abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel maandag 30 mei 2005 @ 15:52:45 #126
1455 Keroppi
kool kikker
pi_27484361
Nou wat is dit topic aan het doodbloeden

Gisteren was de OCT/OOCUZ finale. En mijn ploegje had zich geplaatst. 5 bloedzenuwachtige meisjes verzamelde zich op het station om vandaar naar de Bosbaan te reizen. Ik ben niet snel zenuwachtig, maar voor de eerste 1K was ik toch wel een beetje nerveus. En de rest met mij (te oordelen aan de lege blikken en bleke snoetjes).

Maar ondanks dat we beter kunnen roeien dan we die kilometer gedaan hebben, hebben we Nereus (109, onze grote concurent) bijzonder goed bijgehouden en zij-aan-zij gestreden. Tweede geworden, dus door naar de halve finale.

En daar hadden we alle vertrouwen in, daar zouden we wel even bij de eerste drie komen, dachten we overmoedig. En toen kwam de rampzaligste race die we ooit hebben geroeid (onze afroeiwedstrijden waar we de kant invoerenm, buiten beschouwing gelaten).

Na een zeer slechte start (eigen schuld, de ene helft zat op de vlag te letten, de rest op het geluidssignaal, en daar zat nu toch wel 3 sec. tussen...) zijn we nooit meer bij elkaar gekomen en kwamen kapot, en als vierde, over de finish. Niet door naar de finale dus.

Maar... er was een schrale troost. De beste 9 van de halve finale mogen de landelijke finale voor studenten starten. En daar zaten wij dus wel bij.

Keroppi - fokvertegenwoordiger van het compo c4-en segment
Chick on a mission
pi_27484665
Jeuh! Nog vijf dagen tot de Martini! Weer helemaal naar Harkstede...
  maandag 30 mei 2005 @ 16:03:27 #128
1602 Fransie
blue is not red
pi_27484757
quote:
Op maandag 30 mei 2005 15:52 schreef Keroppi het volgende:
Nou wat is dit topic aan het doodbloeden
.. ik zal nogeenmaarten zo even wakker maken.
Nu ook verkrijgbaar op het SAABforum.nl
---===Official Oldbie===---
pi_27490846
Stuk zijn is kut

Geen Martini en misschien ook geen Holland Beker
  FOK!fossiel donderdag 2 juni 2005 @ 12:27:44 #130
1455 Keroppi
kool kikker
pi_27573038
Dat is naar, kunnen we je dan inhuren als ploeg-cheerleader
Chick on a mission
pi_27573984
Hmm, op de Fortis Maas regatta zeker? Dás wel een heel eind van enschede. Ik wou eerst gaan om mijn ploeg aan te moedigen daar, maar het is wel heel lang in de trein zitten naar Maastrischt vanuit Enschede.
  FOK!fossiel vrijdag 3 juni 2005 @ 12:48:31 #132
1455 Keroppi
kool kikker
pi_27605069
Nee de Asopos Driekamp en de OrcaSlotwedstrijden. Dit weekend hebben we (voor de verandering) eens roei-vrij
Chick on a mission
pi_27623488
quote:
Op maandag 30 mei 2005 16:03 schreef Fransie het volgende:
.. ik zal nogeenmaarten zo even wakker maken.
hey komt er soms een golfbal het roeitopic vervuilen?

aanstaande zondag de Dommelregatta. ongemotiveerde ploeggenoot, boot die 20 kg per roeiplek te licht voor ons is, mijn snelle zonnebril is gestolen op de roeivereniging, licht geblesseerd door duik na riembreuk in een skiffje .. tijd voor een serieuze roeipauze.
  FOK!fossiel vrijdag 3 juni 2005 @ 23:29:04 #134
1455 Keroppi
kool kikker
pi_27624088
Mijn ietwat socialere medemens zou hebben gezegd: "Aaaaah wat naar *knuffel!*

Chick on a mission
pi_27653149
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 23:29 schreef Keroppi het volgende:
Mijn ietwat socialere medemens
Daarmee wil ik dus niets hebben te maken.

Vandaag dus de Dommelregatta. Euros en stuk, ocf18?, ons bootvervoer van EUOS naar de dommel was stuk. Aldus een leenboot van rvdehertog: 4* Matcie. Natuurlijk zijn we ervoor dankbaar dat we toch konden roeien ondanks het kapotte Euros bootvervoer. Helaas zat ik in deze boot tegen mijn achterstops (niet volledig kunnen uittrappen) en tegen mijn voorstops en was hij veel te laag voor ons afgesteld. Daarbij zijn we tijdens oproeien en voor de start (45 min vertraging!) zeiknat geregend. In onze eerste heat waren er al twee boten sneller (snelste 24 s sneller met 27:44), en in de tweede heat is het nog afwachten. In onze eigen boot, EUROS, zouden we zeker een paar procent sneller zijn geweest. Het is dan wel een ROW, maar we merken als ploeg dat we toch redelijk fanatiek zijn.

Awel, beter tijdens de Linge hopelijk. Bootvervoer weer ok ocf18?
pi_27653334
Sinds wanneer ben ik van de ERC? De ERC is een soort van aparte afdeling binnen de vereniging waar ik niks mee te maken heb. Het is natuurlijk niet leuk voor je, maar persoonlijk kan ik er weinig aan doen.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2005 19:55:59 ]
pi_27655127
Natuurlijk geen verwijt naar jou persoonlijk ocf18. Alleen wat frust ivm drie kwartier vor niets sleutelen aan de afstelling van onze boot en 3 uur te vergeefs wachten op een niet verschijnend bootvervoer en het vermoeden dat er meer in had gezeten als we in onze eigen boot hadden kunnen roeien. Awel, zo gaat dat met row's.

Beter motto voor ons row-gangers zou zijn: ' no expectations, no disapointments'.
pi_27679508
Hmm, het lijkt voorlopig einde oefening. Ik blijf wel doortrainen, maar het zal voorlopig niet in de boot zijn geloof ik.

BTW het is 81 geen 18 (geb. jaar, geen leeftijd ten tijde van registratie of whatever de lageregetalletjes in usernames meestal voorstellen)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2005 16:22:39 ]
pi_27699512
Dat is flink balen. Stopt de acht er nu mee, of is er een invaller? Hopelijk levert het je niet teveel motivatieproblemen op om niet meer in de boot te kunnen trainen. Misschien is de skiff een optie? Erg goed voor techniek en je kan het zo belastend maken als je zelf wilt. Ploeggenoot met rugproblemen is uit de 4 in de skiff gestapt en heeft nu helemaal geen last meer.
pi_27699890
ik weet het niet. ik ga vandaag nog eens proberen te ergometeren. Gisteren moest ik dat proberen van de fysio, en als het pijn zou doen zou het betekenen dat het roeien voorlopig over zou zijn.
Op zich ging het in eerste instantie goed, maar bij 15 minuten ging ik weer een trapje hoger, en toen ging het pijn doen. Met wat sneller bedoel ik van 2:00 naar 1:55 en het tempo ging wat mee. Niet echt een grote inspanning dus. (begon eerst met 2:10 op tempo 20)
Als ik zou kunnen skiffen zou ik ook in de acht kunnen roeien denk ik. Voorlopig lijkt ongeveer elke roeibeweging uitgesloten. We hebben een vervanger die volgend jaar gaat wedstrijdroeien, en de coach heeft nog nooit een boordblik getrokken, dus die kan ook meeroeien.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2005 09:38:22 ]
pi_27702291
2:00 .., dat is wat anders dan 1:35.
skiffen is heel anders dan 8-en, omdat je alles zelf in de hand hebt. tempo, maar ook balans. onze ploeggenoot met rugklachten heeft er iig veel aan. conditie blijft goed op peil en techniek verbetert zelfs, al heeft skiffen natuurlijk niet ze heel erg veel met boorden te maken.
  FOK!fossiel zondag 12 juni 2005 @ 23:54:03 #142
1455 Keroppi
kool kikker
pi_27873398
Whoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoe!

We hebben blik getrokken op de Asopos Driekamp!
Chick on a mission
pi_27877576
quote:
Op zondag 12 juni 2005 23:54 schreef Keroppi het volgende:
Whoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoe!

We hebben blik getrokken op de Asopos Driekamp!
Gefeliciteerd!
pi_27877696
Gefeliciteerd!
  FOK!fossiel maandag 13 juni 2005 @ 13:24:18 #145
1455 Keroppi
kool kikker
pi_27884839
En het was koud, het heeft aan een stuk door geregend, we moesten als eerste weg van het vlot terwijl we als laatste startten. We lagen onder een brug zodat de vlag niet te zien was, het regende en was koud, we waren pas om 19.15 van het water af, het was koud maar het was wel leuk om blik te trekken

De prijsuitreiking was trouwens nogal grappig. We stonden net aangekleed in de kleedkamer toen een ploeggenootje zei: "kom op er is prijsuitreiking, gaan we even kijken". Op het moment dat het de beurt was aan Dames C4+ werd er geroepen "Orca 12!".

Wij hadden eigenlijk geen flauw benul van onze tijden, en helemaal niet welk nummer we ook al weer waren. Dus riepen we richting de persoon die de uitreiking voor zijn rekening nam: "ehm welk rugnummer was dat dan?"
"442"
"Ieieieieieieh (veel blij meisjes gegil) dat zijn wij!"

Chick on a mission
  FOK!fossiel woensdag 15 juni 2005 @ 11:23:29 #146
1455 Keroppi
kool kikker
pi_27945219
En bij gebrek aan reacties van anderen in dit topic typ ik gewoon lekker zelf door.

Gisteren hebben we examen oefen B2 gedaan tijdens onze training.

Eerst een til-instructie zodat we netjes een gladde vier in het water kunnen tillen. Gladde vier er weer uit, C4+ erin en roeien maar!
En als we al niet een beetje (onterecht) zenuwachtig waren, dan werd dat nog versterkt door de enorme coach-roedel langs de kant.

Niet alleen onze eigen drie coaches (een compoploeg met 3 coaches, ja dat kan ) waren van de partij, ook de examinator, en nog twee coaches die binnenkort examens gaan afnemen. Nog nooit fietste er zoveel coach-ervaring met ons mee.

Een half uurtje lang hebben we moeten laten zien wat we kunnen (hoogspoelen, stopjes varen, light, deadlight, 3 naar 10, startje und so weiter) om vervolgens te horen dat we ons examen ruim (als indicatie kregen we een 8+) gehaald hadden.
Volgens de examinator hadden we een echte no-nonsens haal (ben er nog niet helemaal over uit of dat nou positief is ).

Tot zaterdag (de nationale finale) nog in een C4+ en dan gaan we toch echt glad!
Chick on a mission
pi_27953698
Hmm ik moet nog vervoer zien te regelen, maar ik denk dat ik wel van de partij zal zijn. (om mijn ploegje aan te moedigen als zij gaan roeien bij de NARF)

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2005 15:34:03 ]
pi_28011340
Chick in actie?
pi_28011416
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 11:40 schreef nogeenmaarten het volgende:

Chick in actie?

zo dan
  vrijdag 17 juni 2005 @ 11:48:03 #150
1602 Fransie
blue is not red
pi_28011638
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 11:41 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]
Valt een beetje tegen, moet toch wat beters te vinden zijn in het Nederlandsche roeiwereldje.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fransie op 17-06-2005 12:54:17 ]
Nu ook verkrijgbaar op het SAABforum.nl
---===Official Oldbie===---
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')