Dus als ik wil kan ik gewoon zomaar in Ierland gaan wonen en daar gaan werken?quote:
Nee. Je hebt een codice fiscale nodig, een soort SOFI-nummer. Daarmee kan je werk gaan zoeken. Een verblijfsvergunning krijg je pas als je jezelf financieel kan onderhouden dus als je werk hebt in mijn geval omdat ik geen partner heb die dat voor mij zou kunnen. Als ik in juni in Trento aankom ga ik direct een codice fiscale aanvragen, aangezien je daar een paar weken op moet wachten...quote:Op maandag 18 april 2005 11:17 schreef BrauN het volgende:
Puik. Maar hoe zit het met werk- en verblijfsvergunningen enzo? Kun jij daar zomaar gaan wonen en daarna ook werken?
Heb jij nu werkelijk helemaal niets begrepen van de Europese Gemeenschap?????quote:Op maandag 18 april 2005 11:17 schreef BrauN het volgende:
Puik. Maar hoe zit het met werk- en verblijfsvergunningen enzo? Kun jij daar zomaar gaan wonen en daarna ook werken?
Het is toch niet zo makkelijk als je denkt: er zijn nog heel veel regeltjes. En als je het helemaal legaal wilt doen: dan heb je veel geld nodig omdat het allemaal zo lang duurt. Ik denk dat ik in het begin zwart moet gaan werken omdat ik weet ik hoelang moet wachten op dat SOFI-nummer... En tegen die tijd ben ik alweer te lang in Italië zonder verblijfsvergunning, bla bla bla...quote:Op maandag 18 april 2005 11:29 schreef SevenWonders het volgende:
Heb jij nu werkelijk helemaal niets begrepen van de Europese Gemeenschap?????
quote:
Zo gemakkelijk gaat dat allemaal niet hoor.....quote:Op maandag 18 april 2005 11:29 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Heb jij nu werkelijk helemaal niets begrepen van de Europese Gemeenschap?????
Oeh er zitten dus nog wel wat haken en ogen aan... Maar heel veel succes daar danquote:Op maandag 18 april 2005 11:41 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Het is toch niet zo makkelijk als je denkt: er zijn nog heel veel regeltjes. En als je het helemaal legaal wilt doen: dan heb je veel geld nodig omdat het allemaal zo lang duurt. Ik denk dat ik in het begin zwart moet gaan werken omdat ik weet ik hoelang moet wachten op dat SOFI-nummer... En tegen die tijd ben ik alweer te lang in Italië zonder verblijfsvergunning, bla bla bla...
[..]
is het er niet een beetje verpest door het toerisme?quote:Op maandag 18 april 2005 11:29 schreef Copycat het volgende:
Noord Itlaië is prachtig! Kom er zelf elk jaar minimaal een keer (Marostica, bij Basano del Grappa) en elke keer weer verbaas ik me over de pracht en praal.
De zaken die ik kan regelen regel ik in NL, de rest moet daar. Als het een beetje meezit gebeurt er niets illegaals, je mag drie maanden in het buitenland zitten zonder je daar te meldenquote:Op maandag 18 april 2005 15:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik zie dat je je zaakjes niet hebt geregeld. Je begint al lekker zeg door als een soort van illegaal daar te gaan vertoeven.
Mijn zus vond het geweldig, mijn moeder vond het niet tof maar kon het begrijpen en mijn vader wil het er niet echt over hebben. Die heeft zoiets van: "ga eens gewoon aan het werk ofzo..." En mijn opa en oma moet ik het nog vertellenquote:Op maandag 18 april 2005 15:48 schreef Pr0nXXX het volgende:
Hoe reageerden jouw familieleden & vrienden?
Nope, ben nog niet op de passo dello Stelvio geweest. De berg die daar ten oosten van ligt, de Ortler (3905) staat voor komende zomer op mijn verlanglijstje...quote:Op maandag 18 april 2005 15:51 schreef stijgende_ster het volgende:
Daar ben ik op vakantie geweest!!!
Je bent neem ik aan ook op de Stelvio geweest?
Oftewel, de Stilfersjoch. Ik ben trouwens op 2700 m hoogte geweest. Trouwens ook leuk om met de auto omhoog te gaan; 42 haarspeldbochten met als vangrail een houten plank.quote:Op maandag 18 april 2005 18:39 schreef AlmightyArjen het volgende:
Nope, ben nog niet op de passo dello Stelvio geweest. De berg die daar ten oosten van ligt, de Ortler (3905) staat voor komende zomer op mijn verlanglijstje...
Dan zat je waarschijnlijk in het zuiden van IT, in het noorden heb je niet zo heel veel maffia... Vertel eens, hoe heb je ruzie met die gasten gekregen?quote:Op maandag 18 april 2005 20:17 schreef perezoso het volgende:
Aah lekker, vroeger ook zo'n poging gewaagd, had al gauw de lokale "mafia" achter mij aan dus ik ben weer terug.
Ik heb wel een heerlijke tijd gehad afgezien van de klappen en bedreigingen.
Een vrouwlijk familie lid was daar ook en had schulden die ze niet wou betalen, toen kwamen ze bij mij verhaal halen, lang verhaal.quote:Op maandag 18 april 2005 23:10 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Dan zat je waarschijnlijk in het zuiden van IT, in het noorden heb je niet zo heel veel maffia... Vertel eens, hoe heb je ruzie met die gasten gekregen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |