abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30667303
Hmm, klinkt goed
Ga jij wedstrijdroeien?
  maandag 19 september 2005 @ 14:34:27 #202
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_30726169
Heb morgenavond een informatie-avond waar het een en ander word uitgelegd over het wedstrijd roeien... ik wil namelijk niet dat (in mijn eerste jaar) mijn sociale en studie-gerelateerde activiteiten er iets te veel onder gaan leiden. Maar ben dus wel geinteresseerd, lijkt me echt tof om een half jaar aan topsport te doen

Doe je zelf wel aan wedstrijdroeien?
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_30974519
ocf81 in actie

Skiffen is leuk, dus rug recht, borst vooruit, kin omhoog en LACHEN!
Misschien dat dat helpt om wat minder verkrampt in de boot te zitten? Er loopt bij de laak een coach rond die dit nog wel eens wil roepen tijdens het skiffen en voor sommigen helpt het. In elk geval klasse dat je meedoet aan dit geweldige en confronterende nummer.

Na een uitputtende vakantie in de tropen pak ik de draad met onze club 4* weer op. De lingebokaal staat op het programma en daarna natuurlijk het hoofdnummer voor de burgerroeiers, de Head. Ondertussen is er een jonge hond bij de vereniging gekomen die harder wil gaan ergometeren dan ik en dat zal ook weer aandacht en training gaan vergen. Doel is onder de 6:25 bij de NKindoor VA veld.
  FOK!fossiel vrijdag 30 september 2005 @ 15:32:08 #204
1455 Keroppi
kool kikker
pi_31061152
En wederom weer nieuws uit het compo-segment

We zitten nu al weer 3 weekjes in de gladde vier. Erg leuk allemaal maar toch wel even wennen, het is toch allemaal een stukje instabieler dan zo'n C4+. Trainingen varieren van verassend goed (watervrij roeien!) tot dramatisch (gisterenavond...)

Maar ik heb er wel weer zin in, jammer dat we (in tegenstelling tot vorig jaar) niet meer vooraan in het veld zullen varen, nu we in de gladde boot zijn overgestapt.
Chick on a mission
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 11:32:11 #205
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_31169522
Tsja, dan kan ik niet achterblijven

Sinds afgelopen weekend een 'transfer' gemaakt van mijn studentenroeicluppie naar een 'burger'vereniging, Willem 3 wel te verstaan. Plan is om vooralsnog een beetje te skiffen.

Mooi materiaal overigens
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_31173201
Het programma skifftechniek 1.0 moet nog geïnstalleerd worden
Het installatieproces is wel een langdurige zaak though
Gelukkig wordt ik nu gecoached door de winnaar van diezelfde wedstrijd, en af en toe worden wij gecoached door Jhr. Röell a.k.a. de roeimagiër uit het noorden Dus ik heb iig wel de jusite mensen hier om het te leren.
Over de race: na 1 km had ik al een redelijk verzuurde linker onderarm, en toen moest ik toch doorgaan met roeien. Twee maal is zelfs mijn paal uit mijn hand gevlogen, maar ik ben gelukkig niet omgegaan. Volgend jaar beter (Als er nog een volgend jaar komt. Rug doet af en toe weer flink zeer )
pi_31204196
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 11:32 schreef horney_dorney het volgende:
van mijn studentenroeicluppie naar een 'burger'vereniging, Willem 3
wel een stuk verder fietsen!
hoeveel is de jaarlijkse contributie bij w3?
  donderdag 6 oktober 2005 @ 17:15:18 #208
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_31234122
haha, ja zeker 100 meter!

(voor de niet-wetenden: skoll ligt pal naast w3)

contributie is geloof ik iets van 250 euro, krijg ik ook nog korting op een blauw-wit pakje...
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_31284244
En toen was mijn rug weer stuk
Dit is min of meer eht einde van mijn wedstrijdcarrière

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2005 16:31:35 ]
pi_31941845
Zo, zijn er nog potientieeltjes in ons midden die zaterdag grandioos met 5 bootlengten de anderen laten zien wie er de baas is of gaat Euros wederom de afroeikampioenschappen op zijn naam zetten?
BTW ik ga toch weer proberen te roeien, als het van de dokter mag althans.
  FOK!fossiel vrijdag 4 november 2005 @ 12:10:11 #211
1455 Keroppi
kool kikker
pi_31955906
Wij mogen 'm niet starten. Omdat het een 'wedstrijd'-wedstrijd is...

Dus gaan we morgenochtend trainen/boordroeien2 proberen te halen
Chick on a mission
  zaterdag 5 november 2005 @ 21:29:35 #212
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_32003661
Asopos wedstrijden waren echt supermooi!! Helaas in de kwart finale uitgeschakeld met minder dan een seconde achterstand, maar helaas, volgende keer beter

Weet het nu echt zeker, ben verslaafd aan roeien
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  FOK!fossiel zondag 6 november 2005 @ 10:38:23 #213
1455 Keroppi
kool kikker
pi_32017998
Een vriendin van mij heeft blik getrokken in het onervaren achten veld (zeg ik dat goed? Nou het zijn in ieder geval de dames die nog in de selectie zitten).
Chick on a mission
pi_32034322
gister in de voorronde ruim gewonnen met 4 seconden voorsprong. wel fijn als je al om 08.08 moet starten! Helaas zijn we in de kwartfinale uitgeschakeld. met 1 seconde achterstand op nummer 2 van die heat.

Met de boot die ik stuurde ook in de kwartfinale uitgeschakeld met een combinatie snoek/bankje van de sliding waarvan het wiel afgebroken was....tubbend naar de finish gegaan!
pi_32048586
Dat je bankje stuk gaat is wel heel vervelend idd.
Maar snoeken hoort er wel een beetje bij hoor. Niet dat het goed is, maar soms zie je het niet op tijd aankomen en dan ben je de pineut.
Met wat onhandig haalwerk hebben wij ook de H4k verprutst op de 750 door een snoek. Dat was meer een inline snoek, we konden wel weer snel door omdat ie alleen ongelofelijk bleef hangen waardoor de boot erg afremde, maar de paal niet uit mijn handen vloog.
Ook hebben wij vorig jaar de finale van de Apesop EjC4+ gewonnen met 2 snoeken/mishalen achter elkaar zo'n 150 meter voor de finish en toch met een bootlengte weten te winnen. Het punt is dat je de omstandigheden waarin een snoek voor zal komen moet leren herkennen.
leden van de selectie voor Euros EJZ2006 deed het echter niet heel slecht: het B B4+ veld aangeveegd en anderen werden 3e in de EjC4+. (maar natuurlojk zeggen de uitslagen van het waterharken in de C4+ niet bijzonder veel over toekomstige resultaten)

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2005 09:23:37 ]
pi_32052611
ja, bij het oproeien voor de kwartfinale hadden de slag en ik (bakboord boeg) elke keer op hetzelfde moment een snoek. als zij ging, ging ik ook, erg frustrerend.....maar er was op dat moment heel veel onrustig water door de wind en van de motorbootjes die heen en weer crossten.

sowieso ben ik tevreden over het resultaat en overall was onze tijd niet slecht, sowieso de beste dames C4+ tijd van onze vereniging!
pi_32079088
En welke vereniging mag dat zijn?
ALs ik het goed heb moet je dan bij Njord zitten. Klopt de inchrijfvolgorde op de asopos site?

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2005 06:54:56 ]
pi_32079091
knopje rammen werkt soms niet goed
deze post mag weg

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2005 20:25:00 ]
pi_32079094
knopje rammen werkt soms niet goed

[ Bericht 75% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2005 06:54:38 ]
pi_32095469
je zit wel in de goede stad met raden, maar je hebt net de verkeerde vereniging te pakken!

wat bedoel je met de inschrijfvolgorde en met dat knopje rammen? ....
pi_32097539
knopje rammen = 3x op send drukken omdat de browser niet goed lijkt te reageren. (dubbelposts dus)

Ik ging er van uit dat je in de DEjC4 gestart was, en daar was maar 1 kwartfinale met een finish dieongeveer een seconde achter de nummer 1 was, en dat was een boot van Njord. maar dat ging uit van die aanname van het starten in de DEjC4. Als de volgorde van boeg naar slag zou kloppen zo ji jdus de nummer 2 moeten zijn van de boot die op de lijst stond bij dat rugnummer.
pi_32097755
Ik ben idd in de DEjC4 gestart. in de eerste kwartfinale was er ook een boot derde met 1 sec. achterstand op de nummer 2, kijk maar goed (dat was namelijk wat ik bedoelde met m'n vorige post)! Bovendien had ik ook al verklapt dat ik in de heat van 08.08 zat en dat we met onze boot met ruim 4 seconden voorsprong gewonnen hadden !

de volgorde van de namen bij de inschrijvingen kloppen niet, maar je had wel goed dat ik op positie 2 zit (hoe heb je dat geraden?) ....

[ Bericht 6% gewijzigd door nanana op 08-11-2005 20:45:13 ]
pi_32098166
Naar mijn schatting is 80% van de boten met 4 personen of meer met eeb bakboorder als slag opgeriggerd. De bakboord boeg is dus de nummer 2 in zo'n boor. Maar ik had het eea verkeerd gelezen, ik dacht dat je 2e was geworden, maar je was 3e geworden in de QFs. rugnummer 302 dus.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2005 20:51:52 ]
pi_32098211
ow ja, ik zie al dat ik genoemd had dat ik bakboord boeg was.... (blond)

maarre, je bent er nu dus wel achter dat ik van AV ben niet van Nj*rd?
pi_32098253
ja, rugnummer 302.

dan ben je er misschien ook wel achter welk rugnummer ik heb gestuurd? heb een paar puntjes gegeven en je bent goed in puzzelen kennelijk!

[ Bericht 25% gewijzigd door nanana op 08-11-2005 20:54:32 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')