zeker weten. Het is nu zo min mogelijk uitgeven en zo min mogelijk spaar geld opmaken. Oke je krijgt alles wel terug over een aantal weken. Maar het is nu ook een mooi moment om te sparen. Hoe minder je uit geeft hoe meer je over houdquote:Op zondag 17 april 2005 12:30 schreef TheSeeker_NL het volgende:
in dat soort situaties ben je blij als je geld gespaard hebt!
Niet afgeven, niet alléén afgeven in ieder geval. Altijd dit soort dingen aangetekend doen! Eventueel kun je de brief maandag wel afgeven en tegen hem zeggen dat er voor de zekerheid nog een aangetekende brief komt met dezelfde inhoud.quote:Op zondag 17 april 2005 12:21 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Ik probeer hem vanavond nog een keer te bellen, neemt hij dan niet op, dan ga ik maandag gewoon langs de deur, dan geef ik in elk geval de brief.
Tuurlijk niet, Nederland is geen Argentinie of Brazilie waar dat wel gebeurtquote:Ja wij (het personeel) hebben de sleutels, en kunnen "in principe" de tent wel gewoon runnen, maar het lijkt me toch niet dat dit wettelijk gewoon zomaar mag?
Klopt nog belangrijker is het volgende.quote:Op zondag 17 april 2005 19:20 schreef Klonk het volgende:
denk je er aan dat als je zelf ontslag neemt voordat de boel failliet je geen aanspraak kunt maken op de ww.
Als het Vork aan de Verlengde Houtrakgracht in Utrecht is, dan is het een VOF.quote:Op zaterdag 16 april 2005 17:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wanneer het namelijk een eenmanszaak of VOF is, is de eigenaar / zijn de eigenaren hoofdelijk aansprakelijk, waardoor je het loon op hen persoonlijk kunt verhalen. Wanneer het een rechtspersoon (BV) is, dan kun je de eigenaren niet hoofdelijk aansprakelijk stellen, en is de kans groot dat er faillissement voor de BV wordt aangevraagd..
Ja nou, jouw situatie is echt om jaloers op te zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2005 11:54 schreef ook_gek het volgende:
nop jij bent nog in dienst ik heb precies het zelfde. Ik krijg nu nog niks van de UWV omdat ik nog in vaste diensverband staat bij het bedrijf waar ik werkte maar dat nu failliet is. De currator moet mij ontslaan voor dat ik ergens anders kan gaan werken of UWV uitkering wil aanvragen. En dat gaat dus vanmiddag gebeuren. Ik moet straks naar mijn werk om ontslagen te worden door de curratorBen heel erg benieuwd hoe dat gaat.
Het mooie is dat de currator mij denk ik nog wel nodig heeft en dan krijg ik een voorschot op mijn UWV uitkeren. En heb ik lekker snel geld
De Vork, zegt me wel wat ja. Zit dat bij de stairway daar in de buurt?quote:Op zaterdag 16 april 2005 17:28 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Snackbar formule de Vork
misschien kennen jullie het wel
Uitzendbureau? Hou je er dan wel rekening mee dat je dan veel makkelijker de zak kunt krijgen. Ik weet niet wat voor contract je nu hebt, maar via een uitzendbureau werken als je al een contract had lijkt me wel een stap terug.quote:Op dinsdag 19 april 2005 15:59 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Net te horen gekregen dat de organisatie verder met ons wilt. We zullen via een soort van uitzend bureau een contract krijgen... wat het allemaal precies inhoudt weten ze nog niet, dus ik wacht op een nieuw contract.
Toen ik de zakenwaarnemer van mijn baas vroeg hoe ik mijn vakantiegeld en uren terug kon krijgen, zei hij moet je bij het CWI / UWV voor zijn. Nu dacht ik dat het bedrijf daar eerst failliet voor moest zijn, maar dat hoeft niet? in elk geval moet ik dus zo snel mogelijk daar heen, en ik vrees dat ik niks meer terug ga zien van mijn 67 vakantie uren, en mijn 400 euro vakantie geld
Ik heb geen tijd om het nu even na te kijken (hoor je vanavond van me), maar volgens mij moet de volgende werkgever de plichten van de oude werkgever overnemen indien je op dezelfde plek blijft zitten. Je behoort ook de oude contractsvoorwaarden te houden.quote:Op dinsdag 19 april 2005 16:14 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Ja ik heb nu ook een flut contract hoor, dus dat zal in principe niet veel uitmaken. Zolang mijn uurloon hetzelfde blijft vind ik het best.
Maar het vervelende is dat er zoveel tijd overheen zal gaan voordat ik zekerheid heb of ik geld ga terug zien of niet. En ik vind het gewoon zwaar klote want al mijn vakantiegeld + uren heb ik juist opgespaard voor iets heel leuks (wereldreis) en nu mis ik toch weer wat geld waar ik gewoon recht op heb!
frustrerend.
'T is geen 'normale' overname; maar een franchise.quote:Op dinsdag 19 april 2005 17:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lijkt me stug, want dan zou er niemand zijn die bedrijven overneemt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |