abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26220608
Ik kan me wel heel goed voorstellen als je 1e bevalling erg tegengevallen is dat je het 100 procent anders wil.
Mijn ziekenhuisbevalling bij Bo was ook een ramp. Traumatisch enz. En ik wilde het bij Janneke dus ook thuis. Met kaarsjes enz. Ook gedaan. Alleen had ik de 1e bevalling gelukkig al verwerkt voor de 2e eraan kwam. Maar niet iedereen lukt dat. Mij hebben de artsen dat ook na de 1e bevalling gezegd. Dat als je het niet goed verwerkt het bij je 2e bevalling naar boven komt en je het dus tijdend die 2e bevalling voor je kiezen krijgt.
Mijn 2e bevalling was dus grotendeels thuis. En ik vond het ook heerlijk. Raar woord, maar het voelde echt goed. Kaarsjes in de slaapkamer. Weeen kwamen veel beter op gang. Onder de douche enz. Uiteindelijk moest ik voor het laatste stukje alsnog naar het ziekenhuis (wat achteraf niet nodig was) En toen kwam bij mij de paniek wel weer even. Gelukkig was dit een ander ziekenhuis. En hier werd ik ook heel anders geholpen. Het was door de spoed ook heel snel en binnen een kwartier was Janneke er. Maar toch, thuis voelt gewoon anders.
En tuurlijk heeft deze vrouw veel risico genomen. Beetje zweverig enz. Maar de intentie daar kan ik wel een stukje in mee. Maar dat is heel persoonlijk. En niet op feiten, maar op gevoel gebaseerd.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_26221285
Ik zit mij ineens te bedenken , na dat zeer vreemde verhaal en alle reacties hier, dat deze dame helemaal vergeet dat het in veel culturen (van het menselijke ras) heel gewoon is dat er bij de bevallingen een ervaringsdeskundige bij de bevalling aanwezig is. Gelukkig hebben we in Nederland verloskundigen die dan ook nog medisch onderlegd zijn! het likt mij een geweldige ervaring om tijdens de bevalling bijgestaan te worden door mijn twee zussen en mijn moeder (nou ja mijn moeder?) Maar ik besef mij wel degelijk dat zij alleen de ervaring hebben van hun eigen bevalling. Ik ga dus maar voor de thuisbevalling met een verloskundige, en als het niet goed gaat thuis zit het ziekenhuis om de hoek
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † donderdag 14 april 2005 @ 14:11:12 #53
43556 miss_dynastie
pi_26221427
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:29 schreef E.T. het volgende:
miss_d.. zoals jij beschrijft zoals je je bevalling zou willen... Dat is volgens mij hoe de meeste bevallingen gaan
Is dat zo? De meeste vaders die ik spreek hebben namelijk een beetje het gevoel voor schut te staan met hun washandje, sommige werden zelfs weggeduwd door de vlos zodat die er beter bij kon. En dat wil ik dus pertinent niet. Zolang die niet nodig is, gaat die maar in een hoekje van de kamer staan of zo
pi_26221429
En je zussen kunnen er toch gewoon bij zijn en het gewone begeleiden doen, dan is de verloskundige er alleen om te zien of alles goed gaat...

Zo ken ik wel meer gevallen die bv een reiki bevalling hebben gedaan, wel een verloskundige erbij, want die heeft de medische kennis die nodig is, maar verder de bevalling presies zoals zij het wilde, begeleid met reiki wat een enorme pijnvermindering betekende voor ze...

Dat lijkt mij persoonlijk ideaal, begeleding zoals je dat wil en de veiligheid van een verloskundige erbij...

Dit kan ook in het ziekenhuis trouwens, weet dat dat daar ook gedaan wordt...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  † In Memoriam † donderdag 14 april 2005 @ 14:13:18 #55
43556 miss_dynastie
pi_26221488
quote:
Op donderdag 14 april 2005 14:11 schreef erodome het volgende:
Dat lijkt mij persoonlijk ideaal, begeleding zoals je dat wil en de veiligheid van een verloskundige erbij...

Dit kan ook in het ziekenhuis trouwens, weet dat dat daar ook gedaan wordt...
Mij dus ook!
En voor ons zal het wel ziekenhuis 'moeten' worden, want ik vind de afstand ziekenhuis <-> ons huis veel te groot, zeker met spoed en/ of spits. Maar das natuurlijk nog verre toekomstmuziek
pi_26221549
Tja mijn zussen erbij... het idee is leuk maar ik denk dat ik in de praktijk alleen mijn mannetje erbij wil hebben en dan mag de verloskundige er ook wel bij.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  FOK!fossiel donderdag 14 april 2005 @ 14:17:30 #57
2628 Karin
pi_26221584
Wat ik inderdaad het meest schokkende aan dit verhaal vind is de toon waarop. En het praten over de band die ze met de 2e wel heeft en met de eerste niet Tuurlijk snap je je 2e beter, je hebt immers al ervaring met babies denk ik dan. En dan inderdaad de risico's die ze neemt, tja dat is erg stom maar je eigen beslissing, helaas beslis je in dit geval ook over het leven van iemand anders.

Ik had ook 10000x liever in mijn eigen omgeving bevallen maar achteraf ben ik heel blij dat ik al opgenomen was in het ziekenhuis. En daar hebben ze me echt heerlijk mijn gang laten gaan als was het dan niet met kaarsjes enzo. Maar ik had helemaal geen oog voor omgeving en vond het een erg geruststellend idee dat medische hulp dichtbij was.
  † In Memoriam † donderdag 14 april 2005 @ 18:01:55 #58
43556 miss_dynastie
pi_26227243
Vandaag hoorde ik op het nieuws een heel ander 'soort' bericht, iets waar ik ook heel blij mee ben, want naast het 'zelluf doen' vind ik het ook fantastisch dat er gewoon naar je geluisterd wordt als er gevraagd wordt om een pijnstilling, en je dus niet afhankelijk bent van de dienstdoende arts c.q. aanwezigheid van de anaesthesist:
Van rtlnieuws.nl

'Ruggenprik moet altijd kunnen'
Vrouwen die bevallen in het ziekenhuis moeten altijd een pijnstillende ruggenprik kunnen krijgen. Dat vindt de vereniging van gynaecologen.

Anesthesist
Uit onderzoek blijkt dat nu maar in eenderde van de ziekenhuizen de ruggenprik 24 uur per dag beschikbaar is. Dat komt omdat er niet altijd een anesthesist aanwezig is, die de verdoving moet geven.

Steun
Een meerderheid in de Tweede Kamer is het met de gynaecologen eens en wil dat er geld komt om de ruggenprik altijd mogelijk te maken.

Ik zet het maar even in dit topic, omdat dit in feite een 'bevallingsdiscussietopic' is en het denk ik weinig nut heeft een nieuwe te starten
pi_26227799
Ik ging ook 100% voor de thuisbevalling, heb er flink voor geknoktom daar goedkeuring voor te krijgen (ivm met mijn medicijngebruik was het niet duidelijk of ik daarvoor in het ziekenhuis moest bevallen). Ik wilde ook graag onderwater bevallen. En ik wilde perse niet naar het ziekenhuis in Almere, dus we hadden geregeld dat er in het geval van complicaties plek voor ons was in Lelystad. Ik moest naar het ziekenhuis omdat de ontsluiting niet vorderde en ik wel persdrang kreeg. Als dit bij deze mevrouw was gebeurd was ze dus thuis gebleven. Als ik niet naar het ziekenhuis was gegaan was Myrthe er nu niet meer geweest, en de kans was heel groot dat ik er ook niet meer was geweest. Prima dat het mogelijk is in Nederland om thuis te bevallen, als alles goed gaat. Maar bevallen blijft in sommige gevallen een levensgevaarlijk iets voor moeder en kind. Dat zet je toch niet op het spel ??? Wees blij dat die medische hulp er is.. 5 uur persen en 35 uur wachten op de placenta lijkt me niet echt gezond (voor moeder en kind). En al helemaal niet seksueel Nou heb ik natuurlijk een heftige bevalling achter de rug, kan me voorstellen dat mensen er anders tegenover staan als je een makkelijke bevalling hebt gehad waarbij alles goed ging. Dat je dan het gevoel hebt dat je dat ook wel zelf had gekund, zonder verloskundige erbij. Maar dat is altijd achteraf praten.. en dat is wat deze mevrouw ook doet. Alles is goed gegaan, dus nu is ze trots en blij met haar beslissing. Maar als het anders was gelopen hadden we vast niet van deze mevrouw gehoord dat het zo stom van haar was om te denken dat ze het zonder hulp wel afkon..

Overigens heb ik ondanks mijn zware ziekenhuisbevalling een prima band met Myrthe, ik voel haar prima aan. Dat heeft volgens mij niets te maken met hoe je bevalt (uitzonderingen daargelaten).
  Jubileum moderator donderdag 14 april 2005 @ 19:34:34 #60
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_26229757
Ik vind dit een eng fanatiek verhaal.

Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als ik niet naar het ziekenhuis was gegaan. Ik weet zeker dat Iris dan nu niet meer geleefd zou hebben en ik waarschijnlijk ook niet.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 14 april 2005 @ 21:08:13 #61
24188 Belana
kloon van belana
pi_26232183
Ik heb het ook vol afschuw gelezen. Daar zit natuurlijk een steekje los. En als dit geplaatst is als een serieus stuk vind ik dat helemaal eng. Stel je voor dat meer mensen dat gaan doen!

Ik ben ook thuis begonnen, hetgeen ik heerlijk vond, maar op het moment dat ik naar het ziekenhuis ging vond ik dat ook goed. Ik was blij dat Liam in de gaten gehouden kon worden en de "pijnstilling" (was meer een rustgevende prik) was ook wel even prettig.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 14 april 2005 @ 21:11:37 #62
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_26232274
quote:
Op woensdag 13 april 2005 23:23 schreef Luchtbel het volgende:
Ik vind het dan ook werkelijk waar krankzinnig (en dat is zacht uitgedrukt) dat iemand die juist zou moeten weten wat er kan gebeuren als het allemaal anders loopt, het heft in eigen hand neemt en thuis gaat bevallen, alleen. Koste wat kost, want dat is het in mijn ogen als je 80 uur actief bezig bent met bevallen, 35 uur wacht op je placenta. Ik vraag me af wat voor een gevolgen zoiets kan hebben (Loena-tik??? enig idee???) Dat iemand daar een ouder kind aan bloot stelt vind ik ook uiterst bedenkelijk. Zoiets kan van de ene minuut op de andere omslaan.
Ik heb wel enig idee, ja, maar vooral dat dit een groot uit de duim-zuig-verhaal is. Nou laat ik haar het voordeel van de twijfel geven, misschien ietwat aangedikt dan...maar het bestaat niet dat een vrouw 35 uur op de placenta heeft moeten wachten, ja het kan wel, maar dan niet in levende toestand zeg maar Je bloedt dus gewoon leeg. Tijd om een lekkere infectie te kweken heb je zelfs niet.

Maar wat een verhaal zeg, een "heel mooi mega aangedikt kijk eens hoe goed ik zelf kan bevallen kan me geen reet schelen wat mijn kind daarvan denkt" sprookje
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  donderdag 14 april 2005 @ 21:19:03 #63
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_26232503
quote:
Op donderdag 14 april 2005 00:42 schreef poemojn het volgende:
Er wordt tegenwoordig wel gezegd dat een bevalling niet langer dan 12 uur moet duren, maar bij een langere bevalling heb je misschien weer wel zoveel tijd tussen de weeen dat je het redelijk ontspannen en pijnloos kunt doen, het geeft iig denk ik aan dat de weeen niet heel sterk zijn.
Tja een beetje jammer dat sommige vrouwen al vinden dat ze aan het bevallen zijn als de weeen om de 10 minuten komen. Zo kom je ook aan die horrorverhalen verhalen van bevallingen van 5 dagen
Hyves!
  Jubileum moderator donderdag 14 april 2005 @ 21:20:56 #64
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_26232563
Wanneer ben je dan wel officieel begonnen met bevallen Loena? Als je weeën 1 minuut duren ofzo?

Ik wist niet dat je niet 35 uur met een placenta kon blijven zitten maar het is eigenlijk wel logisch ja.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 14 april 2005 @ 21:26:51 #65
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_26232730
quote:
Op donderdag 14 april 2005 21:20 schreef Lois het volgende:
Wanneer ben je dan wel officieel begonnen met bevallen Loena? Als je weeën 1 minuut duren ofzo?

Ik wist niet dat je niet 35 uur met een placenta kon blijven zitten maar het is eigenlijk wel logisch ja.
een dan zeker een uur lang elke vijf minuten zoeen
Hyves!
  donderdag 14 april 2005 @ 21:30:05 #66
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_26232837
quote:
Op donderdag 14 april 2005 21:20 schreef Lois het volgende:

Tja alles kan Zat ik mij ook gelijk te bedenken gisteravond toen Five dat stukkie voorlas, alsof je na het baren van je kind(doodmoe, want: bevalling van 80 uur) sow en nou lekker een tukkie doe terwijl die navelstreng nog uit je muts hangt

Edit: Oeh snel even Spoilerfunctie opzoeken voordat Luchtbel het leest
Hyves!
  † In Memoriam † donderdag 14 april 2005 @ 21:31:21 #67
43556 miss_dynastie
pi_26232873
En ik zat me ook af te vragen hoe je dat doet met hechtingen. En verdere controles? Zouden de verloskundigen vooraf ingelicht zijn?
  donderdag 14 april 2005 @ 21:32:58 #68
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_26232913
quote:
Op donderdag 14 april 2005 21:31 schreef miss_dynastie het volgende:
En ik zat me ook af te vragen hoe je dat doet met hechtingen. En verdere controles? Zouden de verloskundigen vooraf ingelicht zijn?
Nou ze toucheerde zichzelf ook( is trouwens echt niet mogelijk ) dus ik denk dat ze die controles ook zelf zou doen...
Hyves!
  † In Memoriam † donderdag 14 april 2005 @ 21:33:53 #69
43556 miss_dynastie
pi_26232942
quote:
Op donderdag 14 april 2005 21:32 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Nou ze toucheerde zichzelf ook( is trouwens echt niet mogelijk ) dus ik denk dat ze die controles ook zelf zou doen...
En hechten? Ook zelf?
pi_26232949
Nou, dan had ik een bliksembevalling, want bij mij duurden de weeen pas 1-1,5 minuut toen Myrthe er al bijna was terwijl ze al wel urenlang om de 4 minuten of sneller kwamen.
pi_26232969
Waarom zou je hechten? Wilde vlees = rauw, puur natuur!
Waarschijnlijk scheur je ook minder snel uit als je zo lang bezig bent met de uitdrijving.
  donderdag 14 april 2005 @ 21:35:12 #72
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_26232971
quote:
Op donderdag 14 april 2005 21:34 schreef poemojn het volgende:
Nou, dan had ik een bliksembevalling, want bij mij duurden de weeen pas 1-1,5 minuut toen Myrthe er al bijna was terwijl ze al wel urenlang om de 4 minuten of sneller kwamen.
Foei dan heb je het niet volgens het boekje gedaan Poemojn
Hyves!
  † In Memoriam † donderdag 14 april 2005 @ 21:36:38 #73
43556 miss_dynastie
pi_26233002
quote:
Op donderdag 14 april 2005 21:35 schreef poemojn het volgende:
Waarom zou je hechten? Wilde vlees = rauw, puur natuur!
Waarschijnlijk scheur je ook minder snel uit als je zo lang bezig bent met de uitdrijving.
Nou ja, het zal dr best wel rauw uit zien, in elk geval
Maar misschien ben ik ook gewoon te praktisch denkend hoor, maar ben benieuwd hoe ze dat dan had opgelost. Neem aan dat een vlos dat niet zomaar op wil lossen.
pi_26233019
Die boekjes heb ik niet gelezen. Alleen wel dingen over mogelijke complicaties en wanneer de vk gewaarschuwd moest worden enzo. Was achteraf wel handig, hoefde ze me niet uit te leggen waarom ze iets deed (zoals extra oxytocine spuiten).
  donderdag 14 april 2005 @ 21:38:12 #75
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_26233042
quote:
Op donderdag 14 april 2005 21:36 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nou ja, het zal dr best wel rauw uit zien, in elk geval
Maar misschien ben ik ook gewoon te praktisch denkend hoor, maar ben benieuwd hoe ze dat dan had opgelost. Neem aan dat een vlos dat niet zomaar op wil lossen.
Tuurlijk wel, schrijft ze die bevalling ook gelijk op haar naam, kassa. Wat dat betreft ideale klant hoor
Hyves!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')