abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 april 2005 @ 22:58:22 #1
119217 Fluxing
Life as a flux
pi_26310055
Om eens een ander onderwerp aan te snijden wat verband houdt met bepaalde geloofsovertuigingen, wat mischien niet zoveel in de belangstelling staat, is het leed dat ook dieren ondervinden aan de rituelen van bepaalde geloofsovertuigingen.
Het gaat hier dus om het volgende wat ik op een website aantrof,
ik citeer: "Op basis van artikel 6 van de grondwet, vrijheid van godsdienst, is echter bepaald dat dieren ook volgens de joodse of islamitische traditie geslacht mogen worden"
Het gaat hier dus om rituelen slachtingen zonder verdovingen, slachtingen waarbij runderen volgens de overleveringen zonder verdoving met een bot mes geen druk op het mes uitoefenend, dieren op de meest pijnlijke manieren laten lijden totdat de dood volgt..
Waarbij zoals gezegd word in het onderstaande artikel het doorsnijden van de hals van een groot rund hierdoor een langdurige en voor het dier ondragelijke ervaring is.

het hele artikel staat op : http://www.partijvoordedieren.nl/artikel.php?type=pers&id=160

Ik zeg niet dat ik en voorstander ben van deze partij, de site is gewoon een eye-opener geweest voor mij, want waar zijn we als "beschaving" mee bezig, op eerste plaats het onnodig afslachten en laten lijden van dieren, en hier blind langsheen leven.
Goed dat hier meningsverschillen over zijn dat is bekend, maar dat mensen recht krijgen op basis van hun geloofsovertuigingen, om dieren op een werkelijk bruute manier te laten lijden en af te slachten, daar kan je als mens toch niet langsheen leven, daar kan je als mens toch geen toestemming tot geven.
Blijkbaar maakt de fundering van onze samenleving (de grondwet) het mogelijk om deze praktijken toe te staan.
  zondag 17 april 2005 @ 23:12:42 #2
41684 wadgem
Vvvbwleargh.
pi_26310499
Dieren lijden in de bio-industrie ook ondraaglijk, zonder religieuze motivering. Heb je daar geen oordeel over?
Anatidaephobia
The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
  zondag 17 april 2005 @ 23:15:48 #3
119217 Fluxing
Life as a flux
pi_26310595
Daar heb ik zeker een oordeel over, dat is ook onmenselijk, maar om niet van mijn standpunt af te wijken en een eventuele "discussie" of reacties over een te groot vlak te krijgen, heb ik me even beperkt tot deze rituele slachtingen, omdat ik het principe wil aanwijzen in hoeverre we deze vrijheid van godsdienst moeten doorvoeren, zijn we niet al te ver gegaan?
  zondag 17 april 2005 @ 23:20:16 #4
41684 wadgem
Vvvbwleargh.
pi_26310702
Oké. Nee, ik ben het er ook mee eens dat de vrijheid van godsdienst/meningsuiting gaat tot het punt waarop andere mensen (dan wel dieren) er last van hebben, of onder lijden. In mijn ogen zijn deze praktijken dus ook onaanvaardbaar. In jouw bewoording, we zijn te ver gegaan.
Anatidaephobia
The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
  zondag 17 april 2005 @ 23:33:36 #5
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_26311046
Tot hier.

En niet verder

Ik ben ook tegen dit soort praktijken, maar het is inderdaad waar dat de bio industrie ook niet bepaald fris is.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_26569112
quote:
Op zondag 17 april 2005 23:12 schreef wadgem het volgende:
Dieren lijden in de bio-industrie ook ondraaglijk, zonder religieuze motivering. Heb je daar geen oordeel over?
Benedictus XVI fel gekant tegen bio - industrie. Imams verbieden het geitenneuken?
iedere engel heeft een duivelse kant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')