abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26160173
quote:
Op zondag 10 april 2005 18:02 schreef Oversight het volgende:
Ik zou graag zien dat er een korankenner inhoudelijk reageert!
[..]

bron
http://digiboek.50megs.com/koran/koran001.html

.................................
25. En verkondig aan degenen, die geloven en goede werken doen de blijde tijding, dat er tuinen (het paradijs) voor hen zijn, waardoorheen rivieren vloeien. Telkens, wanneer hen van de vruchten hieruit wordt geschonken, zullen zij zeggen: "Ziehier, hetgeen ons reeds voorheen werd gegeven"; en hun werd het soortgelijke gegeven. En zij zullen er reine metgezellen hebben en zij zullen er vertoeven.
...........................
Is dit nu die beruchte belofte over maagden in het hiernamaals
pi_26160549
De Koe.
quote:
223. Uw vrouwen zijn een akker voor u - komt daarom tot uw akker, zoals het je behaagt en doet goed voor jezelf en vrees God en weet, dat je Hem zult ontmoeten en geef goede tijdingen aan de gelovigen.
Neuk je vrouwen (let op! meervoud ) Wees bang voor Allah, Breng een blijde boodschap aan de gelovigen. Die volgorde! , en dan met name na het neuken een blijde boodschap naar je medegelovigen brengen. Wat moet dat dan voor een blijde boodschap zijn?
quote:
222. En zij vragen je omtrent de menstruatie. Zeg (hen): "Het is iets schadelijks, blijft dus gedurende de menstruatie van de vrouwen weg en gaat niet tot haar in, voordat zij hersteld zijn. Maar wanneer zij zich hebben gereinigd, gaat tot haar in, zoals God het je heeft bevolen. God bemint hen, die zich tot Hem wenden en zich rein houden.

Eerst mocht je je vrouwen neuken wanneer het je behaagt, maar blijkbaar toch niet helemaal.
Als de menstruatie voorbij is en je vrouwen zich gewassen hebben BEVEELT Allah je hun te neuken.
Das noch eens een klare taal van Allah wat een sex-orgie.
Ik begin die Ajbrdaler van der Veen (hoe heette die gast bij Knevel?) te begrijpen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Godslasteraar op 12-04-2005 00:12:43 ]
pi_26161052
quote:
De Koe:
24. Doch, indien je het niet kunt doen - en je zult het nimmer kunnen doen - wacht dan voor het vuur, dat voor de ongelovigen is bereid, en waarvan de brandstof mensen en stenen zijn.
De ongelovigen wacht een vuur gestookt met mensen en stenen.

Voorwaar, Allah is groot!

De Koran heilig???
Ik heb nog nooit zo'n reactionair en van haat vervuld boek onder ogen gehad, weerzinwekkend gewoon

[ Bericht 5% gewijzigd door Godslasteraar op 12-04-2005 00:30:54 ]
pi_26161615
Ik vrees voor jullie einde, echt waar. Welke kant gaat Nederland nou op?

Toon mij verzen die niet waar kunnen zijn of kom met harde feiten dat het tegenstrijdig is, niet met je eigen mening eroverheen.

En eee. Akkersloot met zn grote hoofd zonder hersenen, Godslasteraar zwervertje en Oversight sukkeltje! Jullie alllemaal samen mogen een KORAN maken, en ik wil geen enkele tegenstrijdigheid of fout zien. Lukt het jullie?

Het is de harde waarheid dat jullie zullen falen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2005 00:41:48 ]
  dinsdag 12 april 2005 @ 06:21:41 #105
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_26163241
quote:
Op maandag 11 april 2005 22:07 schreef Triggershot het volgende:
"Onze God en uw God is Eén".
Afgezien van het feit dat het helemaal niet botert tussen het boedhisme en de islam waarom is er enige noodzaak dat mensen in de zelfde God zouden geloven. Dat is dan toch echte tolerantie. http://www.aanneembaarheidsgodsdienst.nl/02.html
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  dinsdag 12 april 2005 @ 06:25:36 #106
60090 Akkersloot
pi_26163248
quote:
Op maandag 11 april 2005 23:30 schreef Godslasteraar het volgende:
Is dit nu die beruchte belofte over maagden in het hiernamaals
Dat zou dan toch ergens anders moeten staan. Want de sekteleider had het over 72 maagden.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  dinsdag 12 april 2005 @ 06:27:16 #107
60090 Akkersloot
pi_26163253
quote:
Op maandag 11 april 2005 23:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Hey Akkersloot

quote:
223. Uw vrouwen zijn een akker voor u - komt daarom tot uw akker
  dinsdag 12 april 2005 @ 06:32:11 #108
60090 Akkersloot
pi_26163264
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 00:10 schreef Godslasteraar het volgende:
De ongelovigen wacht een vuur gestookt met mensen en stenen.
Vers 2:12 heeft het over dé stenen. Welke stenen

Volgens de vertaler van de Kramers vertaling slaat het op onze, ja onze, afgodsbeelden

dinsdag 12 april 2005 @ 07:39:52 #109
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26163438
Nogmaals het verzoekje om terug on-topic te gaan, en de vragen van TS trachten te beantwoorden. Het is niet de bedoeling dat dit een (het zoveelste) islam-bash-topic wordt.
  dinsdag 12 april 2005 @ 10:18:47 #110
117328 JanPoedel
XS4ALL CSS-02
pi_26165486
quote:
Op zondag 10 april 2005 20:16 schreef Oversight het volgende:

[..]
ik daag 1 nederlandse Moslim uit, om serieus uit te leggen wáárom hij gelooft dat dit boek de waarheid bevat.
Dat je werkelijk zou denken dat moslims van nature zo dom zouden zijn om op zo'n doorzichtige provocatie in te gaan, verraadt je ware aard en je ware intentie.

if($islamofoob) {
6. Zeker, zij die (de waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of je hen waarschuwt of niet - zij zullen niet geloven.
7. God heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier en hen wacht een zware straf.
9. Zij trachten God en de gelovigen te bedriegen, zij misleiden echter niemand dan zichzelf en beseffen dat niet.
10. Er is een ziekte in hun hart en God heeft die ziekte verergerd; er wacht hen een pijnlijke straf, omdat zij plachten te liegen.
15. God zal hun spotternij bestraffen en Hij zal hen blindelings in hun overtreding verder laten afdwalen.
16. Zij zijn het die dwaling hebben aanvaard in ruil voor de rechte weg, maar hun handelwijze heeft hen geen gewin gebracht, noch konden zij worden geleid.
18. Doof, stom en blind, derhalve keren zij niet terug;
$onzin=true;
}

if($onzin){

}
Het verstand van degenen die op alles een materialistische visie hebben, zit in hun ogen. En de ogen zijn blind in de spiritualiteit.
- www.islamendialoog.nl
pi_26165802
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 10:18 schreef JanPoedel het volgende:

[..]

Dat je werkelijk zou denken dat moslims van nature zo dom zouden zijn om op zo'n doorzichtige provocatie in te gaan, verraadt je ware aard en je ware intentie.
Jammer, maar je gaat niet in op zijn vraag. Wat je in feite zegt is: het is waar omdat het waar is, en iedereen die dat niet accepteerd wordt gestraft.

Nummertje 10 is wel leuk trouwens. We hebben allemaal een ziekte, en God maakt het nog eventjes wat erger. Maar zegt nummertje 7 niet dat God ons die ziekte heeft gegeven?
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_26165871
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 00:39 schreef Alper het volgende:
Toon mij verzen die niet waar kunnen zijn of kom met harde feiten dat het tegenstrijdig is, niet met je eigen mening eroverheen.
quote:
27: The Ant

18 Till, when they reached the Valley of the Ants, an ant exclaimed: O ants! Enter your dwellings lest Solomon and his armies crush you, unperceiving. Talking ants!
19 And (Solomon) smiled, laughing at her speech, and said: My Lord, arouse me to be thankful for Thy favour wherewith Thou hast favoured me and my parents, and to do good that shall be pleasing unto Thee, and include me i n (the number of) Thy righteous slaves.
Of moeten we deze wonderlijke pratende mieren maar niet letterlijk nemen?
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
pi_26167994
quote:
Jammer, maar je gaat niet in op zijn vraag. Wat je in feite zegt is: het is waar omdat het waar is, en iedereen die dat niet accepteerd wordt gestraft.
Niet helemaal, hij zegt:
quote:
6. Zeker, zij die (de waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of je hen waarschuwt of niet - zij zullen niet geloven.
Dus jij die de waarheid verwerpt (want geen moslim) kan wel gewaarschuwd worden (omdat je twijfelt aan de absolute waarheid van de koran) maar dat heeft toch geen zin, want jij zult het niet geloven (en dat blijkt maar weer).
deze account is gehacked door GreyHatHacks
  dinsdag 12 april 2005 @ 18:57:28 #114
60090 Akkersloot
pi_26177084
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 10:18 schreef JanPoedel het volgende:

7. God heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen
Behalve dat je leeft met de grootste circelredenatie die er is, betrek je ook een ander bij je religie.

En dan wordt verweten van "islambashing".

WIE IS BEGONNEN. !!!!!!!!!!!
  dinsdag 12 april 2005 @ 19:08:23 #115
60090 Akkersloot
pi_26177374
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 12:23 schreef EnderOnline het volgende:

[6. Zeker, zij die (de waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of je hen waarschuwt of niet - zij zullen niet geloven.]

Dus jij die de waarheid verwerpt (want geen moslim) kan wel gewaarschuwd worden (omdat je twijfelt aan de absolute waarheid van de koran) maar dat heeft toch geen zin, want jij zult het niet geloven (en dat blijkt maar weer).
"Dus jij die de waarheid verwerpt (want geen moslim)". Laten die achterlijken zich gewoon met zich zelf bemoeien. Wat geeft hen het recht om van ons te zeggen "zij die de waarheid verwerpen" ?

Ik wens geen onderdeel te zijn van een ideologie welke is verzonnen door een geesteszieke kinderverkrachter.

Als je graag de "wijsheden" van een ander verdedigd doe dan deze : Het essentiële verschil tussen de verschillende religies is ofdat zij een ander wel of niet bij een religie betrekken. http://www.aanneembaarheidsgodsdienst.nl/index.html
pi_26177792
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 12:23 schreef EnderOnline het volgende:

[..]

Niet helemaal, hij zegt:
[..]

Geloven in een boek met pratende mieren, inderdaad niet.

Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag WAAROM alles wat in het boek staat waar is. Verder dan cirkelredeneringen kom je niet.

Maargoed, het feit dat ik niet in je absolute 'waarheid' geloof, heb ik toch aan God te danken. Blijkbaar verdeelt hij de wereld netjes in mensen die wel en niet geloven, en wordt de 2e groep gestraft voor iets waar ze niets aan kunnen doen. Waarschijnlijk om te zorgen voor al dat brandstof voor de hel.
  dinsdag 12 april 2005 @ 19:29:04 #117
60090 Akkersloot
pi_26177884
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 19:25 schreef MrData het volgende:
Geloven in een boek met pratende mieren, inderdaad niet.

Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag WAAROM alles wat in het boek staat waar is. Verder dan cirkelredeneringen kom je niet.

Maargoed, het feit dat ik niet in je absolute 'waarheid' geloof, heb ik toch aan God te danken. Blijkbaar verdeelt hij de wereld netjes in mensen die wel en niet geloven, en wordt de 2e groep gestraft voor iets waar ze niets aan kunnen doen. Waarschijnlijk om te zorgen voor al dat brandstof voor de hel.
Enderonline is geen moslim. Hij toont alleen graag al zijn kennis en kunnen om de islam te verdedigen. (Daar zijn ik en Enter het dus grondig over oneens. Waarom moet je nu een ideologie van een kinderverkrachter verdedigen ? Een ideologie die ons, andersgelovigen, daar bij betrekt. Ideologien zonder vijandsbeeld zijn blijkbaar geen lang leven beschoren )

Jan Doedel is de user met die 10 punten (10 cirkelredenaties dus).
  dinsdag 12 april 2005 @ 19:34:13 #118
60090 Akkersloot
pi_26178007
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 19:25 schreef MrData het volgende:
Blijkbaar verdeelt hij de wereld netjes in mensen die wel en niet geloven, en wordt de 2e groep gestraft voor iets waar ze niets aan kunnen doen. Waarschijnlijk om te zorgen voor al dat brandstof voor de hel.
Jammer dat er geen zuurstof is in de hel. Maar wie weet welke islamofiel daar weer wat op weet te vinden.
  dinsdag 12 april 2005 @ 19:40:44 #119
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_26178161
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 19:34 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Jammer dat er geen zuurstof is in de hel.
Hoe weet je dat? Ben je er geweest? Bewijs maar dat er geen zuurstof in de Hel is.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 12 april 2005 @ 19:54:00 #120
60090 Akkersloot
pi_26178477
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 19:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hoe weet je dat? Ben je er geweest? Bewijs maar dat er geen zuurstof in de Hel is.
Omkering van de bewijslast. Tsjonge de hel zelfs met een hoofdletter
  dinsdag 12 april 2005 @ 19:57:17 #121
66444 Lord_Vetinari
pi_26178558
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 19:54 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Omkering van de bewijslast. Tsjonge de hel zelfs met een hoofdletter
Omkering van bewijslast???? Jij bent echt gestoord, weet je dat? Nogmaals: Jij doet een bewering ( "In de hel is geen zuurstof"). Op die bewering bouw je zelfs de rest van je post, want omdat er in de hel geen zuurstof is, kunnen ongelovigen er niet branden. Nogmaals: JIJ doet een bewering. het is aan JOU on JOUW bewering te onderbouwen.

Zou een leuke boel worden in de wetenschap:

Newton: Ik heb de zwaartekracht ontdekt
Einstein: Oh ja? Hoe dan? Welke berekeningen en redenering heb je gevolgd?
Newton: Ja, kom nou. Dat is omkering van de bewijslast. Bewijs jij maar dat ik de zwaartekracht niet heb ontdekt!

dinsdag 12 april 2005 @ 20:01:17 #122
60090 Akkersloot
pi_26178645
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 19:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Er bestaat gewoon geen hel. Laat staan dat er een hel is met zuurstof.

Ik hoef niet te bewijzen dat er een hel bestaat. :y

Bewijs jij eerst maar dat ik geen profeet ben.
  dinsdag 12 april 2005 @ 20:05:08 #123
66444 Lord_Vetinari
pi_26178724
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 20:01 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Er bestaat gewoon geen hel. Laat staan dat er een hel is met zuurstof.

Ik hoef niet te bewijzen dat er een hel bestaat. :y
Aangezien jij beweert dat er in de hel geen zuuurstof is, neem je daarmee a priori aan dat er een hel bestaat. Anders is de hele discussie over zuurstof irrelevant. Dus, uitgaande van de premisse, dat jij aanneemt dat er een hel bestaat (en gelet op je vaste bewering dat daar geen zuurstof is, is dat een solide premisse), dien je je volgende bewering, dat er in die volgens jou bestaande hel geen zuurstof is, te onderbouwen.
quote:
Bewijs jij eerst maar dat ik geen profeet ben.
Jij bent echt geobsedeerd, weet je dat? Waar je dit waanidee nou weer vandaan haalt is me een schreeuwend raadsel. Misschien dat iemand anders me even kan uitleggen, waarom hr. Akkersloot plotseling van mening is dat ik moet bewijzen dat hij al dan niet een profeet is?
pi_26178816
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 10:39 schreef MrData het volgende:

[..]

[..]

natuurlijk , het kan zijn dat ze echt praatten, maar Er staat in een andere vers dat god hem een gave gaf om de taal van vogels en insecten te begrijpen en met hen te communiceren.

de koran wordt meestal zo uitgelegd:
uit de context
mbv van andere koranversen
mbv van Hadith
ect..
als je bijvl niet had geweten dat die profeet de taal van mieren kon verstaan, dan zou je ook meteen denken dat die mieren echt konden praten.....
  dinsdag 12 april 2005 @ 20:10:39 #125
60090 Akkersloot
pi_26178853
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 20:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
. Misschien dat iemand anders me even kan uitleggen, waarom hr. Akkersloot plotseling van mening is dat ik moet bewijzen dat hij al dan niet een profeet is?
Omdat ik niet van jou mag zeggen dat Mohammed (met zijn "visioenen") geestesziek was
(of dat het nu temporaalkwab epilepsie of acromegalie of wat dan ook was, maakt voor mij niet uit.Dat konden zijn tijdgenoten immers ook niet weten).
pi_26178930
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 20:09 schreef zurich het volgende:

[..]

natuurlijk , het kan zijn dat ze echt praatten, maar Er staat in een andere vers dat god hem een gave gaf om de taal van vogels en insecten te begrijpen en met hen te communiceren.

de koran wordt meestal zo uitgelegd:
uit de context
mbv van andere koranversen
mbv van Hadith
ect..
als je bijvl niet had geweten dat die profeet de taal van mieren kon verstaan, dan zou je ook meteen denken dat die mieren echt konden praten.....
Lijkt Harry Potter wel.

Edit: of Lord Voldemort
  dinsdag 12 april 2005 @ 20:26:04 #127
66444 Lord_Vetinari
pi_26179223
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 20:10 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Omdat ik niet van jou mag zeggen dat Mohammed (met zijn "visioenen") geestesziek was
(of dat het nu temporaalkwab epilepsie of acromegalie of wat dan ook was, maakt voor mij niet uit.Dat konden zijn tijdgenoten immers ook niet weten).
En de link met het zelf zijn van een profeet, wat ik dus ineens zou moeten bewijzen, is....?
pi_26180014
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 10:39 schreef MrData het volgende:

[..]

[..]

Alles wat GOD wil zal gebeuren!

Als GOD wil dat mensen vliegen, dan kan dat! Als GOD wil dat vogels praten, dan gebeurt dat!

Mensen reageren zéér verbaast omdat ze denken dat het onmogelijk is, maar niets is onmogelijk voor GOD.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2005 21:05:24 ]
  dinsdag 12 april 2005 @ 21:15:29 #129
60090 Akkersloot
pi_26180512
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 20:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En de link met het zelf zijn van een profeet, wat ik dus ineens zou moeten bewijzen, is....?
Wat maakt dat nu uit. Wat voor je grote idool Mohammed zou gelden, zou toch ook voor mij kunnen gelden.

Dus bewijs maar dat ik geen profeet ben. Met jouw argumenten.
  dinsdag 12 april 2005 @ 21:18:56 #130
60090 Akkersloot
pi_26180617
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 20:56 schreef Alper het volgende:
Waarom maakt hij, zoals Data zei, dan niet iedereen gelovig ?

Of denk je echt dat wij ook in dat hersenspinsel van die geesteszieke kinderverkrachter (de "profeet" Mohammed) geloven ?
pi_26180699
8. En er zijn mensen, die zeggen: "Wij geloven in God en in de laatste Dag, hoewel zij geen gelovigen zijn."

9. Zij trachten God en de gelovigen te bedriegen, zij misleiden echter niemand dan zichzelf en beseffen dat niet.

Error! Hoe kunnen mensen die níet geloven trachten God te bedriegen? Waarom zou je iemand bedriegen die niet bestaat?
pi_26180789
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 20:56 schreef Alper het volgende:

[..]

Als GOD wil dat mensen vliegen, dan kan dat! Als GOD wil dat vogels praten, dan gebeurt dat!

Mensen reageren zéér verbaast omdat ze denken dat het onmogelijk is, maar niets is onmogelijk voor GOD.
Waarom doen we dan nog zo moeilijk?

En waarom is het dan erg als een meisje besluit geen hoofddoek te dragen en geen make-up op te doen bijvoorbeeld? Da's dan toch ook God's wil? Waarom laat hij haar dit doen, en straft hij haar er later voor? Is hij zo sadistisch?
  dinsdag 12 april 2005 @ 21:29:44 #133
60090 Akkersloot
pi_26180944
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 21:21 schreef Toeps het volgende:
Error! Hoe kunnen mensen die níet geloven trachten God te bedriegen? Waarom zou je iemand bedriegen die niet bestaat?
Zurich, Alper en Jan Poedel weten alles over die verre en verre Allah. Maar over hun eigen mede mensen weten ze niets.
En die noemen zich dan wijs
pi_26181195
praat maar lekker door, denk je dat die onzin van jullie mijn standpunt zal veranderen?
  dinsdag 12 april 2005 @ 21:47:09 #135
60090 Akkersloot
pi_26181373
Je hebt een mooie ondertitel
quote:
En indien uw Heer had gewild, zouden allen die op aarde zijn, zeker tezamen hebben geloofd. Wilt gij de mensen dan dwingen, gelovigen te worden? (Koran 10:99)
Je bent een goede gast

(Jammer dat er ook niet zulke anders-gelovigen vriendelijke verzen in je koran staan zoals "neemt christenen en joden niet tot uw vrienden", "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden"
pi_26181774
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 21:47 schreef Akkersloot het volgende:
Je hebt een mooie ondertitel
[..]

Je bent een goede gast

(Jammer dat er ook niet zulke anders-gelovigen vriendelijke verzen in je koran staan zoals "neemt christenen en joden niet tot uw vrienden", "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden"
Bestrijden, let goed op dat woord. Ik kan nu weinig mensen zien die de profeet proberen te bestrijden. Het kan ook niet meer want hij is immers niet meer op de wereld, die regel geldt dus voor de tijd van de profeet. En als ze het toch met woorden gaan proberen, gaan ze hun gang maar! Voor mij is hij de harde waarheid en voor jou niet, maar dat maakt mij dus geen barst uit..... Ik geloof niet in de Koran voor JOU maar voor MIJZELF. JIj gaat mij niet redden in het hiernamaals, maar dat zal GOD zijn.

Verderf brengen in het land. Ja, het woord zegt het al ''verderf'' brengen. Stel dat er een massa verkrachters op straat loopt hier in Nederland en verkrachten jou vrouw + nog een stelletje vrouwen. Heel Nederland zal van angst en twijfel niet meer normaal kunnen leven. Wat denk jij dan over die idioot?

Denk je: ''achhh laat maar het is toch maar mn vrouw!'' of denk je ''vuile idioot, ik vermoord je!!''.

Als je echt naar mijn mening zou vragen dan zou ik dit vers goed keuren. Maar wat ik absoluut nooit zal doen is iemand vermoorden, want ik laat diegene gewoon aan GOD/ALLAH over. Die zal het met hem afhandelen. Immers zijn er wetten op de wereld en doden mag niet, dan moet je je daar wel aan houden, toch? De Koran zegt zelf dat als je één iemand vermoordt het vergelijkbaar is dat je heel de mensheid hebt vermoord. Het is dus NOOIT toegestaan in de ISLAM met OORLOG als uitzondering.

Profeet Mohammed heeft altijd gezegd dat mensen NOOIT moesten beginnen met oorlog voeren TOT DAT de vijand begon met aanslagen!! Hij heeft slaven van andere slavernijen gekocht en hen een normaal leven gegeven.
Inderdaad !! De moslims in die tijd namen SLAVEN, maar hoe? Als ze éénmaal iemand hadden gepakt van die aanslagplegers op de profeet en zijn gemeenschap boeiden ze hen meteen met touwen en gaven hun geen drinke noch eten.
De profeet heeft toen gezegd: ''LAAT ZE METEEN LOS EN SLA HÉN NIET, GEEF HUN WATER EN WAT TE ETEN!!''.

Hieruit kan ik concluderen dat de profeet een perfect mens was vol LIEFDE ! Mensen die hem vergelijken met Jezus en zeggen dat hij een kinder-verkrachter is zijn gewoon niet goed bij hun hoofd.

Zal ik ook vertellen waarom profeet Mohammed met Hz. Ayse trouwde?
Ayse was 10 jaar toen ze ging trouwen met de profeet. Ze had géén voedsel, géén huis en ze leefde met haar famillie in grote armoede.
De profeet nam haar onder zijn hoede. Wat hij wilde was dat Ayse niet een hoer werd of dood ging van de honger.
Ayse is niet de enige vrouw van de profeet. Hij had immers meer vrouwen en hij gaf ieder evenveel aandacht. Hij wilde dat ze een goede leven hadden.

Hiermee houdt het niet op, want hij wilde ook de Islam onder vrouwen zo goed mogelijk verspreiden. De vrouwen van de profeet hadden ook veel contact met andere vrouwen en hebben een grote bijdrage gehad bij de verspreiding van de Islam onder vrouwen.

Wist je dat profeet Mohammed heeft gezegd: ''Het paradijs ligt onder de voeten van uw moeders!''.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2005 22:16:12 ]
  dinsdag 12 april 2005 @ 22:15:07 #137
60090 Akkersloot
pi_26182184
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 22:01 schreef Alper het volgende:
Bestrijden, let goed op dat woord. Ik kan nu weinig mensen zien die de profeet proberen te bestrijden. Het kan ook niet meer want hij is immers niet meer op de wereld die regel geldt dus voor de tijd van de profeet
Juist.

Maar in veel vertalingen zie ik staan "boodschappers" i.p.v. "boodschapper". Ten tijde van Mohammed waren die andere (vermeende) boodschappers Adam, Noach, Abraham, Mozes, David en Jezus er toch ook niet meer ?
quote:
, . En als ze het toch met woorden gaan proberen, gaan ze hun gang maar! Voor mij is hij de harde waarheid en voor jou niet, maar dat maakt mij dus geen barst uit..... Ik geloof niet in de Koran voor JOU maar voor MIJZELF. JIj gaat mij niet redden in het hiernamaals, maar dat zal GOD zijn.
Geloof je echt niet dat van die 1,2 miljard moslims dat op vatten als "strijd tegen de islam" ?

En trouwens. Zij die kritiek hadden tegen Mohammed, toen hij nog leefde, hoefden toch niet gedood te worden ????????
quote:
Verderf brengen in het land. Ja, het woord zegt het al ''verderf'' brengen. Stel dat er een massa verkrachters op straat loopt hier in Nederland en verkrachten jou vrouw + nog een stelletje vrouwen. Heel Nederland zal van angst en twijfel niet meer normaal kunnen leven. Wat denk jij dan over die idioot?
Het is niet "of" maar "en". Als iemand zou verkrachten zonder de "profeet" te bestrijden mogen we die toch ook aan pakken.

Ik vat het op als een vers dat zegt dat ongelovigen verderf brengen. Zoals na een aardbeving in Lissabon waarna duizenden "ongelovige" Joden werden vermoord. Of onlangs in Algiers. Waar na een aardbeving de fundi's op jacht gingen naar vrouwen zonder hoofddoekje.
  dinsdag 12 april 2005 @ 22:23:56 #138
60090 Akkersloot
pi_26182441
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 22:01 schreef Alper het volgende:

Hij heeft slaven van andere slavernijen gekocht en hen een normaal leven gegeven.
Waarom heeft hij de slavernij dan niet direkt afgeschaft. De koran is toch goddelijk? En wijsheid, en zeker goddelijke wijsheid, geldt toch voor alle tijden !
Overigens heeft Mohammed juist slaven gemaakt. Onder andere de vrouwen en de kinderen van de 600 ongewapende joodse mannen die hij heeft vermoord. Een Joodse stam die al eeuwen in Medina leefden en die uitgerekend Mohammed onderdak hadden gegeven nadat hij uit Mekka was gevlucht.

En over de behandeling van gevangenen. Vent. Als die Mohammed niet zijn epilepsie aanvallen had gehad was er gewoon geen oorlog geweest. Was dat niet een stuk beter ?
quote:
Zal ik ook vertellen waarom profeet Mohammed met Hz. Ayse trouwde?
Om terug te komen op wijsheid (en dus zeker goddelijke wijsheid). Wijsheid geldt voor alle tijden. Als Mohammed echt een boodschapper was die uitgekozen was door een God dan had die alwetende en vooruitziende God moeten weten dat anno 2000 zo'n goddelijke boodschapper echt niet geloofwaardig zou zijn.
pi_26182967
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 22:23 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Waarom heeft hij de slavernij dan niet direkt afgeschaft. De koran is toch goddelijk? En wijsheid, en zeker goddelijke wijsheid, geldt toch voor alle tijden !
Overigens heeft Mohammed juist slaven gemaakt. Onder andere de vrouwen en de kinderen van de 600 ongewapende joodse mannen die hij heeft vermoord. Een Joodse stam die al eeuwen in Medina leefden en die uitgerekend Mohammed onderdak hadden gegeven nadat hij uit Mekka was gevlucht.

En over de behandeling van gevangenen. Vent. Als die Mohammed niet zijn epilepsie aanvallen had gehad was er gewoon geen oorlog geweest. Was dat niet een stuk beter ?

[..]

Om terug te komen op wijsheid (en dus zeker goddelijke wijsheid). Wijsheid geldt voor alle tijden. Als Mohammed echt een boodschapper was die uitgekozen was door een God dan had die alwetende en vooruitziende God moeten weten dat anno 2000 zo'n goddelijke boodschapper echt niet geloofwaardig zou zijn.
Hahaha, je struikelt over het juiste steentje. In de Koran zegt God/Allah altijd dat mensen in de loop van de tijd niet in de profeet zullen geloven.
pi_26183340
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 22:23 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ik weet niet welke idioot dat sprookje heeft verzonnen, maar ga je gang. Jij mag geloven waar jij je het beste in voelt.

Vermoord..... Profeet Mohammed en vermoorden kunnen niet bijelkaar komen. Mohammed heeft oorlog altijd verboden tenzij er aanslagen gepleegd werden van de andere kant. Hij is weer diegene die voor de STOP heeft gezorgd van het begraven van levende babys (meisjes).
HIJ is weer diegene die voor de gelijkheid heeft gezorgd tussen MAN EN VROUW.
Staar je niet blind naar het barbaarse cultuur van de arabieren, zij zijn echt van het rechte pad afgedwaald. Zij denken met ''ALLAH AKBAR'' te zeggen moslim te kunnen worden. Zij denken weer dat ze door onschuldige mensen te onthoofden het paradijs in zullen komen. Cultuur van hun heeft de ISLAM al genoeg geschaadt.

De Koran zegt ook duidelijk dat de mensheid niet meer GOD zal gehoorzamen maar hun eigenweg in zullen gaan. Meeste mensen van deze tijd weten niet eens wat in de Koran staat.
Geloof me! Ik heb meerdere Islamieten gevraagd of ze de Koran wel ééns in het Nederlands of Turks hebben gelezen. 75% zegt dit niet gedaan te hebben. Ze zeggen dat ze het in het arabisch zullen doen omdat dat de originele taal is van de ISLAM.

Hier ben ik VOLKOMEN TEGEN!! De koran is een open boek met open verzen, iedereen die een klein beetje zijn verstand gebruikt snapt alles wat in de Koran staat. Als ik geen korrel verstand heb van het arabisch en ik lees dat steeds, zonder ook iets ervan te begrijpen dan is dat toch ZÉÉR DOM ! Waarom zou ik het nou in het Arabisch lezen? Is daar een openbaring in de Koran voor gedaan? Staat er in '' JE MOET IN HET ARABISCH LEZEN ! '' ?? Nee......

Ik heb ook geen zin om alles in het arabisch te lezen, waarom zou ik dat niet in mijn eigen taal doen? Nederlands of Turks.
pi_26183830
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 22:40 schreef Alper het volgende:

[..]

Hahaha, je struikelt over het juiste steentje. In de Koran zegt God/Allah altijd dat mensen in de loop van de tijd niet in de profeet zullen geloven.
Jongen, wat wil je nou met je religie?
Wat gaat de islam ons nu aanbieden? rechtvaardigheid? welvaart? bloeiende kunsten en wetenschappen? democratie? , tolerantie? een toekomst?.
Met één oog op het Midden Oosten heb ik zo mijn twijfels, en met mij de meerderheid van de wereldbevolking.

edit: tekst volledig omgegooid

[ Bericht 5% gewijzigd door Godslasteraar op 13-04-2005 01:25:42 ]
  woensdag 13 april 2005 @ 07:09:57 #142
60090 Akkersloot
pi_26187659
quote:
Op zondag 10 april 2005 18:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het wachten is op Akkersloot die bij elk vers gaat aantonen dat het door een epilepsie patient is bedacht, dat het fascisme is enzovoort enzovoort over de uitgesleten paden...
Nee. "De vergelding voor hen die God en ZIjn Boodschappers bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" (koran 5:33) is natuurlijk de definitie van zelfverdediging
Zie ergens een post onder "vraagje over de islam" topic starter "Jan Marijnissen". (zoek funktie werkt niet).[sub[ En dat je mij toen verziekt van haat noemde terwijl toevallig een andere post in discussie met een andere user precies het zelfde zei en je daartegen niets zei [/sub]
  woensdag 13 april 2005 @ 07:13:34 #143
60090 Akkersloot
pi_26187674
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 22:40 schreef Alper het volgende:
Een selffullfilling profecy dus.
Ten tijde van de "profeet" waren er al mensen die niet in die "profeet" geloofden.

Dus er moeten mensen zijn die niet in de "profeet" geloven. Het succes van een ideologie (zoals de islam ook is) is heel vaak gebaseerd op de creatie van een vijandsbeeld. Jij voelt je immers toch een stuk beter dan iemand die Mohammed geestesziek noemt. Of niet ?
  woensdag 13 april 2005 @ 07:21:54 #144
60090 Akkersloot
pi_26187707
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 22:52 schreef Alper het volgende:

[epilepsie aanvallen]

Ik weet niet welke idioot dat sprookje heeft verzonnen, maar ga je gang. Jij mag geloven waar jij je het beste in voelt.
Bij een epilepsie aanval zijn er allerlei kortsluitingkjes in een deel van de hersenen. Bij een epilepsie aanval bij het slaapkwab ontstaan allerlei religieuze ervaringen. Een canadeze neuroloog, Michael Persinger, heeft een helm ontwikkeld met allerlei stroomdraadjes. Hij kan daarmee gewone epilepsie aanvallen opwekken en hij kan er epilepsie aanvallen bij het slaapkwab (temporaalkwab) opwekken. Daarbij ontstaan precies de zelfde ervaringen zoals bij de "profeten" Mohammed, Paulus, Johannes en Jean d'Arc.
Onze "profeet" Mohammed was dus gewoon geestesziek.
quote:
Vermoord..... Profeet Mohammed en vermoorden kunnen niet bijelkaar komen. Mohammed heeft oorlog altijd verboden tenzij er aanslagen gepleegd werden van de andere kant.
Nogmaals. Als de "profeet" niet zijn epilepsie aanvallen had gehad was er totaal geen oorlog geweest.
quote:
Hier ben ik VOLKOMEN TEGEN!! De koran is een open boek met open verzen, iedereen die een klein beetje zijn verstand gebruikt snapt alles wat in de Koran staat. Als ik geen korrel verstand heb van het arabisch en ik lees dat steeds, zonder ook iets ervan te begrijpen dan is dat toch ZÉÉR DOM ! Waarom zou ik het nou in het Arabisch lezen? Is daar een openbaring in de Koran voor gedaan? Staat er in '' JE MOET IN HET ARABISCH LEZEN ! '' ?? Nee......
Juist.
  woensdag 13 april 2005 @ 08:34:18 #145
117328 JanPoedel
XS4ALL CSS-02
pi_26188052
quote:
Op woensdag 13 april 2005 07:21 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Bij een epilepsie aanval zijn er allerlei kortsluitingkjes in een deel van de hersenen. Bij een epilepsie aanval bij het slaapkwab ontstaan allerlei religieuze ervaringen. Een canadeze neuroloog, Michael Persinger, heeft een helm ontwikkeld met allerlei stroomdraadjes. Hij kan daarmee gewone epilepsie aanvallen opwekken en hij kan er epilepsie aanvallen bij het slaapkwab (temporaalkwab) opwekken. Daarbij ontstaan precies de zelfde ervaringen zoals bij de "profeten" Mohammed, Paulus, Johannes en Jean d'Arc.
Onze "profeet" Mohammed was dus gewoon geestesziek.
[..]

Nogmaals. Als de "profeet" niet zijn epilepsie aanvallen had gehad was er totaal geen oorlog geweest.
[..]
Toch knap dat een analfabeet persoon die epilepsie-aanvallen heeft, een boek als de Koran tot stand kan brengen. Of zijn daar ook verklaringen voor?
Het verstand van degenen die op alles een materialistische visie hebben, zit in hun ogen. En de ogen zijn blind in de spiritualiteit.
- www.islamendialoog.nl
  woensdag 13 april 2005 @ 09:02:25 #146
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_26188329
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 00:39 schreef Alper het volgende:
Ik vrees voor jullie einde, echt waar. Welke kant gaat Nederland nou op?

En eee. Akkersloot met zn grote hoofd zonder hersenen, Godslasteraar zwervertje en Oversight sukkeltje! Jullie alllemaal samen mogen een KORAN maken, en ik wil geen enkele tegenstrijdigheid of fout zien. Lukt het jullie?

Het is de harde waarheid dat jullie zullen falen.
Jij bent eng.
  woensdag 13 april 2005 @ 09:11:31 #147
64288 Bensel
Ladderzat
pi_26188425
Euhm Alper.. de bewijslast ligt nog altijd bij jou.. en kom niet aan met de koran.. dat is nl een boek, geen bewijs.. ik wil een herhaalbare experiment zien, waardoor we zeker weten dat Allah bestaat. (en uiteraard geldt dit geintje ook voor christenen). Zolang je dat niet hebt, geloof ik geen woord van wat je zegt, of wat er in de bijbel of koran staat
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 13 april 2005 @ 09:17:41 #148
117328 JanPoedel
XS4ALL CSS-02
pi_26188508
quote:
Op woensdag 13 april 2005 09:11 schreef Bensel het volgende:
Euhm Alper.. de bewijslast ligt nog altijd bij jou.. en kom niet aan met de koran.. dat is nl een boek, geen bewijs.. ik wil een herhaalbare experiment zien, waardoor we zeker weten dat Allah bestaat. (en uiteraard geldt dit geintje ook voor christenen). Zolang je dat niet hebt, geloof ik geen woord van wat je zegt, of wat er in de bijbel of koran staat
Besta jij? Adem jij? Ga je dood? Bestaat water? Bestaat vuur? Zo ja, wat valt er dan nog te bewijzen? Beter bewijs dan alles om je heen kun je niet vinden. Maar mensen als jij, mensen die werkelijk denken dat het leven door toeval is ontstaan, zullen wel hun hele leven zichzelf blijven ontkennen en als een kip zonder kop op zoek gaan naar antwoorden die ze nooit zullen vinden. Ze blijven immers blind voor alles wat bestaat.
- www.islamendialoog.nl
  woensdag 13 april 2005 @ 09:27:59 #149
64288 Bensel
Ladderzat
pi_26188655
haha, JP, (leuke afjkorting trouwens..) jij wil dus zeggen dat jij bestaat door de gratie van iets wat niet waar te nemen is, waarvan niet eens aanneembaar te maken is dat het bestaat.. Ik kan meer om me heen verklaren dan dat jij dat kan met een almachtig wezen om je heen die alles voorkauwt, en bovendien daarbij nog liegt ook.

Hoe is je God/Allah eigenlijk ontstaan
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_26188793
quote:
Op woensdag 13 april 2005 09:17 schreef JanPoedel het volgende:

[..]

Besta jij? Adem jij? Ga je dood? Bestaat water? Bestaat vuur? Zo ja, wat valt er dan nog te bewijzen? Beter bewijs dan alles om je heen kun je niet vinden. Maar mensen als jij, mensen die werkelijk denken dat het leven door toeval is ontstaan, zullen wel hun hele leven zichzelf blijven ontkennen en als een kip zonder kop op zoek gaan naar antwoorden die ze nooit zullen vinden. Ze blijven immers blind voor alles wat bestaat.
Nee, dat is geen bewijs: dat is een interpretatie. Denken dat het leven geen toeval is is een interpretatie. Jij gelooft graag dat er een reden is achter het leven, en ik moet zeggen dat dat idee bijzonder aanlokkelijk is. Jij geeft je daar aan over, een ander is sceptisch. Ik ben het met je eens dat je God niet kunt/hoeft te bewijzen, ik denk dat je ook vrij doelloos bent als je dat probeert. Daarom blijft het bij interpreteren. Maar wat mij tegenstaat, is dat veel gelovigen ( en bepaalde atheisten trouwens ook ) hun interpretatie brengen als absolute zekerheid. Voor jou misschien, voor iemand die buiten jou staat natuurlijk niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')