abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26277587
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 18:29 schreef Againzender het volgende:
Het zag er gezellig uit op de training vandaag als ik de beelden van AT5 moet geloven
Uhu
pi_26277640
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 18:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat bleek vandaag wel. Ik vraag me af of er iemand van gaat doorbreken, hetzelfde geldt voor de A1 van PSV.
Jeffrey Sarpong, Milano Koenders, Javier Martina, Robbert Schilder, misschien Jan Verthongen. Best goede voetballers hoor.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_26277755
En Marco van Duin is geen slechte keeper.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_26279970
quote:
Ajax mag fouten maken'

MIKE VAN DAMME

AMSTERDAM - Ajax-trainer Danny Blind stelt morgen in de klassieker tegen Feyenoord niet alles in het teken van het resultaat. De trainer prefereert het opbouwen van het elftal boven het halen van de tweede plaats in de competitie.

Ajax kan morgen goede zaken doen in Rotterdam. Door de verrassende nederlaag van Feyenoord tegen Den Bosch (4-1) afgelopen woensdag, kan Ajax bij winst een gat slaan van zes punten. En misschien belangrijker nog, de ploeg mag voorzichtig weer omhoog kijken. AZ heeft nog maar een voorsprong van één punt, al heeft de club een duel minder gespeeld. De Alkmaarders gaan echter een loodzwaar programma tegemoet, zeker met de halve finales in het Uefa-Cuptoernooi voor de deur.

Ondanks het feit dat de tweede plaats recht geeft op de voorronde van de Champions League en daarmee veel lucratiever is dan de derde plaats, wil Blind niet ten koste van alles de strijd met AZ aangaan. Het resultaat is voor de trainer ondergeschikt aan het beter laten voetballen van zijn team. ''Ik ga geen andere spelers opstellen omdat ik denk dat ze bepaalde fouten niet maken omdat ze gereserveerder spelen. Daarmee kan ik niet vooruit.''

De directie van Ajax ziet, vooral financieel gezien, de ploeg volgend seizoen liever in het miljoenenbal van de Champions League spelen dan in het Uefa-Cuptoernooi, maar daar heeft Blind dus geen boodschap aan. ''Ik heb bewust ervoor gekozen eerst winst te maken op het gebied van het voetbal. Het is een afspraak die ik intern heb neergelegd. Het is de consequentie van het feit dat Ajax wilde dat ik met-een instapte,'' aldus Blind.

De trainer wijkt, nu de ploegen achter PSV steeds dichter bij elkaar komen, niet van die filosofie af. Ook niet als het gat met AZ nog kleiner wordt. ''Of het zou de laatste wedstrijd zo moeten zijn dat winst nodig is om de Champions League te kunnen halen. Dan zou het kunnen dat ik aanpassingen maak. Maar nu is de winst die een elftal maakt belangrijker dan het nemen van één specifieke horde,'' meent Blind.

De trainer merkt nu, een maand na zijn aansteling en een week na de belangrijke overwinning op AZ, dat de groep enige progressie boekt. ''Ik zie duidelijk meer rust in het team. Ik merk ook dat er goede balans is bij de spelers tussen ontspanning en weten waarmee je bezig bent. Die ontspanning wordt natuurlijk groter als je wint.''

Ajax start morgen waarschijnlijk met dezelfde elf spelers die tegen AZ ook in de basis stonden. Veel reden om de ploeg om te gooien, heeft Blind immers niet. Ajax speelde tegen de Alkmaarders de beste wedstrijd in maanden.

Rafael van der Vaart, Mauro Rosales, Rasmus Lindgren, Daniël de Ridder en Angelos Charisteas hebben een enkelblessure en kunnen zeker niet meedoen. Hoewel Tomas Galásek fit is, maakt hij nog geen deel uit van de selectie. Blind wil hem eerst een wedstrijd in Jong Ajax laten spelen.
pi_26280014
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 19:04 schreef methodmich het volgende:
En Marco van Duin is geen slechte keeper.
Ik weet niet wie er in de goal stond, maar het was een hele matige en onzekere doelman in elk geval.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26283748
Ton Pronk zat vanavond in het Gelredome om Michael Jansen te bekijken.
pi_26283780
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 19:00 schreef methodmich het volgende:

[..]

Jeffrey Sarpong, Milano Koenders, Javier Martina, Robbert Schilder, misschien Jan Verthongen. Best goede voetballers hoor.
Vandaag was het niet veel soeps. Draak van een wedstrijd, slecht voetbal....
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26286124
Onverstandig van Blind om Galasek buiten de selectie te houden, maar goed, we zullen wel zien morgen wat het wordt.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_26290299
quote:
Op zondag 17 april 2005 00:19 schreef Shreyas het volgende:
Onverstandig van Blind om Galasek buiten de selectie te houden, maar goed, we zullen wel zien morgen wat het wordt.
Hij meest heel veel wedstrijd ritme, en heeft waarschijnlijk nog geen goede conditie.
pi_26290340
quote:
Op zondag 17 april 2005 10:05 schreef Moreno het volgende:

[..]

Hij meest heel veel wedstrijd ritme, en heeft waarschijnlijk nog geen goede conditie.
Je bent goed op de hoogte.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  zondag 17 april 2005 @ 10:42:54 #236
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_26290712
2 uurtjes nog .

Gaat nog een stevige pot worden denk ik. Veel blessures bij Ajax, maar goed, die speelden vorige week ook niet, wel kut voor de wissels. Een erg gebrand f'noord, ze hebben "iets" goed te maken .

Al met al zal het wel een aardig middagje voetbal worden......
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 17 april 2005 @ 11:55:06 #237
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_26292074
iets meer als een half uurtje nog het zal niet eenvoudig zijn, maar als ze spelen zoals tegen AZ vorige week heb ik er vertrouwen in
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_26292152
Moet wel lukken
  zondag 17 april 2005 @ 11:59:38 #239
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_26292168
quote:
Op zondag 17 april 2005 11:55 schreef JPM01 het volgende:
iets meer als een half uurtje nog het zal niet eenvoudig zijn, maar als ze spelen zoals tegen AZ vorige week heb ik er vertrouwen in
maak er drie kwartier van.....
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_26295903
en die vonk tekent nog bij ook . Wat een ramp is dat zeg
pi_26295948
pi_26295988
quote:
Op zondag 17 april 2005 14:29 schreef keijz het volgende:
en een minuut later scoren ze
pi_26296037
GRYGERA GRYGERA GRYGERA GRYGERA GRYGERA GRYGERA GRYGERA GRYGERA GRYGERA GRYGERA GRYGERA GRYGERA GRYGERA GRYGERA GRYGERA GRYGERA GRYGERA GRYGERA GRYGERA GRYGERA
  zondag 17 april 2005 @ 14:36:12 #244
95846 Mr.Mills
Nog steeds
pi_26296148
OMFG HOE GEEEEEIL
pi_26296158
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_26296246
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa
pi_26296313
jaaaaa

2- 3 hoe is het toch mogelijk weer he
"Nada es acaso más difícil para el hombre que el vivir con la plena conciencia de ser hombre."
- Michele Sciacca
  zondag 17 april 2005 @ 14:41:20 #248
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_26296319
En inderdaad was de Kuip weer van ons, ondanks dat er geen Ajax-supporters naar binnen mochten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_26296322
Zo, we staan weer 2e
pi_26296339
Wat een heerlijk wedstrijd. We zijn weer de baas in Rotterdam jongens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')