abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 april 2005 @ 19:55:21 #26
42027 Tu5
DnB-Addicts Crew®
pi_26481557
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 01:08 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Zeker weten dat het okey is!! Morgen, of zometeen, in ieder geval zaterdag weer de hele dag zeilen...
Ik ben net terug van een heerlijk weekend zeilen op de Kaag! Was ook echt fucking lekker weer!
Hoogbevaagd
  zondag 24 april 2005 @ 20:17:57 #27
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_26482076
quote:
Op zondag 24 april 2005 19:55 schreef Tu5 het volgende:

[..]

Ik ben net terug van een heerlijk weekend zeilen op de Kaag! Was ook echt fucking lekker weer!
Ook net terug van een dagje Maasplassen. Ik ben knalrood, maar het was echt leuk. Een rif hebben we niet hoeven leggen ( ), maar een dagje mooiweerzeilen is ook wel eens lekker.
pi_26483693
Ik heb met mn pa onze boot in de antifouling gezet van het weekend... telt dat ook

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2005 21:20:08 ]
  Moderator donderdag 28 april 2005 @ 18:04:41 #29
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_26575792
quote:
Op zondag 24 april 2005 19:55 schreef Tu5 het volgende:

[..]

Zeker, heb lekker in de zon gelegen zaterdag op de Wijde aa
  Moderator donderdag 28 april 2005 @ 18:05:23 #30
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_26575813
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:19 schreef Thomas B. het volgende:
Ik heb met mn pa onze boot in de antifouling gezet van het weekend... telt dat ook
Natuurlijk, heb ik afgelopen zondag ook gedaan
pi_26576018
eastwood meldt.

zeil sinds m'n 4e ongeveer. Weekenden en vakantie zeilen we vooral op westerschelde, oosterschelde en veerse meer. al hoewel veerse meer nu te druk word om leuk te kunnen varen. M'n ouders hebben nu een Kieviet 28. kajuit jachtje. maaar is mij te groot en te langzaam...geef mij maar een valkje of splash ofzo. Heb ook nog op zeilkampen gezeten in veere. daarzo diploma's gehaald.

trouwens nog een grote wens om een keer catamaran te zeilen. lijkt me zo vet
"Dude.. they can't get any better than that"
  donderdag 28 april 2005 @ 18:18:36 #32
101860 Tique
strictly seated concert
pi_26576087
Ik zal me ook maar even aanmelden dan
Ik heb een jaartje in een valk gezeild. Daarna een jaartje in een laser.
Op vakantie heel vaak met cats gezeild.
Mijn ouders hebben nu een bavaria 38, ik vind het wel een mooie boot, kan ook pittig snel varen.
Toch gaat mijn voorkeur uit naar de laser. Als mensen toevallig een lasertje te koop zien staan..mail me maar ff. (moet wel in NH zijn, tique3 [at] gmail punt com)
- Fulltime FreeRunner - jij wilt die steen in de muur niet zijn
|
Laat 11 september uw sporttas staan !
Fun Lovin' Terrorist / Toeps addict
  Moderator donderdag 28 april 2005 @ 18:25:28 #33
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_26577787
quote:
Op donderdag 28 april 2005 18:05 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Natuurlijk, heb ik afgelopen zondag ook gedaan
Zat 4 dagen later nog onder die rooie troep
pi_26577805
quote:
Op donderdag 28 april 2005 18:18 schreef Tique het volgende:
Ik zal me ook maar even aanmelden dan
Ik heb een jaartje in een valk gezeild. Daarna een jaartje in een laser.
Op vakantie heel vaak met cats gezeild.
Mijn ouders hebben nu een bavaria 38, ik vind het wel een mooie boot, kan ook pittig snel varen.
Toch gaat mijn voorkeur uit naar de laser. Als mensen toevallig een lasertje te koop zien staan..mail me maar ff. (moet wel in NH zijn, tique3 [at] gmail punt com)
Bavaria 38 is een mooi schip
Zat m'n pa ook nog naar te kijken voor ie onze huidige boot kocht.
pi_26578046
Ook aanmeldt
Heb natuurlijk ook een kleine-bootjesverleden, opti, daarna een wat klooien in valken.
Ik ben groot geworden op een Victoire 933, maar nu varen we al weer 11 jaar op een Spirit 36. Wedstrijden doe ik meestal bij een vriend mee op een Sunfast 36 (het hele jaar door, dat dan weer wel).
pi_26578115
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:19 schreef Thomas B. het volgende:
Hmmz, ik deed dat de tweede week van maart, met rondom de boot nog een flinke partij sneeuw. Je kunt best antifoulingen als het vriest
pi_26578446
Victoire! Prachtige schepen... met een koopmanskontje

Dat antifoulingen als het vriest zit er niet echt in bij ons... zo fanatiek is mn pa nou ook weer niet
Hij had trouwens wel goeie antifouling nu. Eerst kocht ie het gewoon in een watersportzaak waar je 50 euro voor een klein klotenpotje betaalt... nu heeft ie spul dat ook op van die enorme schepen gebruikt wordt op scheepswerven enzo, van dat industriele spul. Is 8 keer zo goedkoop en 8 keer zo goed

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2005 19:55:51 ]
  donderdag 28 april 2005 @ 20:13:42 #39
101860 Tique
strictly seated concert
pi_26578966
Mr Letterman. Heeft u dan ook nog wat informatie over uw lasertje??
mail: tique3 [at] gmail dot com
- Fulltime FreeRunner - jij wilt die steen in de muur niet zijn
|
Laat 11 september uw sporttas staan !
Fun Lovin' Terrorist / Toeps addict
  Moderator donderdag 28 april 2005 @ 20:16:07 #40
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_26579043
quote:
Op donderdag 28 april 2005 19:55 schreef Thomas B. het volgende:

Dat antifoulingen als het vriest zit er niet echt in bij ons... zo fanatiek is mn pa nou ook weer niet
Hij had trouwens wel goeie antifouling nu. Eerst kocht ie het gewoon in een watersportzaak waar je 50 euro voor een klein klotenpotje betaalt... nu heeft ie spul dat ook op van die enorme schepen gebruikt wordt op scheepswerven enzo, van dat industriele spul. Is 8 keer zo goedkoop en 8 keer zo goed
Dat moet ik ook hebben, mijn antifouling koste 130 euro voor 2,5 liter.

Gelukkig hoef ik dat niet zelf te betalen...

Hoe kan ik aan dat spul komen?
pi_26579886
quote:
Op donderdag 28 april 2005 19:55 schreef Thomas B. het volgende:
Dat koopmanskontje was nou net één van de reden dat we geen 36ft koopmans oid hebben gekocht. Het vreet zich vast in het water boven gem. een knoop of 7. Bovendien betekent het weinig ruimte achterin. Dat vonden we bij de Spirit beter. Je ziet trouwens dat Junior al bredere konten tekent dan z´n vader, getuige de 1122 of een Sentijn 1133.
Neemt overigens niet weg dat ik ook nog steeds Victoires prachtige schepen vind
  maandag 2 mei 2005 @ 10:55:17 #42
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_26660550
Zo, van het weekend kwam dus mijn ZB4 examenvaren eraan.
Zaterdag beetje chill getraind met weinig wind en toen zondagochtend met nog minder wind afgevaren. Ik had de avond ervoor net 3 fouten teveel op het theorieexamen gehaald dus dat begon al goed en nu heb ik het praktijk gedeelte ook net niet gehaald. Alles ging behalve hogerwal, 't wou niet lukken omdat ding netjes voor de bijboot stijl te krijgen terwijl stilliggen bijvoorbeeld wel wou lukken
Toen hebben we 's middags de praam van de zeilschool gepakt, toen kwam er wind en echt machtig mooi gezeild toen. Keihard, lekker schuin, handen helemaal verrot van de schoten maar o zo heerlijk. Uiteindelijk dus toch nog mooie dag gehad.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  maandag 2 mei 2005 @ 13:26:24 #43
503 Letterman
Niet Voeren!
pi_26665111
quote:
Op donderdag 28 april 2005 20:13 schreef Tique het volgende:
Mr Letterman. Heeft u dan ook nog wat informatie over uw lasertje??
mail: tique3 [at] gmail dot com
Er is een mailtje onderweg!...Maar vele kennen het bootje niet dus hierbij effe foto´tje
Begin bij het begin en eindig nooit!
pi_26669224
quote:
Op donderdag 28 april 2005 20:16 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Dat moet ik ook hebben, mijn antifouling koste 130 euro voor 2,5 liter.

Gelukkig hoef ik dat niet zelf te betalen...

Hoe kan ik aan dat spul komen?
Mijn pa werkt voor een bedrijf dat scheepsmotoren verkoopt voor binnenvaartsschepen. Daardoor komt ie best vaak op op scheepswerven en daar heeft ie een keer een groot vat gekocht volgens mij. Kan nog wel 's precies vragen voor je.
  Moderator maandag 9 mei 2005 @ 16:21:49 #45
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_26894490
Ik ben zeker nog geen echte zeiler, maar ik wil het wel graag worden! Wat een geniale bezigheid is dat zeilen zeg!

Ik heb nu in totaal drie keer een zeilvakantietje gehad, eerst met de studentenvereniging in Heeg, daarna vorig jaar met wat vrienden in friesland rondgedobberd en de laatste paar dagen bijzonder veel geleerd en dit jaar voor het eerst samen met een vriend die ongeveer even goed / slecht is in friesland rondgezeild, afgelopen midweek..

En mijn god wat was er een wind! Elke dag in de ochtend rustig 3-4 en in de middag 4 tot constant 5-6 met vlagen... Nu konden we wel merken dat we geen zeilhelden zijn, want we waren zo onverstandig geen riffen te leggen en we hebben zowaar de huurvalk omgekregen (theorie: normale overstag maneouvre, maar een windvlaag en te vroeg naar de nieuwe hoge kant die dan nog laag is schuiven waardoor het niet meer te hoyden was!).

Alle zooi nat enzo . De boot was ook met geen mogelijkheid meer overeind te krijgen omdat de mast in de blubber geduwd werd door de wind De spullen waren A L L E M A A L zeik-nat en wij zaten droog op de zijkant van de boot . Uiteindelijk door een motorbootje overeind getrokken, nadat ik zonder kleren het water in was gegaan en alle lijnen losgemaakt had en de spullen zoveel mogelijk had gered.

De motor was er goed ziek van, de spullen zijn bij mensen thuis in de wasdroger en in het Jeugdherbeg in sneek gedroogd en die nacht is ook nog onze motor van de boot gejat in sneek! Gelukkig hebben ze wel een stukke motor gejat .

De rest van de week nog met twee hele onervaren zeilers gezeild, eerst zonder riffen, dat ging toen zo fout (ik lag met al m'n kleding in het water na een onstuimige windstood, ik zat op het achterdek bij de motor op[ dat moment), dat ik het zeil maar 's goed ben gaan bestuderen en er met succes twee riffen in gekregen heb, vanaf dat moment was het erg prettig zeilen!

De laatste dag hebben we nog wat kanaaltjes en slootjes gedaan, van Langweer via prinses margriet volledig halve wind naar Lemmer en vandaar terug naar Sneek tegen / aan de wind gestoken. Dat was overigens echt het coolste van de vakantie. Ik heb er zoooooveel bijgeleerd (the hard way wel ), maar ik kon met onze extra pasagier uit lemmer die ook zeil ervaring had lekker scherp steken en we hebben alleen maar andere valkjes ingehaald .

En ik ga maandag denk ik in Almere weer een bootje huren, dan is het vrij rustig, qua wind en in de zomer misschien een CWO'tje halen en misschien ook nog naar het langweerder weekend toe (langweer is een koninsplaatsje ).

Tot zover mijn beginners zeilervaring
  woensdag 11 mei 2005 @ 07:04:03 #47
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_26903826
goed bezig
Als geinteresseerd bent in les nemen in de valk kan je uiteraard bij mijn zeilschool daarvoor terecht. Om ff dik te spammen:zeilschool de Twirre
Er was afgelopen zomer ergens achterin augustus ook zo'n ongelofelijk harde wind. Echt wel 8 a 9. Ik moest les geven aan optimisten maar ik was uiteraard allang van het water af. De valk ging echter gewoon nog het water op. Toen die na het einde van de les nog niet terug was van het water ben ik hem maar eens gaan zoeken maar hij zat aan mijn vlot vast en ze waren wat aan het hijsen en strijken. Toen ze net op de fok halve wind terug wilden varen kwam er zo'n harde vlaag dat die valk gewoon voor mijn ogen op de fok omsloeg!
Zoiets vreemds heb ik nog nooit gezien. Met pijn en moeite hebben we hem kunnen redden van lagerwal want we kregen hem nooit meer recht en de luchtkasten liepen ook vol met water
Zeilschooleigenaar is gelukkig wel ok, maar hij kon er in het begin niet echt om lachen.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_26915156
Nee maar ik zou er wel heel graag 1 worden
ga waarschijnlijk in de zomer een cursus doen - maar heb geen boot.
Dus dan kan ik het wel na de zomer maar.. Misschien 1 huren dan
pi_26919653
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 15:24 schreef MaRySe het volgende:
Nee maar ik zou er wel heel graag 1 worden
ga waarschijnlijk in de zomer een cursus doen - maar heb geen boot.
Dus dan kan ik het wel na de zomer maar.. Misschien 1 huren dan
Als je wel een beetje ervaring hebt is het leuk om in een Splash te varen. Klein, veelzijdig bootje, kan je alle kanten mee op. Net als een laser een beetje.
Als je net begint is misschien een Valk of een Centaur ofzo leuker. Dat zijn kielboten waar je met een paar man inzit.
pi_27449768
Kwam dus even in dit topic kijken om te vragen of een valk om kon slaan (okey, kan altijd..:):)

Gister voor het eerst in een Valk gezeild op Sneekermeer (wel 7 jaar ervaring in optimisten lasers en splash enzo), en ging af en toe wel ernistig schuin bij vlagen. (windkracht 5 ofzo).. Maar volgens mn maat kon je zo schuin als je maar wilde omdat de kiel toch zo zwaar was dat hij nooit om kon..

Ik had al mn twijfels maar na de vorige berizhcten te hebben gelezen weet k dat het wel kan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')