quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:20 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Inderdaad. Het merendeel van die dictators etc zijn immers aan de macht gekomen met instemming van het volk. En die rebellen komen ook gewoon voort uit het gewone volk.
Als er nog geen oorlog is in landen in Afrika, dan maakt men er wel één. Je moet toch wat te doen hebben.
Daarover verschillen de meningen. Er komen ook kinderen op oudere leeftijd naar Nederland toe, die de nederlandse taal niet spreken, is het dan ook onmenselijk om ze toe te laten? Sinds wanneer geldt er een migratieverbod voor kinderen?quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:20 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Als de kinderen hier al zijn ingeburgerd, is het simpelweg niet menselijk om ze te laten vertrekken. Die zijn niet anders gewend...
Oorlogsmisdadigers krijgen nooit pardon. Zelfs niet bij een generaal-pardon.quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:19 schreef Tarak het volgende:
[..]
Zo'n generaal pardon betekent dat ook asielzoekers die afgewezen zijn wegens het begaan van oorlogsmisdaden, een verblijfsvergunning krijgen.
Neehoor, vast, de gewone burger kan er allemaal niks aan doen. Wat ben jij ontzettend naïef zegquote:Op zaterdag 16 april 2005 13:22 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]![]()
Dictators worden dat pas als ze eenmaal aan de macht zijn gekomen. En rebellen komen voort uit die onvrede erover. Maar daar kan de gewone burger niets aan doen.
Verdraai geen woorden. Nee het is niet onmenselijk om ze toe te laten. En die oudere kinderen mogen wmb ook weer terugkeren naar eigen land, mits duidelijk is dat ze daar geen gevaar lopen wat er eerst wel was. Die zijn immers al gewend aan dat land en de cultuur.quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:23 schreef Tarak het volgende:
[..]
Daarover verschillen de meningen. Er komen ook kinderen op oudere leeftijd naar Nederland toe, die de nederlandse taal niet spreken, is het dan ook onmenselijk om ze toe te laten? Sinds wanneer geldt er een migratieverbod voor kinderen?
Die kunnen ook in beroep zijn gegaan en kunnen dus net zo goed onder de oude wetgeving vallen. Nederland mag geen misdrijven vervolgen die in het buitenland gebeurt zijn en waarbij geen Nederlanders betrokken waren, en als er geen uitleveringsverzoek is, kan Nederland niets anders doen dan afwijzen.quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Als het bekend is dat die mensen er tussen zitten dan worden ze teruggestuurd.
De rechter heeft diverse keren naar het dossier gekeken en gezegd dat er sprake was van een veilige situatie. Je bent het dus niet zozeer oneens met het uitzetbeleid als wel met het veilige landen beleid.quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:25 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Verdraai geen woorden. Nee het is niet onmenselijk om ze toe te laten. En die oudere kinderen mogen wmb ook weer terugkeren naar eigen land, mits duidelijk is dat ze daar geen gevaar lopen wat er eerst wel was. Die zijn immers al gewend aan dat land en de cultuur.
Nee, dat klopt niet. Mensen die verdacht worden van oorlogsmisdaden gaan sowieso terug, het is alleen niet altijd even makkelijk om dat vast te stellen.quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:25 schreef Tarak het volgende:
[..]
Die kunnen ook in beroep zijn gegaan en kunnen dus net zo goed onder de oude wetgeving vallen. Nederland mag geen misdrijven vervolgen die in het buitenland gebeurt zijn en waarbij geen Nederlanders betrokken waren, en als er geen uitleveringsverzoek is, kan Nederland niets anders doen dan afwijzen.
quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:24 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Neehoor, vast, de gewone burger kan er allemaal niks aan doen. Wat ben jij ontzettend naïef zeg.
Da's per definitie niet waar.quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:22 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]![]()
Dictators worden dat pas als ze eenmaal aan de macht zijn gekomen. En rebellen komen voort uit die onvrede erover. Maar daar kan de gewone burger niets aan doen.
Mag een verdachte van oorlogsmisdaden niet in beroep tegen zijn afwijzing? Dat lijkt me een vreemde situatie.quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet. Mensen die verdacht worden van oorlogsmisdaden gaan sowieso terug, het is alleen niet altijd even makkelijk om dat vast te stellen.
Het uitzetbeleid wordt imo misbruikt en verkeerd gebruikt. Met het idee zelf ben ik het opzich wel eens, met de uitwerking ervan echter niet.quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:26 schreef Tarak het volgende:
[..]
De rechter heeft diverse keren naar het dossier gekeken en gezegd dat er sprake was van een veilige situatie. Je bent het dus niet zozeer oneens met het uitzetbeleid als wel met het veilige landen beleid.
JPBquote:Op zaterdag 16 april 2005 13:27 schreef ExTec het volgende:
Elk volk krijgt de leiders die het verdiend.
Iddquote:
Het ging er even om of die mensen ook automatisch onder het generaal pardon vallen en dat is niet zo. Als ze verdacht worden van oorlogsmisdaden vallen ze niet onder het generaal pardon.quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:27 schreef Tarak het volgende:
[..]
Mag een verdachte van oorlogsmisdaden niet in beroep tegen zijn afwijzing? Dat lijkt me een vreemde situatie.
Breekt hier burgeroorlog uit danquote:Op zaterdag 16 april 2005 13:27 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]Als hier een oorlog uitbreekt, mag ik jou dus ook de schuld geven
Ben je nou echt zo dom of loop je maar wat te trollen?
Je weet maar nooit, maar mocht het gebeuren ligt het dus ook aan jou als gewone burger.quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:30 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Breekt hier burgeroorlog uit danNee, ik dacht het niet
.
En dat is nu net m'n hele punt.
Dan ligt het ook aan mij. Dan ligt het aan ons allemaal, hebben we toch wat verkeerd gedaan.quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:32 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Je weet maar nooit, maar mocht het gebeuren ligt het dus ook aan jou als gewone burger.
Natuurlijk ligt dat indirect ook aan de gewone burger.quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:32 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Je weet maar nooit, maar mocht het gebeuren ligt het dus ook aan jou als gewone burger.
Deze hebben gelogen het verzwegen dus blijven ook allemaal gezellig hierquote:Op zaterdag 16 april 2005 13:23 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Oorlogsmisdadigers krijgen nooit pardon.
Oh, waarom weten jullie dit wel en weet ik dit niet? Als er wel degelijk criteria nog nadere criteria (behalve vallen onder de oude asielwetgeving) zijn voor een generaal pardon, dan is er toch geen sprake van een generaal pardon.quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Het ging er even om of die mensen ook automatisch onder het generaal pardon vallen en dat is niet zo. Als ze verdacht worden van oorlogsmisdaden vallen ze niet onder het generaal pardon.
Exactly!quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:23 schreef Tarak het volgende:
Daarover verschillen de meningen. Er komen ook kinderen op oudere leeftijd naar Nederland toe, die de nederlandse taal niet spreken, is het dan ook onmenselijk om ze toe te laten? Sinds wanneer geldt er een migratieverbod voor kinderen?
Ach, ken ook een *Croaat* die zijn buurman(+vrouw en kindjes) vermoordde en op zijn identiteit in nederland asiel vroeg 9en heeft gekregenquote:Op zaterdag 16 april 2005 13:35 schreef Lemmeb het volgende:
Natuurlijk ligt het allemaal wat genuanceerder, maar in veel Afrikaanse landen als Rwanda, waar men continu met elkaar overhoop ligt, kun je mij niet wijs maken dat de bevolking zo ongelofelijk onschuldig is.
Verdachten van oorlogsmisdaden gaan, denk ik, regelrecht de gevangenis in, in afwachting van hun proces. Het probleem is alleen die oorlogsmisdaden aan te tonen.quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:27 schreef Tarak het volgende:
[..]
Mag een verdachte van oorlogsmisdaden niet in beroep tegen zijn afwijzing? Dat lijkt me een vreemde situatie.
Oorlogsmisdadigers gaan nooit vrijuit. Het lijkt me niet dat dat nu anders zou zijn.quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:37 schreef Tarak het volgende:
[..]
Oh, waarom weten jullie dit wel en weet ik dit niet? Als er wel degelijk criteria nog nadere criteria (behalve vallen onder de oude asielwetgeving) zijn voor een generaal pardon, dan is er toch geen sprake van een generaal pardon.
Maar dat mag niet. Nederland mag niet alle misdrijven die overal in de wereld gebeurd zijn, vervolgen. Als er geen Nederlanders bij betrokken waren, al helemaal niet. Als er ook geen uitleveringsverzoek / uitleveringsverdrag ligt, dan houdt het gewoon op.quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:39 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Verdachten van oorlogsmisdaden gaan, denk ik, regelrecht de gevangenis in, in afwachting van hun proces. Het probleem is alleen die oorlogsmisdaden aan te tonen.
Dat staat toch in de openingspost? "That Iranian guy" (vrij naar een Southparkaflevering)quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:40 schreef Bucc4n33R het volgende:
Nog een keer een oproep en dan kap ik er mee:
Wie o wie kan mij vertellen waarover er gelogen is?
Wie o wie kan mij vertellen om welke asielzoeker het gaat?
http://www.26000gezichten.nl/films_all_live.phpquote:Op zaterdag 16 april 2005 13:40 schreef Bucc4n33R het volgende:
Hij roept dus dat hij zijn politieke verleden nooit duidelijk heeft kunnen maken, terwijl hij daar ruimschoots de tijd voor heeft gehad.quote:'Meneer M.' van Tamara Miranda
'Meneer M.' is een alleenstaande Iranier, getraumatiseerd door oorlog Iran-Irak. Hij is ruim zes jaar geleden naar Nederland gevlucht, diverse asielaanvragen zijn afgewezen. Hij hoopt nu op medische gronden te mogen blijven, maar dat lijkt bijna onmogelijk. [meer informatie] [film bekijken]
Dat vraag ik me af. We hebben het hier niet over het jatten van een appel, maar over genocide etc.quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:41 schreef Tarak het volgende:
[..]
Maar dat mag niet. Nederland mag niet alle misdrijven die overal in de wereld gebeurd zijn, vervolgen. Als er geen Nederlanders bij betrokken waren, al helemaal niet. Als er ook geen uitleveringsverzoek / uitleveringsverdrag ligt, dan houdt het gewoon op.
Is dat de Iranier of de eerste de beste die je vinden kon? Want jouw beschrijving klopt niet met wat er in het filmpje gezegd wordt.quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:44 schreef Tarak het volgende:
[..]
http://www.26000gezichten.nl/films_all_live.php
[..]
Hij roept dus dat hij zijn politieke verleden nooit duidelijk heeft kunnen maken, terwijl hij daar ruimschoots de tijd voor heeft gehad.
Als er geen rechtsgrond is om vervolging in te stellen houdt het echt op. Als ik - ik noem even wat landen, ik weet niet of het voor deze landen klopt - een gezin in Chili vermoord en verkracht, en ik ga in Congo asiel aanvragen. Dan het duidelijk zijn dat ik iemand vermoord heb, maar Congo mag geen vervolging instellen. Ze hebben geen uitleveringsverdrag met Chili.quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:49 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. We hebben het hier niet over het jatten van een appel, maar over genocide etc.
Het ging om de laatste vier uitzendingen, dit was de enige Iraniër die in de laatste vier uitzendingen aan bod kwam. Verder neem ik niets aan, maar is dat hetgene wat mevrouw Verdonk zegt. Zie de TO.quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:54 schreef Bucc4n33R het volgende:
[..]
Is dat de Iranier of de eerste de beste die je vinden kon? Want jouw beschrijving klopt niet met wat er in het filmpje gezegd wordt.
Deze lijkt er dan meer op: http://www.26000gezichten.nl/view.php?id=44
Daarbij neem jij voetstoots aan dat hij er ruimschoots de tijd voor heeft gekregen. Hoe kom je daar bij?
quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Tief toch op naarling. HOe jij over medemensen praat, dat is echt van God los. Iedere medemenselijkheid is je blijkbaar vreemd. Door stompzinnig te zwaaien naar kinderen die je hier wegstuurt. Walgelijk, maar wel tekenend voor je.
quote:Op donderdag 7 april 2005 19:50 schreef SCH het volgende:
Weer een brevet van onvermogen door niet in te gaan op de argumenten maar een user ter discussie te stellen. Wat is dat toch jammer en doorzichtig
Is dat een oorlogsmisdaad dan, een gezin vermoorden en verkrachten?quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:54 schreef Tarak het volgende:
[..]
Als er geen rechtsgrond is om vervolging in te stellen houdt het echt op. Als ik - ik noem even wat landen, ik weet niet of het voor deze landen klopt - een gezin in Chili vermoord en verkracht, en ik ga in Congo asiel aanvragen. Dan het duidelijk zijn dat ik iemand vermoord heb, maar Congo mag geen vervolging instellen. Ze hebben geen uitleveringsverdrag met Chili.
Vervolgens roep ik natuurlijk dat ik lid was van de Chileense oppositie en roep dat het vermoorden moest, omdat ik anders verraden zou worden en geexecuteerd, wordt de situatie nog ingewikkelder.
Dus een Iranees die niet met de beschrijving klopt zoals vermeld in het artikel wordt aangehaald om Verdonks dubieuze woordkeus te onderstrepen. Tel daar bij op dat, wat als "leugenachtig" wordt bestempeld in een artikel met de titel "asiel zoekers liegen er op los", nergens echt aannemelijk worden gemaakt.quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:55 schreef Tarak het volgende:
[..]
Het ging om de laatste vier uitzendingen, dit was de enige Iraniër die in de laatste vier uitzendingen aan bod kwam. Verder neem ik niets aan, maar is dat hetgene wat mevrouw Verdonk zegt. Zie de TO.
Kan wel, maar je hebt gelijk het is niet het beste voorbeeld.quote:Op zaterdag 16 april 2005 14:06 schreef Lemmeb het volgende:
Is dat een oorlogsmisdaad dan, een gezin vermoorden en verkrachten?
Dat is ook niet zo. Bij criminelen wordt de asielaanvraag afgewezen. Ik zeg alleen dat vervolging niet altijd mogelijk is iin Nederland. En dat ze imho gewoon onder het generaal pardon zullen vallen als ze Nederland onder de oude asielwetgeving binnen zijn gekomen. .quote:Overigens, als ik jouw redenatie volg, is Nederland bijna verplicht om criminele asielzoekers binnne te laten, omdat hen immers in eigen land vervolging wacht. Dat kan er bij mij gewoon echt niet in. Ik kan dat niet geloven.
Je kunt toch gewoon een 'escape' inbouwen voor criminelen? Jij crimineel, jij terug.quote:Op zaterdag 16 april 2005 14:10 schreef Tarak het volgende:
[..]
Kan wel, maar je hebt gelijk het is niet het beste voorbeeld.
[..]
Dat is ook niet zo. Bij criminelen wordt de asielaanvraag afgewezen. Ik zeg alleen dat vervolging niet altijd mogelijk is iin Nederland. En dat ze imho gewoon onder het generaal pardon zullen vallen als ze Nederland onder de oude asielwetgeving binnen zijn gekomen. .
De discussie heeft zich allang verbreed, en dus is het specifieke voorbeeld niet meer van belang voor de discussie.quote:Op zaterdag 16 april 2005 14:06 schreef Bucc4n33R het volgende:
[..]
Dus een Iranees die niet met de beschrijving klopt zoals vermeld in het artikel wordt aangehaald om Verdonks dubieuze woordkeus te onderstrepen. Tel daar bij op dat, wat als "leugenachtig" wordt bestempeld in een artikel met de titel "asiel zoekers liegen er op los", nergens echt aannemelijk worden gemaakt.
En nu maar stelling nemen mensen!![]()
Heel interresant om je in dit geval vast te bijten hoor, maar dat er qua asiel aanvragen flink gelogen wordt is algemeen bekend.quote:Op zaterdag 16 april 2005 14:06 schreef Bucc4n33R het volgende:
[..]
Dus een Iranees die niet met de beschrijving klopt zoals vermeld in het artikel wordt aangehaald om Verdonks dubieuze woordkeus te onderstrepen. Tel daar bij op dat, wat als "leugenachtig" wordt bestempeld in een artikel met de titel "asiel zoekers liegen er op los", nergens echt aannemelijk worden gemaakt.
En nu maar stelling nemen mensen!![]()
Wat als algemeen bekend staat zegt mij persoonlijk niets. Er is vanalles en nogwat "algemeen bekend" Vroeger was het "algemeen bekend" dat joden vieze ziektes verspreiden maar dat is achteraf tot ons aller verbazing toch fout gebleken. Het interessante is dat een bewindsvrouw zulke uitspraken doet. En er weinig substantieels te vinden is die haar worden onderstrepen.quote:Op zaterdag 16 april 2005 14:17 schreef ExTec het volgende:
Heel interresant om je in dit geval vast te bijten hoor, maar dat er qua asiel aanvragen flink gelogen wordt is algemeen bekend.
Of te voet door tochtige bergpassen, achter op vrachtwagens, door mijnenvelden. Best een hele onderneming nog, vluchten.quote:Net als: Hoe lukt het iemand die zogenaamd in land van herkomst naar het leven gestaan wordt altijd toch om wel via de zwaar bewaakte nationale luchthaven te ontsnappen?
Misschien omdat niet alle paspoorten echt zijn?quote:Waarom raakt menig vliegtuig plee verstopt van verscheurde paspoorten?
Hoe komt het dat vluchtelingen altijd als armlastig worden bestempeld? Zij die weg kunnen hebben meestal geluk of veel geld. Zij die dat niet hebben hoor je in de regel definitief niets meer over tenzij er een massagraf wordt ontdekt.quote:Hoe komen al die zielige mensen aan die godsbedragen die ze aan mensensmokkelaars moeten betalen?
Ik wist niet dat het een wedstrijdje was. Maar toch bedankt.quote:Dus al heb je in deze gelijk,
Een pyrrus overwinning
Ze liegen vrijwel allemaal, het is hun waarheid en...overlevenquote:Op zaterdag 16 april 2005 13:40 schreef Bucc4n33R het volgende:
quote:
hebzuchtig opportunisme heet datquote:het is hun waarheid en
volgens mij valt dat meestal thuis ook prima te realiseren.quote:...overleven
Comedy gold!quote:
Volgens mij heb jij geen idee waar over je praat of wel?quote:volgens mij valt dat meestal thuis ook prima te realiseren.
Aha, jij dus wel vertel !quote:Op zaterdag 16 april 2005 14:57 schreef Bucc4n33R het volgende:
[..]
Comedy gold!
[..]
Volgens mij heb jij geen idee waar over je praat of wel?
Kom zeg eens eerlijk?
Het gras is altijd groener aan de andere kant van de heuuuuuvelsquote:Op zaterdag 16 april 2005 14:44 schreef deedeetee het volgende:
volgens mij valt dat meestal thuis ook prima te realiseren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |