quote:Op dinsdag 12 april 2005 21:39 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of je dit ook zegt tegen mensen die mohammedanen haten, ik hoop het niet zeg.
I agree.quote:Op dinsdag 12 april 2005 21:37 schreef klez het volgende:
[..]
In mijn ogen is haat een emotie die duidt op onvolwassenheid en tot primitief gedrag leidt.
Het blijft dus binnen de perken als je een land met bijna 300 miljoen inwoners haat?quote:Op dinsdag 12 april 2005 21:48 schreef TimmyAsd het volgende:
Haat is in principe menselijk, mits het binnen de perken blijft.
Dat zij dit mogen doen, betekent nog niet dat ik het geen trieste actie mag vinden.quote:Ik denk trouwens niet de de Hagenaars werkelijk denken kans te maken, ze willen meer signaal afgeven. Ook daar is niets mis mee, en hun goed recht..
Fysiek schaad ik geen mensen door die haat..quote:Op dinsdag 12 april 2005 21:53 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Het blijft dus binnen de perken als je een land met bijna 300 miljoen inwoners haat?
En waarom is het precies minder menselijk als het niet "binnen de perken blijft"?
Klopt. Dat hoor je mij ook niet zeggen..quote:Dat zij dit mogen doen, betekent nog niet dat ik het geen trieste actie mag vinden.
Mwah in principe hebben ze nog gelijk ook. Bush en zijn regering zijn verantwoordelijk voor schendingen van zo'n beetje alle verdragen die er zijn. Het is puur het recht van de sterkste dat ze overal mee wegkomen. En dat mensen die dat ook vinden hun bek tenminste opentrekken is imo geen 'goedkope publiciteit'. Snap sowieso niet waarom je zo'n corrupt en leugenachtig zooitje ook nog zou willen verdedigen.quote:Op dinsdag 12 april 2005 21:53 schreef Dwersdriever het volgende:
Ik word altijd erg moe van dit soort activisten met hun 'morele gelijk' en jacht op goedkope publiciteit.
Maar dat is ook niet als die haat niet binnen de perken blijft. Dus waarom is het opeens onaanvaardbaar als dat niet zo is? En verder schaad je mensen ook niet fysiek door smaad, discriminerende opmerkingen en nog meer van dat soort fraais. Dus dat is geen reden om het prima te vinden.quote:Op dinsdag 12 april 2005 21:56 schreef TimmyAsd het volgende:
Fysiek schaad ik geen mensen door die haat..
Dan vind ik het gek dat je je daarop beroept. Want niemand hier bestrijdt dat zij het recht hebben om zoiets te doen, mensen uiten er alleen kritiek op. Ik zou verwachten dat je dat dan alleen maar zou doen als je vindt dat mensen gevrijwaard moeten blijven van kritiek als ze zoiets doen. Maar goed.quote:Klopt. Dat hoor je mij ook niet zeggen..
Welke dan precies?quote:Op dinsdag 12 april 2005 22:02 schreef NorthernStar het volgende:
Mwah in principe hebben ze nog gelijk ook. Bush en zijn regering zijn verantwoordelijk voor schendingen van zo'n beetje alle verdragen die er zijn.
Corrupt? Heeft Bush ooit steekpenningen aangenomen of zo?quote:Het is puur het recht van de sterkste dat ze overal mee wegkomen. En dat mensen die dat ook vinden hun bek tenminste opentrekken is imo geen 'goedkope publiciteit'. Snap sowieso niet waarom je zo'n corrupt en leugenachtig zooitje ook nog zou willen verdedigen.
quote:Dan vind ik het gek dat je je daarop beroept. Want niemand hier bestrijdt dat zij het recht hebben om zoiets te doen, mensen uiten er alleen kritiek op. Ik zou verwachten dat je dat dan alleen maar zou doen als je vindt dat mensen gevrijwaard moeten blijven van kritiek als ze zoiets doen. Maar goed.
Op hun recht om zoiets te doen.quote:
En verder, ik neem aan dat je niets meer te zeggen hebt over de vraag of haten al dan niet normaal en menselijk is?quote:Op dinsdag 12 april 2005 21:48 schreef TimmyAsd het volgende:
Ik denk trouwens niet de de Hagenaars werkelijk denken kans te maken, ze willen meer signaal afgeven. Ook daar is niets mis mee, en hun goed recht..
Ik denk dat je hier zeer sterk overdrijft. 'Zo'n beetje alle verdragen' 'corrupt en leugenachtig zooitje'. Ik hoef de Amerikanen niet te verdedigen en op een aantal van hun beleidspunten van de afgelopen twee jaar valt best iets af te dingen, maar er zijn talloze landen in de wereld waar de bovenstaande punten veel sterker betrekking op hebben. Het is echter natuurlijk veel leuker om tegen de Amerikanen aan te schoppen.quote:Op dinsdag 12 april 2005 22:02 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Mwah in principe hebben ze nog gelijk ook. Bush en zijn regering zijn verantwoordelijk voor schendingen van zo'n beetje alle verdragen die er zijn. Het is puur het recht van de sterkste dat ze overal mee wegkomen. En dat mensen die dat ook vinden hun bek tenminste opentrekken is imo geen 'goedkope publiciteit'. Snap sowieso niet waarom je zo'n corrupt en leugenachtig zooitje ook nog zou willen verdedigen.
En dan overdrijf ik wou je zeggen?quote:Op dinsdag 12 april 2005 22:13 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier zeer sterk overdrijft. 'Zo'n beetje alle verdragen' 'corrupt en leugenachtig zooitje'. Ik hoef de Amerikanen niet te verdedigen en op een aantal van hun beleidspunten van de afgelopen twee jaar valt best iets af te dingen, maar er zijn talloze landen in de wereld waar de bovenstaande punten veel sterker betrekking op hebben. Het is echter natuurlijk veel leuker om tegen de Amerikanen aan te schoppen.
Maar goed. Hef je vingertje en roep: 'Northern Star waarschuwt de VS voor de laatste keer'. Begin een eigen rechtszaak.of ga met een spandoek voor Noordeinde staan. We hebben een rechtstaat, dus het mag gelukkig allemaal.
Uitstekende score vergeleken met Balkenende. Enneh...de topman van Enron heeft 24 jaar celstraf gekregen, in schril contrast met Nederland waar klokkenluider Bos van de bouwfraude de vernieling in wordt gepest.quote:Op dinsdag 12 april 2005 22:24 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En dan overdrijf ik wou je zeggen?Ja de VS heeft imo nog nooit zo'n corrupte regering gehad. Lees de berichten over Enron en Halliburton alleen al. En dat is maar het topje van de ijsberg. Leugenachtig? Hebben ze überhaupt iets over Irak gezegd wat klopte?
Maar goed, misschien moet je het de Amerikanen zelf vragen:
Bush's Poll Position Is Worst on Record
Ach, John F. Kennedy heeft zijn verkiezing gewoon gekocht en stond zwaar onder de invloed van de maffia. Ronald Reagan liet zich inpakken door de wapenindustrie, Bill Clinton lachte vrolijk in de camera met zijn saxofoon en gaf ondertussen opdracht om op allerlei plekken op aarde bombardementen uit te voeren. Grote bedrijfsschandalen hebben we in Nederland ook gehad. Ahold bijvoorbeeld. Of het Rotterdamse havenbedrijf en de bouwfraude, waar de Nederlandse overheid ook wel iets te verwijten valt.quote:Op dinsdag 12 april 2005 22:24 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En dan overdrijf ik wou je zeggen?Ja de VS heeft imo nog nooit zo'n corrupte regering gehad. Lees de berichten over Enron en Halliburton alleen al. En dat is maar het topje van de ijsberg. Leugenachtig? Hebben ze überhaupt iets over Irak gezegd wat klopte?
Maar goed, misschien moet je het de Amerikanen zelf vragen:
Bush's Poll Position Is Worst on Record
Er is een beperkt aantal misdrijven dat universeel is, die dus ook niet in Nederland begaan hoeven te zijn. Internationaal recht staat in Nederland boven nationaal recht. Als een verdrag door de VS is ondertekend kan hieraan getoetst worden. Of dit daadwerkelijk wordt gedaan kunnen we nu zien.quote:Op dinsdag 12 april 2005 21:04 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Door een Nederlandse rechter? Die vermeende misdrijven zijn niet in Nederland begaan hoor. Als ik in Ijsland iemand vermoord, dan word ik daar in Nederland niet voor vervolgd hoor. Hoogstens word ik uitgeleverd aan Ijsland.
volgens mij wel, ik hoorde vorige maand iets op de radio dat de overheid niks ziet in een no-cure-no-pay beleidquote:Op dinsdag 12 april 2005 21:30 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Moeten ze niet (een deel van) de kosten betalen als ze niet winnen?
Idd wat mij betreft ook !quote:Op dinsdag 12 april 2005 20:52 schreef more het volgende:
[..]
Bush is van harte welkom in Nederland, wat mij betreft!
Nou, zo geschift is 't nie hoor!quote:Op dinsdag 12 april 2005 20:42 schreef more het volgende:
[..]
Wat een geschift volk woont er toch in Nederland! Ik vind het een schande dat de rechtbank het uberhaupt in behandeling neemt.
Misschien dat Volkert een dagje verlof krijgt?quote:Op woensdag 13 april 2005 01:21 schreef Steijn het volgende:Ik ben benieuwd waar dit op uitdraait als de rechter een arrestatiebevel uitvaardigd.
Bush wordt natuurlijk niet gearresteerd maar Donner mag iig weer voor slangenmens spelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |