Game Onquote:The Ford Shelby Cobra concept marks the latest step in an exciting evolution of Ford concept vehicles, with an evocative design, bonafide performance credentials and – thanks to engineering as nimble and efficient as a sports car – a level of feasibility that is already close to production-level.
Like the 2002 Ford GT40 concept, the Ford Shelby Cobra draws on Ford’s emotional and performance roots in a thoroughly modern interpretation that reinforces the company’s product-led momentum. It takes its place with the 2005 Ford Mustang, Five Hundred sedan and Freestyle crossover in the 'Year of the Car,' the largest new-product barrage in Ford’s history.
The Ford Shelby Cobra’s design reinforces this mission, with minimalist interior and exterior elements that emphasize its performance-oriented function. Cues like the massive grille opening, side vents, low-back seats and bulging wheel arches establish an emotional connection with Carroll Shelby’s original 1960s Cobras, but no dimensions or proportions are copied in this thoroughly modern two-seater.
The Ford Shelby Cobra concept team drew heavily on the Ford GT production car – especially the space frame and suspension – to maximize efficiencies. Although the cars have vastly different characters and different dimensions, smart engineering quickly adapted the rear-mid-engine Ford GT platform to this front-mid-engine application.
Inspired by the biggest, baddest Cobra of all – the renowned 427 – Ford engineers created a new aluminum-block V-10 to power the Ford Shelby Cobra concept. This 6.4-liter engine, adapted from Ford’s MOD family, delivers the rush of raw power associated with that big 1960s V-8 monster – with 605 horsepower and 501 foot-pounds of torque – without the aid of supercharging or turbocharging.
This combination of brute force and thorough engineering has created a rarity in the world of auto shows – a concept car that can actually do, rather than merely promise, zero to 60 in under four seconds, and would easily exceed 100 mph if not electronically limited. With show cars typically limited to a stately 15 mph or so, this fact points at the level of engineering packed into the Ford Shelby Cobra concept – and points to the authenticity that comes from working with Carroll Shelby once again.
General specifications
Record last updated Before 12 / 01 / 2004
Country of origin United States
Produced in 2004
Introduced at 2004 NAIAS
Numbers built N/A (Prototype)
Body design N/A
Weight 1395 kilo / 3075.4 lbs
Drivetrain
Engine Ford Modular 90º V 10
Engine Location Front , longitudinally mounted
Displacement 6.392 liter / 390.1 cu in
Valvetrain 4 valves / cylinder, DOHC
Fuel feed Fuel injection
Aspiration Naturally Aspirated
Gearbox Ricardo 6 speed Manual
Drive Rear wheel drive
Performance figures
Power 605 bhp / 451 KW @ 6750 rpm
Torque 679 Nm / 501 ft lbs @ 5500 rpm
BHP/Liter 95 bhp / liter
Power to weight ratio 0.43 bhp / kg
Top Speed N/A
0-60 mph Acceleration N/A
mooie wallpaper: http://www.southernmustan(...)Cobra_Concept_10.jpg
Hoiquote:
Ja of je maakt zelf even wat. dat kan ook.quote:Op dinsdag 12 april 2005 19:48 schreef vlad het volgende:
de OP's zijn er niet beter op geworden tijdens mijn afwezigheid![]()
![]()
als of jij zo goed benquote:Op dinsdag 12 april 2005 19:48 schreef vlad het volgende:
de OP's zijn er niet beter op geworden tijdens mijn afwezigheid![]()
![]()
Depends, kan het voor... 300? Meer geeft mijn rekening niet weer...quote:
Ik heb een Volvo 440 voor 550 in de aanbieding, maar voor jou is die 500 euro. Maar ik moet erbij zeggen dat hij zsm weg moet, ik heb t geld nl nodigquote:Op dinsdag 12 april 2005 21:12 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Depends, kan het voor... 300? Meer geeft mijn rekening niet weer...
quote:Op dinsdag 12 april 2005 21:16 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik heb een Volvo 440 voor 550 in de aanbieding, maar voor jou is die 500 euro. Maar ik moet erbij zeggen dat hij zsm weg moet, ik heb t geld nl nodig
en dan koop je een alfaquote:Op dinsdag 12 april 2005 21:16 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik heb een Volvo 440 voor 550 in de aanbieding, maar voor jou is die 500 euro. Maar ik moet erbij zeggen dat hij zsm weg moet, ik heb t geld nl nodig
Ik denk dat ie het geld nodig heeft voor de alfaquote:
quote:
quote:Op dinsdag 12 april 2005 21:34 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ik denk dat ie het geld nodig heeft voor de alfa
Niet voor de Alfa, maar voor wat er in moetquote:Op dinsdag 12 april 2005 21:34 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ik denk dat ie het geld nodig heeft voor de alfa
Verlichting,quote:
quote:Op dinsdag 12 april 2005 22:06 schreef Sjoewe het volgende:
Haha, toen de autoradio van een maat van me kapot was zijn we serieus met een gitaar op de achterbank gaan zitten.
ik heb hier nog een kenwood headunit liggen, met 6 CD wisselaar en zo'n kabel om de wisselaar aan te sluiten op de radio. Werkt perfectquote:
quote:Op dinsdag 12 april 2005 22:06 schreef Sjoewe het volgende:
Haha, toen de autoradio van een maat van me kapot was zijn we serieus met een gitaar op de achterbank gaan zitten.
quote:Op dinsdag 12 april 2005 22:12 schreef Sjoewe het volgende:
Haha, is wel lachen hoor. Vanaf de achterbank van een Hyundai H100 bestelbus serenades brengen aan meisjes op de fiets bij het stoplicht
zeg maar ook_gek ipv jezusquote:Op dinsdag 12 april 2005 23:05 schreef Fugie het volgende:
ja jezus ben jij er godverdomme ook weer man ej
quote:
hij zit tegen over mequote:Op woensdag 13 april 2005 09:13 schreef Fugie het volgende:
hehe goed verzonnen ja, keelontsteking
ik heb een daggie vrij vandaag
met de baas van fugie, wat kan ik voor u doen ?quote:Op woensdag 13 april 2005 10:03 schreef Tjabbo het volgende:
*baas van fugie belt*
'fugie is een d00d en moet klootzakken'quote:Op woensdag 13 april 2005 10:03 schreef Tjabbo het volgende:
*baas van fugie belt*
quote:Op dinsdag 12 april 2005 22:12 schreef Sjoewe het volgende:
Haha, is wel lachen hoor. Vanaf de achterbank van een Hyundai H100 bestelbus serenades brengen aan meisjes op de fiets bij het stoplicht
quote:Op woensdag 13 april 2005 12:07 schreef Xtreem het volgende:
[..]
* Xtreem is een eikel
Ik heb koffie over m'n laptop gegooid.
Nu zit de capslock vast.
En shift.![]()
s
quote:Op woensdag 13 april 2005 12:15 schreef ook_gek het volgende:
hoi![]()
ik heb net als fugie een dagje vrij genomen van het werk
ontzettend.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:20 schreef Fugie het volgende:
bojo, lekker aan het belsletten ?
quote:
quote:Op woensdag 13 april 2005 03:02 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
op karbo ben je ook al zo duidelijk
![]()
teveel cola gehad![]()
is al gebeurd, balanceren had ik het overquote:Op woensdag 13 april 2005 18:05 schreef BazzoS het volgende:
ga jij je achterbanden nou maar uitlijnen
dat bedoel ik tochquote:Op woensdag 13 april 2005 18:41 schreef Fugie het volgende:
[..]
is al gebeurd, balanceren had ik het over![]()
quote:Op woensdag 13 april 2005 14:04 schreef Hugster het volgende:
Maar Xeeem, je hebt toch een ontzettend ouwe grafbak als laptop?
Voeg mij toe dan. Ik ben er bijna altijdquote:Op woensdag 13 april 2005 17:33 schreef Fugie het volgende:
[..]
![]()
ik heb welgeteld 1 breezersletje (en peu) op me msn, die vond het helemaal de shit
Bijna is nog niet helemaal dus niks aan het handjequote:Op woensdag 13 april 2005 19:10 schreef Jofunu-kun het volgende:
'n avond!
Man wat een zieke mensen zitten er op de weg..
Voor de Gelderland kenners, via de pleiroute de A15 op, kom je bij knooppunt Valburg uit, komt er opeens een of andere ziekeling in een dikke Mercedes door het gras wat tussen de afslag ligt naar de A12, en de A15, en rijdt bijna frontaal op me in..
ik heb je al op me msn... en ik bedoelde dat er maar 1 breezerslet op mijn msn is, niet dat er maar 1 online isquote:Op woensdag 13 april 2005 19:09 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Voeg mij toe dan. Ik ben er bijna altijd![]()
Heb je stoer nog wat mensen online staan op je msn![]()
iBook G4 12"quote:Op woensdag 13 april 2005 19:06 schreef Fugie het volgende:
ik moet nog een goedkope laptop hebben, dan kan ik lekker in de tuin zitten als het mooi weer is
ik heb je niet in m,n lijst staan. EN je praat nooit tegen mequote:Op woensdag 13 april 2005 19:13 schreef Fugie het volgende:
[..]
ik heb je al op me msn... en ik bedoelde dat er maar 1 breezerslet op mijn msn is, niet dat er maar 1 online is
wat snap je niet aan goedkoop ?quote:Op woensdag 13 april 2005 19:33 schreef Hugster het volgende:
[..]
iBook G4 12"
¤930 met studentenkorting
wat hij zegtquote:Op woensdag 13 april 2005 21:09 schreef Jofunu-kun het volgende:
Die foto's waar je half in de berm staat is imo geen gezicht... Had m dan op de weg gehouden.
manhattan?quote:Op woensdag 13 april 2005 21:06 schreef Jofunu-kun het volgende:
Kom op dan, eens zien of het wat beter is dan die country/manhattan kruising van een Golf 2 van je
800 kgquote:Op woensdag 13 april 2005 21:18 schreef Jofunu-kun het volgende:
Dat wel.. lekker laag gewicht, zal vast lekker wegtrekken..
Dat mag helemaal niet, je mag je niet voordoen als lidzijnde van de rijksinstanties, als je dat niet bent.quote:
1.3 rallye is 't (100 pk)quote:Op woensdag 13 april 2005 21:23 schreef Youp het volgende:
hee... bazzos ook een nieuw crossapparaat?
leuk dingetje.. wat ligt er voor motor in?
609cc 1cilinder 4klepper met opengewerkt luchtfilter, anders afgestelde carburateur, verwijderde tussendemper uit uitlaat (die knijpt enorm) korte crosseinddemper er onder en de balansas is verwijderd... zo'n 50pk bij n 140 kilo en een zieke overbrengingquote:Op woensdag 13 april 2005 21:30 schreef BazzoS het volgende:
ah kijk, dat vind ik nou ook weer supergaaf
ag wat dat betreft ben ik toch al de lul dus lekker belangrijkquote:Op woensdag 13 april 2005 21:43 schreef Jofunu-kun het volgende:
Onthoud wel dat alles wat je zegt tegen je gebruikt gaat worden..
Bier is voor mietjesquote:Op woensdag 13 april 2005 21:52 schreef Youp het volgende:
bier is okay ole ole
nee hij zuiptquote:Op woensdag 13 april 2005 21:46 schreef BazzoS het volgende:
Jij drinkt niet JK?
Ik zet ook zuip muziekje aanquote:Op woensdag 13 april 2005 21:58 schreef Hugster het volgende:
hugo kroeg muziekje opzet bij het bierAndre Hazes afscheid - Wolter Kroes & Peter Beenes - Het is koud zonder jou
Ik drink niet, ik giet naar binnenquote:Op woensdag 13 april 2005 21:46 schreef BazzoS het volgende:
Jij drinkt niet JK?
quote:Op woensdag 13 april 2005 22:12 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ik drink niet, ik giet naar binnen
quote:Op woensdag 13 april 2005 22:12 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
maar drank was toch voor mietjes?quote:Op woensdag 13 april 2005 22:12 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
ik voel me niet slapquote:
koud water met een ijsklontje?quote:Op woensdag 13 april 2005 22:39 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet wat ik naar binnen giet...
Zo zo ga je met geld smijten?quote:Op woensdag 13 april 2005 22:43 schreef Jofunu-kun het volgende:
Nee man, melk met een rietje..
doe normaal jijquote:Op woensdag 13 april 2005 22:49 schreef Youp het volgende:
woensdagavond discussie #5 @ punnekvereniging "Fok! PTA SC"
ja en een veredelde rolator maar de eigenaar noemt dat een "motor"quote:
quote:Op woensdag 13 april 2005 22:56 schreef ook_gek het volgende:
[..]
ja en een veredelde rolator maar de eigenaar noemt dat een "motor"![]()
Nee man wat denk je... 2ehands rietjes... Ik ga echt niet nieuwe rietjes kopen..quote:
Bij jou ontbreekt er wel meerquote:Op woensdag 13 april 2005 23:25 schreef Jofunu-kun het volgende:
Wat bij ook_gek ontbreekt is verstand..
Ah op de teentjes getrapt? Ga snel een groter beker warme melk dinkenquote:Op woensdag 13 april 2005 23:37 schreef Jofunu-kun het volgende:
Ach, ik weet wie het zegt.
Teentjes getrapt, nah, op z'n allerminst eik..quote:Op woensdag 13 april 2005 23:41 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ah op de teentjes getrapt? Ga snel een groter beker warme melk dinken![]()
op je leuter kan ik niet op gestaan hebben. Die is zo klein dat jij hem niet eens zelf kan vinden heb ik gehoord.quote:Op woensdag 13 april 2005 23:44 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Teentjes getrapt, nah, op z'n allerminst eik..
Ja tieft jij eens op naar bedquote:
Doe het lekker zelfquote:
okequote:
nee wel de lekkerstequote:
JAPAN?!?! Hahahaquote:Op dinsdag 12 april 2005 23:28 schreef Tjabbo het volgende:
ff weer spammen.
kwam vandaag binnen vanuit japan.
[..]
Nu nog een engelstalige handleiding zoeken
Het scheelde meer dan 125 euro!quote:Op donderdag 14 april 2005 02:45 schreef StefanP het volgende:
[..]
JAPAN?!?! HahahaWas het daar veelgoedkoper? Via ebay gevonden?
In NL is alles tering duur inderdaad
lekker!quote:Op donderdag 14 april 2005 09:05 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Heheheh. Dat zeg ik ook wel eens.
* ijsmeis petst je!
oi tonlekkerehunk.quote:Op donderdag 14 april 2005 09:13 schreef t0n het volgende:
oi annelekkerding.
ik las 'anaallekkerding'quote:Op donderdag 14 april 2005 09:13 schreef t0n het volgende:
oi annelekkerding.
Aan mij welquote:Op donderdag 14 april 2005 09:45 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Wsadanahvoorvraag.
Nee, ik mag aan Tim niet meer zitten.
Is ze niet.quote:Op donderdag 14 april 2005 10:09 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Dat weet ik niet.
Als ze blond is, nein!
neequote:Op donderdag 14 april 2005 08:37 schreef Tjabbo het volgende:
ode_gek ga je nog ff een nieuw dash posten? Auto raden adh van een dashbord [deel 10]
Ik had toen nog geen dinnetjequote:Op donderdag 14 april 2005 10:58 schreef Jofunu-kun het volgende:
Waarom was die er niet bij op de Meet dan t0n? Ik was de enige die z'n dinnetje zo ver kreeg mee te gaan blijkt.. Of was ik toen de enige die er 1 had van de meet'ers?
ik was toen ook niet voorzienquote:Op donderdag 14 april 2005 10:58 schreef Jofunu-kun het volgende:
Waarom was die er niet bij op de Meet dan t0n? Ik was de enige die z'n dinnetje zo ver kreeg mee te gaan blijkt.. Of was ik toen de enige die er 1 had van de meet'ers?
Als we daar vanuit moeten gaan heeft 1 op de 3 pta'ers maar een vriendinquote:Op donderdag 14 april 2005 10:58 schreef Jofunu-kun het volgende:
Deze zomer ergens?quote:Op donderdag 14 april 2005 13:44 schreef ook_gek het volgende:
wanneeer is er weer een meeting eigelijk
iddquote:Op donderdag 14 april 2005 13:47 schreef Tjabbo het volgende:wat een domme lul die gast met die motor
sow tering, dat gaat écht hard jaquote:Op donderdag 14 april 2005 14:05 schreef ThaFreak het volgende:
http://www.putfile.com/media.php?n=oepsjes nog een oudje dan
vooral de crash van de jordan op het eind, wat ging dat fucking hard zeg![]()
quote:Op donderdag 14 april 2005 14:06 schreef BazzoS het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.big-boys.com/articles/brosbefore.html
quote:Op donderdag 14 april 2005 14:06 schreef BazzoS het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.big-boys.com/articles/brosbefore.html
Ach, hij heeft wel wat.quote:Op donderdag 14 april 2005 14:15 schreef BazzoS het volgende:
wat een figuur, die Pr0nXXX
Mag alleen als er echt een goede reden voor is. En alleen de admins kunnen een kloon chek doen mits daar een goeie reden voor is.quote:Op donderdag 14 april 2005 14:21 schreef Hugster het volgende:
van wie is het nou een kloon?
Voer eens ff kloon check uit
LOL wat een klotetijd jaquote:Op donderdag 14 april 2005 15:14 schreef Sjoewe het volgende:
Smakelijk Ik heb vanavond van 19:00 tot 22:00 uur tentamen, wat een tijdstip
1/4 mile mits mijn andere downpipe, turbo elbow en open 2.5" uitlaat gemonteerd zijn. ja is goed.quote:
quote:Op donderdag 14 april 2005 15:24 schreef ook_gek het volgende:
Ali B - Leipe Mocro Flavour (Remix) <--- vind het toch wel een leuk nummer![]()
Will Smithquote:Op donderdag 14 april 2005 15:22 schreef ook_gek het volgende:
Will Smith - Switch wat een lekkere bass zit hier toch in
je moet toch watquote:
Die beat is anders wel ergquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |