Ohjee Renzell, je gaat 'advies' vragen en dat roept heeeeel veeeeel verschillende adviezen op. En dat maakt het zeker niet duidelijker voor je, is mijn ervaring. Ik ben er toch erg voor om je eigen gevoel na te gaan
al is die niet altijd even vertrouwd en betrouwbaar met al die hormonen, gelukkig is er een hub die hormoonloos is .
Zal ik eens wat zeggen: Je kunt zulke kleine kindjes niet verwennen (en Julius is nog klein), je eigen nachtrust is erg belangrijk als je overdag ook wat waard wilt zijn en je moet wat proberen.
Mijn ervaring is dat je aan kindjes niet zoveel kunt sturen en het vooral moeilijk hebt je eigen plan te trekken. (Doe ik het wel goed?) Wij hebben van alles geprobeerd (badje, nachtlampje, radio aan, licht aan, cinababy
omdat we krampjes vermoedden, eruit halen, laten huilen, bij ons in bed, boven haar bedje haar proberen te troosten, flesje naar voren/naar achteren, overdag wakker proberen te maken
ooit geprobeerd? . Ik kon op het laatst niet meer op mijn benen staan van vermoeidheid. We startten altijd in haar eigen bedje, maar eindigden soms met haar in het kinderwagenbakje tussen ons in in het grote bed.Toch een eigen bedje, maar ook de nabijheid van papa of mama die zo een hand in haar bakje kon leggen.
Vooral voor mezelf besloot ik wat regel aan te gaan brengen en haar niet meer uit de slaapkamer te halen. Maar 10 minuten troosten en dan weer terugleggen. Een half uur wachten en weer opnieuw erheen gaan. Ik voelde wel de rust dat zij 'gewoon' de knop moest omzetten. Dat deed ze, na twee maanden, en nu kun je hier 's nachts in huis een kanon afschieten, zonder iemand te raken.
behalve een verdwaalde moeder die een avondmens was en is gebleven. Moraal van mijn verhaal: Ik denk dat je kinderen van deze leeftijd niet echt kunt beinvloeden
want waarom sliep Cas wel onverstoorbaar door alles heen, jezelf echter wel.