Laatste keer:quote:Verkoopcijfers alleen zijn geen reden om ieman legendarisch te noemen.
Legendarisch ben je als er jaren later nog over je gepraat wordt en je muziek nog veel wordt gedraaid.
quote:Op donderdag 14 april 2005 16:50 schreef RemCOW het volgende:
Yeah right...
De albums hebben geen uitzonderlijke verkoopcijfers anders. Volgens billboard.com is:
- 50 Cent, Get Rich Or Die Tryin: 6 miljoen+
- 50 Cent, The Massacre: 4 miljoen+
Vergelijkingen:
- AC/DC, Back In Black: 20 miljoen+
- Norah Jones, Come Away With Me: 10 miljoen+
- Bob Marley And The Wailers, Legend: The Best Of Bob Marley And The Wailers: 10 miljoen+
- Metallica, Metallica: 14 miljoen+
- Pink Floyd, Dark Side Of The Moon: 15 miljoen+
- Evanescence, Fallen: 6 miljoen
Meer dan The Beatles? Elvis?
De verkopen van de albums bij elkaar opgeteld:
The Beatles: 166.5 miljoen
Elvis Presley: 117.5 miljoen
Bovenstaand allemaal in Amerika _alleen_.
Zie ook:
http://www.musicplayer.co(...)pic;f=1;t=023691;p=1
http://www.riaa.com/gp/bestsellers/topartists.asp / http://www.riaa.com/gp/bestsellers/topalbums.asp
Inzicht in verkopen wereldwijd andere albums:
http://top40-charts.com/forums/showthread.php?p=15813#post15813
De verkopen zijn zeker goed. Maar meest verkopende artiest: nee.
Legende? Ook nog niet imho. Daarvoor moet je imho ook niet alleen kijken naar de verkoopcijfers...
Met jouw redenatie zijn erg veel bands plotseling legendes.
quote:Op vrijdag 15 april 2005 11:55 schreef -Angel- het volgende:
Deel # Twee: Voor al de fans.: Ik hoop niet dat een ieder niet alleen slechts maar one-liners gaat posten. Gebruik argumenten eventueel gestaafd met statistieken. Of goed verpakte meningen.
quote:Op vrijdag 15 april 2005 11:55 schreef -Angel- het volgende:
Deel # Twee: Voor al de fans.: Ik hoop niet dat een ieder niet alleen slechts maar one-liners gaat posten. Gebruik argumenten eventueel gestaafd met statistieken. Of goed verpakte meningen.
ok dan graag ook een reactie hierop:quote:Op vrijdag 15 april 2005 11:58 schreef -Angel- het volgende:
@ThaMoose/Prep2Fight (Ik had er al een reactie op gepost, namelijk deze):
Dit spreekt alleen maar in het voordeel van 50 Cent. Pas drie jaar in the business en nu al een legende. Overigens hoeveel jaar is Michael Jackson al dood. Hoe lang ligt Madonna al onder de groene zoden? Kortom je hoeft niet dood te zijn om een legende te zijn. En bovendien zeggen verkoop cijfers alles, wanneer we praten over legedens?
Ik heb er dus al een reactie op gepost.
een legende gaat over een langere tijd, niet over 3 jaarquote:Op vrijdag 15 april 2005 11:58 schreef -Angel- het volgende:
@ThaMoose/Prep2Fight (Ik had er al een reactie op gepost, namelijk deze):
Dit spreekt alleen maar in het voordeel van 50 Cent. Pas drie jaar in the business en nu al een legende. Overigens hoeveel jaar is Michael Jackson al dood. Hoe lang ligt Madonna al onder de groene zoden? Kortom je hoeft niet dood te zijn om een legende te zijn. En bovendien zeggen verkoop cijfers alles, wanneer we praten over legedens?
Ik heb er dus al een reactie op gepost.
Lees de OP nog eens.quote:Op vrijdag 15 april 2005 11:59 schreef Prep2Fight het volgende:
Elvis lukte het niet. Zelfs de Stones, Madonna en U2 konden het niet.
Dus wel, kijk wat een platen Elvis en de Beatles hebben verkocht man...
De billboard zegt tegenwoordig ook niet veel meer, kijk wat een troep ertussen zitquote:
Want Elvis staat echt never nooit in zijn schaduwquote:Kortom 50 Cent kan gezien worden als een van de invloedrijkste artiesten ooit. Legendarische artiesten zoals Elvis staan in zijn schaduw.
Verkoop cijfers zeggen dus alles, wan in dat geval staan artiesten zoals Common, Talib en Mos in 50 Cent z'n schaduw.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:02 schreef Prep2Fight het volgende:
Want Elvis staat echt never nooit in zijn schaduwDat kun je alleen al bewijzen aan de platen die Elvis heeft verkocht
Die ken ik niet hoorquote:Op vrijdag 15 april 2005 12:05 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Verkoop cijfers zeggen dus alles, wan in dat geval staan artiesten zoals Common, Talib en Mos in 50 Cent z'n schaduw.
*fixed*quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:10 schreef jimjim1983 het volgende:
ok dan graag ook een reactie hierop:
je zegt dat 50 cent een legende is, hoe kan dat als je niet weet of er over 10 jaar nog wel over hem gepraat wordt, laat staan naar zijn ruis geluisterd wordt?
Hier ben ik het overigens ook niet mee eens. 50 Cent heeft Dr. Dre niet nodig om top muziek te maken. Heb je ooit wel eens gehoord van "Power of the dollar". Tevens het nieuwe album "The Massacre" bewijst dat 50 Cent Dre niet nodig heeft. Hij produceerd namelijk maar iets van twee tracks (en die hebben nog de slechtste beat ook) en toch gaat het allbum nog diamond.quote:als dr dre een strontvlieg en een geit in de studio zet en hij nodigd wat gast producers uit dan maakt ie er met allemaal sampletjes en casio beatjes nog een goed verkopende plaat van , dre is de 'legende' , 50 maar een simpele marionet.
quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:18 schreef jimjim1983 het volgende:
ok dan graag ook een reactie hierop:
je zegt dat 50 cent een legende is, hoe kan dat als je niet weet of er over 10 jaar nog wel over hem gepraat wordt, laat staan naar zijn muziek geluisterd wordt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |