abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 mei 2005 @ 20:18:31 #226
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26786581
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 20:15 schreef raoul_tls het volgende:
Hmm uit welk tijdperk stam je af ?
Loop je niet een beetje uit je nek te lullen als een kip zonder kop !!
Waar is het bewijs ?
Vrouwen zijn misschin in sommige taken wat minder goed als mannen maar in ander zijn ze ook weer beter.
Mannen zijn in sommige dingen beter en in ander slechter als vrouwen..

Het geheel heft zich wel op en daarom zijn mannen en vrouwen ongeveer gelijk aan elkaar.
we zijn zeker niet gelijk aan elkaar, maar wel gelijkwaardig, om maar een dikke vette clichë uit de kast te rukken. klopt wel overigens en dat maakt het ook allemaal zo fucking spannend...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_26786633
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 20:14 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja maar lieve schat, anders had onze evolutie mij toch wel kinderen laten krijgen? ik vind het geen belediging dat vrouwen kinderen kunnen baren. ik vind het bijzonder.
Ja maar lieve schat, we zijn toch zo langzamerhand het stenen tijdperk wel voorbij? Ik vind het idioterie om de huidige samenleving af te stemmen op iets wat duizende jaren geleden aan de gang was. Ik vind het wel een belediging als er gezegd wordt dat mannen MINDER geschikt zijn voor het opvoeden van kinderen. Ik ken veel mannen die dat in combinatie met hun smalle heupen en grotere spieren voortreffelijk doen.
In the long run, I hit what I aim at
pi_26786636
Noem me ouderwets....... Ik heb liever wat minder geld en een huurwoninkje en geen auto maarwel zelf mijn eigen kind opvoeden. Naar mijn idee een stuk beter dan samen moeten werken voor de afgrijselijke hypotheek en de school en naschoolse opvng of oppas voor de kids te laten zorgen. Niet dat ik veel keus heb ofzo.... ik heb het altijd alleen gedaan. Maar al was dat niet zo dan had ik dit toch gevonden. Luxe kan nooit boven de opvoeding staan.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_26786667
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 20:20 schreef Malchevia het volgende:

[..]

Ja maar lieve schat, we zijn toch zo langzamerhand het stenen tijdperk wel voorbij? Ik vind het idioterie om de huidige samenleving af te stemmen op iets wat duizende jaren geleden aan de gang was. Ik vind het wel een belediging als er gezegd wordt dat mannen MINDER geschikt zijn voor het opvoeden van kinderen. Ik ken veel mannen die dat in combinatie met hun smalle heupen en grotere spieren voortreffelijk doen.
Ik vind dat je opvoeden van een kind samen moet doen. Daarom ben ik voor part-time werk.
Voor beide personen. En dan op elkaar afstemmen.
Of dat werkt weet ik niet, maar zo is mijn idee.
pi_26786732
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 20:18 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

we zijn zeker niet gelijk aan elkaar, maar wel gelijkwaardig, om maar een dikke vette clichë uit de kast te rukken. klopt wel overigens en dat maakt het ook allemaal zo fucking spannend...
Oke sorry maar dacht misschien shud dat je wakker..

Stel je voor alleen mannen op het werk en geen vrouwelijk schooon om te bewonderen of .....

Nou dan zou mijn leven een stuk saaier worden ..
Met vriendelijke Groeten
Raoul Tjin Liep Shie
pi_26786774
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 20:21 schreef SlimShady het volgende:

[..]

Ik vind dat je opvoeden van een kind samen moet doen. Daarom ben ik voor part-time werk.
Eens. En er zijn genoeg volwassen organisaties waar je flexibele tijden kan werken en arbeidsvoorwaarden op maat hebt, om het voor alle partijen goed te laten werken.
In the long run, I hit what I aim at
  vrijdag 6 mei 2005 @ 20:26:30 #232
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26786788
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 20:20 schreef Malchevia het volgende:

[..]

ik heb al eerder aangegeven dat als een vrouw meer verdient dan ik, dat ik lekker voor het kind ga zorgen. lijkt nog überfijn ook.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 20:28:38 #233
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26786850
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 20:24 schreef raoul_tls het volgende:

[..]

Oke sorry maar dacht misschien shud dat je wakker..

Stel je voor alleen mannen op het werk en geen vrouwelijk schooon om te bewonderen of .....

Nou dan zou mijn leven een stuk saaier worden ..
ik werk in een wereld waar meer dan 50% vrouwen rondlopen op net zulke hoge posities (reclame). dus niks geen onwetendheid of ongenuanceerdheid van mijn kant, ik observeer en geef geen waardeoordeel.
pi_26786871
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 20:20 schreef nokwanda het volgende:
Noem me ouderwets....... Ik heb liever wat minder geld en een huurwoninkje en geen auto maarwel zelf mijn eigen kind opvoeden. Naar mijn idee een stuk beter dan samen moeten werken voor de afgrijselijke hypotheek en de school en naschoolse opvng of oppas voor de kids te laten zorgen. Niet dat ik veel keus heb ofzo.... ik heb het altijd alleen gedaan. Maar al was dat niet zo dan had ik dit toch gevonden. Luxe kan nooit boven de opvoeding staan.
Samen kan je over het algemeen meer en betere resultaten boeken dan alleen.
En tja soms is parttime werken van beide ouders ene goede oplossing. Kinderen zijn soms mij mama soms papa en soms oppas.
Je gunt jezelf en je kinderen ook wat luxe. Wat plezier. En daar moet je ook wat voorover hebben.

Vat dit niet verkeerd op ik zeg gewoon hoe Ik erover denk !
Met vriendelijke Groeten
Raoul Tjin Liep Shie
pi_26787196
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 20:28 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik werk in een wereld waar meer dan 50% vrouwen rondlopen op net zulke hoge posities (reclame). dus niks geen onwetendheid of ongenuanceerdheid van mijn kant, ik observeer en geef geen waardeoordeel.
Oke je geeft je oordeel goed. Ik zie het niet als iets wat haalbaar is. Wat jij graag zou willen
zou teveel tegenstand van de samenleving. Als meer dan 50 % vrouwen zijn op het werk (of werkomgeving) Hoe moet het dan als zij allemaal niet meer werken. ? Wie neemt hun werk over ?
En dat of meer belasting betalen heeft ene raare nasmaak !!
Straks moeten we invalide mensen die ook werken en onderdeel zijn van de samenleving ook meer belasting gaan laten betalen of zeggen. Je kan net zogoed niet werken. Want tja je bent niet geheel geschikt of tja je kost te veel.
Mijn nekharen gaan daarvan overeind staan. Is niet ene goede kant die we dan op gaan met de samenleving. Denk ik althans..
Dat vrouwen nu ook gewoon werken en werk doen op ons vlak en soms daarboven of eronder tja dat is evolutie / emancipatie. Dat kan je niet sturen of controleren..
Het gaat vanzelf. Jij vindt het minder leuk. Zal je reden daarvoor hebben. Maar tja je zal er maar mee moeten leren leven
Met vriendelijke Groeten
Raoul Tjin Liep Shie
pi_26787626
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 20:29 schreef raoul_tls het volgende:

[..]

Samen kan je over het algemeen meer en betere resultaten boeken dan alleen.
En tja soms is parttime werken van beide ouders ene goede oplossing. Kinderen zijn soms mij mama soms papa en soms oppas.
Je gunt jezelf en je kinderen ook wat luxe. Wat plezier. En daar moet je ook wat voorover hebben.

Vat dit niet verkeerd op ik zeg gewoon hoe Ik erover denk !
Vat ik ook niet verkeerd op hoor.
Heb ook niks tegen parttime werk van welke zijde dan ook. Maar wel tegen het carrieregedoe van ouders, een of beide, maakt niets uit, te koste van de opvoeding van de kinderen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_26788512
Ik zou wel willen stoppen met werken en mij volledig willen bezig houden met mijn kind maar is dat financieel niet haalbaar (zij moet tenslotte ook eten). Zij gaat 2 dagen in de week naar de creche (kost bijna 500 euro per maand)en voor het overige deel heeft mijn man een vrije dag en ik om de week en mijn ouders passen op.

Ik zou niet willen dat mijn dochter de hele week naar de creche zou moeten. Dan zou ik wel het idee hebben dat ze wordt opgevoed door de begeleidsters.
I'm not a complete idiot, some parts are missing.
pi_26792178
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 21:33 schreef Oz07 het volgende:
Ik zou wel willen stoppen met werken en mij volledig willen bezig houden met mijn kind maar is dat financieel niet haalbaar (zij moet tenslotte ook eten). Zij gaat 2 dagen in de week naar de creche (kost bijna 500 euro per maand)en voor het overige deel heeft mijn man een vrije dag en ik om de week en mijn ouders passen op.

Ik zou niet willen dat mijn dochter de hele week naar de creche zou moeten. Dan zou ik wel het idee hebben dat ze wordt opgevoed door de begeleidsters.
Ik zou dat ook willen of beter gezegd voor over hebben. Als me vrouw ene beter betaalde baan zou hebben. Of als zij carriere wil maken. een of 2 dagen werken wel. Of een paar jaartjes blijf ik thuis en dan zij om en om. Maar dat moet je samen afspreken. Of ipv 40 uur 32 uurige werkweek draaien. Zijn zat van mogelijkheden. Je moet er alleen voor open staan en je werkgeever ook.
Wetgeving daaromtrend is nog niet zo ondersteunend of aanmoedigend.
Met vriendelijke Groeten
Raoul Tjin Liep Shie
pi_26795882
Ik heb een tijd fulltime gewerkt en ik vond het werk heel leuk. Het was toen ook wel te combineren omdat ik hem vaak kon meenemen. Dat project stopte helaas. Later heb ik het tijdelijk fulltime op een kantoor geprobeert en toen moest ik echt iedere dag voor opvang zorgen en dat was echt niet goed voor mijn kind. Het werkte echt niet.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  † In Memoriam † zaterdag 7 mei 2005 @ 09:50:50 #240
43556 miss_dynastie
pi_26796051
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 20:21 schreef SlimShady het volgende:

[..]

Maar een fulltime baan hoeft het opvoeden toch niet uit te sluiten? Oké, er zijn zat mensen die na het werk op de bank voor de tv gaan hangen en that's it, maar dat hoeft niet... dan blijft er an sich nog best genoeg tijd over voor het kind. Al kan ik me voorstellen dat het met twee fulltime banen moeilijk te organiseren is, maar zeker niet onmogelijk.
pi_26796125

ach
  zaterdag 7 mei 2005 @ 12:10:52 #242
111717 PolarStars
Shadow Rules
pi_26798172
Zoals een ieder kan zien zijn er best veel voorstanders van een traditioneel gebeuren.
O
I __O
/ /
Neen, ik laat de hond uit
pi_26812913
Hmm....ok.....en als ik nu eens GEEN kinderen heb en GEEN vent die me onderhoudt.....wat gaan we dan es doen? Let's see.....owja uitkeringkje trekken natuurlijk.....ja dat lijkt me wel wat......dat kost de staat tenminste niks he.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 23:03:50 #244
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26812959
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 12:10 schreef PolarStars het volgende:
Zoals een ieder kan zien zijn er best veel voorstanders van een traditioneel gebeuren.
Het prettige is dus dat de keuze-mogelijkheid er is. Degenen die traditioneel willen doen kunnen traditioneel doen, degenen die dit niet willen, doen dit niet. Degenen die iets er tussen in willen, kunnen dat ook.
pi_26812969
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 12:10 schreef PolarStars het volgende:
Ja, en de man gaat dan weer terug naar de 50e urige werkweek was het niet? Sja en aangezien er nogal wat vacatures vrijkomen....jullie gaan dan de rol van kleuterjuf en champignonplukster overnemen toch?
  zaterdag 7 mei 2005 @ 23:11:32 #246
111717 PolarStars
Shadow Rules
pi_26813174
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 23:04 schreef tulpje6 het volgende:

[..]

Ja, en de man gaat dan weer terug naar de 50e urige werkweek was het niet? Sja en aangezien er nogal wat vacatures vrijkomen....jullie gaan dan de rol van kleuterjuf en champignonplukster overnemen toch?
Ik zou niet weten waarom we terug zouden moeten naar een 50 urige werkweek. Als het om het salaris zou gaan dan kan ik je melden dat je het in principe zou moeten kunnen redden van 1 salaris.
Kan da niet dan leef je denk ik veel te luxe. Veel dingen kunnen best afgeschaft worden, maar daar staan mensen niet bij stil.
O
I __O
/ /
Neen, ik laat de hond uit
  zaterdag 7 mei 2005 @ 23:20:40 #247
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26813411
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 23:11 schreef PolarStars het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom we terug zouden moeten naar een 50 urige werkweek. Als het om het salaris zou gaan dan kan ik je melden dat je het in principe zou moeten kunnen redden van 1 salaris.
Kan da niet dan leef je denk ik veel te luxe. Veel dingen kunnen best afgeschaft worden, maar daar staan mensen niet bij stil.
ik ben niet traditioneel in de zin dat ik vind dat persé de man moet werken. ik ben wel heel traditioneel in het gegeven dat ik vind dat er één ouder fulltime met het kind (de kinderen) moet bezighouden. wie het meest verdient (of het meest plezier heeft in het werk) mag in mijn huishouden werken, de ander doet de kinderen, no but's, and's of if's.

waar ik het wel mee eens ben is wat je zegt over levensstandaard. te weinig geld? dan doet een van de twee niet goed genoeg zijn of haar best... of gewoon gaan leven naar wat je verdient.

en dit alles om de hoofdzaak dat je het kind, dat jullie zo graag wilden, verplicht bent om de beste opvoeding te geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')