mijn visie is vooral "geen visie" omdat ik mijn visie nergens op kan funderen.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
haha, nee hoeft niet. maar weet ik wel ongeveer wat je visie is.
Tjaaah God leidt wie hij wilquote:Op vrijdag 22 april 2005 00:25 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mijn visie is vooral "geen visie" omdat ik mijn visie nergens op kan funderen.
en we zijn weer terug aan het begin van dit gedeelte van dit topicquote:
Uiteraard, maar het is niet alleen een geloof een hele godsdienst opzich, en als ik twijfels aan me geloof schiet dat toch sowieso niet op?quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:34 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en we zijn weer terug aan het begin van dit gedeelte van dit topic
alleen nuanceer jij de uitspraak van bv. Alper door er het gedeelte "voor mij" bij te zetten
in de context van je geloof schiet het inderdaad niets op. en of het in de context van je leven iets opschiet weet ik ook niet. ongeloof of geloof is geen garantie voor een gelukkig leven.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het is niet alleen een geloof een hele godsdienst opzich, en als ik twijfels aan me geloof schiet dat toch sowieso niet op?
Je zal beiden moeten ervaren, in overeenkomende situaties denk ik..quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:39 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
in de context van je geloof schiet het inderdaad niets op. en of het in de context van je leven iets opschiet weet ik ook niet. ongeloof of geloof is geen garantie voor een gelukkig leven.
dat lijkt me zo goed als onmogelijk.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je zal beiden moeten ervaren, in overeenkomende situaties denk ik..
Tjaah, als ik dan als gelovige ooit gewekt word heb ik weinig te vrezenquote:Op vrijdag 22 april 2005 00:42 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dat lijkt me zo goed als onmogelijk.
ervan uitgaande dat je het juiste geloof hebt !quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Tjaah, als ik dan als gelovige ooit gewekt word heb ik weinig te vrezen
veel opties zijn er niet...quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:45 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ervan uitgaande dat je het juiste geloof hebt !
Yahwe, Yaldaboath, Sophia, Wodan, Allah, Brahma, Krishna, Apollo, Zeus, Eros, Venus, Mars ....etc. etc..quote:
quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:48 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Yahwe, Yaldaboath, Sophia, Wodan, Allah, Brahma, Krishna, Apollo, Zeus, Eros, Venus, Mars ....etc. etc..
mja, maar de verhalen rond zo'n schepper zijn toch wel verschillend per geloofje. En alle goden hebben menselijke trekjes, omdat ze door mensen verzonnen zijn.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bij de meesten gaat het toch om de Schepper, sommige God(en) hebben wat menselijke trekjes gekregen.
Allah niet.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:53 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mja, maar de verhalen rond zo'n schepper zijn toch wel verschillend per geloofje. En alle goden hebben menselijke trekjes, omdat ze door mensen verzonnen zijn.
sure, trustequote:Op vrijdag 22 april 2005 00:55 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
tuurlijk niet. maar nu ga ik slapentruste
quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:53 schreef Triggershot het volgende:
[En alle goden hebben menselijke trekjes, omdat ze door mensen verzonnen zijn.]
Allah niet.
Feit is dat "die zich zelf geschapen" Allah menselijke trekjes heeft. Zoals de drang om aanbeden te worden. Een almachtig iets heeft dat echt nodig denk je ook nietquote:Op donderdag 21 april 2005 19:03 schreef Haushofer het volgende:
Zulk soort opmerkingen mag je voor je houden. Dan ga je maar ergens naartoe waar iedereen je denkbeelden bevestigt. Voor jou is het zo, maar dat betekent niet dat dat voor iedereen zo is. Dat idee is gewoon kinderlijk naief.
quote:Op vrijdag 22 april 2005 08:58 schreef Haushofer het volgende:
.of heeft de mens daarmee Goddelijke trekjes ?
Mja, die had ik al enigszins verwachtquote:
Ethiek? ik denk eerder een geweldig gebrek aan ethiek. Of beter de ethiek van een zwaar gecorrumpeerde dictator.quote:Op vrijdag 22 april 2005 08:58 schreef Haushofer het volgende:
........ Allah.......................heeft gevoel voor ethiek....
In sommige contexten begrijp ik wel waarom je zou denken dat God (in de bijbel) menselijke trektjes heeft, maar in de Koran zal je dat dus niet vinden.quote:Op vrijdag 22 april 2005 09:30 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Mja, die had ik al enigszins verwachtMaar die stelling is dus zo reversibel als maar zijn kan.
Ikzelf denk dat God menselijke trekjes heeft, omdat ze alleen in de hoofden van de mens bestaat. Dat wil zeggen, de God die door religies wordt gedefinieerd.
Nou ja,ik doelde op het onderscheid maken tussen goed en kwaad. Ik denk dat dat typisch iets menselijks is, en dat daarvoor geen "universele waarden" voor gelden; het is geen wetmatigheid.quote:Op vrijdag 22 april 2005 09:30 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ethiek? ik denk eerder een geweldig gebrek aan ethiek. Of beter de ethiek van een zwaar gecorrumpeerde dictator.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |