Uiteraard dient de nog te ontwerpen wet voorzien te zijn van belangrijke uitzonderingen zoals daar zijn:quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:35 schreef Pool het volgende:
Daar zal Sinterklaas blij mee zijn.
Die uitzonderingen zijn okay inderdaad.quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:40 schreef BrauN het volgende:
[..]
Uiteraard dient de nog te ontwerpen wet voorzien te zijn van belangrijke uitzonderingen zoals daar zijn:Sinterklaas
Van korstjes ga je beter fluiten
De paashaas
Worteltjes zijn goed voor je ogen
Negers zijn lief
Van rukken word je doof
etc.
Precies, en daarbij maakt het niet uit of je het nou over geloof hebt of over iets anders, ouders voeden hun kinderen zo op en als de vader crimineel is dan is er een grotere kans dat het kind dit zal overnemen, dit kun je nooit voorkomen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:35 schreef knowall het volgende:
Een kind overtuigd zonder geloof opvoeden is ook een vorm van brainwash. Moet het kind immers zomaar geloven dat er geen God bestaat of iets dergelijks?
De ouders zouden de kinderen beter vrij kunnen laten in hun keuze, ouderlijke invloed is verder haast onvoorkombaar.
Dat volgt er niet per se uit. Je zou ook zelf geen geloof kunnen opdringen (Ik zie het zeggen dat God niet bestaat hier ook als geloof, omdat het ook om een niet bewijsbare stelling gaat), maar kinderen leren open te staan. Bijvoorbeeld als er vragen komen uitleggen wat een geloof inhoudt zonder een stempel "goed" of "fout" er op te drukken.quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:35 schreef knowall het volgende:
Een kind overtuigd zonder geloof opvoeden is ook een vorm van brainwash. Moet het kind immers zomaar geloven dat er geen God bestaat of iets dergelijks?
In de praktijk is het denk ik onmogelijk, en ik denk ook niet echt belangrijk. Ik zie niet precies in wat de schade is van een geloof meenemen in opvoeding. Ik heb zelf een christelijke opvoeding genoten, en ervaar daar nadelen van, maar zeker ook voordelen. Ik denk dat het niet echt uitmaakt. Ik kan het zelf ook niet echt vergelijken, en als je gaat vergelijken ben je al snel geneigd om het gras bij de buren groener te beschouwen.quote:De ouders zouden de kinderen beter vrij kunnen laten in hun keuze, ouderlijke invloed is verder haast onvoorkombaar.
Niet helemaal. Als je een christelijke opvoeding krijgt is de kans groot dat je christelijk of atheistisch wordt. De kans dat je islamiet wordt is echter zeer klein, terwijl je met een islamtische opvoeding juist weer veel kans hebt om islamiet te worden.quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:42 schreef iZiL het volgende:
Geloven is iets dat automatisch gaat !
- vage topic.
Iedereen wordt als atheist geboren.quote:Op vrijdag 15 april 2005 21:35 schreef Alicey het volgende:
[..]
Niet helemaal. Als je een christelijke opvoeding krijgt is de kans groot dat je christelijk of atheistisch wordt. De kans dat je islamiet wordt is echter zeer klein, terwijl je met een islamtische opvoeding juist weer veel kans hebt om islamiet te worden.
en door de ouders gevormd tot.....quote:Op vrijdag 15 april 2005 21:36 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Iedereen wordt als atheist geboren.
Iedereen wordt naakt geboren. Iedereen wordt geboren zonder kennis.quote:Op vrijdag 15 april 2005 21:36 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Iedereen wordt als atheist geboren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |