Om even Bijbels te worden: Chapter and verse?quote:Op maandag 18 april 2005 16:44 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
Die had je toch al gevonden ? de heer Pressac..
Dat mag inderdaad wel op Verbeke verhaald worden.quote:Op maandag 18 april 2005 18:45 schreef Fonkmeistah het volgende:
Iemand al uitgerekend wat deze grap kost aan belasting geld ?
Kan mij niet voorstellen dat hij debet is aan deze dwaling in de rechtsgang. Als men het blijkbaar nodig vind om mensen een jaar op te sluiten voor iets wat geinterpreteerd word als belediging. Dan vraag ik mij af waarom Theo van Gogh nooit heeft vastgezeten.quote:Op maandag 18 april 2005 18:47 schreef Johan_de_With het volgende:
Dat mag inderdaad wel op Verbeke verhaald worden.
Ja, helemaal niks. Dit speelt namelijk in Belgiëquote:Op maandag 18 april 2005 18:45 schreef Fonkmeistah het volgende:
Iemand al uitgerekend wat deze grap kost aan belasting geld ?
Welke dwaling precies? Hij heeft blijkbaar de wet overtreden.quote:Op maandag 18 april 2005 18:56 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
Kan mij niet voorstellen dat hij debet is aan deze dwaling in de rechtsgang.
Ik zou het vonnis nog een keer lezen.quote:Als men het blijkbaar nodig vind om mensen een jaar op te sluiten voor iets wat geinterpreteerd word als belediging.
Misschien wordt de Sp!ts wat minder gelezen in Belgie. Misschien had iemand een klacht tegen Van Gogh in moeten dienen. Maar goed, ik zie niet in wat Van Gogh hiermee van doen heeft.quote:Dan vraag ik mij af waarom Theo van Gogh nooit heeft vastgezeten.
Theo van Gogh viel niet onder het Belgische recht, wel opletten heur.quote:Op maandag 18 april 2005 18:56 schreef Fonkmeistah het volgende:
Kan mij niet voorstellen dat hij debet is aan deze dwaling in de rechtsgang. Als men het blijkbaar nodig vind om mensen een jaar op te sluiten voor iets wat geinterpreteerd word als belediging. Dan vraag ik mij af waarom Theo van Gogh nooit heeft vastgezeten.
Ja, hij zei dat Aviko lekker was. Kunnen we het nu weer over het eigenlijke onderwerp hebben?quote:Op maandag 18 april 2005 19:27 schreef Fonkmeistah het volgende:
heeft van Gogh nooit belgen beledigt toen hij in belgie was dan ?
....en de rest..... was stilte...quote:Op maandag 18 april 2005 19:30 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja, hij zei dat Aviko lekker was. Kunnen we het nu weer over het eigenlijke onderwerp hebben?
Wat, nogmaals, niet inhoudt dat je zomaar alles ongestraft kan zeggen.quote:Op woensdag 20 april 2005 22:11 schreef galoptic het volgende:
Mijn mening? Al ontken je dat de koningin bestaat. Ook de holocaust mag ontkend worden. Wat mij betreft valt ook dat onder de vrijheid van meningsuiting.
quote:Op woensdag 20 april 2005 22:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wat, nogmaals, niet inhoudt dat je zomaar alles ongestraft kan zeggen.
En de Holocaust ontkennen mag dus niet in dit land. Of in België, Duitsland en nog een paar landen.
Hoezo? Er wordt toch over gediscussieerd, in plaats van alleen maar ''Houd je bek!'' te roepen tot figuren als Fonkmeistah?quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:50 schreef Lestat het volgende:
Het enige wat uit deze discussie blijkt, is dat er dus helaas nog veel vijanden van het vrije woord rondlopen op Fok!...
In mijn visie wordt er helemaal niemand gestraft om zijn of haar mening. Je kan geen mening hebben over iets wat feitelijk vaststaat. Wel om de zaken eromheen, maar een feit blijft het. De betreffende meneer probeert de geschiedenis te vervalsen. En dat niet alleen; hij probeert de geschiedenis te vervalsen met als doel het opzettelijk in diskrediet brengen van een bepaalde 'cultuur'.quote:Op dinsdag 26 april 2005 17:53 schreef Lestat het volgende:
Ja, er wordt over gediscussieerd maar ik schrik ervan hoeveel mensen er geen moeite mee hebben om iemand om zijn mening te straffen.
volgens mij heb je problemen met je leesvermogen dan. of met een ethisch wereldbeeld.quote:Op dinsdag 26 april 2005 17:53 schreef Lestat het volgende:
Ja, er wordt over gediscussieerd maar ik schrik ervan hoeveel mensen er geen moeite mee hebben om iemand om zijn mening te straffen.
Wat is er mis met mijn leesvermogen?quote:Op dinsdag 26 april 2005 18:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
volgens mij heb je problemen met je leesvermogen dan. of met een ethisch wereldbeeld.
Je leest dingen die er niet staan...quote:Op woensdag 27 april 2005 00:06 schreef Lestat het volgende:
[..]
Wat is er mis met mijn leesvermogen?
Alle dictatuurslachtoffers zijn gelijk, joodse slachtoffers [b]lijken echter meer gelijk te krijgen dan anderen.Zou bewuste belg óók zijn veroordeeld voor ontkenning miljoenen doden tijdens communistisch Stalinregime? Vanuit helse regionen pochen Adolf en Jozef op de hoeveelheden slachtoffers die zij lieten ombrengen.quote:Op donderdag 14 april 2005 14:40 schreef Libris het volgende:
Vind het vreemd dat het strafbaar is, niet in strijd met de vrijheid van meningsuiting?
Volgens het Hof is zijn "halsstarrig negationisme" een vorm van "verregaande minachting voor het joodse volk."
Minachting van een volk levert 1 jaar cel op...?
Mits bewuste Belg ook een verregaande minachting voor de slachtoffers aan de dag had gelegd, o voortreffelijke buikspreker van sjun en lucida.quote:Op woensdag 27 april 2005 10:31 schreef Sater het volgende:
[..]
Alle dictatuurslachtoffers zijn gelijk, joodse slachtoffers [b]lijken echter meer gelijk te krijgen dan anderen.Zou bewuste belg óók zijn veroordeeld voor ontkenning miljoenen doden tijdens communistisch Stalinregime? Vanuit helse regionen pochen Adolf en Jozef op de hoeveelheden slachtoffers die zij lieten ombrengen.
![]()
Lieve bewonder je superbe verbeeldingskracht. Buikspreekkloontje Sater!quote:Op woensdag 27 april 2005 10:38 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Mits bewuste Belg ook een verregaande minachting voor de slachtoffers aan de dag had gelegd, o voortreffelijke buikspreker van sjun en lucida.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |