abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26169215
Ik heb van horen vertellen dat er iets bestaats als een watermeloen waar je een gaatje in maakt en dan vult met alcohol. Als je dan een tijdje wacht schijnt dat best lekker te zijn.

Ik weet niet of het lekker is en hoe precies, misschien weet je de antwoorden wel
1hoe groot de watermeloen
2hoeveel alcohol erin?
3hoelang wachten voor gebruik?

-------------------------------------------
Tot nu toe weet ik dat je het een dag moet laten inweken
en dat je er flink lazerus van word (mooi, word een gezellig verjaardagsfeestje)

[ Bericht 21% gewijzigd door outcast_within op 12-04-2005 13:26:05 ]
  dinsdag 12 april 2005 @ 13:19:25 #2
54403 Mr-Z
Makkers staakt uw wild geraas
pi_26169270
nooit van gehoord maar klinkt wel lekker

Is dit niet meer iets voor culinesse?
pi_26169368
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 13:17 schreef outcast_within het volgende:
Ik heb van horen vertellen dat er iets bestaats als een watermeloen waar je een gaatje in maakt en dan vult met alcohol. Als je dan een tijdje wacht schijnt dat best lekker te zijn.

Ik weet niet of het lekker is en hoe precies, misschien weet je de antwoorden wel
1hoe groot de watermeloen
2hoeveel alcohol erin?
3hoelang wachten voor gebruik?
Ja klopt. Volges mij kon je er een willekeurige sterke drank in doen. Deze drank werd opgezogen door de meloen. Volges mij n dag laten liggen.

Heb het half mee gekregen van mn chef. Je word er in ieder geval lazerus van
Holler
pi_26169396
mwaah, ik vond het niet zo lekker, was met vodka! En het heeft inderdaad wel even tijd nodig om in te trekken!
And as a finishing touch, God created the Dutch
  dinsdag 12 april 2005 @ 13:24:13 #5
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_26169400
Breezer met natuurlijke grondstoffen?
Dan zal ik het ook eens moeten proberen.
Nog andere sponsachtige vruchten?
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
pi_26169441
2 jaar geleden op vakantie geprobeerd, maar het was niet echt zo'n heel groot succes!

Met neemt:
-een flink grote watermaloen.
-een stevige fles wodka.

Nu in de bovenkant van de meloen een gat maken en met een lepel of e.d. de meloen van binnen nog wat verder uithollen.
Gooi gelijkmatig de wodka erin! (gieten.... zakken... wachten..... gieten enz.)

En nu komt het! Probeer het gat in de meloen weer wat af te sluiten (met eigen schil) en laat dit geheel een bepaalde tijd staan.

Een paar dagen, bleek in onze vakantie toch iets te lang om in de brandende zon een heerlijke smaak te creeren.

Succes!
Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
pi_26169497
Het is heerlijk! Je moet gewoon een meloen kopen, hier maak je een gat in dat je de drank er in kan schenken. Dit laat je een aantal dagen staan! De hoeveelheid maakt niet zo heel erg uit! Je moet gewoon zorgen dat de drank goed opgezogen is in de meloen. Zelf heb ik er vorig jaar nog een aantal gemaakt. 1 fles wodka, 3 dagen laten intrekken. Dan maar lekker eten!
pi_26169589
3 dagen? is de alcohol dan niet al vervlogen?
  dinsdag 12 april 2005 @ 13:44:04 #9
54403 Mr-Z
Makkers staakt uw wild geraas
pi_26169885
ik denk dat er dan juist meer alcohol geproduceert is door vergisting enzo :p

Je moet dat gat ook weer dichten neem ik aan.. op die manier valt er niet veel te vervliegen
pi_26169933
Jamie oliver heeft dit in één van zijn kookboeken staan. wil het nog steeds een keer uitproberen
pi_26169945
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 13:31 schreef kikoooooo het volgende:
3 dagen? is de alcohol dan niet al vervlogen?
alcohol kan naar mijn idee alleen vervliegen door verhitting en niet gewoon oplossen in de lucht.
  dinsdag 12 april 2005 @ 13:50:29 #12
14806 CrashOne
100% compliant
pi_26170012
Alcohol kan net als de meeste vloeibare materialen ook verdampen op kamer temperatuur, alleen duurt dit wat langer, maar wel sneller dan water.
pi_26170058
watermeloen met alcohol....... tja er zit alcohol in dus het kan nooit verkeerd zijn
Subnet-Zero was here
pi_26170079
Ik bedoel: als ik een fles wodka open laat staan een aantal dagen, dan is het percentage alcohol toch ook wel flink afgenomen in de fles?
pi_26170321
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 13:53 schreef kikoooooo het volgende:
Ik bedoel: als ik een fles wodka open laat staan een aantal dagen, dan is het percentage alcohol toch ook wel flink afgenomen in de fles?
wel deel van "Probeer het gat in de meloen weer wat af te sluiten (met eigen schil)" snap je niet?
dan is ie toch niet open?

[ Bericht 2% gewijzigd door subnet-zero op 13-04-2005 10:47:42 ]
Subnet-Zero was here
  dinsdag 12 april 2005 @ 14:04:59 #16
21397 LSD
[Snellius]
pi_26170333
dit stond/staat ook in de BNN scheurkalender (ik weet niet precies, lees het ding altjidv vooruit), maar ik zal even zoeken.
catch you on the flipside
pi_26170468
Heb het wel eens geprobeerd maar je moet zorgen dat je een klein flesje wodka hebt en een wat rijpere, droge watermeloen zodat er veel vocht inkan trekken.
Die meloen van mij was niet zo goed gelukt, ik heb vervolgens de meloen gepureerd, de pitjes eruitgehaald en toen met wat suiker en de rest van de wodka gemixt en toen in de vriezer gezet om flink af te koelen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_26543601
1 er paste niet zoveel wodka in, had het meer als een spons verwacht.

Maar die stukken die wel 2dagen in wodka hebben lopen garen, die waren lekker zeg.
Volgende keer een dieper gat graven.
pi_26548803
kga int weekend er eentje maken
probeer wel eens met wodka, dan als het een succes is experimenteren met rum ofzo
  woensdag 27 april 2005 @ 18:45:10 #20
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_26549941
klinkt leuk voor op een feestje wat een maat en ik geven
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_26555482
Inderdaad een gat maken, uithollen, fles vodak erin, gat weer dicht maken met de meloen, ongeveer 24 uur in de koelkast laten staan. Stukje meloen er weer af halen, rietjes erin, drinken maar!!!!!!! Sap op dan de meloen in stukken snijden en eten maar!!!!!!!!!

Gegarandeerd een leuke avond
pi_26563103
Je kan er het beste een trechtertje inprikken. Zo wordt het gat zo klein mogelijk en je komt ook nog eens veel dieper in de meloen dan met een flessehals.
Wel koel bewaren hè..!

[meloen is trouwens sowieso vies, dus of -ie van sterke drank nou echt lékker wordt?]
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 28 april 2005 @ 12:51:20 #23
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_26567646
Godsallemachtig, wat word je daar bezopen van

Maar wel lekker!

En er zijn een aantal Fok!kers die het kunnen beamen
Als ze zich nog iets van de avond kunnen herinneren
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 28 april 2005 @ 13:40:08 #24
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_26568952
Gat erin maken (met een appelboor oid) , en dan met een sate prikker in dat gat nog een aantal zij-gaten maken (opervlakte vergroten). Dan een trechter er in, trechter volgooien met vodka, in het begin gaat dat redelijk snel, later niet meer. Hele zakie afdekken met folie (tegen verdampen v/d alcohol) en in de koelkast zetten, elk uur oid ff de trechter bijvullen.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  donderdag 28 april 2005 @ 14:06:08 #25
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_26569625
Dit is leuk bij een BBQ!
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
pi_26569849
Heb ik ook wel eens gedaan, heb zo'n 70cl smirnoff fles in een dikke watermeloen van 2 kilo...
Daar had ik een gaatje in geboord, van een halve cm in diameter, trechter erin en om de paar minuten trechter vullen als ie weer is leeggelopen. Het gat dichtstoppen met een stukje wortel (had ik gedaan iig, beetje knullig) en dan in de koelkast leggen voor een uurtje of 10 ofzo, en dan af en toe anders neerleggen omdat anders de alcohol naar een gedeelte van de meloen trekt...

Ik heb er van genoten...

All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  vrijdag 29 april 2005 @ 13:25:36 #27
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_26595667
Het is idd belangrijk om de watermeloen 1 dag te laten liggen omdat anders de alcohol niet goed verdeeld daar de watermeloen zit.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_26598239
Gaaf! Ga ik van de zomer ook eens maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')