Dat zijn toch plantjes?quote:Op dinsdag 12 april 2005 19:49 schreef Bauhaus het volgende:
Monnikskapjes ofzo ?
Het moeten geloof ik puntjepuntjevinkjes zijn. Ik kreeg van de dierenwinkel wel tropisch zaad mee.quote:Op dinsdag 12 april 2005 19:53 schreef Bauhaus het volgende:
Iets met monnik dacht ik, via Google vind ik alleen planten ja,
heb er vroeger 2 gehad van deze
Een uittrekbak dat klinkt handig! Ik heb dus de verkeerde kooi gekocht, wat nu?quote:Op dinsdag 12 april 2005 20:13 schreef Tinkerbell het volgende:
Ik had zo'n uittrekbak (dwz dat ik de vloer eruit kon trekken om te verschonen), dan gingen mijn vogeltjes vanzelf wel omhoog
Ik heb je gehoord gister hoor, heb erg moeten lachen
quote:Op dinsdag 12 april 2005 20:19 schreef Bluezz het volgende:
Goh, waren jullie een paar dagen weg??![]()
De vinken zijn w.s. zebravinken, ik heb ze ook gehad, en ze zijn niet erg tam te krijgen. Zo te zien heb je hier 2 vrouwtjes.
De mannetjes hebben meer rood bij de snavel en een ring om hun halsjes.
Of net andersom.
Ze legden bij mij eieren als konijntjes
Hoe schoon te maken bij deze kooi, tja... lastig als ze blijven zitten.
Eerst de etensbakjes eruit, en met 1 hand in het deurtje ze proberen te laten fladderen, en dan snel de onderbak eruit, en de kooi op een krant op de grond.
Zoiets, Succes ermee.
Wij hebben nu dus gemuteerde zebravinken? Is dat gevaarlijk? Ik bedoel als we nu weer verdwijnen dan zoekt niemand ons meer.quote:Op dinsdag 12 april 2005 20:22 schreef Bluezz het volgende:
http://home.hetnet.nl/~adrivankooten/49Zebravink.html
Dat doosje heb ik weggegooid.quote:Op dinsdag 12 april 2005 20:21 schreef Tinkerbell het volgende:
Tja, wat nu?
Vogeltjes even in een doosje doen? Tis toch maar kort.
Wat voor vogeltjes het zijn weet ik niet trouwens.
Heeft Ryan ze soms ook in het zuur gestoptquote:Op dinsdag 12 april 2005 20:25 schreef Stali. het volgende:
Wij hebben nu dus gemuteerde zebravinken? Is dat gevaarlijk? Ik bedoel als we nu weer verdwijnen dan zoekt niemand ons meer..
Niet eens. Ik wilde graag vogeltjes en hij heeft ze gegeven, maar nu blijken het zomaar gemuteerde zebravinken.quote:Op dinsdag 12 april 2005 20:26 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Heeft Ryan ze soms ook in het zuur gestopt![]()
Ja maar een schoenendoos past weer niet door de ingang van de kooi.quote:Op dinsdag 12 april 2005 20:31 schreef Tinkerbell het volgende:
Misschien heb je een schoenendoos met gaatjes in de deksel?
Even oppakken? Het is Ollie niet zeg! Deze vogeltjes fladderen alle kanten op.quote:Op dinsdag 12 april 2005 21:55 schreef Tinkerbell het volgende:
Maar Stali toch
Je kan een vogeltje gewoon even voorzichtig oppakken, even in een doosje doen, kooi schoonmaken en terug. Toch?
Ik heb vroeger een kanarie gehad en die fladderde boven in de kooi.quote:Op dinsdag 12 april 2005 22:39 schreef Bluezz het volgende:
Zebravinken zijn idd hele zenuwachtige beestjes![]()
Als je je hand naar binnen steekt, gaan ze dan niet naar boven fladderen zodat je snel die bak eronder uit kan halen??
Ja dat kennen wequote:Op dinsdag 12 april 2005 22:47 schreef Stali. het volgende:
Nou ja goed, morgen nieuwe poging en dan doen Ryan en ik het als team zeg maar..
Ik ben altijd serieus ja!quote:Op dinsdag 12 april 2005 23:06 schreef OllieA het volgende:
Dit is toch geen geintje hè? Want ik houd niet van geintjes.
En al helemaal niet van geintjes over pseudovinkjes.
Dat was de naam !quote:
De vogeltjes lijken wel op het vogeltje op de foto. Ik ben ook even gaan googlen op Japanse meeuwen en wat ik niet begrijp is het volgende:quote:Op woensdag 13 april 2005 07:34 schreef Bauhaus het volgende:
[..]
Dat was de naam !
Japanse meeuwtjes
Aan het uiterlijk kun je niet zien of het een mannetje of een vrouwtje is. Het enigste waar je het aan kan horen is de stem, het mannetje heeft een hogere stem.
[afbeelding]
Oh dit is fijn om te horen, want met twee vogeltjes in een kooi voel ik me een beetje een misdadiger maar ik hoef bij Ryan niet aan te komen met een voliere denk ik. Hoewel ik wel een mooie plek weet in de tuin. hmmm.quote:Op woensdag 13 april 2005 07:49 schreef Uhmmie het volgende:
misschien dat dat omlaag gaan komt omdat het nooit echt een wilde vogel is geweest
natuurlijke vijanden zijn ze dan gewoon niet gewend.. wel aan een kooi
e waarom vliegen als je toch een dak boven j eheeft hebt
En wij hebben alleen maar een Olliehondje en twee vogels dus die voliere kan nog best. Daarna is het genoeg...heus...echt.quote:Op vrijdag 15 april 2005 21:30 schreef Ryan3 het volgende:
Moet een beetje aan mijn broer denken. Opgescheept met twee honden, een paard, een pony, een kippenren met inhoud, een woelrat, twee katten, nog wat konijnen, een aquarium met inhoud en een druivenstruik....
Zeg, ik pleit hier voor een voliere he?quote:Op vrijdag 15 april 2005 21:31 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Vogels in een kooi?
Misselijk ventje meisje!
ik ookquote:Op vrijdag 15 april 2005 21:36 schreef Stali. het volgende:
[..]
Zeg, ik pleit hier voor een voliere he?.
Ik ook.quote:Op vrijdag 15 april 2005 21:36 schreef Bluezz het volgende:
Een druivenstruik moet ik hier nog binnen smokkelen![]()
Met wie van de bovenstaande 6 ben je getrouwd?quote:Op vrijdag 15 april 2005 21:40 schreef Tinkerbell het volgende:
een druif heb ik al, 4 katten en een hond (en getrouwd)![]()
Met de verzorger van dat dierenspul.quote:Op vrijdag 15 april 2005 21:41 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Met wie van de bovenstaande 6 ben je getrouwd?
Ojéquote:Op vrijdag 15 april 2005 21:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Met de verzorger van dat dierenspul..
En daarom ben jij nu even de hond uitlaten.quote:Op vrijdag 15 april 2005 21:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Met de verzorger van dat dierenspul..
Romantischquote:Op vrijdag 15 april 2005 21:50 schreef Stali. het volgende:
[..]
En daarom ben jij nu even de hond uitlaten..
Maar nu je toch weg bent kan ik de rest even vertellen dat toen ik Ryan leerde kennen hij niets van huisdieren moest hebben en inmiddels zijn er toch een hond en twee vogeltjes. Die voliere...ach die komt er ook nog weleens.
Maar goed intussen zit ik nog steeds met het probleem hoe verschoon ik die kooi nu? We hebben het al met zijn 2en geprobeerd en dat ging nogal erg mis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |