abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26283065
Interessante topic waar ik weinig aan toe te voegen heb. TVP dus
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 16 april 2005 @ 22:47:37 #27
29645 _-Xanti-_
  zondag 17 april 2005 @ 00:28:08 #28
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_26286297
he het is dus echt opgehouden? Ga je mee op een terrasje zitten. Zoals je weet ben ik ook nog niet zo heel erg lang werkloos wegens het feit dat het bedrijf waar ik werkte failliet is gegaan. Gelukkig kan ik binnen kiort naar de UWV en dan kan ik alles krijgen waar ik recht op heb. Uitbetalen van vrije dagen vakantie geld 2 maanden loon en dan een uitkering. Perfect dus alleen moet ik een week of 9 wachten tot ik alles heb. Het is wel heel erg belangrijk dat je baas alle gegevens geeft en op papier zet. Iets wat mijn baas gelukkig wel doet

Tot die tijd is het lekker genieten van het mooie weer
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zondag 17 april 2005 @ 12:21:41 #29
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_26292649
Ja wij (het personeel) hebben de sleutels, en kunnen "in principe" de tent wel gewoon runnen, maar het lijkt me toch niet dat dit wettelijk gewoon zomaar mag?

wel vervelend is dat wel zo heel veel klanten kwijt raken (lijkt mij)

Ik ga vanmiddag die brief schrijven (bedankt voor je tip) en ik ga het zelfde voorleggen bij mijn collega's. Ik probeer hem vanavond nog een keer te bellen, neemt hij dan niet op, dan ga ik maandag gewoon langs de deur, dan geef ik in elk geval de brief.

Maandag naar UWV

en ook_gek, we pakken wel een terrasje als er geld is! niet de huid verkopen voor de beer (baas? ) geschoten is!

alvast bedankt, ik zie de situatie nu een stuk beter in, ik zal zometeen nadat ik de meeting met mijn collega's heb gehad even vertellen wat we hebben afgesproken.

en laat ik nu maar even van het weer genieten
  zondag 17 april 2005 @ 12:26:29 #30
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_26292735
UWV duurd zeker 6 tot 1o weken
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
  zondag 17 april 2005 @ 12:30:45 #31
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_26292821

in dat soort situaties ben je blij als je geld gespaard hebt!
  zondag 17 april 2005 @ 13:02:52 #32
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_26293589
als het een druk bezochte snackbar is, zal ie wel niet al te lang dicht blijven
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 17 april 2005 @ 13:36:50 #33
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_26294475
quote:
Op zondag 17 april 2005 12:30 schreef TheSeeker_NL het volgende:

in dat soort situaties ben je blij als je geld gespaard hebt!
zeker weten. Het is nu zo min mogelijk uitgeven en zo min mogelijk spaar geld opmaken. Oke je krijgt alles wel terug over een aantal weken. Maar het is nu ook een mooi moment om te sparen. Hoe minder je uit geeft hoe meer je over houd
  zondag 17 april 2005 @ 16:02:40 #34
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_26298399
quote:
Op zondag 17 april 2005 12:21 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Ik probeer hem vanavond nog een keer te bellen, neemt hij dan niet op, dan ga ik maandag gewoon langs de deur, dan geef ik in elk geval de brief.
Niet afgeven, niet alléén afgeven in ieder geval. Altijd dit soort dingen aangetekend doen! Eventueel kun je de brief maandag wel afgeven en tegen hem zeggen dat er voor de zekerheid nog een aangetekende brief komt met dezelfde inhoud.

Als mensen het water aan de lippen staat, gaan ze dingen doen die je nooit verwacht had. Als je die brief niet aangetekend verstuurt heb je geen poot om op te staan als hij later zegt die brief niet gehad te hebben!

Ben benieuwd trouwens hoe het afloopt, veel geluk in ieder geval!!!!
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_26303732
quote:
Ja wij (het personeel) hebben de sleutels, en kunnen "in principe" de tent wel gewoon runnen, maar het lijkt me toch niet dat dit wettelijk gewoon zomaar mag?
Tuurlijk niet, Nederland is geen Argentinie of Brazilie waar dat wel gebeurt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 17 april 2005 @ 19:20:53 #36
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_26303768
denk je er aan dat als je zelf ontslag neemt voordat de boel failliet je geen aanspraak kunt maken op de ww.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 17 april 2005 @ 19:26:01 #37
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_26303900
quote:
Op zondag 17 april 2005 19:20 schreef Klonk het volgende:
denk je er aan dat als je zelf ontslag neemt voordat de boel failliet je geen aanspraak kunt maken op de ww.
Klopt nog belangrijker is het volgende.

Als er een currator aan te pas komt gaat hij jou ontslaan je moet dan tekenen dat je accort gaat. DOE DIT NIET. Je moet NOOIT accort gaan je moet protest aantekenen. Want anders zegt het UWV van he u stemt toe dat u ontslagen word. Tjha dat is dan een afspraak onderling en geeft u geen recht op uitkering
pi_26304229
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 17:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wanneer het namelijk een eenmanszaak of VOF is, is de eigenaar / zijn de eigenaren hoofdelijk aansprakelijk, waardoor je het loon op hen persoonlijk kunt verhalen. Wanneer het een rechtspersoon (BV) is, dan kun je de eigenaren niet hoofdelijk aansprakelijk stellen, en is de kans groot dat er faillissement voor de BV wordt aangevraagd..
Als het Vork aan de Verlengde Houtrakgracht in Utrecht is, dan is het een VOF.

http://www.kvk.nl/handelsregister/zoekenframesetext.asp?
  zondag 17 april 2005 @ 22:25:13 #39
29645 _-Xanti-_
Heb het al veel vaker zien gebeuren. Hoewel ondernemen als franchiser aantrekkelijk lijkt, omdat het je wat simpeler wordt gemaakt, zitten er ook nadelen aan. Het beperkt je vrijheid als zelfstandig ondernemer, je bent speelbal van de franchise-gever. Je betaalt een vergoeding om onder die vlag te mogen handelen. Er zijn contracten, al dan niet wurgcontracten.

Daar sta je dan met je vofje, en hoofdelijke aansprakelijkheid. Wie trekt er aan het langste eind?

Wil je toch een cafetaria/snackbar, kijk dan ontzettend goed bij deze franchise-ondernemingen af, verander het concept naar eigen wens en begin dan voor jezelf. Zorg wel voor onderscheiding, anders krijg je natuurlijk problemen. Niet de benodigde kennis ervoor? Zorg daar dan voor, of betaal voor kennis van derden.

Beter een goed concept stelen, dan zelf slecht bedacht.
  dinsdag 19 april 2005 @ 11:45:52 #40
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_26343850
Sorry dat ik even niks heb laten horen! hier weer een update:

Zondag met mijn collega's om de tafel gezeten, even informatie uitwisselen en samen bekijken wat we het beste kunnen doen. Daar zijn we tot de conclusie gekomen dat onze baas de tent nog niet failliet had verklaart, en dat we "officieel" nog niet ontslagen waren. We konden dus moeilijk geld gaan vragen bij UWV als we nog werken?

We hebben toen onze baas nog maar een keer gebeld, en tot onze verbazing nam hij op (niet op zijn mobiel, maar wel op zijn huis telefoon ). Hij klonk best aardig eigenlijk, en hij zei tegen ons dat hij naar alle waarschijnlijkheid dicht zou blijven, maar dat wij nog wel deze maand uitbetaald kregen (gemiddelde van ons maandsalarissen?) en dit zou allemaal door zijn boekhouder worden geregeld. Klinkt allemaal leuk en aardig, maar ik vertrouw het op een of andere manier niet echt.

Maar toen: Ik werd gister middag gebeld door de zakenwaarnemer van mijn baas, er is morgen (vandaag dus) om 3 uur een vergadering tussen de zakenwaarnemer van mijn baas en een baas van de organisatie over het overnemen van het personeel. Of ik ook langs kon komen want het was belangrijk.

Ik hoop dus dat ik te horen krijg dat er een nieuwe baas komt, en dat het huidige personeel wordt overgenomen. Maar ik heb mezelf wel voorgenomen nog niets te ondertekenen voordat ik heel zeker ben dat het geen naaistreek is van mijn baas om mijn geld niet terug te geven.

vanmiddag zal ik even posten wat er op de meeting is gebeurd, tot nu toe zie ik het allemaal redelijk positief in... waarschijnlijk mijn baan terug... maar eerst zekerheid hebben van mijn geld
  dinsdag 19 april 2005 @ 11:54:13 #41
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_26344036
nop jij bent nog in dienst ik heb precies het zelfde. Ik krijg nu nog niks van de UWV omdat ik nog in vaste diensverband staat bij het bedrijf waar ik werkte maar dat nu failliet is. De currator moet mij ontslaan voor dat ik ergens anders kan gaan werken of UWV uitkering wil aanvragen. En dat gaat dus vanmiddag gebeuren. Ik moet straks naar mijn werk om ontslagen te worden door de currator Ben heel erg benieuwd hoe dat gaat.

Het mooie is dat de currator mij denk ik nog wel nodig heeft en dan krijg ik een voorschot op mijn UWV uitkeren. En heb ik lekker snel geld
pi_26344545
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 11:54 schreef ook_gek het volgende:
nop jij bent nog in dienst ik heb precies het zelfde. Ik krijg nu nog niks van de UWV omdat ik nog in vaste diensverband staat bij het bedrijf waar ik werkte maar dat nu failliet is. De currator moet mij ontslaan voor dat ik ergens anders kan gaan werken of UWV uitkering wil aanvragen. En dat gaat dus vanmiddag gebeuren. Ik moet straks naar mijn werk om ontslagen te worden door de currator Ben heel erg benieuwd hoe dat gaat.

Het mooie is dat de currator mij denk ik nog wel nodig heeft en dan krijg ik een voorschot op mijn UWV uitkeren. En heb ik lekker snel geld
Ja nou, jouw situatie is echt om jaloers op te zijn.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 19 april 2005 @ 15:59:30 #43
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_26350650
Net te horen gekregen dat de organisatie verder met ons wilt. We zullen via een soort van uitzend bureau een contract krijgen... wat het allemaal precies inhoudt weten ze nog niet, dus ik wacht op een nieuw contract.

Toen ik de zakenwaarnemer van mijn baas vroeg hoe ik mijn vakantiegeld en uren terug kon krijgen, zei hij moet je bij het CWI / UWV voor zijn. Nu dacht ik dat het bedrijf daar eerst failliet voor moest zijn, maar dat hoeft niet? in elk geval moet ik dus zo snel mogelijk daar heen, en ik vrees dat ik niks meer terug ga zien van mijn 67 vakantie uren, en mijn 400 euro vakantie geld
pi_26350742
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 17:28 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Snackbar formule de Vork

misschien kennen jullie het wel
De Vork, zegt me wel wat ja. Zit dat bij de stairway daar in de buurt?
  dinsdag 19 april 2005 @ 16:09:12 #45
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_26350916
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 15:59 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Net te horen gekregen dat de organisatie verder met ons wilt. We zullen via een soort van uitzend bureau een contract krijgen... wat het allemaal precies inhoudt weten ze nog niet, dus ik wacht op een nieuw contract.

Toen ik de zakenwaarnemer van mijn baas vroeg hoe ik mijn vakantiegeld en uren terug kon krijgen, zei hij moet je bij het CWI / UWV voor zijn. Nu dacht ik dat het bedrijf daar eerst failliet voor moest zijn, maar dat hoeft niet? in elk geval moet ik dus zo snel mogelijk daar heen, en ik vrees dat ik niks meer terug ga zien van mijn 67 vakantie uren, en mijn 400 euro vakantie geld
Uitzendbureau? Hou je er dan wel rekening mee dat je dan veel makkelijker de zak kunt krijgen. Ik weet niet wat voor contract je nu hebt, maar via een uitzendbureau werken als je al een contract had lijkt me wel een stap terug.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  dinsdag 19 april 2005 @ 16:14:36 #46
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_26351065
Ja ik heb nu ook een flut contract hoor, dus dat zal in principe niet veel uitmaken. Zolang mijn uurloon hetzelfde blijft vind ik het best.

Maar het vervelende is dat er zoveel tijd overheen zal gaan voordat ik zekerheid heb of ik geld ga terug zien of niet. En ik vind het gewoon zwaar klote want al mijn vakantiegeld + uren heb ik juist opgespaard voor iets heel leuks (wereldreis) en nu mis ik toch weer wat geld waar ik gewoon recht op heb!

frustrerend.
pi_26352012
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 16:14 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Ja ik heb nu ook een flut contract hoor, dus dat zal in principe niet veel uitmaken. Zolang mijn uurloon hetzelfde blijft vind ik het best.

Maar het vervelende is dat er zoveel tijd overheen zal gaan voordat ik zekerheid heb of ik geld ga terug zien of niet. En ik vind het gewoon zwaar klote want al mijn vakantiegeld + uren heb ik juist opgespaard voor iets heel leuks (wereldreis) en nu mis ik toch weer wat geld waar ik gewoon recht op heb!

frustrerend.
Ik heb geen tijd om het nu even na te kijken (hoor je vanavond van me), maar volgens mij moet de volgende werkgever de plichten van de oude werkgever overnemen indien je op dezelfde plek blijft zitten. Je behoort ook de oude contractsvoorwaarden te houden.
Volgens mij moet de overkoepelende organisatie dus je vacantierechten ed overnemen
pi_26352252
Lijkt me stug, want dan zou er niemand zijn die bedrijven overneemt
  dinsdag 19 april 2005 @ 17:44:04 #49
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_26353075
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 17:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lijkt me stug, want dan zou er niemand zijn die bedrijven overneemt
'T is geen 'normale' overname; maar een franchise.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_26354371
Het ging over een werkgever en gelukkig hoeven nieuwe werkgevers oude contracten niet te respecteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')