abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26178222
Wat richt ie nou weer voor topic aan, zullen sommigen zeggen. Heel eenvoudig, men heeft het altijd maar over het heilige gelijk zijn, en ik ben van mening dat dat gelijk zij helemaal niet zo heilig is, en dat het dwangmatig streven naar gelijkheid leidt tot onderdrukking en corruptie.

Zijn mensen gelijk? Ik vind van niet. Ieder individu heeft een eigen set opvattingen en gedachten. Ieder individu heeft ook een persoonlijke ontwikkeling. Ieder individu heeft ook individuele behoeften. Volgens mij zijn mensen dus in principe niet gelijk.

Moeten mensen een gelijk inkomen hebben? Waarom? Het éne werk is het andere niet, de markt kent aan verschillende soorten en niveaus van werk een waardering toe. Die waardering is meestal gebaseerd op zeer objectieve gronden als zwaarte van het werk, gevaar, verantwoording, kennisniveau. Ik vind het zelfs te verdedigen dat de echte top in het bedrijfsleven zulke hoge salarissen hebben, daar nemen ze grote verantwoordelijkheden voor, en ze lopen de kans op een grote reputatieschade (Wie wil er nog eigenlijk iets met Timmer te maken hebben). Verschillen in inkomen zorgen ervoor dat mensen gaan streven naar een hoger inkomen, men ziet wat mensen met een hoog inkomen daar allemaal mee kunnen, en wil dat eigenlijk ook. Ik vind dus feitelijk afromen van inkomensverschillen uit den boze, het is het afstraffen van waar mensen lang en hard voor hebben gewerkt, dan wel door studie, dan wel door jarenlang op te klimmen. Feitelijk geldt in Nederland dat de maatschappelijke positie die iemand bereikt slechts door twee dingen wordt beïnvloed, persoonlijke capaciteiten en eigen inzet. Het eerste heeft niemand in de hand, het tweede wel.

Voorlopig even tot zover, later wellicht een uitbreiding.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  dinsdag 12 april 2005 @ 19:48:31 #2
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_26178346
.

[ Bericht 50% gewijzigd door Landmass op 12-04-2005 19:50:53 ]
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
pi_26178394
Beetje een open deur topic dit, behalve een verdwaalde communist is er imho niemand voorstander van een model waarin eenieder gelijk betaald krijgt.
pi_26178464
Maar het typerende van de partij van meneer Bos is nu juist weer dat er inkomenspolitiek wordt bedreven, men wantrouwt kennelijk de markt.
Ik stem Wilders. U ook?
  dinsdag 12 april 2005 @ 20:01:28 #5
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_26178650
Vind je wel dat alle mensen bij hun geboorte gelijk zijn?
  dinsdag 12 april 2005 @ 20:03:39 #6
106056 Landmass
pi_26178686
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 20:01 schreef Pool het volgende:
voor de wet misschien
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_26178725
quote:
Absoluut niet, reeds bij geboorte zijn mensen unieke individuen, zowel genetisch bepaald, als bepaald door de omgeving waarin ze verkeren. Achtergrond doet er naar mijn mening een hoop toe.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_26178773
quote:
Ook dat valt te betwisten. Ik heb me er niet erg in verdiept maar er ligt een onderzoek waaruit blijkt dat er verschillen zitten tussen rassen. Wellicht is dat onderzoek met ander wetenschappelijk bewijs reeds aan flarden geschoten maar het is een theorie die er, hoe omstreden ook, gewoon ligt.

Op meer individueel niveau is iedereen ook niet gelijk. Zonder er waarde oordelen aan te willen bevestigen kan je geboren worden met een mooi lichaam, een minder mooi lichaam (uit onderzoek blijkt bv dat mooie mensen meer verdienen, er is dus ongelijkheid) en zo geld dat ook voor IQ. Als je zegt dat niet iedereen gelijk is aan elkaar dan word je meteen in een hoekje gestopt terwijl je er verder zelf geen waardeoordeel aan geeft. Het is simpelweg een constatering dat niet iedereen gelijk is.

Naast dit is het natuurlijk ook nog een feit dat er genoeg mensen die het helemaal niet verdienen om meer te verdienen dankzij nivellering, zowel in positieve zin ( ze werken zo hard, zo goed dat het oneerlijk is om ze te korten) als in negatieve zin ( ze voeren geen fuck uit en trekken alleen maar uitkering).
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  dinsdag 12 april 2005 @ 20:10:13 #9
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_26178838
Alle mensen zijn gelijkwaardig (maar niet gelijk!) en deel van de algemene broederschap der mensen

regel 1 vrijmetselarij

Kan ik me wel in vinden al ben ik er geen
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
  dinsdag 12 april 2005 @ 20:11:57 #10
99433 Tup
Tupperwaar
pi_26178887
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 19:53 schreef speedfreak1 het volgende:
Maar het typerende van de partij van meneer Bos is nu juist weer dat er inkomenspolitiek wordt bedreven, men wantrouwt kennelijk de markt.
Wil je het alweer over de markt hebben? Of over gelijkheid? In het geval van het eerste: er zijn al tientallen topics die neerkomen op merkt versus staat. In het geval van het laatste: niemand verlangt totale gelijkheid. Een kreet over diversiteit is geheel terecht, mensen zijn niet gelijk. Wel "strijden" en handelen ze om dezelfde levensruimte (o, o, een voorzet voor een foute wo2 grap) en grondstoffen.
Wasserwunderland
  dinsdag 12 april 2005 @ 20:16:23 #11
106056 Landmass
pi_26178998
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 20:11 schreef Tup het volgende:

[..]

Wil je het alweer over de markt hebben? Of over gelijkheid? In het geval van het eerste: er zijn al tientallen topics die neerkomen op merkt versus staat. In het geval van het laatste: niemand verlangt totale gelijkheid. Een kreet over diversiteit is geheel terecht, mensen zijn niet gelijk. Wel "strijden" en handelen ze om dezelfde levensruimte (o, o, een voorzet voor een foute wo2 grap) en grondstoffen.
homo kapitalisticus koopt die gewoon,
veel voordeliger
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  dinsdag 12 april 2005 @ 20:17:43 #12
99433 Tup
Tupperwaar
pi_26179029
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 20:16 schreef Landmass het volgende:
homo kapitalisticus koopt die gewoon,
veel voordeliger
Dan komt dat gemankeerde eigendomsbesef toch mooi van pas.
Wasserwunderland
  dinsdag 12 april 2005 @ 20:19:01 #13
117876 Riverpoet31
Iedere stap is vrede
pi_26179049
ter onderbouwing: een Wilders die met een ontplofte caviakop dingen roept die hij NOOIT kan waarmaken, een paus die RECHTLIJNIG zijn ideen volgt, een amerikaanse president, die als verlengstuk van grote oliemaatschappijen de WAARHEID verkondigt......
  dinsdag 12 april 2005 @ 20:20:45 #14
106056 Landmass
pi_26179082
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 20:19 schreef Riverpoet31 het volgende:
ter onderbouwing: een Wilders die met een ontplofte caviakop dingen roept die hij NOOIT kan waarmaken,
begrijp je het concept van politiek wel
quote:
een paus die RECHTLIJNIG zijn ideen volgt, een amerikaanse president, die als verlengstuk van grote oliemaatschappijen de WAARHEID verkondigt......
je haalt geloof ik een aantal mensen door melkaar. Wilders is niet de paus of George W
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  dinsdag 12 april 2005 @ 20:20:49 #15
117876 Riverpoet31
Iedere stap is vrede
pi_26179085
sorry, ik heb Speedfreak nooit enige onderbouwing zien geven, wanneer ik er om vraag, trekt hij zich terug.....zucht
pi_26179125
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 19:53 schreef speedfreak1 het volgende:
Blijkbaar heeft men daar goede gronden voor.

Maar goed, hoe komt dat precies tot uitting volgens jou en geef ook even aan waar de PvdA stelt dat iedereen gelijk moet zijn qua inkomen.
  dinsdag 12 april 2005 @ 20:23:02 #17
117876 Riverpoet31
Iedere stap is vrede
pi_26179145
speedfreak? leg nou eens uit waar je voor staat, wat je vindt, hoe je tegen het leven aankijkt?
  dinsdag 12 april 2005 @ 20:24:18 #18
106056 Landmass
pi_26179176
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 20:23 schreef Riverpoet31 het volgende:
speedfreak? leg nou eens uit waar je voor staat, wat je vindt, hoe je tegen het leven aankijkt?
Hij heeft een Wilders avatar? Doe eens een gok zou ik zeggen.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_26179193
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 20:23 schreef Riverpoet31 het volgende:
Lees de OP, hij is tegen het geheel dan wel gedeeltelijk teniet doen van verschillen die mensen behaald hebben door er voor te werken.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_26179276
Hmm...opmerkelijke quote:
quote:
Premier Balkenende vindt dat topmanagers die zichzelf verrijken in een tijd dat Nederland juist een pas op de plaats moeten maken "schadelijk voor de economische ontwikkeling. Als iedereen de nullijn moet aanhouden is dat niet uit te leggen aan de bevolking". Deze mensen moeten publiekelijk te schande worden gemaakt, "naming and shaming is hier op zijn plaats," aldus de premier maandag op een CDA-partijbijeenkomst in Franeker.

Balkenende wilde niet ingaan op de oproep van PvdA-partijleider Bos om topmannen van bijvoorbeeld Nuon en Essent met inkomens van dik acht ton persoonlijk op hun verantwoordelijkheid aan te spreken. "Als ik alle topmanagers met exorbitante inkomens op het torentje zou moeten uitnodigen kom ik niet meer aan besturen toe.

Het zou beter zijn als de heer Bos zijn eigen achterban opriep om zich aan te sluiten bij het initiatief van CDA-partijvoorzitter Van Bijsterveldt en via PvdA-commissarissen en raads- en statenleden proberen een einde te maken aan de zelfverrijking."
Als ik het goed lees stelt notabene de premier dat de markt dus niet te vertrouwen is en dat hij zo druk zou hebben met topmannen aan te spreken dat hij geen tijd zou hebben om te regeren.
Vanwaar dan het nogal idiote verwijt richting de PvdA dat die een of andere communistisch gelijkschakelingsideologie aanhangen?

Is TS zo verblind door zijn vooroordelen dat hij moeite heeft het CDA, de regering en de PvdA uit elkander te houden?

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2005 20:29:08 ]
  dinsdag 12 april 2005 @ 20:30:34 #21
106056 Landmass
pi_26179339
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 20:28 schreef Tijger_m het volgende:
Hmm...opmerkelijke quote:
[..]

Als ik het goed lees stelt notabene de premier dat de markt dus niet te vertrouwen is.
Provincies zijn zelf akkoord gegaan met het hoge salaris. Staat dus los van marktwerking.
Het gebrek aan marktwerking heeft er dus voor gezorgd dat de salarissen zo hoog zijn. Dus WEER de schuld van de overheid
quote:
Vanwaar dan het nogal idiote verwijt richting de PvdA dat die een of andere communistisch gelijkschakelingsideologie aanhangen?
het is nu iets minder, lees mijn topic over de speech van Bos maar, maar vroeger hadden ze wel degelijk die sympathien hoor. Nationalisering van banken en verz. maatschappijen (is er pas sinds een jaar uit)

Speedfreak heeft het goed gezien
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_26179538
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 20:30 schreef Landmass het volgende:

Provincies zijn zelf akkoord gegaan met het hoge salaris. Staat dus los van marktwerking.
Het gebrek aan marktwerking heeft er dus voor gezorgd dat de salarissen zo hoog zijn. Dus WEER de schuld van de overheid
En laat nu de PvdA geen deel uitmaken van deze overheid.
quote:
het is nu iets minder, lees mijn topic over de speech van Bos maar, maar vroeger hadden ze wel degelijk die sympathien hoor. Nationalisering van banken en verz. maatschappijen (is er pas sinds een jaar uit)

Speedfreak heeft het goed gezien
Iets minder? Ok dan...toon dan even aan dat de PvdA streeft naar iets minder dan totale gelijkschakeling, moet toch makkelijk te doen zijn aan de hand van het partijprogramma.
  dinsdag 12 april 2005 @ 20:40:32 #23
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_26179572
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 20:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En laat nu de PvdA geen deel uitmaken van deze overheid.
[..]

Iets minder? Ok dan...toon dan even aan dat de PvdA streeft naar iets minder dan totale gelijkschakeling, moet toch makkelijk te doen zijn aan de hand van het partijprogramma.
Wel van de lokale gemeentebesturen en provinciebesturen, die meestal de aandeelhouders zijn van de energiebedrijven. Maar alle partijen zijn daar inderdaad schuldig aan, niet alleen de PvdA.
  dinsdag 12 april 2005 @ 20:42:12 #24
117876 Riverpoet31
Iedere stap is vrede
pi_26179605
edit door mod: troll

[ Bericht 77% gewijzigd door sizzler op 12-04-2005 20:50:49 ]
  dinsdag 12 april 2005 @ 20:43:46 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26179652
TS gebruikt het argument dat mensen niet gelijk zijn om de uitbuiting door de top van het bedrijfsleven te rechtvaardigen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')