Ik zou met een gerust hart durven beweren dat bijna iedereen dergelijke ervaringen heeft. Het lijkt er alleen op dat het nogal een taboe is.quote:Op woensdag 13 april 2005 14:24 schreef Christine het volgende:
Overigens heb ik op mijn 11e/12e ofzo een keer met een vriendin van me "gefriemeld". Dus beiden naakt aan elkaar zitten, om elkaar te ontdekken. Ik vraag me nog altijd af hoe vaak zoiets voor komt.
Ja, ik lees er verder bijna niks over in dit topic...quote:Op woensdag 13 april 2005 14:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik zou met een gerust hart durven beweren dat bijna iedereen dergelijke ervaringen heeft. Het lijkt er alleen op dat het nogal een taboe is.
Ja, eigenlijk jammer. Mensen zouden eens wat minder krampachtig moeten doen over dit soort zaken, dan voelen kinderen zich ook niet 'raar' of 'vies' door een dergelijke ervaring. De ervaring op zich is immers meestal heel positief (lekker, spannend) - zonde dat dat verpest wordt door de houding van (sommige mensen in de) omgeving.quote:Op woensdag 13 april 2005 14:28 schreef Christine het volgende:
Met die vriendin heb ik overigens nog steeds contact, maar we hebben er nooit meer over gesproken. Ik denk dat het inderdaad een taboe is...
quote:Op woensdag 13 april 2005 14:28 schreef Christine het volgende:
[..]
Ja, ik lees er verder bijna niks over in dit topic...
Met die vriendin heb ik overigens nog steeds contact, maar we hebben er nooit meer over gesproken. Ik denk dat het inderdaad een taboe is...
Haha, niet het seks-nadoen vriendinnetje, maar het friemel-vriendinnetjequote:Op woensdag 13 april 2005 14:31 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]![]()
"Hey, hoi, zullen we weer sex na doen""Het is zo'n tijd geleden"
![]()
"..."![]()
Hmmmm, ik ben behoorlijk tegen taboe's, maar dit heb ik nooit gedaan hoorquote:Op woensdag 13 april 2005 14:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik zou met een gerust hart durven beweren dat bijna iedereen dergelijke ervaringen heeft. Het lijkt er alleen op dat het nogal een taboe is.
Ik heb er met de betreffende jongen ook nooit meer over gesproken. Nu hebben we geen contact meer. Dat hij het nog heel goed weet, weet ik omdat hij het vele jaren later eens aan een wederzijdse vriendin had verteld, zonder te zeggen dat het over hem ging. Toen ik haar dus hetzelfde verhaal vertelde (ook zonder te willen zeggen om wie het ging), gaf ze aan dat het haar wel erg bekend voorkwam.quote:Op woensdag 13 april 2005 14:33 schreef Christine het volgende:
Ik weet zeker dat zij het zich ook nog kan herinneren, maar zou er ook niet naar durven vragen.
Ik had er trouwens wel erotische gedachten bij destijds.
Of ze durven het niet te vertellen of ze weten het niet meer...? Heb je het wel eens op de vrouw af gevraagd?quote:Op woensdag 13 april 2005 14:34 schreef freecell het volgende:
Hmmmm, ik ben behoorlijk tegen taboe's, maar dit heb ik nooit gedaan hoor
Misschien is het wel een taboe, het komt vast meer voor dan je in de wandelgangen hoort, maar dat wil niet zeggen dat (bijna) iedereen dergelijke ervaringen heeft.
ik ben vrij open met mijn beste vriendinnen en die hebben ook nooit iets dergelijks gedaan.
Kijk, en dat is dus waar ik me aan stoor in dit soort discussies, dat mensen elkaar altijd moeten gaan vertellen wat de ander voelt. Ik loop al 20 jaar als mezelf over deze aardkloot, mag toch aannemen dat ik mezelf dan enigszins ken. Mocht ik mezelf ernstig slecht kennen, dan ken ik mezelf alsnog beter dan de gemiddelde FOK!ker... En dan tóch menen er altijd weer mensen te moeten zijn die anderen vertellen wat zij voelen en denken, of dat ze hun ervaringen totaal verkeerd ervaren hebben. Was je erbij ofzo? Ik namelijk wel...quote:Op woensdag 13 april 2005 14:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Okee, okee, fair enough. Jouw ervaring was niet seksueel, de mijne was dat wel.
[..]
Ja, dat denk ik dus eigenlijk wel, ja.
[..]
Ja, ik denk zeker dat foetussen seksuele gevoelens kennen, evenals baby's (bijvoorbeeld wanneer ze een stijve krijgen als ze door hun moeder gewassen of gestreeld worden).
Wat is jouw definitie van 'seksuele gevoelens'? Wat mij betreft: geslachtsdelen + genot = seksueel.
Ik zeg toch helemaal niet dat ik denk te weten wat jij voelde.quote:Op woensdag 13 april 2005 14:59 schreef innovative het volgende:
Kijk, en dat is dus waar ik me aan stoor in dit soort discussies, dat mensen elkaar altijd moeten gaan vertellen wat de ander voelt. Ik loop al 20 jaar als mezelf over deze aardkloot, mag toch aannemen dat ik mezelf dan enigszins ken. Mocht ik mezelf ernstig slecht kennen, dan ken ik mezelf alsnog beter dan de gemiddelde FOK!ker... En dan tóch menen er altijd weer mensen te moeten zijn die anderen vertellen wat zij voelen en denken, of dat ze hun ervaringen totaal verkeerd ervaren hebben. Was je erbij ofzo? Ik namelijk wel...![]()
Vieze spelletjes vast welquote:Op woensdag 13 april 2005 14:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Of ze durven het niet te vertellen of ze weten het niet meer...? Heb je het wel eens op de vrouw af gevraagd?
Bijna iedereen in mijn omgeving die ik ernaar gevraagd heb, kon wel een dergelijke ervaring vertellen. Als ik het zou moeten schatten, zou ik zeggen dat zeker 90% van de kinderen op enig moment 'vieze' spelletjes doet. Ouders kunnen je er ook alles over vertellen.
Ah, zo. Ik vermoed dat dat inderdaad wat minder voorkomt, maar dat het wel heel vaak gebeurt.quote:Op woensdag 13 april 2005 15:02 schreef freecell het volgende:
Vieze spelletjes vast wel
Maar ik had het even over friemelen en elkaar goed bekijken met een vriendin.
...dan vind ik het inderdaad lastig om te begrijpen waarom je zegt dat het volgens jou niets met lust te maken had. Maar het komt toch op een definitiekwestie neer, want zoals ik als zei, wat mij betreft: geslachtsdelen + genot = seksueel en daar ben jij het blijkbaar niet mee eens.quote:Ik masturbeer al zolang ik me kan herinneren, echt bewust weet ik dus niet meer wat de "eerste keer" was... Mijn eerste herinnering is denk ik van toen ik een jaar of 6, 7 was, dat ik een soort "warmwordspelletje" had, genoemd naar het warme gevoel dat door me heen ging op een bepaald moment... Ik deed het toen wel bewust vanwege het lekkere gevoel, maar nog niet omdat ik het aan seks linkte. Ik denk dat dat pas gekomen is toen ik een jaar of 11 was.
Dat van die foetussen vind ik toch nog ernstig de vraag.quote:Op woensdag 13 april 2005 14:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Okee, okee, fair enough. Jouw ervaring was niet seksueel, de mijne was dat wel.
[..]
Ja, dat denk ik dus eigenlijk wel, ja.
[..]
Ja, ik denk zeker dat foetussen seksuele gevoelens kennen, evenals baby's (bijvoorbeeld wanneer ze een stijve krijgen als ze door hun moeder gewassen of gestreeld worden).
Wat is jouw definitie van 'seksuele gevoelens'? Wat mij betreft: geslachtsdelen + genot = seksueel.
Het schijnt dat mannen wanneer zij aan hun nek opgehangen worden ook een erectie krijgen. Ik denk toch dat voor de meeste mannen wel geldt dat dit niet is door sexueel genot.quote:Op woensdag 13 april 2005 15:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een erectie kan ook gewoon een lichamelijke reflex zijn.
Dat bedoel ik dusquote:Op woensdag 13 april 2005 15:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het schijnt dat mannen wanneer zij aan hun nek opgehangen worden ook een erectie krijgen. Ik denk toch dat voor de meeste mannen wel geldt dat dit niet is door sexueel genot.
Ehm... ik kreeg mischien voor het eerst een stijve ofzo?quote:Op woensdag 13 april 2005 13:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja, okee. En verder? Wat was daar 'seksueel' aan?
http://www2b.abc.net.au/s(...)49/topic1149976.shtmquote:Op woensdag 13 april 2005 15:20 schreef miss_sly het volgende:
Dat van die foetussen vind ik toch nog ernstig de vraag.
Er is ook veel onderzoek dat juist steeds meer aantoont dat een foetus tot ver in de zwangerschap niks zou voelen/horen/zien/merken, dus seksuele gevoelens lijken me dan ook uitgesloten.
Ik denk dat voor ieder onderzoek dat aantoont dat foetussen gevoelens hebben, er een onderzoek is dat aantoont dat foetussen geen bewustzijn en geen gevoelens hebben. Een erectie kan ook gewoon een lichamelijke reflex zijn.
Okee, dan.quote:Op woensdag 13 april 2005 15:24 schreef DeHeldjes het volgende:
Ehm... ik kreeg mischien voor het eerst een stijve ofzo?![]()
Heb ook al es gehoord dat als je opgehangen werd vroeger.... je stierf met een stijvequote:Op woensdag 13 april 2005 15:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het schijnt dat mannen wanneer zij aan hun nek opgehangen worden ook een erectie krijgen. Ik denk toch dat voor de meeste mannen wel geldt dat dit niet is door sexueel genot.
Er treedt dan bij mijn weten ook een orgasme op, of in elk geval ejaculatie. Wurgseks bestaat niet voor niks. En natuurlijk is er dan meestal wèl lichamelijk genot, maar dit wordt overschaduwd door het veel sterkere lijden van dat moment. Maar de erectie wordt idd niet veróórzaakt door lichamelijk genot of seksuele opwinding.quote:Op woensdag 13 april 2005 15:21 schreef Alicey het volgende:
Monster!quote:Op woensdag 13 april 2005 15:44 schreef JooB het volgende:
Herinner me net een keer dat ik bewust met een meisje 'seks' wilde hebben. Ik was twaalf, zij misschien net negen. Ik voelde in haar kruis en probeerrde mij piemel er tegen aan te drukken. Typisch geval van de klok en de klepel, schaam me er achteraf diep voor want het arme kind had echt geen idee waar ik mee bezig was en dat het 'lekker' zou moeten zijn. Ik denk dat zij zich de pleuris geschrokken is.
Likken zelfs? Wow.quote:Op woensdag 13 april 2005 15:56 schreef LostFormat het volgende:
Ik was zo'n 5/6 denk ik. Ik kwam regelmatig bij een buurmeisje over de vloer. Zij was zo'n 9/10 en met haar heb ik regelmatig dingen uitgespookt. Alles even flink inspecteren, sexen voor zover dat dat ging, likken, alles is volgens mij wel aan bod gekomen. Ik vond het toen meer spannend als geil.
Ja, want kinderen mogen natuurlijk niet in aanraking komen met mensen die de liefde bedrijven. Moord en doodslag is doorgaans geen enkel probleem, trouwens, maar als er een halve tiet in beeld komt...quote:Op woensdag 13 april 2005 16:06 schreef FuifDuif het volgende:
gezien hadden op televisie (voordat mammie snel het beeld wegzapte of de tv uitdeed).
En dan zitten we hier nieteens in Amerikaquote:Op woensdag 13 april 2005 16:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja, want kinderen mogen natuurlijk niet in aanraking komen met mensen die de liefde bedrijven. Moord en doodslag is doorgaans geen enkel probleem, trouwens, maar als er een halve tiet in beeld komt...
Als je niet weet of je ooit een orgasme gehad hebt, heb je er geen gehad. Als je een orgasme hebt, wéét je wat het is, geen vergissing mogelijk.quote:Op woensdag 13 april 2005 16:35 schreef Maeghan het volgende:
Orgasmes? Ik weet niet eens of ik ze ooit heb gehad, maar als kind zeker niet.
Haha, ik bevredigde mezelf vroeger ook altijd met een knuffelbeest.quote:Op woensdag 13 april 2005 20:29 schreef Tobbes het volgende:
Dak een levensgrootte knuffel bonkte samen met mn vriendjes, omste beurt. GANG BANG MET FLUFFIE!
Ik heb ook echo's gezien van kindjes die duimen en bewegen.quote:Op woensdag 13 april 2005 15:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
http://www2b.abc.net.au/s(...)49/topic1149976.shtm
http://www.afraidtoask.com/masturbate/WhenMasturbate.htm
Zelf heb ik op TV eens een echo gezien van een masturberend jongetje. Het was overduidelijk wat 'ie aan het doen was. Het gaat natuurlijk wel om foetussen in een gevorderd stadium van de zwangerschap (voor zover men nu weet, is een baby zich bewust van pijn e.d. rond de twaalf weken). Jammer genoeg is er nog maar weinig onderzoek naar gedaan.
Dit is van een andere orde. Dan nog denk ik niet dat het jongetje lustgevoelens heeft, maar dat hij zich gewoon fijn en veilig voelt en dat dit de lichamelijke reactie daarop is. Dat je daar als moeder/vader eerst even raar van staat te kijken, lijkt me best logisch. Daar later niet te krampachtig mee omgaan, liljkt me wel een goed ideequote:Maar menige jonge moeder zal je kunnen vertellen hoe geschokt ze was toen haar babyjongetje tijdens het wassen of knuffelen een stijf piemeltje kreeg.
Aanrader: http://www.eo.nl/portals/programs/episode.jsp?episode=5473592 (zeer onpartijdige docu over abortus)quote:Op woensdag 13 april 2005 21:38 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb ook echo's gezien van kindjes die duimen en bewegen.
Echter, zoals al gezegd, er zijn net zoveel onderzoekers die ervan uitgaan dat een foetus pas echt in het laatste stadium (levensvatbaar indien geboren, zeg maar) zich bewust worden van zaken. Ook dingen als duimen en bewegen zijn tot dan gewoon reflexen van het lichaam, niet iets dat de foetus ook daadwerkelijk 'doet'. Onlangs nog is er een onderzoek gepubliceerd waaruit zou blijken dat een foetus ook niets hoort in de baarmoeder; het zingen of muziek draaien voor de foetus zou dus onzin zijn.
Ik claim niet dat het een waar is, of het ander; ik denk dat we het gewoon niet met zekerheid kunnen zeggen. Derhalve vind ik de bewering dat een foetus kan masturberen in de baarmoeder en lustgevoelens kan hebben gewoon net een stap te ver.
Van welke orde het ook is, dat laatste lijkt me altijd een goed idee.quote:Dit is van een andere orde. Dan nog denk ik niet dat het jongetje lustgevoelens heeft, maar dat hij zich gewoon fijn en veilig voelt en dat dit de lichamelijke reactie daarop is. Dat je daar als moeder/vader eerst even raar van staat te kijken, lijkt me best logisch. Daar later niet te krampachtig mee omgaan, liljkt me wel een goed idee
Deze docu geeft toch een ander beeld... Sinds ik 'm gezien heb, vind ik dat abortus na 12 weken niet zou moeten mogen, uitzonderlijke omstandigheden daargelaten.quote:Op woensdag 13 april 2005 21:53 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb al diverse programma's over abortus en ongeboren leven gezien. Ik ben er nog niet uit, en voor zover mij bekend hebben de diverse wetenschappers ook nog geen eensluidend antwoord![]()
Ja, ze zeggen dat je het wel herkent. Ik denk dat het komt omdat ik me gewoon niet kan laten gaan. Op een gegeven moment dan heb ik wel het gevoel van nu zou het moeten komen en dan is opeens alle spanning verdwenen... Bij seks met mijn exen kwam het al vrijwel nooit zover. Ik heb niet vaak zin in seks en ik beleef er ook weinig plezier aan (dit ook door fysieke klachten waardoor ik vaak zenuwpijn en krampen heb tijdens seks, dat maakt het er niet leuker op). Tevreden? Ja en nee. Aan de ene kant denk ik het hoeft allemaal niet zo nodig, en aan de andere kant wil ik ook erg graag een normaal leven. Ik kom er ook maar niet uit in welk hokje ik moet zeg maar. Ik voel me vaak aangetrokken tot mannen, maar walg ook vaak van ze. Ik heb nog nooit een relatie gehad met een vrouw, dus ik weet niet of het daarbij anders zou zijn. Mijn relatie met m'n ex was ook rampzalig wat dat betreft, ik vond hem soms zo afstotelijk dat ik het niet kon verdragen om aangeraakt te worden door hem, terwijl ik hem op andere momenten wel aantrekkelijk vond en niet kwijt wilde. Uiteindelijk ging het niet meer, en na een aantal maanden droomde ik ook alleen nog over vrouwen (niet alleen seksuele dromen, maar gewoon dromen waar geen mannen in voorkwamen) en heb ik het uitgemaakt. Dat is dus meer dan twee jaar geleden. In de tussentijd heb ik me sterk afgevraagd of ik niet beter de rest van m'n leven alleen kan blijven. Goed, dit was wel erg offtopic, maar toch.quote:Op woensdag 13 april 2005 20:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Als je niet weet of je ooit een orgasme gehad hebt, heb je er geen gehad. Als je een orgasme hebt, wéét je wat het is, geen vergissing mogelijk.
Ben je tevreden met je huidige 'verhouding' ten opzichte van seks?
Als jij je alleen prettiger voelt en weinig of geen behoefte hebt aan seks, lijkt mij daar helemaal niks mis mee, toch?quote:Op woensdag 13 april 2005 22:14 schreef Maeghan het volgende:
*knip*
Er bestaat ook nog zoiets als een LAT-relatie. En er is ongetwijfeld iemand te vinden met dezelfde soort behoeftes.quote:Op woensdag 13 april 2005 22:40 schreef Maeghan het volgende:
Daar heb ik ook wel over gedacht ja. Maar ik fantaseer er wel over. En het is niet zo dat ik er nooit plezier van heb, alleen erg weinig. En het alleen blijven heeft ook wel te maken met andere dingen ja. Ik ben gewoon erg moeilijk in de omgang, heb erg veel ruimte nodig. Ik doe ook bijna alles alleen, maar aan de andere kant heb ik dan toch ook wel weer behoefte aan iemand om me heen, dus ik weet het af en toe ook niet meer. =S
Je bedoelt van die kriebels in je buik? Die had ik elke week als ik naar paardrijles ging, maar daar was weinig seksueels aan.quote:Op woensdag 13 april 2005 22:44 schreef cinnamongirl het volgende:
Wow ik was er LAAT bij dan denk ik (volgens mij ontdekte ik mezelf pas op mijn 13e, 14e toen ik ook voor het eerst ongesteld werd).
Ik herinner me van toen ik jonger was wel een gevoel van opperste opwinding, een gevoel wat ik eigenlijk na mijn 10de ofzo nooit meer heb ervaren, maar wat een klein beetje lijkt op seksuele opwinding. Maar toen dat was opgewondenheid over een spannend spel dat je speelde, iets wat je had ontdekt of iets heel leuks in het verschiet, een schoolreisje ofzo.
Ja zoiets, het was toen ook echt niet sexueel, maar het gevoel leek wel een beetje op sexuele opwinding. Dat vind ik nog steeds eigenlijk!quote:Op woensdag 13 april 2005 22:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Je bedoelt van die kriebels in je buik? Die had ik elke week als ik naar paardrijles ging, maar daar was weinig seksueels aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |