Ik ben één keer zo onhandig geweest om een glas cola over de stoel te laten vallen. (Struikelde over een schoen die in de weg lag.) Toen was ik héél blij dat het een lederen zitting + rugleuning was en geen stoffenquote:Op donderdag 12 mei 2005 17:47 schreef Cliffie het volgende:
[..]
Mooi zo, moet alleen nog kijken of die 50 euro extra voor leren bekleding het wel waard is ten opzichte van de stoffen bekleding
Ha ha, grapjas, dat had ik zelf ook wel bedacht. En dat werkt geweldig bij de klippan, maar hier is de rugleuning hoger dan de armleuningen en zitten er dus twee moeilijke hoeken aan... En omdat ik wel goed kan naaien op basis van een patroon, maar niet zo goed ben in zelf het wiel uitvinden, had ik gehoopt dat iemand me op weg kon helpen met die rothoeken waar ik niet uitkom.quote:Op donderdag 12 mei 2005 14:31 schreef Anitra het volgende:
[..]
Dat is heel makkelijk te maken zelf.
Je neemt de maat van de zitting opbreedte en diepte, de maat van de rug leuningbreedte en hoogte icl de bovenkant van de leuning, de maat van de rugleuning aan de achterkant, de maat van de armleuningbreedte, hoogte icl de boven kant de hoogte van de armleuning aan de buitenkant, de hoogte en breedte van de zitting naar de grond. Die delen knip je uit het stof en maak je aan elkaar vast. Een cm of 2 extra voor de naden.
Op pag 1 van dit topic, ongeveer het 12e bericht staat een foto van deze bank. Alleen liggen er net groene kussentjes in de hoeken, dus is het probleem moeilijk te zien. Ik heb ook niet een betere foto voor je.quote:Op donderdag 12 mei 2005 21:34 schreef Anitra het volgende:
Dan koopje ruitjesradar papier en teken je alles op de cm nauwkeurig uit, dus ook die rot hoeken.
Heb je misschien een plaatje van die bank, want ik kan hem op de site niet vinden. Misschien dat ik dan een oplossing weet.
Ja en het zijn toch niet 2 planken met 2 tussen stuken. Er zit toch nog een soort raamwerk om het matras?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 21:57 schreef nectarientje het volgende:
[..]
Laat ik hier thuis nou een MALMbed hebben![]()
hoofd- en voeteneind is 5 cm dik, zijkanten 7,5 cm
Zie hierboven!quote:Op zaterdag 7 mei 2005 21:56 schreef thomas26 het volgende:
[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
Deze staan ook op mijn verlanglijstje ...
Wandlamp STÄMNING : ¤ 19.95 / stuk
Oooooh, wat een net-en-toch-niet-kaal-en-koud-huis voor een man.quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:58 schreef KonnieKipke het volgende:
[afbeelding]
Mijn ikea muurtje, bestaande uit 8x spiegel + 2x wandlamp
je bedoelt:quote:Op donderdag 12 mei 2005 23:16 schreef MUUS het volgende:
[..]
Oooooh, wat een net-en-toch-niet-kaal-en-koud-huis voor een man..
Of heb je een schoonmaakster/vriendin/moeder?.
-edit- Oh, ander topic gezien met foto's waar de lichten uit zijn en euh... dat is ineens heel anders..
Mooi, mooi, mooiquote:Op donderdag 12 mei 2005 22:58 schreef KonnieKipke het volgende:
[afbeelding]
Mijn ikea muurtje, bestaande uit 8x spiegel + 2x wandlamp
Regent het in je huis?quote:Op donderdag 12 mei 2005 23:32 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
je bedoelt:
IKEA & inrichten
Geen van 3-en(alhoewel ik over denk om een schoonmaakster te nemen)
![]()
niet koud? Met flits is het natuurlijk erg hel, maar geloof mij het zier er nu heel cosy uit...
[afbeelding]
IK heb er 25 W lampjes inzitten, en eigenlijk zou ik ze op een dimmer moeten zetten.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 07:51 schreef thomas26 het volgende:
[..]
Mooi, mooi, mooi![]()
Ik ga de groene nemen, denk ik.
Ik zie wat het probleem is. Ik denk dat je de armleuning moet meten, de zijkanten en boven kanten apart. en dat stukje bij de rug leuning een extra inzet in moet doen. Ik zal tsraks eens even op mijn gemak kijkenmoet nu voor het eten zorgenquote:Op donderdag 12 mei 2005 22:46 schreef Liennn het volgende:
[..]
Op pag 1 van dit topic, ongeveer het 12e bericht staat een foto van deze bank. Alleen liggen er net groene kussentjes in de hoeken, dus is het probleem moeilijk te zien. Ik heb ook niet een betere foto voor je.
Als je kunt helpen: graag. Anders moet ik het gewoon maar proberen. Ruitjespapier ligt al klaar en de stof is voorgewassen. Voor 1.50 euro per meter stof (ook bij Ikea) kan ik allicht ook nog een tweede poging wagen als het de eerste keer niet zal lukken...
Je moet idd een stukje tussen zetten.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:48 schreef Anitra het volgende:
[..]
Ik zie wat het probleem is. Ik denk dat je de armleuning moet meten, de zijkanten en boven kanten apart. en dat stukje bij de rug leuning een extra inzet in moet doen. Ik zal tsraks eens even op mijn gemak kijkenmoet nu voor het eten zorgen
Je zegt het alsof je zuchtend denkt: tja..... ik mag weer he??quote:Op zondag 15 mei 2005 20:36 schreef Adelante het volgende:
nope, 2e pinksterdag zijn alle vestigingen geopend van 10 tot 17 uur
Eensch.quote:Op zondag 15 mei 2005 21:49 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Je zegt het alsof je zuchtend denkt: tja..... ik mag weer he??
jup, morgen weer lekker 10.000 bezoekers ontvangenquote:Op zondag 15 mei 2005 21:49 schreef Waxxer het volgende:
Je zegt het alsof je zuchtend denkt: tja..... ik mag weer he??
Hoezo? Zo druk was het toch niet vandaag? (Wel dusquote:Op maandag 16 mei 2005 12:36 schreef KonnieKipke het volgende:
verschrikkelijk, op zo'n dag naar de IKEA
Leuke winkel, maar je kan het beste op door de weekse dagen tussen 11.00-13.00 komen en tussen 16.00-21.00.
Tweede Kerstdag ook?quote:Op zondag 15 mei 2005 22:00 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Eensch.
Tweede [vul feestdag in] -dag is tevens Nationale Woonboulevard Dag
Ja, die is nog gewoon verkrijgbaarquote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:08 schreef Chickje het volgende:
Vraagje aan de allom gewaardeerde ikea medewerkers hier.
Binnenkort ga ik op mezelf.![]()
Heb bij de ikea een onwijs lekker zittende chaise longue gezien, de Tylosand.
Nu staat ie sinds een paar weken niet meer op de website, is deze bank nog wel gewoon verkrijgbaar in de winkels?
Alvast bedankt.![]()
Nu weet ik het even niet zeker... maar ja, volgens mij is IKEA met ingang van dit jaar voor het eerst ook op Tweede Kerstdag open.quote:
Klopt we zijn dan open, ik zou het geen probleem vinden om te werken als mijn moeder niet jarig wasquote:Op woensdag 18 mei 2005 00:30 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Nu weet ik het even niet zeker... maar ja, volgens mij is IKEA met ingang van dit jaar voor het eerst ook op Tweede Kerstdag open.
(Vorig jaar wilden ze dat eigenlijk al, maar toen ging dat niet omdat dat toen op zondag viel.)
Dank voor je hulp, ik denk dat ik er zo wel uitkom.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 21:39 schreef Anitra het volgende:
[..]
Je moet idd een stukje tussen zetten.
ik zou als ik jou was beginnen met die kleine zijkant rugleuningstukjes vast te zetten op de bovenkant armleuning. dan weet je tot hoever je door kan met de rugleunign vast te zetten aan de zijleuning.
Hmmm ben ik nog wel duidelijk zo?
Zijn er misschien mensen die een hele duidelijke foto hebben van de zijkant van de Alleby bank??? Dan kan ik makkelijker uitleggen wat ik bedoel.
Alvast bedankt!!!
Wat een namenquote:Op donderdag 19 mei 2005 15:29 schreef KermitKrul het volgende:
Zelf heb ik de SULTAN FORSBACKA met een dekmatras SULTAN TALLIDEN. Slaapt prima
Dat is de Vättern serie, met diverse deuren/fronten zoals de Vättern Ommen, ~Ören, ~Femmen, ~Lonnen.... met Anordna kastinrichtingquote:Op zaterdag 21 mei 2005 11:48 schreef PiperMaru het volgende:
Shit.. ik heb een badkamermeubel van Ikea maar ik kan het op de site niet meer vinden. Ze hebben ze in 2 verschillende breedtes, volgens mij 30 en 40, ook verschillende poten, verschillende deuren en je kan het zelf indelen met planken, draadmanden etc. Ik wil er nu een deur voor kopen maar ik wil ff zien waar ik uit kan kiezen.
Weet iemand toevallig hoe dit ding heet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |