abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 mei 2005 @ 17:50:17 #101
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_27346793
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 17:47 schreef Tinkerbell het volgende:
Oh en de camera gaat mee
Goed zo

Ooit he... Ooit kom ik hier de avonturen van Casper die op speurles zit vertellen
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_27356321
De eerste avond van de zomercaroussel zit er op

Het was een verrassingsles. Uiteindelijk was het niet heel bijzonder. Een aantal dingen als de hond in de auto laten springen en zitten en dat als de klep opengaat, dat ze dan moeten blijven. En commando 'achter' lopen. En nog meer dingen met blijven. Dat kan Ayla allemaal wel.

Maar het was gewoon leuk, lekker weer, allemaal honden en gewoon gezellig bezig zijn

Ik was een beetje zenuwachtig hoe Ayla het zou doen met al die honden, maar ze deed het gewoon zo goed. En ze kon al die dingen al natuurlijk (ze is zo'n beetje de oudste) en ik barstte zowat van trots uit elkaar .

Ik ben een muts . Ik was net een nieuwbakken moeder die trots was op d'r kind

Volgende week behendigheid .

woensdag 25 mei 2005 @ 22:34:05 #103
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_27356705
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:24 schreef Tinkerbell het volgende:
Ik ben ook zo'n muts En de mijne kunnen helemaal geen sjieke kunstjes...

Klinkt weer helemaal goed
pi_27369166
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 17:40 schreef Quickie_Bat het volgende:

[..]

Dit geloof je toch niet serieus he?
Goed honden zijn geen mensen maar blind zijn ze niet hoor
Tja, ik geloof dat serieus ja. Maar goed, dat wil niet zeggen dat jij het hoeft te geloven. Probeer het eens uit zou ik zeggen, kijken of verschil in reactie ziet!
pi_27369340
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 17:43 schreef Quickie_Bat het volgende:

[..]

Achterhaald geklets
Een woordje "braaf" moet je ook eerst aanleren. Hoe ga je dat doen zonder primaire bekrachtiger?
En in sommige situaties is "braaf" niet afdoende en moet je met sterkere prikkels komen. Voer is een zeer sterke prikkel en werkt gewoon. Punt. Ik snap niet waarom dat weer eens ter discussie gesteld moet worden.
En jij ziet het naar de grond drukken van een hond niet als een echte straf? Het is een zeer zware correctie zelfs. Honden onderling passen dat zeldzaam toe. Meestal volstaat een grom of negeren.
Tuurlijk is op de grond drukken een zware straf, voor de hond tenminste. Mensen denken vaak dat een klap oid voor een hond erg is, maar dit is veel erger. Die klap voelen ze toch nauwelijks en dit sluit aan op hun natuurlijke gedrag. En wat betreft dat braaf: je mag ook poep zeggen, of fiets, of wat je wil, het gaat natuurlijk om de toon die je gebruikt en je lichaamstaal... Maar goed, ik richt ze dus af zonder brokjes, als je denkt dat dat niet werkt mag je altijd een keer komen kijken
pi_27371138
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 11:46 schreef Dr_Morreau het volgende:

[..]

Tuurlijk is op de grond drukken een zware straf, voor de hond tenminste. Mensen denken vaak dat een klap oid voor een hond erg is, maar dit is veel erger. Die klap voelen ze toch nauwelijks en dit sluit aan op hun natuurlijke gedrag. En wat betreft dat braaf: je mag ook poep zeggen, of fiets, of wat je wil, het gaat natuurlijk om de toon die je gebruikt en je lichaamstaal... Maar goed, ik richt ze dus af zonder brokjes, als je denkt dat dat niet werkt mag je altijd een keer komen kijken
Ik heb niet gezegd dat ik niet denk dat het niet werkt, ik ging in op jouw stuk dat jij het niet eens was met het gebruik van voer als beloning. Daar stond ik van te kijken. Dat zijn namelijk bewezen feiten.
En dat het gaat om de toon en lichaamshouding bij het woordje braaf? right... het gaat om de associatie die de hond legt met het woordje braaf. Braaf blijft hoe dan ook een secundaire bekrachtiger (goed tenzij je je honden de hele dag straal negeert dan zou het een sociale beloning voor ze kunnen zijn). Het gebruik van voer is gewoon erg handig en versneld het leerproces enorm. Ik vind het persoonlijk ook wel wat arrogant om als eigenaar voor een hond te gaan bepalen wat hij als een beloning zou moeten ervaren en wat niet.
Zoveel mensen die denken dat "braaaaf" en een aai over de bol voldoende is . In sommige gevallen: ja. Maar in veel gevallen ook niet.
Jouw honden zijn niet anders dan elke andere hond. Ze vertonen gedrag omdat het ze OF iets oplevert OF omdat ze daarmee iets vervelends kunnen vermijden. Niet meer en niet minder.
pi_27371185
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 11:42 schreef Dr_Morreau het volgende:

[..]

Tja, ik geloof dat serieus ja. Maar goed, dat wil niet zeggen dat jij het hoeft te geloven. Probeer het eens uit zou ik zeggen, kijken of verschil in reactie ziet!
Uit de reactie van een hond maak jij op dat een hand als een hondenkop ziet?
pi_27371210
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:24 schreef Tinkerbell het volgende:
De eerste avond van de zomercaroussel zit er op

Het was een verrassingsles. Uiteindelijk was het niet heel bijzonder. Een aantal dingen als de hond in de auto laten springen en zitten en dat als de klep opengaat, dat ze dan moeten blijven. En commando 'achter' lopen. En nog meer dingen met blijven. Dat kan Ayla allemaal wel.

Maar het was gewoon leuk, lekker weer, allemaal honden en gewoon gezellig bezig zijn

Ik was een beetje zenuwachtig hoe Ayla het zou doen met al die honden, maar ze deed het gewoon zo goed. En ze kon al die dingen al natuurlijk (ze is zo'n beetje de oudste) en ik barstte zowat van trots uit elkaar .

Volgende week behendigheid .

[afbeelding]
Klinkt goed! Lekker is dat he als alles perfect gaat?
Heb je ook "actiefoto's" ?
pi_27371952
Actiefoto's van gisteren heb ik niet, alleen die foto die erbij staat. Ayla springt elke dag in de auto, dus zo bijzonder vind ik dat niet

Maar volgende week wel he! Behendigheid, ben zo benieuwd. In augustus gaat ze daar sowieso mee beginnen en dit is de eerste kennismaking.
  donderdag 26 mei 2005 @ 16:30:18 #110
48233 Auticia
warriorette
pi_27378770
Ik heb vandaag een mail gestuurd naar de plaatselijke KC voor informatie over de cursussen.

Meteen maar even tvp'en dus .
I bet you are flying inside.
pi_27544075
Vanavond behendigheid
  donderdag 2 juni 2005 @ 12:53:13 #112
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_27573778
Hoe ging het Tink?
pi_27642848
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 12:53 schreef Spindizzy het volgende:
Hoe ging het Tink?
Het was ontzettend leuk

Het was een kennismaking met behendigheid, zo gedaan dat elke hond (ook zonder eerdere cursus of zo) er aan mee kon doen. Ayla vond het geweldig en wij ook

Eerst steeds aan de riem over wat horden (laag), later een tunnel erbij en door een band. Als je hond goed luisterde mocht ie later ook los om dan een baan af te leggen. Ayla was een paar keer in de war met de tunnel (sprong eroverheen in plaats van erdoor ), maar ze kreeg toch de slag te pakken.

Foto's mislukt, wel een filmpje . Ik sta wel weer te schreeuwen hoor
  zondag 5 juni 2005 @ 13:33:20 #114
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_27642915
Leuk filmpje! Wat kan ze hard rennen
pi_27643115
quote:
Op zondag 5 juni 2005 13:33 schreef Spindizzy het volgende:
Leuk filmpje! Wat kan ze hard rennen
Ja ze heeft een ongelooflijke snelheid. Daar rent ze nog niet eens op topspeed

Zag je d'r gaan door die tunnel hee

We hebben nog overlegd met de instucteur. Honden mogen alleen aan behendigheid doen als ze basis 2 hebben gedaan. Ayla heeft dat natuurlijk gedaan, maar niet met ons, maar met het vorig baasje. We kunnen nu nog met haar basis 2 gaan lopen (voor Voc sowieso handig) maar aangezien ik met mijn vorige honden genoeg ervaring heb opgedaan met basis 1 en 2 zou ze eventueel nog een test kunnen lopen zodat we toch in augustus mee kunnen draaien.

De reden dat ze graag willen dat de hond basis 2 heeft is dat als iemand meedoet met een hond die dat niet heeft er een te grote claim op de instructeur kan ontstaan ten koste van de groep. Het schijnt wel voor te komen dat iemand dan bij alles vraagt hoe het zit, niet de basis kent met de hond, en zodoende een grote portie tijd vraagt. Ik snap dat ze dat liever niet hebben. Maar ik denk dat dat bij ons heel niet speelt en de instructeur vond ook dat daar zeker over te praten was, zeker gezien het feit dat zowel de hond als ik basis 2 hebben, zij het dan niet met elkaar.
  zaterdag 18 juni 2005 @ 17:54:42 #116
48233 Auticia
warriorette
pi_28047105
Spike gaat in september met mij EG'en.

Ben benieuwd... .
pi_28143105
Flyball is superleuk
  Moderator vrijdag 24 juni 2005 @ 23:50:26 #118
5428 crew  miss_sly
pi_28209703
Tink, is dat leuk ja?

Misu moet maandag over een week op examen voor EG instroom. Ik hoop dat het een beetje gaat. Het is nu erg moeilijk trainen, want met die warmte heeft meneer nergens zin in
Daarna gaan we iig verder met VEG, of we doen deze nog een keer over
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_28215537
De hond moet dit parcoursje afleggen:

Over de hindernissen eerst. Dan bij het apparaat moet de hond met de poot het pedaal indrukken waardoor de bal eruit vliegt die ze moeten vangen. Met de bal in de bek moet de hond dan dezelfde weg terug.

Ja, niet dat je hond kan flyballen in 1 lesje, maar Ayla kreeg toch maar twee keer voor elkaar dat ding met d'r poot in te drukken en de bal te vangen al . Soms duurt dat wel 15 lessen, soms heel snel.

Volgens mij kan iedere hond flyballen als ze maar van ballen houden. En dat kan je volgens mij ook bevorderen door zoveel mogelijk met de bal te trainen.
  Moderator maandag 27 juni 2005 @ 21:30:29 #120
5428 crew  miss_sly
pi_28284288
Nou, als Misu het volgende week zo doet als vanavond, de generale repetitie, gaat hij slagen

Ondanks wat dwarsigheid, niet goed volgen en een overvliegende luchtballon

Ik ben nu al zenuwachtig
pi_28295452
quote:
Op maandag 27 juni 2005 21:30 schreef miss_sly het volgende:
Nou, als Misu het volgende week zo doet als vanavond, de generale repetitie, gaat hij slagen

Ondanks wat dwarsigheid, niet goed volgen en een overvliegende luchtballon

Ik ben nu al zenuwachtig
Haha, komt vast goed
  Moderator dinsdag 28 juni 2005 @ 10:38:00 #122
5428 crew  miss_sly
pi_28295571
Nou, ik ben een zenuwpees met faalangst als het op examens aankomt. Hoop niet dat ik dat overdraag op Misu
pi_28295934
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 10:38 schreef miss_sly het volgende:
Nou, ik ben een zenuwpees met faalangst als het op examens aankomt. Hoop niet dat ik dat overdraag op Misu
Nee niet doen

Als jij uit kan dragen naar Misu dat je vertrouwen in hem hebt (en dat kan je!) komt het echt wel goed. Ik heb Misu en jou samen gezien en tis een geweldige hond. Dit kan hij hoor, echt!

Gewoon lol in hebben, lukt het niet, dan doe je het een keertje over. Spelenderwijs leren, vertrouwen in je hond hebben en hij in jou en gewoon lol is het belangrijkst
  Moderator dinsdag 28 juni 2005 @ 12:40:23 #124
5428 crew  miss_sly
pi_28299404
Dat zei het meisje dat de cursus gaf ook, maar ik ben zo'n zenuwpees
Ik mag iig niet te veel oefenen deze week, want dat zou averechts werken. Gewoon iedere dag een beetje en dan komt het helemaal goed, zei ze
  woensdag 25 januari 2006 @ 19:03:01 #125
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_34455742
We doen weer even een topickickje, zo direct de eerste ringtraining.

Voor de basiscursus zijn we gezakt maar die gaan we binnenkort weer oppakken.
Daarnaast een heel andere weg gekozen, ben nu nog aan het uitzoeken waar, wat en hoe en we hebben al wat opties gevonden.
Welke optie ik ook kies, ik zal waarschijnlijk het complete forum over me heen krijgen dus ik hou het verder nog maar even voor me.

Mocht iemand nog tips hebben over/voor ringtraining dan hou ik me aanbevolen.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_34478520
Ik zou in september met Spike op cursus gaan, maar toen ging het niet door .
7 februari gaan we beginnen met EG, als dat een beetje lukt gaan we daarna behendigheid doen.
Ik ben erg benieuwd hoe hij het zal vinden, ik heb er veel zin in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')