HondenSportVereniging Amersfoort (HSVA)quote:Op dinsdag 12 april 2005 13:24 schreef Quickie_Bat het volgende:
Tinkerbell waar train jij?
Ken jij dan ook Brenda Velu?quote:Op dinsdag 12 april 2005 13:26 schreef Tinkerbell het volgende:
[..]
HondenSportVereniging Amersfoort (HSVA)
Das een intructrice toch, dacht ik gezien te hebben op de website. Maar ik ken nog vrijwel niemand, want ben er jaren geleden voor het laatst geweest met mijn vorige hond. Met Ayla ga ik pas volgende maand (zomercursus en dan in augustus de behendigheid). Heb alleen gesproken met het cursussecretariaat en mensen die er nu trainenquote:
Dank voor het opzoeken. Vanavond even met vriendlief overleggen of dit al dan niet te ver is. Via inet had ik zelf "randstadhondensport" gevonden. Ken je die ook toevallig??quote:Op dinsdag 12 april 2005 13:23 schreef Quickie_Bat het volgende:
Hondenschool Pijnacker**
De allereerste Kynotrain Hondenschool in Nederland
Telefoon 0654614207
Deze dusgeen website helaas
Nee die ken ik helaas niet. Kynotrain is een soort van franchiser in hondenscholen, ze hebben op zich wel een goede visie en van deze hondenschool weet ik toevallig dat zij echt heel leuk lesgeeft. Maar het beste is toch altijd een keer kijken of een proefles meedoen of het je bevalt of nietquote:Op dinsdag 12 april 2005 14:03 schreef Sprookjesbos het volgende:
[..]
Dank voor het opzoeken. Vanavond even met vriendlief overleggen of dit al dan niet te ver is. Via inet had ik zelf "randstadhondensport" gevonden. Ken je die ook toevallig??
Enneh...wat houdt kynotrain in?
Heb ik ook, een chuck-itquote:Op dinsdag 12 april 2005 18:44 schreef Quickie_Bat het volgende:
Ik heb zo'n "chuck-it" zo'n stok om ballen heel ver weg te gooien: die is toch echt wel ideaal hoor. Qua gooiwerk ben ik echt erg
en met zo'n ding gaat het een stuk beter
. Wat ik ook wel eens doe tijdens een wandeling is een hond vastleggen aan een bankje of paal en dan haar lievelingsspeeltje laten zien en dan een meter of 50 verderop die verstoppen en haar dan losmaken en haar die laten zoeken. Ze flipt dan al compleet als ik terugkom bij d'r en ik haar bijna losmaak
erg leuk
Ik speel met Ayla het danoontje-spel. Drie bloempotjes, onder 1 ervan een snoepje en dan moet ze het goede potje omgooien. Misschien wat voor Cas?quote:Op woensdag 13 april 2005 09:40 schreef Spindizzy het volgende:
Ik ben al een poosje bezig met hem zoekspelletjes te leren. Dan verstop ik een snoepje in mijn hand en wacht tot hij het met zijn snuit aanraakt. Het gaat langzaam bij hem, heel langzaam. Maar dat geeft niet. Het is nog een jonge hond dus we hebben nog jarenlang de tijd om hem spelletjes te leren.
Precies!!quote:Op zaterdag 16 april 2005 16:54 schreef Beaker het volgende:
Tink, wat een achterlijke ventIk kan uit je verhaal niet opmaken dat je ook maar iets verkeerds hebt gedaan!
Je hebt wat mij betrefd goed gehandeld
De zwarte hond kent ze wel, daar speelt ze vaker mee. Dat was één reden om haar los te doen, de tweede was dat punt van losse honden en 1 aangelijnd.quote:Op zaterdag 16 april 2005 18:24 schreef Quickie_Bat het volgende:
Jee TInk wat een schrik zeg!!
Ayla zal idd flink geschrokken zijn!
Persoonlijk laat ik mijn honden nooit spelen met honden die ik niet ken of alvoor ik wat meer info erover heb van de eigenaar. Of het reuen of teven zijn etc. Maar goed het ging dus allemaal prima lees ik uit je verhaal tot die andere eigenaar zich ermee ging bemoeien? Tja dat soort situaties kun je nooit voorkomen, mafkezen hou je altijd. Ik vraag me alleen wel af waar ze zo enorm bang van was geworden? Sterkte ermee in elk geval
Probleem zit er in dat Quasar echt super snel afgeleid is op "vreemd" terrein. Thuis lukt het bijna maar ergens anders? Dan is het een blaadje dat door de wind opgejaagd wordt, dan is het een sirene die ik bijna niet eens kan horen etc.quote:
Het is nog maar een kind, de wereld is reuze spannend voor hem!!!quote:Op zaterdag 16 april 2005 22:00 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Probleem zit er in dat Quasar echt super snel afgeleid is op "vreemd" terrein. Thuis lukt het bijna maar ergens anders? Dan is het een blaadje dat door de wind opgejaagd wordt, dan is het een sirene die ik bijna niet eens kan horen etc.
Hij is echt superalert en daar zit het probleem, zijn aandacht vragen is geen probleem, die krijgen ook niet maar vasthouden voor langere tijd?![]()
Hij moet ook alles als spel zien, hij moet het leuk blijven vinden, je moet alleen de balans vinden tussen trainen en het leuk vinden, maar niet gaan stuiteren.quote:We gaan het sowieso proberen maar echt vertrouwen heb ik er helaas niet in.![]()
Wat je beschrijft doen we nu ook al maar echt in alles ziet hij spel, stap ik weg dan komt ie direct "kijken" en begin ik te langzaam dan gaat ie zoeken naar een andere bezigheid.
Het is erg belangerijk dat je het onder de knie krijgt hollander, je hond gaat erg groot en sterk worden, als je hem nu al over je heen laat lopen hoe met dat dan als hij groot is?quote:Ik zal de juiste balans nog niet hebben gevonden denk maar het is echt verrekte moeilijk.
Nou ja haalt ie het niet ook geen probleem, proberen we het daarna nog een keertje.(hij is nog hartstikke jong natuurlijk)
Hier ben ik niet bang voor hoor, ik snap de opmerking wel maar hier zit het probleem niet in.quote:Op dinsdag 19 april 2005 09:46 schreef erodome het volgende:
Hij is jong ja, wat bij dit soort rassen betekend dat je het nog makkelijk hebt, als hij straks ouder is zal hij veel moeilijker leren en zal hij door zijn gewicht en kracht veel moeilijker te hanteren en te corrigeren zijn....
Ik heb echt helemaal in een deuk gelegen hoe al die honden ineens als was in haar handen waren, zodra ze dat plastic zakje uit haar jaszak tevoorschijn haaldequote:Op woensdag 20 april 2005 12:01 schreef Spindizzy het volgende:
Worst... Natuurlijk! Omdat we zelf vegetariër zijn hebben we het nooit in huis dus ook niet aan gedacht. Ik ga een stukkie worst voor ze in huis halen en het daarmee proberen
Daar ga je nog veel plezier van krijgen als je nog eens naar de da moetquote:Op dinsdag 26 april 2005 09:17 schreef miss_sly het volgende:
Gisteren moesten we een begin maken met de hond leren zijn gebit na te laten kijken: kop in de rechterhand vasthouden en dan de wijsvinger van de linkerhand op zijn neus leggen. Misu was echt de enige hond die dit zonder problemen toeliet![]()
Dat geloof ikquote:Op dinsdag 26 april 2005 09:27 schreef Tinkerbell het volgende:
[..]
Daar ga je nog veel plezier van krijgen als je nog eens naar de da moet
Ohquote:Op zondag 1 mei 2005 11:50 schreef Spindizzy het volgende:
Oke, Casper is nu zover dat hij wel doorheeft dat er een snoepje onder de beker ligt maar heeft vervolgens geen idee hoe hij dat eronderuit moet krijgen![]()
Jaquote:
De cursusleidster zet twee pionnen neer, met onder eentje een stukje worst.quote:
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:47 schreef miss_sly het volgende:
Dit gaat even duren, Misu wil nu alle grassprietjes die lekker ruiken helemaal aflikken
Hoi Hollander,quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:07 schreef hollander172 het volgende:
Okee probleempje (misschien niet direct iets voor dit topic maar het hoort bij de opvoeding) Quasar trekt redelijk hard dus hebben we een Gentle Leader meegekregen bij de laatste cursus.
Fantastisch gewoon, makkelijk te hanteren, je kan hem zelfs een beetje maar nu het volgende, op de drukpunten van de band die over zijn neus gaat ligt het nu dus open.
Hij trekt blijkbaar nog steeds te hard want het vel daar is gewoon opengeschuurd. De hond krijgen we niet rustiger dus moeten we iets aan die band doen, iemand een idee?
Had zelf het idee om een zachter materiaal eromheen te doen maar wat?
(band zelf is van nylon oid)
De reden is niet dat hij echt trekt maar vaak een sprintje trekt. Het trekken zoals jullie bedoelen doet hij niet, zowel met dat ding als aan een gewone band loopt ie netjes naast ons maar af en toe ziet iets en trekt een sprintje.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:17 schreef erodome het volgende:
Snap niet waarom ze op curcus die dingen uitdelen behalve dan als je nu al echt niet overweg kan met je hond en ze zeer bang zijn voor de toekomst....
Hoi.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 21:00 schreef Quickie_Bat het volgende:
Hoi Hollander,
Of ie te strak zit weet ik niet, zit een gespje aan om het stuk rondom de snoet strakker te zetten maar die staat in standje los dus volledig bereik. We hebben uitleg gehad van de instructrice en die hebben we opgevolgd. Thuis ook het boekje gelezen wat erbij zat en alles klopte.quote:De Gentle Leader is een erg handig hulpmiddel mits je hem wel goed aanleert. Ik gebruik hem vaak bij diverse rassen en nog nooit is er zoiets gebeurt als wat jij beschrijft.
Heb je hem niet TE strak zitten? Beloon je het kijken naar jou wel zodra je zijn kop jouw kant uitstuurt?
Het blijven allemaal lapmiddelen natuurlijk, wij hebben dit echt op aanraden (min of meer verplicht) gedaan omdat Quasar in de clinch kwam met die stafford laatste cursus. (die loopt er nu ook mee rond) Anders had ik het zelf nooit gedaan.quote:
Er zijn meer hulpmiddelen om trekken aan de riem aan te pakken. Ik hoorde laatst iemand die zeer positief was over een zogenaamde "snapback" een stukje riem wat tussen de halsband en riem bevestigd wordt waar de spanning op terugveert als de hond trekt.
En dan heb je nog tal van tuigen, halsters, riemen. Ik zou het wel hondvriendelijk houden dat sowieso. Dus geen antitrektuigen want dat is redelijke marteling voor je hond.
Hij loopt ten alle tijde links naast ons en dat gaat prima, hoeven we verder niet te corrigeren. We willen ook van hem dat ie gewoon op het gras loopt dus hebben we daar vanaf het begin het woordtje stoep aan gekoppeld en daar luistert hij prima naar. (daar hoeven we hem echt bijna nooit mee te corrigeren) Straat oversteken? Dan gaat ie al automatisch zitten dat zit er ook goed in.quote:Tevens is het handig er een gewoonte van te maken de hond altijd op 1 vaste plek naast je te laten lopen. Bijvoorbeeld rechts of links en hier een commando aan te koppelen. Als hij iets naar voren gaat stuur je hem weer terug naar zijn plek en beloont hem uitbundig voor het netjes meelopen. Dit vraagt zeker in de aanleerprocedure heel veel geduld en beloningen. Maar op een gegeven moment zul je merken dat de hond zelf die vaste plek op gaat zoeken en daar blijft lopen.
Situatie is heel simpel, we hebben hier geen bos waar je "even" naar toe kan rijden. Wel uiterwaarden en daar gaan we ook vaak naar toe. Enige probleem is dat er heel weinig gebieden zijn hier in de buurt waar de hond ook los mag (in de uiterwaarden eigenlijk ook niet maar niemand die zich daar aan houdt) en de plekken die er zijn zijn vrij druk met andere hondenbezitters. Leuk voor de hond maar "rustig" oefenen is er niet bij.quote:Uitrazen en zijn energie kwijtraken kan ie doen als ie van de riem af is.
Nog een handigheidstip: oefen dit in het begin kort en heel gericht. Ga bijvoorbeeld een blokje om en richt je uitsluitend op het netjes meelopen. Het "echte" uitlaten kun je dan los van de riem doen in het bos waar je met de auto heengaat? Kweet je situatie niet?
Niet langer dan 5 - 10 minuten oefenen en dan stoppen. Beetje bij beetje bouw je het uit.
Het is een van de moeilijkste dingen om een hond echt goed aan te leren, dus wees niet ontmoedigd. Ik wens je succes en veel wandelplezier!
Ik loop toch altijd al te Oooh-en en te Aaah-en bij alles wat Cas doetquote:Op zondag 8 mei 2005 11:31 schreef Tinkerbell het volgende:
Vooral luchtig houden, veel belonen, veel oeh's en aah's bij Casper doen. Misschien echt alleen met Casper aan de slag en Smekje bij dit soort dingen even weghouden zodat je via spel nog meer aan je band met Casper kan werken.
Wel hondenspeelveldje maar met niks erop. Ze gooien er alleen soms grote takken neer waar je dan stokken kan van afbreken. Ik zou wel zo'n zigzagbaantje willen ja!quote:Op zondag 8 mei 2005 11:38 schreef Spindizzy het volgende:
Hier bij het park is een hondenspeelveldje met een tafel waar ze op kunnen springen en zigzagpaaltjes enzo. misschien hebben ze zoiets ook bij jullie waar je dan met Ayla nog wat spring en renspelletjes kunt doen?
Geweldigquote:Op zondag 8 mei 2005 12:38 schreef MOBO666 het volgende:
geen curses maar wel sport
Ik heb een Siberische Husky en ben nu langzaam met hem aan het trainen (als het niet te warm is)zodat ik in het najaar met hem kan steppen, ik ben hem nu aan het leren wat gee en haw is (links en rechts)en Toe voor (vooruit) over een tijdje ga ik hem leren om gewicht te trekken dus bijvoorbeeld een autoband aan zijn harnas bevestigen , daarna ga ik met hem steppen in het najaar omdat het dan weer koeler is
Ik heb even een plaatje van internet geplukt om te laten zien hoe dat er ongeveer uit ziet :
[afbeelding]
En als we gaan verhuizen mag ik er een pup bij, nou maar hopen en door blijven zeuren zodat het een husky of malamute wordwant dan kan ik met 2 honden gaan trainen op den duur
![]()
Zoalng ze het zelf leuk vinden vind ik het ook leuk en als ze het niet leuk vinden dan stop ik er mee , want ik ga ze niet dwingen
mischien heb ik wel een idee, Ringo speelde ook nooit en toen hebben wij een bal voor hem gekocht waar je brokken of snoepjes in kan doen, het duurt even voor dat ze het door hebben, maar het resultaat mag er wezen hij rent nu zelfs achter tennisballen aan (alleen terug brengen doet hij niet :s )quote:Op zondag 8 mei 2005 13:12 schreef Tinkerbell het volgende:
Superleuk![]()
Quickie, heb jij voor Spin nog wat spelletjes die ze met een angstige hond kan doen (naar verleden in het buitenland) zodat ie wat zin krijgt in spel?
Even in het kort zijn trieste geschiedenis:quote:Op zondag 8 mei 2005 13:29 schreef Tinkerbell het volgende:
Die heeft Casper allemaal al
Ik denk dat ze meer zoekt naar iets actiefs om samen te doen. Casper kan niet goed spelen, want heeft dat in zijn puptijd nooit gemogen/gedaan. Maar dat kan ze beter zelf uitleggen dan
Poeh dat klinkt heftig zeg!quote:Op zondag 8 mei 2005 13:35 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Even in het kort zijn trieste geschiedenis:
De eerste 10 maanden van zijn leven bestond uit als zwerfhond geboren worden. Samen met 1 zusje overleven omdat je moeder en je broers en zusjes vergiftigd zijn en afgemaakt moeten worden. Pillen krijgen zodat je kalm genoeg bent om gevangen te kunnen worden waarna je een poos buiten aan de ketting ligt. Daarna naar België verscheept worden. Daarna naar Nederland om voor het eerst van je leven binnen te slapen en in een gezin terecht te komen (toen was hij 10 maanden) waar je naar 2 maanden weer wordt weggehaald door ons (toen was hij net een jaar)
Ja die heb ik geloof ik. Ben hem alleen kwijtquote:Op zondag 8 mei 2005 14:43 schreef Quickie_Bat het volgende:
Ik kan je een erg leuk boekje aanraden waar echt leuke dingen instaan: "Samen spelen met je hond" van Nicky Gootjes, daarin staan alleen maar leuke spelletjes die allemaal erop gericht zijn om samen met je hond te spelen!
Hij is gelukkig absoluut niet bang voor mijn man en mij dus we hoeven niet op onze tenen te lopen met hemquote:Sowieso bij angstige honden jezelf veel klein maken en niet bedreigend opstellen tijdens spel. En vooral de hond veel aanmoedigen zelf iets te onderzoeken en te ontdekken.
en ook ik heb er weer wat bijgeleerdquote:Op zondag 8 mei 2005 14:43 schreef Quickie_Bat het volgende:
verhaal
Neequote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:03 schreef Spindizzy het volgende:
Die boswandeling klinkt erg lolligFlyball heeft Ayla nooit gedaan he?
Gezien. Dat is zeker een eigen topic waard.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:20 schreef MOBO666 het volgende:
ik heb een topic gemaakt over sledehondensport omdat dat een best breed begrip is en daar heb ik wat informatie neer gezet (ik weet niet of jullie die al gezien hadden) mischien wel leuk om te weten
Uhuhquote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:22 schreef Spindizzy het volgende:
Nuttig weetje:
Je hond het commando LOS leren met behulp van de clicker werkt niet zo best als het de clicker is die in de hond zijn bek zit
Helemaal met dit verhaal eens, op die zak met lekkers na. Wat gebeurt er dan als je een keer niks bij je hebt, of de hapjes zijn op? Het woordje braaf is nooit op, en werkt op zich net zo goed, als je maar heel erg goed van uit het natuurlijke gedrag van de hond blijft werken, en dus altijd en altijd het signaal afgeeft dat jij de leider bent. Ik heb zelf twee Duitse staande draadharen, eentje van zes jaar en eentje van 12 weken, waar ik heel veel mee bezig ben. Het is een ongelooflijk energiek en naar dominantie neigend ras waar gigantisch veel jachtpassie in zit, en wat er dus alleen maar vandoor wil, continu. Die van zes staat echt perfect onder appel, en met die jonge komt het ook helemaal goed, allemaal zonder snoepies :-) Oh, en de enige "straf" die ik zelf daarbij toepas is aan het nekvel op de grond drukken als ze echt proberen dominant te doen, of gewoon negeren als ze overig ongewenst gedrag vertonen (piepen, aandacht opeisen, niet luisteren etc)quote:Op zaterdag 16 april 2005 21:51 schreef erodome het volgende:
Zorg dat je altijd een zak met lekkers bij je hebt, ideale methode om de aandacht te behouden als er iets anders verleidelijks is en een ideale motivator.
Bij angstige honden werkt het ook vaak goed om ze met de handpalm naar boven gericht te benaderen als je ze wil aaien. Omdat honden die hand vaak zien als een hondekop, en je zo dus de keel en buik van die zogenaamde hond aan hem toont, wat erg geruststellend is voor een bange hond.quote:Op zondag 8 mei 2005 14:43 schreef Quickie_Bat het volgende:
Bij angstige honden zijn .............
Succesen speelze!!
Dit geloof je toch niet serieus he?quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:15 schreef Dr_Morreau het volgende:
[..]
Omdat honden die hand vaak zien als een hondekop,
Achterhaald gekletsquote:Op woensdag 25 mei 2005 17:10 schreef Dr_Morreau het volgende:
[..]
Helemaal met dit verhaal eens, op die zak met lekkers na. Wat gebeurt er dan als je een keer niks bij je hebt, of de hapjes zijn op? Het woordje braaf is nooit op, en werkt op zich net zo goed, als je maar heel erg goed van uit het natuurlijke gedrag van de hond blijft werken, en dus altijd en altijd het signaal afgeeft dat jij de leider bent. Ik heb zelf twee Duitse staande draadharen, eentje van zes jaar en eentje van 12 weken, waar ik heel veel mee bezig ben. Het is een ongelooflijk energiek en naar dominantie neigend ras waar gigantisch veel jachtpassie in zit, en wat er dus alleen maar vandoor wil, continu. Die van zes staat echt perfect onder appel, en met die jonge komt het ook helemaal goed, allemaal zonder snoepies :-) Oh, en de enige "straf" die ik zelf daarbij toepas is aan het nekvel op de grond drukken als ze echt proberen dominant te doen, of gewoon negeren als ze overig ongewenst gedrag vertonen (piepen, aandacht opeisen, niet luisteren etc)
quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:10 schreef Dr_Morreau het volgende:
Oh, en de enige "straf" die ik zelf daarbij toepas is aan het nekvel op de grond drukken als ze echt proberen dominant te doen,
Dat werkt ook gewoon het beste. Sterker nog het is gewoon wetenschappelijk bewezen dat honden sneller leren als ze voor gedrag bekrachtigd worden.quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:45 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Als je het niet erg vindt zorg ik er wel gewoon voor dat ik altijd vreterijen bij me heb. Werkt tot nu toe als een trein
Leuk!! Ik ben benieuwd!! Veel plezier straks!!quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:47 schreef Tinkerbell het volgende:
Ik heb de snoepjes voor vanavond al in mijn zak
Oh en de camera gaat mee
Goed zoquote:
Ik ben ook zo'n mutsquote:Op woensdag 25 mei 2005 22:24 schreef Tinkerbell het volgende:
Ik ben een muts. Ik was net een nieuwbakken moeder die trots was op d'r kind
![]()
Tja, ik geloof dat serieus ja. Maar goed, dat wil niet zeggen dat jij het hoeft te geloven. Probeer het eens uit zou ik zeggen, kijken of verschil in reactie ziet!quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:40 schreef Quickie_Bat het volgende:
[..]
Dit geloof je toch niet serieus he?
Goed honden zijn geen mensen maar blind zijn ze niet hoor
Tuurlijk is op de grond drukken een zware straf, voor de hond tenminste. Mensen denken vaak dat een klap oid voor een hond erg is, maar dit is veel erger. Die klap voelen ze toch nauwelijks en dit sluit aan op hun natuurlijke gedrag. En wat betreft dat braaf: je mag ook poep zeggen, of fiets, of wat je wil, het gaat natuurlijk om de toon die je gebruikt en je lichaamstaal... Maar goed, ik richt ze dus af zonder brokjes, als je denkt dat dat niet werkt mag je altijd een keer komen kijkenquote:Op woensdag 25 mei 2005 17:43 schreef Quickie_Bat het volgende:
[..]
Achterhaald geklets
Een woordje "braaf" moet je ook eerst aanleren. Hoe ga je dat doen zonder primaire bekrachtiger?
En in sommige situaties is "braaf" niet afdoende en moet je met sterkere prikkels komen. Voer is een zeer sterke prikkel en werkt gewoon. Punt. Ik snap niet waarom dat weer eens ter discussie gesteld moet worden.
En jij ziet het naar de grond drukken van een hond niet als een echte straf? Het is een zeer zware correctie zelfs. Honden onderling passen dat zeldzaam toe. Meestal volstaat een grom of negeren.
Ik heb niet gezegd dat ik niet denk dat het niet werkt, ik ging in op jouw stuk dat jij het niet eens was met het gebruik van voer als beloning. Daar stond ik van te kijken. Dat zijn namelijk bewezen feiten.quote:Op donderdag 26 mei 2005 11:46 schreef Dr_Morreau het volgende:
[..]
Tuurlijk is op de grond drukken een zware straf, voor de hond tenminste. Mensen denken vaak dat een klap oid voor een hond erg is, maar dit is veel erger. Die klap voelen ze toch nauwelijks en dit sluit aan op hun natuurlijke gedrag. En wat betreft dat braaf: je mag ook poep zeggen, of fiets, of wat je wil, het gaat natuurlijk om de toon die je gebruikt en je lichaamstaal... Maar goed, ik richt ze dus af zonder brokjes, als je denkt dat dat niet werkt mag je altijd een keer komen kijken![]()
Uit de reactie van een hond maak jij op dat een hand als een hondenkop ziet?quote:Op donderdag 26 mei 2005 11:42 schreef Dr_Morreau het volgende:
[..]
Tja, ik geloof dat serieus ja. Maar goed, dat wil niet zeggen dat jij het hoeft te geloven. Probeer het eens uit zou ik zeggen, kijken of verschil in reactie ziet!
Klinkt goed! Lekker is dat he als alles perfect gaat?quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:24 schreef Tinkerbell het volgende:
De eerste avond van de zomercaroussel zit er op
Het was een verrassingsles. Uiteindelijk was het niet heel bijzonder. Een aantal dingen als de hond in de auto laten springen en zitten en dat als de klep opengaat, dat ze dan moeten blijven. En commando 'achter' lopen. En nog meer dingen met blijven. Dat kan Ayla allemaal wel.
Maar het was gewoon leuk, lekker weer, allemaal honden en gewoon gezellig bezig zijn
Ik was een beetje zenuwachtig hoe Ayla het zou doen met al die honden, maar ze deed het gewoon zo goed. En ze kon al die dingen al natuurlijk (ze is zo'n beetje de oudste) en ik barstte zowat van trots uit elkaar.
Ik ben een muts. Ik was net een nieuwbakken moeder die trots was op d'r kind
![]()
Volgende week behendigheid.
[afbeelding]
Het was ontzettend leukquote:Op donderdag 2 juni 2005 12:53 schreef Spindizzy het volgende:
Hoe ging het Tink?
Ja ze heeft een ongelooflijke snelheid. Daar rent ze nog niet eens op topspeedquote:
Haha, komt vast goedquote:Op maandag 27 juni 2005 21:30 schreef miss_sly het volgende:
Nou, als Misu het volgende week zo doet als vanavond, de generale repetitie, gaat hij slagen
Ondanks wat dwarsigheid, niet goed volgen en een overvliegende luchtballon
Ik ben nu al zenuwachtig
Nee niet doenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:38 schreef miss_sly het volgende:
Nou, ik ben een zenuwpees met faalangst als het op examens aankomt. Hoop niet dat ik dat overdraag op Misu
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |