Nul is geen natuurlijk getal.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 21:06 schreef Haushofer het volgende:
Waarom niet? Een getal is even als je het kunt schrijven als x=2*n, waarbij n in N zit. En volgens mij is 0 een natuurlijk getal. Dus dan zou 0 even zijn.
Nou ja, daar zijn geloof ik wat discussies over. Ik geloof dat de Peano-axioma's het niet impliceren, en ik geloof ook dat je een verzameling voor de natuurlijke getallen + 0 hebt...maar dat zou je Thabit moeten vragen.quote:
Waarom?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 21:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En die is tot donderdag afwezig, zei hij eerder.
Nouja, een oneven aantal is toch net zo vreemd?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 22:38 schreef SingleCoil het volgende:
http://www.research.att.c(...)isA.cgi?Anum=A005843
en
http://mathworld.wolfram.com/EvenNumber.html
vinden dat 0 wel even is.
Toch raar. Er staat een even aantal verkeersvliegtuigen in mijn woonkamer.
tuurlijk wel.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 21:08 schreef Reya het volgende:
Nul is geen natuurlijk getal.
nee, een oneven aantal is onwaar.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 22:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nouja, een oneven aantal is toch net zo vreemd?
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 22:38 schreef SingleCoil het volgende:
Toch raar. Er staat een even aantal verkeersvliegtuigen in mijn woonkamer.
Maar het ijs gaat naar je maag, en niet naar je hersenen. Het komt alleen in de mondholte enigszins dichtbij de hersenen.quote:Op zondag 5 juni 2005 10:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja, dat heb ik ook. Omdat je hersenen niet tegen grote temperatuurverschillen kunnen?
In de sauna raden ze je aan om ook je hoofd onder te dompelen in het dompelbad (5 graden), omdat je anders hoofdpijn krijgt. Misschien kan je hoofd er niet tegen om een andere temperatuur te hebben dan je lichaam?
Ja, en dat is juist hetgeen de hoofdpijn veroorzaakt volgens mij.quote:Op zondag 5 juni 2005 11:29 schreef Reya het volgende:
Maar het ijs gaat naar je maag, en niet naar je hersenen. Het komt alleen in de mondholte enigszins dichtbij de hersenen.
Theorie-vorming:quote:Op zondag 5 juni 2005 11:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja, en dat is juist hetgeen de hoofdpijn veroorzaakt volgens mij.
Dat klinkt heel wetenschappelijk!quote:Op zondag 5 juni 2005 12:49 schreef Yosomite het volgende:
[koffie- en ijstheorie]
Ik denk dan heel gauw: experiment.quote:Op zondag 5 juni 2005 15:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat klinkt heel wetenschappelijk!![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |