Zeg dat wel, ja.quote:Op zondag 10 april 2005 21:32 schreef Xenomaniac het volgende:
Godver.
Dat nummer heb ik op een verzameldvd: Nederpop Vol. 3quote:Op zondag 10 april 2005 21:38 schreef omapietje het volgende:
Triest ik vind zijn miss wonderful het mooist.
wally r.i.p.
woot! je eerste post zonder de karakteristieke post bij mijn weten.quote:Op zondag 10 april 2005 21:38 schreef tong80 het volgende:
blabla
Ik blijf er bij dat de meeste rockers sterven door de drank, drug en het tubulente ongezonde leven.quote:
Laten we bij deze Gerard Joling tot rocker verklaren.quote:Op zondag 10 april 2005 22:11 schreef weet_ik_veel het volgende:
[..]
Ik blijf er bij dat de meeste rockers sterven door de drank, drug en het tubulente ongezonde leven.
Gordon en Jamai ook maar gelijk?quote:Op zondag 10 april 2005 22:13 schreef tong80 het volgende:
Laten we bij deze Gerard Joling tot rocker verklaren.
Alsof je over de Paus spreekt.quote:Op zondag 10 april 2005 22:29 schreef SCH het volgende:
Ik heb het altijd een vervelende vent gevonden. Wereldvreemd en zijn muziek heeft me ook nooit aangesproken. Hij hoort bij dat groepje miskenden dat dacht dat het altijd 1965 is gebleven.
Maar moge hij ruste in vrede.
Ehhhh .... als je naar "Rock 'n Roll Star" (1976) van Champagne luistert, zul je merken dat hij echt niet in 1965 is blijven steken. Hij componeerde het lied.quote:Op zondag 10 april 2005 22:29 schreef SCH het volgende:
Ik heb het altijd een vervelende vent gevonden. Wereldvreemd en zijn muziek heeft me ook nooit aangesproken. Hij hoort bij dat groepje miskenden dat dacht dat het altijd 1965 is gebleven.
Maar moge hij ruste in vrede.
Eén van de ultieme homo-liedjes SCH kom nou en zeg dat je dat niet wistquote:Op zondag 10 april 2005 22:37 schreef weet_ik_veel het volgende:
[..]
Ehhhh .... als je naar "Rock 'n Roll Star" (1976) van Champagne luistert, zul je merken dat hij echt niet in 1965 is blijven steken. Hij componeerde het lied.
Een homolied?quote:Op zondag 10 april 2005 22:39 schreef tong80 het volgende:
Eén van de ultieme homo-liedjes SCH kom nou en zeg dat je dat niet wist
Dat zeg ikquote:Op zondag 10 april 2005 22:47 schreef weet_ik_veel het volgende:
[..]
Een homolied?
Dat is Nederglamrock!
Wie is Harry Muskee nogeens?quote:Op zondag 10 april 2005 22:56 schreef Foo_niks het volgende:
Armand de volgende,of Harry Muskee ook zo'n brok sagrijn
Violist bij het orkestje Van Corry en de Rekelsquote:
Die hadden geen violen, maar wel een mellotrone.quote:Op zondag 10 april 2005 23:01 schreef tong80 het volgende:
Violist bij het orkestje Van Corry en de Rekels
Eelco Gelling en Herman Deynum is aan jou niet besteedquote:Op zondag 10 april 2005 23:02 schreef weet_ik_veel het volgende:
[..]
Of was hij een Blizzard? Net als Herman Volkorenbrood?
Eelco Gelling niet. Herman Deynum ken ik wel, jij Mick Jagger! (Heeft ook zo'n naar buiten hangende kleeflap!)quote:Op zondag 10 april 2005 23:03 schreef tong80 het volgende:
Eelco Gelling en Herman Deynum is aan jou niet besteed
Mooi dat je een ander Herman waardeertquote:Op zondag 10 april 2005 23:05 schreef weet_ik_veel het volgende:
[..]
Eelco Gelling niet. Herman Deynum ken ik wel, jij Mick Jagger! (Heeft ook zo'n naar buiten hangende kleeflap!)
Tsja, wat moet je er verder van vinden? De man is eigenlijk een jaar of dertig geleden al overleden, de tweede helft van zijn leven werd het een vegeteren a la Terri Schiavo. Zijn levensstijl heeft zijn talent verslagen, dat is wel een mooie conclusie van het artikel hierboven.quote:Wally Tax, de eeuwige outsider
Van onze verslaggevers
Met zijn bloemetjesbroek maakte hij als eerste hippie van Amsterdam furore.
Wally Tax. Foto ANP
En natuurlijk scoorde hij met zijn lange haar, gewillig doelwit voor tienermeisjes die na een concert graag een lok wilden als souvenir.
Wally Tax, gisteravond overleden op 57-jarige leeftijd in zijn woning in Amsterdam, is altijd een eeuwige outsider geweest.
Zijn rebelse gedrag en zijn drankzucht waren fameus in de jaren 60. De rocker, die de laatste jaren leefde van een uitkering van de gemeentelijke sociale dienst, heeft veel ellende in zijn leven meegemaakt. ,,Mijn leven bestaat voor 75 procent uit ellende, voor 25 procent niet'', zei hij ooit. ,,Ik heb meer klappen gehad dan een normale sterveling.'' Vooral de dood van zijn innig geliefde levenspartner, publiciste Laurie Langenbach, in 1985 was een zware klap die hij nauwelijks heeft kunnen verwerken.
'Beatband' The Outsiders werd in 1962 opgericht en scoorde grote hits als Miss Wonderfull en Lying all the time. Na een succesvolle periode viel de band in 1969 uiteen, om in 1986 en 1987 nieuwe optredens te verzorgen. In 1997 volgde een tweede reünie van de ooit ruigste band van Nederland. De sentimental journey eindigde met bonje. De meeste bandleden wilden verder met The Outsiders, maar zonder Wally. ,,Ze maken misbruik van het feit dat ik een jaar uit de running ben geweest als gevolg van een ongeluk'', zei Tax. De rockheld had inmiddels een kunstheup heup en een plastic schouder en zong alleen nog zittend.
In 2002 liet hij toch nog iets van zich horen met het door critici goed ontvangen album The Entertainer. Het bleek in de artistieke carrière van de zanger een achterhoedegevecht. Het zou nooit meer echt goed komen. Een paar weken geleden toonde hij met een optreden in een zaaltje van Paradiso dat zijn levensstijl zijn talent had verslagen.
http://www.ad.nl/artikelen/VrijeTijd/1113116560799.html
Je bent niet wijs. Het was een getormenteerde ziel. Arme Wally, wat een zwaar leven.quote:Op zondag 10 april 2005 22:29 schreef SCH het volgende:
Nee, dat wist ik niet - nu verandert allesquote:Op zondag 10 april 2005 22:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Eén van de ultieme homo-liedjes SCH kom nou en zeg dat je dat niet wist
Had ik vandaag ook last van!! Wie was dat?? Achterlijk gewoon!!quote:Op maandag 11 april 2005 19:11 schreef weet_ik_veel het volgende:
En dan zijn er cultuurbarbaren die 'm niet kenden!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |