abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26165493
quote:
Op maandag 11 april 2005 22:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Volgens mij zeiden veel mensen dat ze het niet zo heel gek vonden dat Amerika een keer met zo'n aanslag te maken kreeg en dat het met hun buitenland ook wel een ietsepietsie was uitgelokt en daar hoorde SCH ook bij, hoef je echt geen moslim voor te zijn.
Zo'n opmerking vind ik dus echt niet kunnen! Iedereen die ik ken was zéér diep geschokt, door de laffe terroristische aanslag op de Verenigde Staten van Amerika.

Uitlokking? Het enige wat de VS doen is democratie verspreiden, en dat kan soms allleen met harde hand.
Veranderingen zijn nu éénmaal moeilijk door te voeren, kijk maar naar de gekozen burgemeester in Nederland, de PvdA vind het veilig stellen burgemeesters banen van bevriende leden belangrijke dan democratie.
En dat is nog maar een nietig voorbeeld, een land bevrijden van een dictator is van heel andere orde
pi_26165555
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 10:19 schreef more het volgende:
Het enige wat de VS doen is democratie verspreiden
Guantanamo Bay - say no more

Hou toch op. De Verenigde Staten zijn oerconservatief en proberen overal hun dogmatische waarden te verspreiden en op te dringen zonder respect voor andere religies en culturen. Logisch dat je tegenstand krijgt als je het op die manier doet. Dus zo verbazingwekkend zijn die aanslagen niet, hoe afkeurenswaardig ze ook zijn. Maar ze hebben wel degelijk te maken met de opstelling van de VS zelf.
pi_26165964
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 10:19 schreef more het volgende:

Zo'n opmerking vind ik dus echt niet kunnen! Iedereen die ik ken was zéér diep geschokt, door de laffe terroristische aanslag op de Verenigde Staten van Amerika.
Flauwekul opmerking, dat de gemiddelde amerikaan nog steeds dacht immuun te zijn voor een dergelijke daad betekent niet dat velen zo'n aanslag al jaren zagen aankomen en zelfs voorspelden.
Bovendien kan die opmerking wel degelijk, vrijheid en zo, weet je nog? Een presidentieele onderzoekscommissie heeft niet lang geleden zelfs geconcludeert dat deze aanslag zowel voorspelbaar als onvermijdelijk was.
quote:
Uitlokking? Het enige wat de VS doen is democratie verspreiden, en dat kan soms allleen met harde hand.
Ach, schei nou toch uit zeg, welke democratie is er door de VS verspreid in Midden en Latijns Amerika en het Midden Oosten de laatste 20 jaar, Koeweit? Welke democratie werd er gediend door de steun aan moslim extremisten in Afghanistan? Welke democratie werd er gesteund door wapen leveranties aan Iran EN Irak?
Het is een klinkklare leugen om te stellen dat het enige wat de VS doet het verspreiden van democratie is, het enige wat de VS doet is zijn eigen belangen beschermen en als democratie daarvoor de weg is dan zullen ze dat niet laten maar andere wegen worden wel degelijk bewandelt.
quote:
Veranderingen zijn nu éénmaal moeilijk door te voeren, kijk maar naar de gekozen burgemeester in Nederland, de PvdA vind het veilig stellen burgemeesters banen van bevriende leden belangrijke dan democratie.
Aww gossie, een stukje PvdA bashing tussendoor. De enige partij die enig belang hecht en hechtte aan de gekozen burgemeester was D'66, de VVD en het CDA uit al 3 jaren bedenkingen tegen de gekozen burgemeester. Democratie staat bij jou geloof ik gelijk met de feiten verdraaien.
quote:
En dat is nog maar een nietig voorbeeld, een land bevrijden van een dictator is van heel andere orde
Nee, het was een onzinnig voorbeeld maar goed, dat terzijde.

Ok, waarom is Irak dan wel aangevallen maar N-Korea niet? Waarom heeft de VS wel de Taliban verdreven maar niet de drugshandelaren en massamoordenaars die nu de macht hebben in Afghanistan? Met Lybie sluit men een koehandeltje en Gadhaffi blijft gewoon zitten, welke democratie is in Saudi-Arabie verspreid? Nou, kom, in China hebben ze toch zeker wel de democratie verspreid? Oops, alweer niet. Zo kunnen we nog wel even door gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2005 10:46:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')