Chris Potter
Dizzy Gillespie All Star Big Band conducted by Slide Hampton with James Moody , Roy Hargrove
Don Byron Ivey Divey Quartet
Jim Hall Group
apart?::
Joel Harrison Free Country featuring Dave Binney
John Scofield Quartet featuring Chris Potter & Bill Stewart
Kenny Werner Trio
McCoy Tyner All Stars
Oscar Peterson Quartet
Randy Weston Quintet
Roy Haynes Fountain Of Youth
Stanley Clarke Béla Fleck Jean-Luc Ponty
Stefano Di Battista Quartet 'Parker's Mood'
The RH Factor feat Roy Hargrove
Dat is één van de redenen waarom ik al heel lang niet meer op zaterdag naar NSJ ga.quote:Op donderdag 5 mei 2005 14:45 schreef Litpho het volgende:
Nu nog de Joss Stone en Katie Melua aanhangers (je krijgt bijna het idee dat ze Norah Jones niet konden krijgen) ontwijken en het wordt nog wel wat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |