Nee, op een keer begint het hele verhaal opnieuw.quote:Op zondag 10 april 2005 19:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Houdt 'ie ook ooit op, die Big Red Button?
Natuurlijk kom je!quote:Op zondag 10 april 2005 19:11 schreef Monidique het volgende:
Nou, misschien dat ik dan toch maar op die meet kom.
Het is dat je een racist bent en ik al een vriendje heb, maar ànders...!quote:Op zondag 10 april 2005 19:18 schreef SingleCoil het volgende:
Direct en open zijn is prima, ik hou niet zo van die spelletjes. En als we toch spelletjes doen, dan liever vieze. Het vereist wel dat je elkaars mening ook echt accepteert. Als we in de kroeg zijn, en zij zegt: 'ik wil naar huis', en ik nog niet, dan zeg ik dus 'Doei! Zie je thuis wel'. Lijkt me normaal. En andersom ook. Nee is nee, en ga niet zeuren. (Verleiden is OK). En we hoeven het niet overal over eens te zijn (hoewel jouw mening dan natuurlijk wel onjuist is), liever geen oplossing dan een compromis.
Er zijn meer kleuren dan zwart en wit.quote:Op zondag 10 april 2005 19:18 schreef SingleCoil het volgende:
Direct en open zijn is prima, ik hou niet zo van die spelletjes.
Accoordquote:En als we toch spelletjes doen, dan liever vieze.
Het vereist denk ik vooral dat je in een taal spreekt die je van elkaar begrijpt.quote:Het vereist wel dat je elkaars mening ook echt accepteert.
Mij ook, maar ik ben (net zoals jij) erg individualistisch, en zou daar dus geen problemen mee hebben.quote:Als we in de kroeg zijn, en zij zegt: 'ik wil naar huis', en ik nog niet, dan zeg ik dus 'Doei! Zie je thuis wel'. Lijkt me normaal. En andersom ook.
Hemel, alsjeblieft niet zegquote:Nee is nee, en ga niet zeuren. (Verleiden is OK). En we hoeven het niet overal over eens te zijn
In sommige gevallen is een compromis toch wel belangrijk lijkt me. Het hangt echter van de situatie af.quote:(hoewel jouw mening dan natuurlijk wel onjuist is), liever geen oplossing dan een compromis.
In het echt zijn we ook heel lief hoor, ik tenminste wel.quote:Op zondag 10 april 2005 19:19 schreef Monidique het volgende:
Dat zou heel lief zijn, hoewel ik jullie ook nog nooit echt gezien heb.
Heel herkenbaar. In zekere zin zou ik jouw ideale vrouw zijn.quote:Op zondag 10 april 2005 19:29 schreef SingleCoil het volgende:
Spelletjes: Je zegt niet wat je vindt maar zegt: "Je weet wel wat ik bedoel". Als ik vraag of je zin hebt de stad in te gaan kijk je me verwoestend aan en loop kwaad de kamer uit (ik had moeten onthouden dat je vanavond x,y of z wilde doen). Als ik zeg "Doei! Ik zie je thuis wel" dan blijf je met een kutkop zitten tot ik ook naar huis ga. Als ik vraag wat er is dan zeg je "Daar hebben we het onderweg nog wel over". Kortom, geen antwoord geven maar iets anders willen bereiken, meestal weer duffe machtsspelletjes of zo. Vragen "Hou je eigenlijk wel van me ?". Hoe kan ik dat nou weten, ik ben een man!
Dat zijn dingen die ik zelf niet doe, en waar ik zelf ook niet tegen zou kunnen als mijn partner zo zou zijn. Wat dat betreft houd ik dan denk ik ook wel van directheid, of laat ik zeggen : Eerlijkheid en oprechtheid.quote:Op zondag 10 april 2005 19:29 schreef SingleCoil het volgende:
Spelletjes: Je zegt niet wat je vindt maar zegt: "Je weet wel wat ik bedoel". Als ik vraag of je zin hebt de stad in te gaan kijk je me verwoestend aan en loop kwaad de kamer uit (ik had moeten onthouden dat je vanavond x,y of z wilde doen). Als ik zeg "Doei! Ik zie je thuis wel" dan blijf je met een kutkop zitten tot ik ook naar huis ga. Als ik vraag wat er is dan zeg je "Daar hebben we het onderweg nog wel over". Kortom, geen antwoord geven maar iets anders willen bereiken, meestal weer duffe machtsspelletjes of zo. Vragen "Hou je eigenlijk wel van me ?". Hoe kan ik dat nou weten, ik ben een man!
Ode aan de M.quote:Op zondag 10 april 2005 19:33 schreef Monidique het volgende:
Ja, M vind ik inderdaad wel perfect. Het moest zo zijn, denk ik.
Dat soort situaties vind ik dus wel erg moeilijk, weet dan niet goed wat ik moet zeggen als ik niet eerlijk kan zijn.quote:Op zondag 10 april 2005 19:42 schreef SingleCoil het volgende:
Oprechtheid is misschien nog beter. Soms is eerlijkheid niet handig. Als mijn beste vriend foto's van zijn zoontje laat zien is eerlijkheid een onhandige zaak, want het jongetje is dubbel gehandicapped en ziet er verschrikkelijk uit. Oprecht is dan zeker beter.
"Het is het liefste kind dat ik ooit gezien heb" (Herman Finkers)quote:Op zondag 10 april 2005 19:42 schreef SingleCoil het volgende:
Oprechtheid is misschien nog beter. Soms is eerlijkheid niet handig. Als mijn beste vriend foto's van zijn zoontje laat zien is eerlijkheid een onhandige zaak, want het jongetje is dubbel gehandicapped en ziet er verschrikkelijk uit. Oprecht is dan zeker beter.
Je zou kunnen kijken naar iets positiefs, en de rest verzwijgen. Het is wel iets wat ik zelf ook in meer of mindere mate toepas. Niet eerlijk, maar ik denk niet slechter dan eerlijkheid in die situaties.quote:Op zondag 10 april 2005 19:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat soort situaties vind ik dus wel erg moeilijk, weet dan niet goed wat ik moet zeggen als ik niet eerlijk kan zijn.
Dat is dus ook wat ik dan doe, maar ik voel me er uitermate onprettig bij.quote:Op zondag 10 april 2005 19:45 schreef Alicey het volgende:
Je zou kunnen kijken naar iets positiefs, en de rest verzwijgen. Het is wel iets wat ik zelf ook in meer of mindere mate toepas. Niet eerlijk, maar ik denk niet slechter dan eerlijkheid in die situaties.
Soms kun je niet het goede kiezen.quote:Op zondag 10 april 2005 19:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat is dus ook wat ik dan doe, maar ik voel me er uitermate onprettig bij.
Gelukkig komen die situaties niet zo vaak voor.quote:Op zondag 10 april 2005 19:47 schreef Alicey het volgende:
Soms kun je niet het goede kiezen.
Waarom voel je je daar onprettig bij?quote:Op zondag 10 april 2005 19:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat is dus ook wat ik dan doe, maar ik voel me er uitermate onprettig bij.
Begrafenissen ga ik meestal niet heen voor de overledene, maar eerder voor de nabestaanden.quote:Op zondag 10 april 2005 19:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Gelukkig komen die situaties niet zo vaak voor.
Mijn oma overleed niet zo lang geleden. Ik had helemaal niets met die vrouw. Ik heb tot de dag voor de begrafenis getwijfeld of ik er wel heen zou gaan, omdat het heel hypocriet voelde. Ik bedoel, toen ze nog leefde ging ik nooit naar haar toe en nu ze dood was zou ik dat ineens wel doen? Uiteindelijk ben ik gegaan voor mijn geestelijk gehandicapte nichtje en tante. Zij zouden het niet begrijpen als ik er niet zou zijn.
Omdat ik er moeite mee heb om oneerlijk te zijn.quote:Op zondag 10 april 2005 19:58 schreef miss_sly het volgende:
Waarom voel je je daar onprettig bij?
Ik zou me dan prettiger voelen ja. Puur egoïsme, inderdaad.quote:Zou je je werkelijk prettiger voelen als je eerlijkheid zou laten prevaleren maar dus in zo'n geval lomp en kwetsend zou zijn?
Ongemakkelijkquote:Op zondag 10 april 2005 19:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom voel je je daar onprettig bij?
Zou je je werkelijk prettiger voelen als je eerlijkheid zou laten prevaleren maar dus in zo'n geval lomp en kwetsend zou zijn?
Voor de overledene hoef je het ook niet te doen.quote:Op zondag 10 april 2005 19:58 schreef Alicey het volgende:
Begrafenissen ga ik meestal niet heen voor de overledene, maar eerder voor de nabestaanden.
Is het dan oneerlijk om de nadruk te leggen op iets anders? Zoals SC zegt bijv. dat hij zo vrolijk kijkt, of zo leuk lacht, whatever? Dan ben je niet oneerlijk, alleen ontwijk je de pijnlijke opmerkingen.quote:Op zondag 10 april 2005 20:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Omdat ik er moeite mee heb om oneerlijk te zijn.
Ongemakkelijk omdat het heel moeilijk is iets te zeggen waarbij je jezelf geen geweld aan doet maar ook de vader niet onnodig kwetst?quote:
Het is oneerlijk omdat het niet is wat ik denk. In zo'n geval zoek je wanhopig naar ìets positiefs en desnoods verzin je iets.quote:Op zondag 10 april 2005 20:04 schreef miss_sly het volgende:
Is het dan oneerlijk om de nadruk te leggen op iets anders? Zoals SC zegt bijv. dat hij zo vrolijk kijkt, of zo leuk lacht, whatever? Dan ben je niet oneerlijk, alleen ontwijk je de pijnlijke opmerkingen.
Herkenbaar.quote:Op zondag 10 april 2005 20:08 schreef SingleCoil het volgende:
onodig kwetsen, daar gaat het idd om. Ik zie soms mensen met de vingernagels aan hun zelfbeeld hangen. Daar blijf ik dan liever van af, 1 zetje en hoepla, daar ligt 'ie dan...
Ik probeer oprecht te zijn. Oprecht zie ik toch als iets anders dan eerlijk. Je kunt oprecht zijn zonder eerlijk te zijn, en misschien ook andersom..quote:Op zondag 10 april 2005 20:09 schreef miss_sly het volgende:
Ik probeer altijd eerlijk en oprecht te zijn, maar niet ten koste van alles.
Mee eens.. Vooral het woordje onnodig doet het hem denk ik..quote:Ik probeer ook rekening te houden met anderen, omdat ik het niet prettig vind iemand onnodig te kwetsen. Ik zal me daarbij niet in allerlei onmogelijke houdingen wringen om anderen niet te kwetsen, maar als ik het kan voorkomen, zal ik dat zeker doen.
Dat geldt voor mij ook. Maar ik doe veel om trouw te kunnen blijven aan mezelf. En als iemand zich daardoor gekwetst voelt, dan is dat heel erg jammer, maar voor mij collateral damage. Ik zal nooit en te nimmer iets zeggen met het doel om iemand te kwetsen.quote:Op zondag 10 april 2005 20:09 schreef miss_sly het volgende:
Ik probeer altijd eerlijk en oprecht te zijn, maar niet ten koste van alles.
Wat heb je in het leven aan wiskundige zekerheden? Word je er gelukkig van?quote:Op zondag 10 april 2005 20:12 schreef SingleCoil het volgende:
Voltaire was geen wiskundige, zeker ? Die hebben wel zekerheden.
Dat geldt voor de meeste mensen denk ik. Soms zijn de consequenties van het eerlijk zijn onevenredig met het kleine formaat van het leugentje..quote:Op zondag 10 april 2005 20:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik ben trouwens vaak genoeg oneerlijk, onder 'dwang' van omstandigheden, maar ik wil dat dus liever niet.
Gelukkig, en een klein beetje opgewondenquote:Op zondag 10 april 2005 20:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Wat heb je in het leven aan wiskundige zekerheden? Word je er gelukkig van?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |