abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26323756
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:35 schreef Tyberius het volgende:
Het milieu is als aandachtspunt langzaam maar zeker terug aan het keren in de politiek. Let maar op.
Milieu is hoe je het ook bekijkt, altijd gekoppeld aan welvaart, zodra het economisch goed gaat en het milieu derhalve nog meer belast wordt maakt men ruimte, tijd en geld vrij om hetgeen wat we nog hebben te beschermen.
Nu ieder dubbeltje omgedraaid moet worden neemt de milieuproblematiek minder ruimte in, helaas maar waar.
Eigenlijk is het gewoon wachten op een huge catastrofe die de tsnuami en dat sooort akkefietjes in de schaduw zet, zodat we eindelijk eens met de neus op de feiten gedrukt worden.
Ik denk dat we met z'n allen een mentaliteitsverandering moeten doormaken, voordat milieuproblematiek werkelijk vaste voet aan de gond krijgt.
Yeah baby Yeah!
pi_26325738
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:40 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Ook als 6 miljard mensen in de oceaan pissen heeft dat geen invloed. Ik heb nu even geen zin om het op te zoeken, maar aangenomen dat een kleine boodschap gemiddeld een halve liter zal zijn zou het gaan om 3 miljard liter. Dat is vergeleken met de inhoud van de oceaan peanuts.
3 miljard liter is natuurlijk peanuts, ik zei het alleen maar om aan te geven dat je de verhoudingen scheef trekt. Je kan de hele uitstoot van gassen van de mensheid niet vergelijken met 1 iemand die in de oceaan pist.

Hoe denk je trouwens over vervuiling van de oceaan? Is dat ook niet mogelijk volgens jou?
quote:
Europa is inderdaad maar een zielig klein stukje land op deze aardkloot. Moet je eens een globe voor bekijken................
En dan heb ik het alleen nog maar over West-Europa! Niet het enige stukje "lokaal" gebied ter wereld wat kampt met ernstige luchtvervuiling overigens.
quote:
Niet bij de hand, maar kan ik wel eens gaan zoeken.
Gaarne!
quote:
Heb jij een bulldozer? Ik niet. Heb jij een theelepeltje? Ik in ieder geval wel. Ik trek niets scheef, ik probeer voor jou aanschouwelijk te maken over welke schaal het gaat. De mens is nietig, en zijn invloed ook.
Wat ik en jij wel of niet hebben doet niet terzake hier. Ook hier geldt: 1 mens is nietig, 6 miljard niet. Kijk maar eens hoe de mens de afgelopen 100 jaar het gezicht van de aarde heeft veranderd. Vooral in een dichtbevolkt land als Nederland kan je goed zien wat de invloed van de mens kan zijn.
quote:
Wat je zegt, heel toevallig. Of zou de Tsunami echt veroorzaakt zijn doordat in Thailand teveel homo's lagen te bonken, wat een schokgolf opwekte? Sorry hoor, in de kern net zo absurd.
Ja kijk, en dit is nou precies wat ik bedoel met debiele vergelijkingen.
quote:
Wat je zegt, een theorie. Je moest eens weten hoeveel theoriën de ronde doen. En hoeveel "bewijzen" men altijd maar weer voor zo'n theorie placht te proberen te leveren. De theorie wordt er niet door ondersteund, maar ook niet tegengesproken, het kan een aanleiding zijn voor nader onderzoek, meer niet.
Hoe kan je in hemelsnaam zeggen dat dit de theorie niet ondersteunt? Praktijk en theorie zijn in overeenstemming maar jij ziet daar geen ondersteuning voor de theorie in? Ik zeg ook niet dat het waterdicht bewijs is, maar het maakt de theorie wel zeer aannemelijk.
quote:
Die vergelijkingen zijn dus helemaal niet zo debiel, maar toch aardig dat je aan mijn mening de kreet debiel hangt, je hebt kennelijk dat soort woorden nodig om geloofwaardig te zijn............ ZWAK!!
Naar mijn mening zijn de vergelijkingen die je hier maakt idd debiel, sorry als ik je daar mee beledig, maar dat vind ik gewoon.
quote:
De media speelt inderdaad in dit soort discussies een uiterst bedenkelijke rol, zoals bijvoorbeeld het met veel tamtam publiceren van allerlei doemscenario's. Diezelfde media heeft het bijvoorbeeld met speels gemak over temperatuurveranderingen van tientallen graden en stijgingen van de zeespiegel met tientallen meters, alles totaal niet gefundeerd, maar nagepraat van dubieuze bronnen. Ik baseer mij in de regel dan ook niet puur op wat er in de media komt. Overigens was de media over die hockeystick erg laat, hij wordt reeds langer bestreden. Feit is dat de hockeystick bijzonder veel fouten bevat, en dat de reeks conclusies die aan die hockeystick zijn verbonden er nooit aan opgehangen hadden mogen worden.
Maar zoals je hebt kunnen lezen via mijn linkje is de hockeystick iig niet gebaseerd op slechts 1 onderzoek en lijken de grote lijnen toch aardig te kloppen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')