Boonen wint 5 Touretappes, de dubben, het WK én is nog maar 25...quote:Op maandag 3 april 2006 14:23 schreef Perico het volgende:
Ik kan me herinneren hoe Eric Vanderaerden in slecht weer magistraal met een solo de Ronde van Vlaanderen won, en 5x de Panne en tijdritten in de Tour etc. etc.
Maar daar werd volgens mij wel gewoon normaal mee omgegaan, in commentaren. Ook met van Petegem was het een gezonde prijzing.
Waarom nu toch ineens met Boonen die misselijkmakende hoogmis?
Pure afgunst. Het frustreert mensen dat bepaalde mensen heel wat weten te presteren, terwijl ze zelf losers zijn. Zoiets zal het wel zijn.quote:Op maandag 3 april 2006 14:23 schreef Perico het volgende:
Ik kan me herinneren hoe Eric Vanderaerden in slecht weer magistraal met een solo de Ronde van Vlaanderen won, en 5x de Panne en tijdritten in de Tour etc. etc.
Maar daar werd volgens mij wel gewoon normaal mee omgegaan, in commentaren. Ook met van Petegem was het een gezonde prijzing.
Waarom nu toch ineens met Boonen die misselijkmakende hoogmis?
dat het 4 tegen 1 was in de finalequote:Op maandag 3 april 2006 16:20 schreef Leatherface het volgende:
Wat zei die vrouw van Peet dan?
Er was onlangs toch sprake dat hij die zeker wilt gaan proberen. of het dit jaar al gebeurt betwijfel ik maar over een jaar of 2 als hij 27 is ofzo.quote:Op maandag 3 april 2006 16:14 schreef Zwansen het volgende:
Zou Boonen het ooit gaan proberen in LBL?
Ach, de britse commentator van Eurosport was er vandaag een paar minuten na de finish nog van overtuigd dat het Boogerd was die de sprint van Valverde wonquote:Op maandag 3 april 2006 19:50 schreef placebeau het volgende:
"Phillipe Gilbert champion du monde", riep de Waalse verslaggever bij de aankomst van het vorige WK
Hebben wij Vlamingen al veel mee gelachen.
Had natuurlijk goed gekund.quote:Op maandag 3 april 2006 19:55 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ach, de britse commentator van Eurosport was er vandaag een paar minuten na de finish nog van overtuigd dat het Boogerd was die de sprint van Valverde won![]()
Je hebt gelijk als je zegt dat iedereen gebruikt, ik vind dat jammer maar het is wel zo.quote:Op maandag 3 april 2006 12:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
de realiteit is dat van al degenen die je opnoemt ook de tegenstand aan het potje zat hé ... Neem nu Museeuw. Vorig jaar herhaalden ze op Sporza nog eens de finale van het WK dat hij won. Werkelijk IEDEREEN ! die je in de finale hoort opnoemen door de commentatoren bleken later op zijn minst "verdacht" (Giannetti, Virenque, Dufaux, Rominger, Riis , ...)
Of hoe de kloof tussen Vlaanderen en Wallonie elke dag groter wordt...quote:Op maandag 3 april 2006 19:50 schreef placebeau het volgende:
"Phillipe Gilbert champion du monde", riep de Waalse verslaggever bij de aankomst van het vorige WK
Hebben wij Vlamingen al veel mee gelachen.
Ach, het was vrij duidelijk. Een beer van een vent die zijn fiets bijna in twee stukken sleurde bij het sprinten. Weinig Gilbert-achtig.quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:47 schreef Frederic het volgende:
[..]
Of hoe de kloof tussen Vlaanderen en Wallonie elke dag groter wordt...
Ja, maar het is wel typerend voor een Waalse commentator dat ze in de eerste plaats ergens uit een sprankeltje hoop toch aan Gilbert dachten en er zo lang Gilbert in zagen.quote:Op woensdag 5 april 2006 00:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ach, het was vrij duidelijk. Een beer van een vent die zijn fiets bijna in twee stukken sleurde bij het sprinten. Weinig Gilbert-achtig.
Ja, maar Tom Boonen niet herkennen ? Dat toont ook weer aan hoe België eigenlijk opgedeeld is. Bij mij herkent na de nodige hype zelfs mijn grootmoeder een Tom Boonen in volle spurt, maar Wallonië gaat helemaal voorbij aan die Boonen-hype ...quote:Op woensdag 5 april 2006 00:19 schreef placebeau het volgende:
Ah, het was niet ondenkbaar, Gilbert is niet traag. Missen is menselijk, zelfs bij Walen.
Unieke trui voor Tom Boonenquote:Op zondag 2 april 2006 21:37 schreef Falco het volgende:
Gaat Boonen nu hij nummer één in het ProTour-klassement met de witte ProTour-leiderstruiof met zijn wereldkampioenstrui
koersen? In Gent-Wevelgem zal hij iig van start gaan.
Liever vandaag dan morgen.quote:Op dinsdag 4 april 2006 23:50 schreef Perico het volgende:
De Tour de France organisatie organiseert de komende 6 jaar wederom Liege-Bastogne-Liege en La Fleche Wallonne. De volgende stap is dat ze Wallonië ook inlijven en aan Chirac overhandigen.
Hoe kijk jij er tegenover dan? Zie je liever een Waal winnen of een andere favoriete sympathieke buitenlandse renner?quote:Op woensdag 5 april 2006 00:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ja, maar Tom Boonen niet herkennen ? Dat toont ook weer aan hoe België eigenlijk opgedeeld is. Bij mij herkent na de nodige hype zelfs mijn grootmoeder een Tom Boonen in volle spurt, maar Wallonië gaat helemaal voorbij aan die Boonen-hype ...
Daar hoeft het niet eens over te gaan. Maar dit is een commentator die ook het hele seizoen alle wedstrijden volgt en die herkent dan één van de (erg herkenbare) hoofdrolspelers van het voorbije seizoen niet eens.quote:Op woensdag 5 april 2006 00:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ja, maar Tom Boonen niet herkennen ? Dat toont ook weer aan hoe België eigenlijk opgedeeld is. Bij mij herkent na de nodige hype zelfs mijn grootmoeder een Tom Boonen in volle spurt, maar Wallonië gaat helemaal voorbij aan die Boonen-hype ...
Is dat zo? Ik ken geen enkele andere sport waar Nederlanders geintereseerd zijn in de prestaties van Belgen zoals in het wielrennen.quote:Op donderdag 6 april 2006 12:36 schreef SaintOfKillers het volgende: En dat Belgie-Nederland gedoe, ook dat leeft bij andere sporten véél meer dan bij het wielrennen, dus ook dat is niet echt boeiend.
Dat lijkt me nogal logisch. Belgie is toch de thuisbasis van het klassieke wielrennen vind ik. Als je van wielrennen houdt volg je dus ook al snel de Belgische koersen en de Belgische renners.quote:Op donderdag 6 april 2006 12:42 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik ken geen enkele andere sport waar Nederlanders geintereseerd zijn in de prestaties van Belgen zoals in het wielrennen.
Nou , lees hier dan maar eens op fok hoe sommige over Mart Smeets denken.quote:Op donderdag 6 april 2006 12:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
.
Hij heeft wel een punt wat betreft het overdreven fanatisme van sommigen, maar het is wel zwakjes om net die idioten te gaan quoten die helemaal niet representatief zijn voor de rest van het publiek.
Ik bedoelde eigenlijk niet onderlinge interesse, maar eerder rivaliteit. Ik denk dat, naast het wielrennen, voetbal de enige sport is waar beide landen meestal wel in geïnteresseerd zijn (daarom niet noodzakelijk in elkaars prestaties, maar in 't algemeen). Voor de rest zijn er voor 2 buurlanden opvallend weinig overeenkomsten.quote:Op donderdag 6 april 2006 12:42 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik ken geen enkele andere sport waar Nederlanders geintereseerd zijn in de prestaties van Belgen zoals in het wielrennen.
Ik kijk altijd op de Belg naar wielrennen en hoor dan ook dat ze altijd positief zijn over Boogerd, Dekker & Dekker, Van Bon etc. Zou dit komen omdat ze weten omdat er veel Nederlandse kijkers zijn of hebben de meeste Vlamingen wel symphatie voor Nederlandse renners?quote:Op donderdag 6 april 2006 13:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk niet onderlinge interesse, maar eerder rivaliteit. Ik denk dat, naast het wielrennen, voetbal de enige sport is waar beide landen meestal wel in geïnteresseerd zijn (daarom niet noodzakelijk in elkaars prestaties, maar in 't algemeen). Voor de rest zijn er voor 2 buurlanden opvallend weinig overeenkomsten.
Het 2de denk ik. Omdat de meeste Nederlandse renners (en de meeste renners in 't algemeen eigenlijk) wel sympathiek zijn.quote:Op donderdag 6 april 2006 13:59 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ik kijk altijd op de Belg naar wielrennen en hoor dan ook dat ze altijd positief zijn over Boogerd, Dekker & Dekker, Van Bon etc. Zou dit komen omdat ze weten omdat er veel Nederlandse kijkers zijn of hebben de meeste Vlamingen wel symphatie voor Nederlandse renners?
Heh?! Al eens naar de vlaggen gekeken bij een wielerwedstrijd?quote:Op donderdag 6 april 2006 12:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
En om er communautair gezwets te gaan bijhalen is helemaal overdreven, als er één sporttak is in Belgie waar dat bijna volstrekt irrelevant is, dan is het wel het wielrennen.
neem van mij aan, het zwaaien met een Vlaamse vlag tijdens bv de Ronde heeft hoegenaamt niks te maken met de "politieke ideeën" van degene die ermee staat te zwaaien hoor. Dat is véél meer een steun aan de "Vlaamse renners" en een soort collectieve gekte (net zoals je in Nederland het Oranje-gevoel hebt)dan de "Vlaamse Beweging" die daar staat hoor ...quote:Op donderdag 6 april 2006 14:41 schreef Frederic het volgende:
[..]
Heh?! Al eens naar de vlaggen gekeken bij een wielerwedstrijd?
Als Gilbert, Monfort of Verbrugghe passeren, zwaaien ze even hard met hun vlaggen.quote:Op donderdag 6 april 2006 14:41 schreef Frederic het volgende:
[..]
Heh?! Al eens naar de vlaggen gekeken bij een wielerwedstrijd?
Vdb is ook eigenlijk een Vlaming. Die is van Ploegsteert. Maar dat heb je natuurlijk wel meer met die faciliteitengemeentes op de taalgrens.quote:Op donderdag 6 april 2006 15:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ja, dat zijn de gebruikelijke truukjes, VDB was eigenlijk ook een Vlaming. Tot hij plots nergens meer vooruit geraakte, toen werd hij terug Waal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |