Om eens een ander onderwerp aan te snijden wat verband houdt met bepaalde geloofsovertuigingen, wat mischien niet zoveel in de belangstelling staat, is het leed dat ook dieren ondervinden aan de rituelen van bepaalde geloofsovertuigingen.
Het gaat hier dus om het volgende wat ik op een website aantrof,
ik citeer: "Op basis van artikel 6 van de grondwet, vrijheid van godsdienst, is echter bepaald dat dieren ook volgens de joodse of islamitische traditie geslacht mogen worden"
Het gaat hier dus om rituelen slachtingen zonder verdovingen, slachtingen waarbij runderen volgens de overleveringen zonder verdoving met een bot mes geen druk op het mes uitoefenend, dieren op de meest pijnlijke manieren laten lijden totdat de dood volgt..
Waarbij zoals gezegd word in het onderstaande artikel het doorsnijden van de hals van een groot rund hierdoor een langdurige en voor het dier ondragelijke ervaring is.
het hele artikel staat op :
http://www.partijvoordedieren.nl/artikel.php?type=pers&id=160Ik zeg niet dat ik en voorstander ben van deze partij, de site is gewoon een eye-opener geweest voor mij, want waar zijn we als "beschaving" mee bezig, op eerste plaats het onnodig afslachten en laten lijden van dieren, en hier blind langsheen leven.
Goed dat hier meningsverschillen over zijn dat is bekend, maar dat mensen recht krijgen op basis van hun geloofsovertuigingen, om dieren op een werkelijk bruute manier te laten lijden en af te slachten, daar kan je als mens toch niet langsheen leven, daar kan je als mens toch geen toestemming tot geven.
Blijkbaar maakt de fundering van onze samenleving (de grondwet) het mogelijk om deze praktijken toe te staan.