Oh, nee. Cool As Ice bevat een dialoog die van Oscar kalibier is, namelijk: "Lose the zero and get with the hero.". Drop hier dan maar eens een dialoog die dit overtreft, en dan bedoel ik één of twee zinnen en geen lappen tekst.quote:
Volgende keer ff der bij zetten over welke film je het hebt. Misschien een ideetjequote:Op vrijdag 15 april 2005 13:41 schreef -Angel- het volgende:
Filmfans ik wil hier een discussie openen over een film die om onbegrijpelijke rede geen Oscar en/of Golden Globe heeft ontvangen. Een beeldje voor beste acteur was op z'n minst op zijn plaats geweest.
Het verhaal van de hoofdrolspeler is voor ons een perfect voorbeeld van wat de filosoof Nietzsche bestempelde als Dionysian: er zijn slechts interne perspectieven van de wereld. Want iedere opvatting van de werkelijkheid is immers slechts een interpretatie. Ambiguïteit is hier het sleutelwoord: de wereld en elk leven is dubbelzinnig - het bestaan is dubbelzinnig. Toch is deze film (de kunst) in wezen de bevestiging, de zegening en de vergoddelijking van het bestaan.
Maar waarom bespotten we dan datgene wat we niet begrijpen? Bijna 15 jaar zijn verstreken nadat dit film pareltje ten tonele verscheen, het jaar was namelijk 1991. Het is dan ook jammerlijk dat deze film toch zo weinig bezoekers trok buiten de kunst-theaters in de cosmpolitan steden van Europa. Het ons of hen denken van de protagonist, hoofdrolspeler Johnny, is waarschijnlijk niet besteedt aan het grote publiek, de boodschap gaat verloren. De rede waarom wij Europeanen geroerd werden door deze film is het met grote stelligheid de val van de Berlijnse muur. Wij die worstelde met ons verdeelde loyaliteit sympathiseerde met de aantrekkelijke heldin van deze film en haar existentieel dilemma: Drop the zero? Get with the hero? Wie is wie en wat is wat?
Post je persoonlijke gedachten als het gaat om deze film. Welke emotionele gevoelens speelde door jouw hoofd toen je deze film voor het eerst zag? Het is een film die een ********* verdiend.
Echt niet! Ze hadden Dogma oscars moeten geven! Of Fear and Loathing had er ook wel een paar verdient! Maar dances with Wolves OMG, wat een kutfilm!quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:55 schreef haagse_elfje het volgende:
Dances with Wolves is toch wel beter Oscar materiaal vind je niet?
"I'll be back!"quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:52 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Oh, nee. Cool As Ice bevat een dialoog die van Oscar kalibier is, namelijk: "Lose the zero and get with the hero.". Drop hier dan maar eens een dialoog die dit overtreft, en dan bedoel ik één of twee zinnen en geen lappen tekst.
Of "I'm sorry. Did I break your concentration?"quote:
Voor al die eerste 2 ownen flinkquote:Op vrijdag 15 april 2005 14:23 schreef ABoomBoom het volgende:
"You want the truth? You can't handle the truth!"
"Luke, I am your father."
"Dude, where's my car?" <--- Ja, zelfs die is beter.
"With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know."quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:55 schreef -Angel- het volgende:
Geluidsfragmenten, waaronder de legendarische "Words of wisdom: drop that zero and get with the hero." zijn hier te vinden: http://www.badmovies.org/movies/coolasice/.
Hahaha, "Dances with Wolves". Hahaha.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:55 schreef haagse_elfje het volgende:
dit ga je toch niet serieus menen dat jij vindt dat Cool as Ice GG of Oscar waardig is![]()
Dances with Wolves is toch wel beter Oscar materiaal vind je niet?
-Angel- je bent een kutuser.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:41 schreef -Angel- het volgende:
Filmfans ik wil hier een discussie openen over een film die om onbegrijpelijke rede geen Oscar en/of Golden Globe heeft ontvangen. Een beeldje voor beste acteur was op z'n minst op zijn plaats geweest.
Het verhaal van de hoofdrolspeler is voor ons een perfect voorbeeld van wat de filosoof Nietzsche bestempelde als Dionysian: er zijn slechts interne perspectieven van de wereld. Want iedere opvatting van de werkelijkheid is immers slechts een interpretatie. Ambiguïteit is hier het sleutelwoord: de wereld en elk leven is dubbelzinnig - het bestaan is dubbelzinnig. Toch is deze film (de kunst) in wezen de bevestiging, de zegening en de vergoddelijking van het bestaan.
Maar waarom bespotten we dan datgene wat we niet begrijpen? Bijna 15 jaar zijn verstreken nadat dit film pareltje ten tonele verscheen, het jaar was namelijk 1991. Het is dan ook jammerlijk dat deze film toch zo weinig bezoekers trok buiten de kunst-theaters in de cosmpolitan steden van Europa. Het ons of hen denken van de protagonist, hoofdrolspeler Johnny, is waarschijnlijk niet besteedt aan het grote publiek, de boodschap gaat verloren. De rede waarom wij Europeanen geroerd werden door deze film is het met grote stelligheid de val van de Berlijnse muur. Wij die worstelde met ons verdeelde loyaliteit sympathiseerde met de aantrekkelijke heldin van deze film en haar existentieel dilemma: Drop the zero? Get with the hero? Wie is wie en wat is wat?
Post je persoonlijke gedachten als het gaat om deze film. Welke emotionele gevoelens speelde door jouw hoofd toen je deze film voor het eerst zag? Het is een film die een ********* verdiend.
Pijnlijk dus?quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:26 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Het heeft aantrekkingskracht, het raakt het hart en de ziel. Op dezelfde wijze als Vanilla Ice zijn muzikale prestaties dit doen voor je oren.
Holy shit wat heb jij gerookt/gesnoven.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:52 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Oh, nee. Cool As Ice bevat een dialoog die van Oscar kalibier is, namelijk: "Lose the zero and get with the hero.". Drop hier dan maar eens een dialoog die dit overtreft, en dan bedoel ik één of twee zinnen en geen lappen tekst.
[afbeelding]
-------------------------------------------------------- Cool As Ice (1991) --------------------------------------------------------------
Dogma en Fear hadden wel idd genomineerd mogen worden...Maar niet deze k*t film...quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:16 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Echt niet! Ze hadden Dogma oscars moeten geven! Of Fear and Loathing had er ook wel een paar verdient! Maar dances with Wolves OMG, wat een kutfilm!
Vertel liever waarom "Cool as Ice" volgens jouw niet Oscar waardig is. Op z'n minst had deze film toch wel een Golden Globe verdiend.quote:
Kijk hier hebben we tenminste een ware filmkenner. Iemand die een film als "Cool as Ice" op z'n waarde weet in te schatten.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:33 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Oscars zeggen mij niks, die commerciele Hollywood-vriendjespolitiek troep. Die moeten gewoon aan Hollywood films uitgedeeld blijven worden.
twee woorden:quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:33 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Vertel liever waarom "Cool as Ice" volgens jouw niet Oscar waardig is. Op z'n minst had deze film toch wel een Golden Globe verdiend.
Overigens hier nog een andere qoute "How do you melt a girl's heart of stone? Just add Ice.".
Jezus... moet dat een van die goede quotes zijn die de film goed maken? Lijkt meer een ramp van een pick-up line...quote:Overigens hier nog een andere qoute "How do you melt a girl's heart of stone? Just add Ice.".
Jij wil alleen maar goede dingen horen over onderwerpen die je opent. Als iemand het niet met je eens is, doe je dat af als nietszeggend en ga je vrolijk verder met je gedram.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:35 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Kijk hier hebben we tenminste een ware filmkenner. Iemand die een film als "Cool as Ice" op z'n waarde weet in te schatten.
gelukkig verschillen ook smaken, want anders zou het wel een hele dooie boel wordenquote:Op vrijdag 15 april 2005 14:37 schreef marcb1974 het volgende:
Laten we het maar houden op het feit dat smaken verschillen![]()
Idd, maar wel 7 nominaties...quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:42 schreef lubje25 het volgende:
De beste film allertijden zonder oscar, dat vond ik zelf altijd al en een jaar geleden heeft een of andere website er een groot onderzoek naar gedaan, is The Shawshank Redemption met een magnefieke Morgan Freeman
Jouw ken ik een hand geven. Ben het helemaal met je eensquote:Op vrijdag 15 april 2005 14:37 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Jij wil alleen maar goede dingen horen over onderwerpen die je opent. Als iemand het niet met je eens is, doe je dat af als nietszeggend en ga je vrolijk verder met je gedram.
Triest figuur.
Ongeveer een half jaar geleden stond er in verschillende kranten het bericht dat TSR tot de beste film zonder oscar was gekozenquote:Op vrijdag 15 april 2005 14:43 schreef ABoomBoom het volgende:
Die petition is al ruim een jaar aan de gang en nog steeds geen eens 500 handtekeningen
Dat moet toch wel wat zeggen hé
*hand schud*quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:44 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Jouw ken ik een hand geven. Ben het helemaal met je eens![]()
o sorry, jij was on-topic bezigquote:Op vrijdag 15 april 2005 14:45 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Ongeveer een half jaar geleden stond er in verschillende kranten het bericht dat TSR tot de beste film zonder oscar was gekozen
Ik had hem al door,quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:49 schreef ABoomBoom het volgende:
TSR is een van mijn all-time favorites. Geweldig die stem van Morgan als hij de die stukken verteld. En ook een geweldig script. Die had zeker een oscar verdient.
Maar een film als Cool as Ice... dat zou een belediging zijn voor alle oscar winnaars
Ik had het dan ook over de petitie om van Cool as Ice een DVD te maken
Ja, toch vindt ik het onbegrijpelijk dat "Cool as Ice" geen Oscar heeft gekregen. Kijk naar andere rapper films: 8 Mile (Oscar gekregen) en al die andere zooi. Het gaat altijd over hetzelfde gangsters en de getto, telkens weer opnieuw.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:38 schreef haagse_elfje het volgende:
gelukkig verschillen ook smaken, want anders zou het wel een hele dooie boel worden
De film heeft geen Oscar gekregen hoor...alleen het nummer 'Lose yourself' van Eminem.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:51 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Ja, toch vindt ik het onbegrijpelijk dat "Cool as Ice" geen Oscar heeft gekregen. Kijk naar andere rapper films: 8 Mile (Oscar gekregen) en al die andere zooi. Het gaat altijd over hetzelfde gangsters en de getto, telkens weer opnieuw.
Als je de tekst van deze film dieper analyseerd dan zal zich openbaren dat het karakter van Johnny niet alleen een held is, maar een martelaar. De uitdrukking van Johnny "Drop that zero, and get with the hero" symboliseert Vanilla Ice zijn echte levenservaring met verwerping in de maatschappij. Alvorens de kijker de relatie tussen verandering en liefde kan begrijpen. Dient hij of zij in te zien, dat Vanilla Ice met zijn portreteren van de rebel ondubbelzinnig zichzelf symboliseerd.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:50 schreef lubje25 het volgende:
Mijn inziens is Cool as Ice meer dangenoeg beloond met een eigen topic op Fok!
Ik vind deze film niet Oscar-waar alleen al om de bovenstaande quote (dank daarvoor). Hallo! Steen: smelten(!) met ijs! Hoe dom is dat, kom op zeg.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:33 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Vertel liever waarom "Cool as Ice" volgens jouw niet Oscar waardig is. Op z'n minst had deze film toch wel een Golden Globe verdiend.
Overigens hier nog een andere qoute "How do you melt a girl's heart of stone? Just add Ice.".
Dus als ik dit moet geloven symboliseert deze film hoe de samenleving Vanilla Ice gedropt heeft voor iemand met talent?quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:06 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Als je de tekst van deze film dieper analyseerd dan zal zich openbaren dat het karakter van Johnny niet alleen een held is, maar een martelaar. De uitdrukking van Johnny "Drop that zero, and get with the hero" symboliseert Vanilla Ice zijn echte levenservaring met verwerping in de maatschappij. Alvorens de kijker de relatie tussen verandering en liefde kan begrijpen. Dient hij of zij in te zien, dat Vanilla Ice met zijn portreteren van de rebel ondubbelzinnig zichzelf symboliseerd.
Als je wilt dat er wat dieper op een film word ingegaan, post dan een topic over the godfather of een andere film met diepgangquote:Op vrijdag 15 april 2005 15:21 schreef -Angel- het volgende:
Vanilla Ice verpersoonlijkt de rebel als een volwassen persoon. Door een duidelijk inzicht kan men zien dat een vrouwelijke symboliek diep ingebed is in de rebel. De kijker wordt in staat gesteld om een specifiek thema te begrijpen, dat Vanilla Ice adresseerd. De band tussen verandering en liefde.
Het maakt duidelijk dat een spontane verandering kan leiden tot het vebreken van de sterkste band. Een demonstratie dat de liefde geen garantie is, en dat een verstoring rampzalige gevolgen kan hebben: de dood inbegrepen.
Overigens het valt me tegen dat er maar weinig echte film kenners aanwezig zijn. Wanneer er eens wat dieper op een film wordt ingegaan.
quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:21 schreef -Angel- het volgende:
Vanilla Ice verpersoonlijkt de rebel als een volwassen persoon. Door een duidelijk inzicht kan men zien dat een vrouwelijke symboliek diep ingebed is in de rebel. De kijker wordt in staat gesteld om een specifiek thema te begrijpen, dat Vanilla Ice adresseerd. De band tussen verandering en liefde.
Het maakt duidelijk dat een spontane verandering kan leiden tot het vebreken van de sterkste band. Een demonstratie dat de liefde geen garantie is, en dat een verstoring rampzalige gevolgen kan hebben: de dood inbegrepen.
Overigens het valt me tegen dat er maar weinig echte film kenners aanwezig zijn. Wanneer er eens wat dieper op een film wordt ingegaan.
Copy-pasten noem jij diep ingaan op een film? Je zit gewoon alles van een of andere recensie te plakken.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:21 schreef -Angel- het volgende:
Vanilla Ice verpersoonlijkt de rebel als een volwassen persoon. Door een duidelijk inzicht kan men zien dat een vrouwelijke symboliek diep ingebed is in de rebel. De kijker wordt in staat gesteld om een specifiek thema te begrijpen, dat Vanilla Ice adresseerd. De band tussen verandering en liefde.
Het maakt duidelijk dat een spontane verandering kan leiden tot het vebreken van de sterkste band. Een demonstratie dat de liefde geen garantie is, en dat een verstoring rampzalige gevolgen kan hebben: de dood inbegrepen.
Overigens het valt me tegen dat er maar weinig echte film kenners aanwezig zijn. Wanneer er eens wat dieper op een film wordt ingegaan.
Een ieder die in de jaren '90 opgegroeid is zal deze film waarderen. Het somt op waar de begin jaren '90 om draaide.quote:
Ok, nu is de grap wel voorbij. Lache joh!quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:40 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Een ieder die in de jaren '90 opgegroeid is zal deze film waarderen. Het somt op waar de begin jaren '90 om draaide.
Ben toch echt in de jaren '90 op gegroeid. Maar ken deze films dus absoluut niet waarderenquote:Op vrijdag 15 april 2005 15:40 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Een ieder die in de jaren '90 opgegroeid is zal deze film waarderen. Het somt op waar de begin jaren '90 om draaide.
Inderdaad! Je hebt me door. Verdorie...quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:50 schreef -Angel- het volgende:
NoizEkick, kun je er niet tegen dat Vanilla Ice met zijn houding in de film emoties oproept? Een gevoel voor sympathie en medeleven, en dit alles zodat de kijker zich met het karakter Johnny zal identificeren.
Of je komt er achter dat de schrijve van de film dronken/stoned/whatever was. Iig niet bij zijn positieven. Het ligt er maar aan hoe je alles interpreteerd.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:06 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Als je de tekst van deze film dieper analyseerd dan zal zich openbaren dat het karakter van Johnny niet alleen een held is, maar een martelaar.
Het moge duidelijk zijn dat Vanilla Ice zijn verschijning op een neon-gele motor, een allegorische representatie is van het beeld dat de maatschappij heeft van een rebel.quote:
quote:Op vrijdag 15 april 2005 16:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Je hebt gelijk, het is een onderschat meesterwerk.
De romantische spanning tussen de 2 protagonisten valt niet te ontkennen. Ik zie hier parallellen met Vigo's L'Atalante en Murnau's Sunrise. Al is het in deze film veel beter uitgewerkt. Ook het script is ijzersterk en zou zo uit de pen van James M. Cain kunnen komen. De cinematografie is legendarisch en haalt een bijzonder hoog niveau. Bela Tarr kan hier nog wat van leren.
Maar het hoogtepunt is toch wel de acteerprestatie van Vanilla Ice. Hij is hier een erg coole combinatie van Marlon Brando in The Wild One, James Dean in Rebel without a Cause en Shelley Duvall in Popeye.
quote:Op vrijdag 15 april 2005 16:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Maar het hoogtepunt is toch wel de acteerprestatie van Vanilla Ice. Hij is hier een erg coole combinatie van Marlon Brando in The Wild One, James Dean in Rebel without a Cause en Shelley Duvall in Popeye.
quote:Op vrijdag 15 april 2005 16:34 schreef Kjew het volgende:
===============================>>>>>>>> ONZ
you've got to be kiddin' mequote:Op vrijdag 15 april 2005 16:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Maar het hoogtepunt is toch wel de acteerprestatie van Vanilla Ice. Hij is hier een erg coole combinatie van Marlon Brando in The Wild One, James Dean in Rebel without a Cause en Shelley Duvall in Popeye.
Zeg tenminste nog in je eingenwoorden wat de site is in plaats van het te ctrl+c/ctrl+v'en te vertalen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 16:32 schreef -Angel- het volgende:
Aangezien Rob van Winkle (Vanilla Ice) verantwoordelijk is geweest voor vijftien jaar top muziek, is er een fanclub opgericht in 1997 -> http://www.midwestmediaproductions.com/vifc/. We zijn de huidige muziekscene zat, terug naar de old school stijl.
quote:The Fan Club was founded in 1997 by a group of music fans who were tired of the current music scene and eager to see a return to the old school.
HAHA, ok ik geef toe, je had me beet.quote:Op vrijdag 15 april 2005 17:02 schreef -Angel- het volgende:
Vergeet niet de actie scènes in "Cool as Ice".
Het gevecht tussen Bruce Lee en Chuck Norris in The way of the Dragon is hierna een lachertje. Als voorbeeld een van de geweldigste actie scènes ooit. Beeld je dit in, Ice rijdt met zijn motor op een weg. Naast hem rijdt een vrouw op een toch prachtig paard. De weg en de grasvlakte zijn gescheiden door een hek.
Ice springt zo met zijn motor over het hek - dit alles gebeurd in slow motion.
"Kathy: So where are you from?
Ice: Around.
Kathy: Around?
Ice: Yup yup"
Zullen we het er op houden dat hij onze werk dag een stuk makkelijker heeft gemaaktquote:Op vrijdag 15 april 2005 19:04 schreef ABoomBoom het volgende:
[..]
HAHA, ok ik geef toe, je had me beet.
Ik dacht echt bijna dat je het allemaal meende, maar hiermee...
Het was leuk, je hebt echt mijn dag op het werk makkelijker gemaakt.
Bedankt
De eerste post die ik ooit poste hier op het Fok! forum ging over Vanilla Ice: Wat luister je nu ? oude stijl # 543 , als bewijs dat ik het meen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 19:04 schreef ABoomBoom het volgende:
[..]
HAHA, ok ik geef toe, je had me beet.
Ik dacht echt bijna dat je het allemaal meende, maar hiermee...
Liegerd.quote:Op zaterdag 16 april 2005 20:37 schreef -Angel- het volgende:
Als er nog filmfans aanwezig zijn, die wel deze film op waarde weten in te schatten. En dieper op deze film in willen gaan, ik hou me zelf aanbevolen.
Deze uitspraak is een permanent ban waard!quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:26 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Het herrinnerd aan Stanley Kubrick's "A Clockwork Orange".
Door de eeuwen heen zijn culturen gedefinieerd door de pieken in artistieke verwezenlijkingen, welke bepaald zijn door de ideeën en de principes welke een beschaving hoog achtte.quote:Volgens my probeer jy ons uit de kast te lokken -Angel-. Je kan het niet menen dat deze film een klassieker zou moeten zijn of oscarwaardig.
quote:Op zondag 17 april 2005 00:11 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Door de eeuwen heen zijn culturen gedefinieerd door de pieken in artistieke verwezenlijkingen, welke bepaald zijn door de ideeën en de principes welke een beschaving hoog achtte.
De Renaissance had de Sixtijnse Kapel, schilders en kunstenaars zoals Botticelli, Michelangelo en Leonardo da Vinci die met zijn sfumato schildertechniek het olieverfschilderij de Mona Lisa schilderde. De Barok periode had componisten zoals Bach en zijn Wohltemperierte Klavier en de Inventionen, en vergeet niet Beethoven en de Negende Symfonie.
Om echter ons huidige tijdperk te definieren, dient met niet naar trivialiteiten zoals “Citizen Kane” en “A Clockwork Orange” te kijken. Men dient zich echter de levensvraag te stellen: “Wie ben ik?”. Geen andere film geeft de kracht en de levensduur van onze periode, ons leven, onze cultuur zo goed weer als “Cool as Ice”. Het pure kunstenaars talent laat een Astaire en Kelly scène verbleken. Het script, is episch in zijn soort, maar toch nederig als het gaat om het weergeven van de doorsnee man en zijn strijd met de maatschappij. Het lijkt net alsof het script opgetekend is door Ernest Hemingway, zo briljant en diep zijn de emoties. Dialogen zoals "It ain't where you from, it's where you at" symboliseren het ruwe individualisme dat Amerika representeert. Je voelt dat Vanilla Ice het rood, wit en blauw symboliseerd. Vanilla Ice z’n optreden laat James Dean als een beginneling afsteken.
Ice overstijgt eveneens het media film, zijn muzikale omlijsting is een emotionele wervelstorm die zijn gelijke niet meer gekend heeft sinds Dmitri Sjostakovitsj’s liedcyclus “Uit Joodse volkspoëzie” voor de sopraan. Het vangt de essentie van hoe onze problemen weg gewassen kunnen worden wanneer wij in ons zelf geloven.
Vergeet niet het baanbrekende camerawerk, van de later met een Oscar beloonde cinematograaf Janusz Kaminski. Hij zou later een Oscar winnen voor de cinematografie van de film "Saving Private Ryan". Tevens was hij ook verantwoordelijk voor de cinematografie van films zoals "Minority Report", "Jerry Maguire" en "Schindler's List".quote:
mmm lijkt er op dat deze cinematograaf erg nouw samenwerkt met Spielberg.quote:Op zondag 17 april 2005 00:45 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Vergeet niet het baanbrekende camerawerk, van de later met een Oscar beloonde cinematograaf Janusz Kaminski. Hij zou later een Oscar winnen voor de cinematografie van de film "Saving Private Ryan". Tevens was hij ook verantwoordelijk voor de cinematografie van films zoals "Minority Report", "Jerry Maguire" en "Schindler's List".
Word from the Iceman: See ya dick. That's nick. Oh yeah yeah ....Nick.
Dit zegt toch bijna alles. Wanneer een man zoals Steven Spielberg met je samen wil werken na de klassieker "Cool as Ice". Dan is dit duidelijk een indicatie dat je uitstekend bent in het vakgebied.quote:Op zondag 17 april 2005 00:51 schreef Lambiekje het volgende:
mmm lijkt er op dat deze cinematograaf erg nouw samenwerkt met Spielberg.
Dat is wel waar ... maar dan kan je nog steeds een zeperd maken als Cool as Ice ook al ben je goed.quote:Op zondag 17 april 2005 00:55 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Dit zegt toch bijna alles. Wanneer een man zoals Steven Spielberg met je samen wil werken na de klassieker "Cool as Ice". Dan is dit duidelijk een indicatie dat je uitstekend bent in het vakgebied.
Vooruit ik zal eens even kijken of ik hem ergens kan downloaden .. wat ik me kan herinneren was het niet al te best maar oke .. I'll give it a tryquote:Op zondag 17 april 2005 01:25 schreef -Angel- het volgende:
Telkens wanneer ik de behoefte heb aan inspiratie dan kijk ik naar "Cool as Ice", en dit raad ik je ook aan Lambiekje. Je vraagt natuurlijk hoe inspirationeel? Wel dat zal ik je eens vertellen, pas zag ik een interview met Eminem op de TV. Het verloop van het interview ging als volgt:
"-Interviewer: Who inspired you to get into the rap game?
Eminem: Ah, there's some many people who told me I couldn't rap, and at first I couldn't ya know. But I keeped watching "Vanilla Ice" starring in "Cool as Ice" and it inspired me.
- Interviewer: Really?
Eminem: You know I can't dance like him but who can!"
Later zul je me dankbaar zijn Lambiekje. "Cool as Ice" heeft als een ondertoon namelijk de klassestrijd die doet herinneren aan de "The Discreet Charm of the Burgeoisie", of aan de jaren '50 het hoogtepunt van de Franse film. Vanilla Ice is de klassieke rebel, de buitenstaander, zijn acteer prestaties laten ons meer denken aan een jonge James Dean dan bijvoorbeeld aan een Sean Connery. De kijker wordt weer herinnerd aan klassieke helden zoals Ernest Hemingway's luitenant Henry in "A Farewell to Arms" of de visser in "The Old Man and the Sea" - een persoon die niet de goedkeuring of de bevestiging van de maatschappij nodig heeft om om zijn eigen waarde, innerlijke zelf en geestelijke integriteit te bewijzen.quote:Op zondag 17 april 2005 11:30 schreef Lambiekje het volgende:
Vooruit ik zal eens even kijken of ik hem ergens kan downloaden .. wat ik me kan herinneren was het niet al te best maar oke .. I'll give it a try
Sinds wanneer worden de jaren '50 gezien als het hoogtepunt van de Franse filmquote:Op zondag 17 april 2005 12:06 schreef -Angel- het volgende:
[..]
of aan de jaren '50 het hoogtepunt van de Franse film.
Grappig, Vanilla Ice spuugt tegenwoordig op de muziek die hij destijds maakte.quote:Op vrijdag 15 april 2005 16:32 schreef -Angel- het volgende:
Aangezien Rob van Winkle (Vanilla Ice) verantwoordelijk is geweest voor vijftien jaar top muziek, is er een fanclub opgericht in 1997 -> http://www.midwestmediaproductions.com/vifc/. We zijn de huidige muziekscene zat, terug naar de old school stijl.
Nopequote:Op vrijdag 15 april 2005 14:42 schreef lubje25 het volgende:
De beste film allertijden zonder oscar, dat vond ik zelf altijd al en een jaar geleden heeft een of andere website er een groot onderzoek naar gedaan, is The Shawshank Redemption met een magnefieke Morgan Freeman
Nee, hij spuugt niet op zijn muziek, maar hij spuugt op zijn toenmalige image. Dit verklaart ook nog wel waarom hij nog steeds gewoon optreedt onder de naam Vanilla Ice. Hij staat nog steeds achter de muziek van toen.quote:Op maandag 25 april 2005 02:01 schreef Gillingham het volgende:
Grappig, Vanilla Ice spuugt tegenwoordig op de muziek die hij destijds maakte.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |