Fijn joh, gaat helemaal goedkomen, 12 mei tochquote:Op woensdag 20 april 2005 12:11 schreef heaven7 het volgende:
Les ging goedEen examenroute gereden vandaag met fileparkeren en keren op de weg, beiden gingen goed
Alleen blijf ik soms te lang staan aan een kruising omdat ik zo moeilijk in kan schatten of ik er nou wel of niet voor pas
Maar verder ging het keigoed
Whoeps, bijna goedquote:Op woensdag 20 april 2005 12:51 schreef heaven7 het volgende:
Dankje Fisher, 3 mei ist
Ik heb het bij de kruispunten juist precies andersomIk ben te voorzichtig, wat zou beter zijn?
Uiteraard ik ook motor af laten slaan enzo.. tijdens laatste examen ook in z'n 2 laten staan, ik had zoiets van wtf hij wil niet die examinator maar zeggen van gas geven, gas geven.. ooh fuck hij staat nog in z'n 2quote:Op woensdag 20 april 2005 14:44 schreef heaven7 het volgende:
Stoplichten heb ik wel redelijk onder controle
Blunders? Hmmm, niet echt, is de motor af laten slaan een blunder? Dat is wel eens voorgekomen, en em nog in zn 2 hebben bij het wegrijden (hij ging wel). Verder geen echte blunders
En dan 3 per dag?quote:Op woensdag 20 april 2005 15:51 schreef mrbombastic het volgende:
Een week van te voren volgens mijn rij-instructeur.
Dat had ik in het begin wel eens. Midden op een druk kruispunt je motor af laten slaan.quote:Op woensdag 20 april 2005 13:49 schreef Sylvana het volgende:
Ik vind het ook moeilijk hoor om in te schatten wanneer ik kan gaan op een kruising, maar ik ben liever iets te voorzichtig dan dat ik rij terwijl het niet kan
Ik heb rijlessen van 1,5 uur en die zijn 52,50 euro, dus 1 uur is 35 euro, dus 34 euro is niet duur lijkt mequote:Op donderdag 21 april 2005 10:36 schreef blue.eyes het volgende:
Zodirekt om 11 uur mijn eerste les! Gisteren gebeld, ik had niets te doen, zij hadden een vrij leeg rooster, dus ik kon vandaag al! Helemaal excited!
E. 34,- per uur is toch niet veel? En dan is de theorie gratis...
Hoe is het gegaan?quote:Op donderdag 21 april 2005 08:20 schreef Mute_Me het volgende:
wish me luck, ga nou weer voor mn theorie
Ik had het van de week dat ik echt supervaak me motor af liet slaanquote:Op woensdag 20 april 2005 20:21 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
Dat had ik in het begin wel eens. Midden op een druk kruispunt je motor af laten slaan.![]()
mooi zoquote:Op donderdag 21 april 2005 16:02 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Heb nu net 6 rijlessen gehad!
Echt super leuk! Morgen weer rijles! Heb gelijk een blokuur altijd
Heb mn theorie vorige week in 1 x gehaald
Dat lijkt me niet na 13 lessenquote:Op donderdag 21 april 2005 16:01 schreef WouteRF het volgende:
Omdat je instructeur misschien stiekem altijd zelf een beetje meehelpt?
quote:Op donderdag 21 april 2005 16:05 schreef Bob-B het volgende:
Heb nu ook mijn rijbewijs gehaald! In 1 keer, ben super blij....duh.
Heb de RIS methode gedaan, moet zeggen dat het een heel goed pakket is en dat merkte de examinator ook!
Ik ga feesten![]()
Profiquote:Op donderdag 21 april 2005 16:05 schreef Bob-B het volgende:
Heb nu ook mijn rijbewijs gehaald! In 1 keer, ben super blij....duh.
Heb de RIS methode gedaan, moet zeggen dat het een heel goed pakket is en dat merkte de examinator ook!
Ik ga feesten![]()
Lees dit maar ff, voor meer info moet je maar ff op de site van het cbr kijkenquote:Op donderdag 21 april 2005 16:50 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Wat houdt de RIS-methode precies in?
quote:RIS in het kort
De naam zegt het eigenlijk al. Bij de Rijopleiding in Stappen leer je in stappen. Je gaat steeds een stap verder, als je de vorige stap voldoende beheerst. Je eerste stap is meestal een huiswerkopdracht. Je laatste stap is dat je iets geheel zelfstandig en in steeds wisselende situaties kunt uitvoeren. In totaal doorloop je op deze manier 39 scripts, verdeeld over vier modules. Iedere module wordt afgesloten met een toets.
Na afronding van de eerste module worden je kennis en vaardigheden getoetst. Een rij-instructeur van je eigen vertrouwde rijschool neemt deze toets af.
In de tweede en derde toets kun je kennismaken met de gang van zaken bij het CBR en alvast wennen aan een examensituatie. De examinator geeft je bovendien tips ter verbetering. In de derde toets, de tussentijdse toets (TTT), kun je vrijstelling verdienen voor de bijzondere verrichtingen van het praktijkexamen (dit geldt niet voor motorexamens). De vierde en laatste toets is het praktijkexamen.
Tijdens de Rijopleiding in Stappen leer je de verschillende handelingen die je tijdens autorijden moet beheersen. Deze handelingen worden beschreven in zogenaamde scripts. Een script behandelt bijvoorbeeld wegrijden, afslaan of ingehaald worden. In de RIS gebruik je voor het aanleren van deze scripts een lesboek. Zo’n script beschrijft nauwkeurig de onderdelen van de handeling in telegramstijl.
Een voorbeeld is het script SCAN: kijk tweehonderd meter vooruit, blik niet fixeren, kijk binnenspiegel, kijk voor de auto, kijk buitenspiegel. Je leert aan de hand van zo’n script gemakkelijker de verschillende onderdelen van het autorijden beheersen.
Een script is net een checklist: je doorloopt netjes alle stappen. Je instructeur en examinator spreken beiden dezelfde taal. En dat voorkomt veel verwarring.
In de Rijopleiding in Stappen krijg je je eigen leerlingkaart. Daarop houdt de instructeur je vorderingen nauwkeurig bij. Hiermee kan je zelf zien hoe je ervoor staat en waaraan je nog moet werken. Na bijna elke les wordt er weer een vooruitgang aangetekend op je kaart. De leerlingkaart is opgenomen in het cursusboek voor de leerling.
Bron: www.cbr.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |